Vähään aikaan ei ole tullut seurattua T/L:n hybridejä ja tuo 88 kW:n sähkömoottori ihmetytti. Tästä viitteestä löytyi RAV4 hybridien eri vuosimallien moottorien tehotietoja (
https://www.guideautoweb.com/en/makes/toyota/rav4/2019/specifications/hybrid-limited-awd/). Niistä ja T/L:n lehdistötiedotteesta sai rakennettua seuraavanlaisen taulukon:
RAV4 H 2018 RAV4 H 2019 RAV4 Prime 2020
Yhteisteho 194 hp 219 hp 302 hp
Engine 150 hp, 112 kW 176 hp, 131 kW 176 hp, 131 kW
206 Nm/4400 rpm 221 Nm/3600-5200 228 Nm/2800 rpm
MG2 141 hp, 105 kW/4500 118 hp, 88 kW ”more powerful”
MG1 ~ 30-40 % MG2:sta ? ?
AWD 67 hp, 50 kW/1200 rpm 54 hp, 40 kW ?
Akusto NiMH 1,6 kWh/245 V NiMH 1,6 kWh/245 V Li-ion
? kWh lattian alla
purkuteho 44 hp purkuteho 43 hp purkuteho 126 hp
= 33 kW = 32 kW = 94 kW
Vuoteen 2018 asti hybridikoneisto on pysynyt ~ennallaan ja arvot ovat samoja kuin NX 300h -15:sta. Vuoden 2019 malliin on tehty muutoksia: ajosähkömoottoria on pienennetty ja polttomoottorista otetaan enemmän tehoja. Samoin AWD-moottoria on pienennetty?! Kuvastanee T/L:n filosofiaa, jossa taka-akseli avustaa liukkaalla liikkeelle lähdettäessä ja tasapainottaa autoa mutkaisilla teillä. Paikalta lähdettäessä pitävälle takapyörälle voidaan ilmeisesti ohjata vetoa aiempaa enemmän (RX 450h -16:ssa näin ei ollut, vaan vetomittarin mukaan kummatkin takapyörät saivat yhtä paljon vetoa).
Noilla viimeisillä 2019 muutoksilla on polttoaineen kulutusta saatu pienennettyä hybridiajossa, mutta sähköajon osuutta on samalla leikattu.
Prime 2020:ssä on oletettavasti sähkömoottoria MG2 taas kasvatettu hyvien kiihtyvyysarvojen saavuttamiseksi. T/L:n hybrideissä MG2 ja polttomoottori huolehtivat kiihdytyksestä ja MG2 sekä MG1 lataamisesta.
Primen akuston (laskennallinen) purkuteho 94 kW on sen verran suuri, että villi veikkaus sen kooksi on ainakin 16 kWh luokkaa, kun sähköajossa väläytellään yli 60 km rangea. Prime on kuitenkin samalla viivalla sähkönkulutuksen suhteen muiden etuvetoisten SUV-plugarien kanssa.