https://yliteippaus.fi/

Audi Q4 e-tron

GTA1

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
15.1.2014
Tekniikanmaailmassa tuli pieni esittely tulevasta Q4 SB e-tronista.
Täytyy sanoa että on kyllä todella hyvän näköinen noissa kuvissa. Mitä on sitten tuleva tuotantoversia niin aika näyttää. Ainakin näiden kuvien perusteelle omaan makuun ehdotonta kärkeä👍.

Toimiikohan tuo alla oleva linkki ripsu.

https://tekniikanmaailma.fi/audin-q4-sportback-e-tron-on-kaunislinjainen-sahkokatumaasturi-josta-tarkkasilmainen-voi-loytaa-piirteita-alkuperaisesta-audi-quattrosta?utm_source=emaileri&utm_medium=email&utm_campaign=TM-Ratkaisu.

Edit siivottu linkkiä.
Q4 SB e-tron
 
GTA1 sanoi:
Tekniikanmaailmassa tuli pieni esittely tulevasta Q4 SB e-tronista.

Eka kerran kiinnostus Audiin heräsi - sitten 80-luvun, ei DSG eikä TSI, niin mikä ettei.

Ulkomaan palstoilla hintalapulukemaksi tulossa 45000$ joka kyllä edelleen nostaa kiinnostusta - toki lie takavetoinen alkaen malli, mutta kuitenkin.

https://electrek.co/2020/07/07/audi-q4-e-tron-sportsback-electric-suv/?fbclid=IwAR1-IMnNRVb9ZNcbYLTEmNgl_LosP3Zt_t5EUTI2tgm4o5kLq95cg5LoAfg

During the unveiling, the company said that they aim for the vehicle to start at less than 40,000 euros (~$45,000 USD).

 
Voimalinjaltaan varmasti mielenkiintoinen, mutta ulkonäöllisesti mielestäni toi konsepti näyttää aika hirveälle. Mittasuhteet ihan miten sattuu, ja iso sellainen möhkö. Ei ainakakaan omaan silmään nappaa, mutta nämä on makuasioita.
 
Vähän samaa henkeä tuossa on, kuin itsellä edeltäneessä GLC Coupessa. Hieno laitos tulossa.

Veikkaan, että nelivetoisena ja sopivasti varusteltuna ollaan nopsaan 80-90k€ sektorissa Suomessa. Karskisti arvioiden Volvo XC40 sähkäri +10€ lienee lähellä totuutta.

Se mikä sitten tulee olemaan jännää, on paljonko tuo menee nykyisen E-tron 50 kanssa ristiin hinnassa ja miten se muokkaa Audin markkinaa.
 
Q4 SB peräpää on ruma. Tosin minun makuun myös isomman e-tronin normiversio on paremman näköinen kuin sportback. Ilmeisesti Q4:sta tulee myös se paremman näköinen konttiperä versio?
 
fillari sanoi:
Q4 SB peräpää on ruma. Tosin minun makuun myös isomman e-tronin normiversio on paremman näköinen kuin sportback. Ilmeisesti Q4:sta tulee myös se paremman näköinen konttiperä versio?

Minusta tuo näyttää nopealla silmäyksellä kutistetutulta e-tronin sportbackilta, joka minun silmääni tyylikkäämpi kuin perusmallin e-tron.

Kun en edelleenkään näistä SUV:sta tai whatever crossover -segmenteistä ymmärrä, jään odottelemaan e-tron concept GT:tä tai BMW i4:sta. Ja jatkan odottelua Suomen hinnoittelun selvittyä.

Kovaa on kisa, kun kaikkien valmistajien on pakko tuoda sähköautoja hybridien lisäksi päästörajojen takia. Kyllähän tuolla voisi olla markkinaa ns. alkaen versiolle Q4:n kokoisesta autosta. Tosin en ymmärrä, että joku haluaisi Audin etuvetoisena, mutta eiköhän valmistajat tunne markkinat paremmin  ;)
 
^
Hieno auto kaiken kaikkiaan mutta kuten näissä coupe henkisessä aina niin jakaa kovasti mielipiteitä.
Mutta omaan makuun aivan ykköstä, meillä vaan käyttäjät vastustaa rumuuteen vedoten???
 
jni sanoi:
On. Sama perusrakenne kuin VW ID3 tai Skoda Enyaq.

Sitten olen pudonnut selkeästi kartalta, jos VAG:n autoja saa myös takavetoisina? Pitänee perehtyä tarjontaan paremmin, vaikka merkkinä muut VAG:n tuotteet eivät herätä omistamisen halua.
 
^Aika hienolta näyttää Q4 e-tron prototyyppi. Toivottavasti tulee tuotantoon kutakuinkin tuollaisena, niin olisi kolmikon hienoin ja sopivasti Enyaqin ja ID.4:n yläpuolella. Hintakin varmaan kohtuullisesti varusteltuna on lähempänä 80 k euroa.
 
E-tron 50 maksaa kohtuu hyvillä varusteilla n.75 t€ ja E-tron 55 vastaavasti n. 88 t€, joten nämä asettavat Q4:lle jonkinlaisen hintakaton. Tämä ei saisi olla kalliimpi kuin E-tron 50...
 
Ajattelin hinnoittelua tältä pohjalta:

-tilaamani vajaavetoinen ja -tehoinen Enyaq maksaa 62000 ja siitä puuttuu vielä varusteita, joita ei toistaiseksi saa
-Enyaq iV RS nelivetona maksanee 70 k + (tekniikka sama kuin Audissa)
-Audin täytyy olla selvästi tuota kalliimpi, ja K-Caaran lisävarustehinnoittelun tuntien ne maksavat ihan eri luokkaa kuin Skodalla
 
Perustuuko tämä siis siihen samaan plättikseen kuin Idt?

Vai tekohengitetty etron?
 
lortti sanoi:
Perustuuko tämä siis siihen samaan plättikseen kuin Idt?

Vai tekohengitetty etron?

Sama auto kuin ID.4 ja Enyaq. Sivuprofiilikin on ihan saman näköinen.

edit: markkoille tulokin 2021 aikana, eli loppuvuonna kun nelivetoratkaisu tulee ID.4:ään ja Enyaqiin myös
 
Pekka T sanoi:
E-tron 50 maksaa kohtuu hyvillä varusteilla n.75 t€ ja E-tron 55 vastaavasti n. 88 t€, joten nämä asettavat Q4:lle jonkinlaisen hintakaton. Tämä ei saisi olla kalliimpi kuin E-tron 50...

Q5 plugari ja etron 50 määrittävät varmaan hintapisteen. 65k maltillisesti varusteltuna veikkaan, oletan että q5 ton hintanen about?
 
Markku J sanoi:
Sama auto kuin ID.4 ja Enyaq. Sivuprofiilikin on ihan saman näköinen.

edit: markkoille tulokin 2021 aikana, eli loppuvuonna kun nelivetoratkaisu tulee ID.4:ään ja Enyaqiin myös

Eli jos verrataan polttispuoleen niin Q5 on lähimpänä?
 
Drpepper sanoi:
Q5 plugari ja etron 50 määrittävät varmaan hintapisteen. 65k maltillisesti varusteltuna veikkaan, oletan että q5 ton hintanen about?

Q4 ei voi mitenkään olla halvempi kuin ID.4 ja Skoda Enyaq, kyllä se siellä 75 t€ luokassa on nelivetoisena 225 kW mallina.
 
Juuri näin. Ja eikös etron ole kuitenkin paniikkimalli, kun jotain piti saada markkinoille, eli poistunee markkinoilta saman tien kun MEB plättis saadaan laajempaan käyttöön.
 
Pekka T sanoi:
Q4 ei voi mitenkään olla halvempi kuin ID.4 ja Skoda Enyaq, kyllä se siellä 75 t€ luokassa on nelivetoisena 225 kW mallina.

En tiiä. Etron on luokkansa benchmark latauskyvyssä. Idt lähinnä naurunaiheita. Jotenki tuntuu vaikealta tää hintapiste, sanoisin että ollaan 5k liian ylhäällä. Mut kaipa konsernistrtegia pakottaa, kun nää kansanmallit on hinnoiteltu pitkäks 🤷🏻‍♂️
 
ID.4 awd taisi US hinnastossa olla alkaen 44k$ joten siihen suhteutettuna hinnan pitäisi olla reilusti alle 70t suomilisälläkin varustettuna.