https://tummennuskalvot.fi/

DS9 2020-->

Velmanteri

Sisäänajettu
Liittynyt
31.5.2015
Nopeet speksit;

Ensiesittely: Genenve 2020
Mitat: 4930mm pitkä, 1850mm leveä, akseliväli 2900mm
Jakaa saman EMP2 pohjalevyn kuin esim Peugeot 508. Kaikissa moottorivaihtoehdoissa EAT8 8-portainen automaattivaihteisto. Markkinat avaa 222hv phev, 50+km range. Lippulaivana 4wd 355hv E-tense missä 108hv sähkömoottori, Max nopeus sähköllä 140 km/h. Vakiona 7,4kW laturi.

Lähde: AutoExpress

Edit: otsikon korjaus
tomppa
 

Liitteet

  • ds-9-24.jpg
    ds-9-24.jpg
    24,3 KB · Katsottu: 540
  • 02_36.jpg
    02_36.jpg
    13,1 KB · Katsottu: 474
Olin juuri tulossa tästä turinoimaan: mielestäni aika upea ulkoisesti ja sisältä! Suomessa varmasti, kun ilmeisesti tääläkin myyntiin tulee, olisi uutena ostavalle jokseenkin taloudellinen itsemurha mutta silti syötävän hyvännäköinen.

DS-9-2021-800-03.jpg
 
^Kun avasin tämän ketjun, niin kuvasta tuli heti mieleeni Audi A5. Kun tarkemmin katsoo, niin on A5 sentään hienompi ja sen muotoilu on selvästi linjakkaampi.
 
Markku J sanoi:
^Kun avasin tämän ketjun, niin kuvasta tuli heti mieleeni Audi A5. Kun tarkemmin katsoo, niin on A5 sentään hienompi ja sen muotoilu on selvästi linjakkaampi.

Makuasioita toki, mutta kun noita Netcarshown kuvia katselee niin onhan tämä selvästi tuota A5-sämpylää paremman näköinen. Ja tämä nyt on enemmän klassinen sedan, kuin neliovinen couple-mukaelma.
 
Vaikea kyllä sanoa kumpi on selvästi mitäkin, mutta  kovasti on ranskalaisten suunnittelu mennyt samaan suuntaan kuin muillakin-hyvä niin.
 
Ranskalaisissa on sitä fiilinkiä ja usein hienostunut kabiini, vahinko, että hinta putoaa heti liikkeestä ulos ajettaessa.
 
https://www.autoexpress.co.uk/ds/109214/new-ds-9-saloon-arrives-as-flagship-limo-for-ds-brand-pictures

Muotoilussa on monia hienoa yksityiskohtia. Sivupeilit ovat korin väriset alapuolelta, mutta mustat yläpuolelta. Takavilkut on laitettu ihan takalasin yläosaan ja takavaloja ympäröivät kromilistat jatkuvat pitkälle eteenpäin takapyöriin päin noudattaen takapuskuriosan rajaa. Sisustaan saa monia vaihtoehtoja, jotka ovat samassa sävyssä kojelaitaa myöten. Myös kangaspenkit (tai niiltä näyttävät) ovat vaihtoehtoina. Konepeltiä halkoo krominen lista keskeltä, ja niskatukien takapuolelle on tehty kohokuvio.

Toisin sanoen, tässä saisi samaa kuin BMW:n 7-sarjassa tai Mercedeksen S-luokassa, mutta edullisemmin. Vähän samalla idealla kuin millä Volvo etenee alemmissa hintaluokissa.

Mutta toisaalta takaluukun saranat ovat vanhan malliset. Tuollaisia tilaa syöviä ei odottaisi tällä tasolla.
 
Moottori.fi sivuilla on tästä herkullisesta uutuudesta kunnon kuvia. Sellaisia, joista A5 ei varmasti tule kenellekään mieleen.
 
Kerran kysyin automyyjältä, että onko tuo ranskalaisten hinnanlasku suomalainen ilmiö,
niin sanoi, että kyllä se samanlainen koko Euroopassa.
Johtuneeko menneistä laatukokemuksista?
 
Näyttää enemmän Pösöltä kuin Sitikalta, tuo voisi olla 607:n jatko-osa. Ihan tyylikäs, mutta aika tavanomainen kuitenkin, uppoaa massaan. Eihän tuo Citroën enää olekaan, mutta Sitikan jälkeen pitäisi olla jokin vetoava tarina.


Jos tuo ei tule esimerkiksi Sitikan uusilla PHC-iskareilla tai jotenkin erityisen laadukkaasti laitettuna (esim. aktiivisella matkustamon äänenvaimennuksella), niin nousee kysymys, että miksi juuri DS9 eikä joku n. 10 muusta vastaavastan kokoluokan premium- tai wannabe-premium -sedanista?

Ei varmasti huono auto, mutta jos iso ranskalainen on käsite, niin pääseekö tuolla samaan kastiin?

Edit: katsoin kaikki kuvat, ja äkkiseltään ei ainakaan edessä istuta kovin mukavasti, kun keskikonsoli on muodinmukaisesti nostettu noin ylös. Vertaa sitä sitten vaikka ykköskoppaisen Cactuksen sohvamaiseen etupenkkiin, jossa oli pituuden lisäksi myös leveyttä...
 
Upean näköinen. Harmi on se, että tekee Citikka vaikka kuinka hyvää, on maineesta vaikea päästä pois. Varmasti loistava auto tämä, kaunis kuin mikä.
Tähän kun upottaisi Teslan voimalinjan, niin menestys olisi taattu.
 
Tämä ketju on väärällä alueella ja nimettykin väärin, kun autolla ei ole sen enempää tekemistä Citroënin kanssa kuin on Opelinkaan.

Pösöltähän tämä näyttää, kun auto on alkuperäisesti Peugeot 508L, nyt vaan vähän DS:n muotokieltä ja tingentangelia pakattuna mukaan. 508L on Kiinan markkinoille valmistettu pidempiakselivälinen 508, kuitenkin aito sedan, kuten tämä DS9, eikä mikään liftback, kuten Euroopassa myytävä 508. Akselivälin tuoma lisätila on annettu takamatkustajille, joten DS9:ssä pitäisi takanakin olla ihan kelvolliset tilat ja jalat mahtuvat kyytiin.

Otsikko korjattu.
 
Upean näköinen deep space 9.

Edelleen muotoilu osataan ranskanmaalla. Omaan pihaan ei tulisi mutta aika luksusvehkeelle tuo ainakin näyttää.


Otsikko korjattu.
 
Aika rapea on tuo plugarin hintalisä. Tuon 225 hv bensakone vs. saman tehoinen plugari yhdistelmän hintaero Peugeot 508:ssa oli 6 000 € autoverottomassa hinnassa. Kyse on identtisistä voimalinjoista. DS:ssä hintaero on 17 000 €! Nelivetoinen Performance Line+ on Saksan konfiguraattorissa yli 10 000 € edullisempi kuin Suomen autoveroton hinta.
 
Eihän Citroen ole tehnyt omia autoja herran aikaan. DS ei koskaan. Tämäkin kuuluisi Peugeot ketjuun.