https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW 1-sarja (F40)

BMW:kin lähtee nyt tavoittelemaan A3:n ja MB A:n myyntilukuja, kun saavat etuvedon tähän kokoluokkaan. Sivuprofiilissakin on jotakin samaa A-sarjan kanssa.
 
Tästä taitaa tulla melkoinen myyntimenestys tuossa A3 ja MB A:n luokassa. Vaikka etuvetoisuus kuinka brändin imagoa vasten on, ei taida 1-sarjan ostajia suurinta osaa vetotapa kiinnostaa. Nyt poistuvan sarjan viimeiset M140i saattavat muodostua kyllä keräilyn kohteiksi parinkymmennen vuoden päästä, kun jäävät viimeiseksi takavetoisiksi sekä kutoskoneisiksi 1-sarjalaisiksi.
 
G-etuliitettä käytetään takaveto- ja F:ä etuvetoplatformin autoissa. Poikkeuksena on sitten M-mallit tosin ilmeisesti tuleva M3 on kuitenkin G80.
 
villeer sanoi:
G-etuliitettä käytetään takaveto- ja F:ä etuvetoplatformin autoissa. Poikkeuksena on sitten M-mallit tosin ilmeisesti tuleva M3 on kuitenkin G80.

Ei, kyllä nää on aikalailla mielivaltaisia juuri nyt.
esim
F40 -> tuleva 1-sarja
F44 -> tuleva 2-sarjan gran coupe
G42 -> tuleva 2-sarjan coupe


edit: ehkä bemarilla jäi pari F-kirjainta yli ja halutaan käyttää loppuun, koska G-kirjaimet on kalliimpia!?
 
lnaukkar sanoi:
Ei, kyllä nää on aikalailla mielivaltaisia juuri nyt.
esim
F40 -> tuleva 1-sarja
F44 -> tuleva 2-sarjan gran coupe
G42 -> tuleva 2-sarjan coupe


edit: ehkä bemarilla jäi pari F-kirjainta yli ja halutaan käyttää loppuun, koska G-kirjaimet on kalliimpia!?

F52 1-sarjan sedan
 
Menee jo vähän offtopic, mutta 2-sarjan GC tulee olemaan etuvetoinen. 2-sarjan coupe säilyy takavetoisena. Tällöin mallikoodit menevät ihan oikein.

Itse aiheeseen... varmaan ihan hyvä auto tämä uusi ykkönen, mutta ei oikein herätä mielenkiintoa omalla kohdalla, kun samankaltaista tuotetta saa muiltakin valmistajilta. Vanhaan sai sentään rivikuutosen / takavedon / takevetopainotteisen nelivedon. Veikkaan kuitenkin, että nämä ominaisuudet eivät ostajia kiinnosta vaan tärkeämpänä nähdään lisääntyvä sisätila.
 
villeer sanoi:
... varmaan ihan hyvä auto tämä uusi ykkönen, mutta ei oikein herätä mielenkiintoa omalla kohdalla, kun samankaltaista tuotetta saa muiltakin valmistajilta. Vanhaan sai sentään rivikuutosen / takavedon / takevetopainotteisen nelivedon. Veikkaan kuitenkin, että nämä ominaisuudet eivät ostajia kiinnosta vaan tärkeämpänä nähdään lisääntyvä sisätila.
Pitkälti saman suuntaiset ajatukset, vaikkakin eräissä noissa kuvissa oleva auto on mielestäni kohtalaisen hyvän näköinen, jos se valmiina muistuttaa ulkonäöltään tätä uutta X2:sta.
Tuo etuvetopainotteisuus ja kolmesylinteriset bensakoneet potkii jotenkin totaalisesti vastaan.
Vielä jos tuossa on Aisinin laatikko pitkine keppeineen, eikä ZF, niin kiinnostus vain vähenee.
Mutta kai se on tällaisen vanhan "bensapään":kin, annettava vähitellen periksi näille nykyisille säästötavoitteille.  :p
 
Aiemmat ykkös-bemut ovat olleet sopivan persoonallisia ja nättejä autoja, mutta valitettavasti tämä uusi ei ole samaa sarjaa. Sivuprofiili ei ole yhtä sporttinen kuin aiemmissa malleissa, ja muutenkin ulkomuoto on jotenkin pallomainen. Bmw on hukannut taidon tehdä kauniita ja sporttisia autoja.
 
Mun mielestä toi uusi 1-sarja näyttää kivalta. Vois hyvinkin valikoitua kakkosautoksi ensi vuonna tuollainen. Paitsi jos töpselistä tulee kynnyskysymys. Ne voimalinjat...
 
Eipä tulisi mieleenkään ostaa etuvetoista bemaria, varsinkin kun samantyyppisiä autoja saa huomattavasti järkevämmin hinnoiteltuna muilta merkeiltä. Koko merkin kiinnostavuus on ollut juurikin siinä, että tarjotaan massasta poikkeavia ratkaisuja niin teknisesti kuin muotoilullisesti. Nyt kun koko merkki lipsumassa siihen harmaaseen massaan etuvetoineen, niin saattaapa seuraava auto olla jokin muu kuin BMW.
 
Voi ristus noita munuaisia. Näyttää kaikki mallit seuraavat tätä trendiä. No, pitänee livenä nähdä, sehän sen totuuden kertoo.
 
Aika kivalta näyttää. Kojelauta on kuin suoraan uudesta 3 -sarjasta, eli minun makuuni hieno. Pikkuautoon etuvetokin kai kelpaisi, kun siihen on pakko ajatuksena totutella. Vanha ykkönen on mielestäni tosi kiva ja tasapainoinen sekä ketterä ajaa, ja veikkaan, että tämä uutuus ei pikkukoneilla etuvetona ihan samaan fiilikseen pääse. Toivottavasti olen väärässä.