https://tummennuskalvot.fi/

Nissan Qashqai 2014-

Zaasa sanoi:
http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/iso-yllatys-ellei-tasta-tule-suomen-myydyin-automalli/1761829

Noinkohan,bensakone on aika lusu tuon kokoiseen autoon tullakseen myydyimmäksi malliksi. Linjat on kohdallaan,ihan mukavan näköinen.

Linjat on kohdallaan ja varmasti on jatkossakin yksi myydyimmistä autoista. Itseäkin voisin kiinnostua jos moottori- ja vaihdelaatikko valikoima olisi monipuolisempi. Useissa automalleissa on on ollut sama ongelma. Alussa et saa esim. nelivetoon kunnon bensakonetta automaatilla, tai yleensäkin oli kone mikä tahansa keppiä vain tarjotaan. Luulisi että ainakin kaksvetoinen pikkuturbo tarvis vierelleen modernin automaatin. Sitten olisi muut valmistajat aika heikoilla, niin hyvä maine Qashqailla on ollut. Nyt se on jo syntyessään vähän vanha noilla vaihtoehdoilla. Kiireesti lisää valikoimaa, niin hyvä tulee. Ehkä vuoden päästä Qashqai vie ykköspaikan muilta valmistajilta.
 
Zaasa sanoi:
Noinkohan,bensakone on aika lusu tuon kokoiseen autoon tullakseen myydyimmäksi malliksi...

Edellisen Qashqain myydyin malli - ja taisi olla vielä melkomoisella marginaalilla - oli 2-vetoinen 1.6 bensavapari manuaalilaatikolla. Pari kertaa tuli ajeltuakin moisella kun sen huollon sijaisautoksi sain, ja oli ihan kaamea nuhapumppu. Perustuulipuku tosin ei varmasti osaa muuta kaivatakaan, ja tuo pieni 1.2 bensaturbo lienee kuitenkin turbon ansiosta paljon vanhaa 1.6 bensavaparia miellyttävämpi.
 
Vanhaan, tai pitääkö sanoa nykyiseen 1.6 bensavapariin saa CVT-automaatin. Tähän uuteen pikkuturboon ei? Onko ollut liian kiire saada uusi malli ulos, vai onko tämä maahantuojan päätös että cittaria pitää ajaa kepillä? Kaupunkicittariin kuuluu automaatti, PISTE! Jos ensin myydään valtava määrä uusia malleja merkkiuskoville keppivaihteena ja puolenvuoden tai vuoden päästä tuleekin samaan koneeseen nykyaikainen automaatti, niin onhan se hieman outoa. Kaupallisesti "ehkä" kannattavaa, mutta aika moni voi siinä vaiheessa katsella muualle. Tätä samaa harrastaa muutkin maahantuojat ja autonvalmistajat, valitettavasti.
 
Automaattori sanoi:
Vanhaan, tai pitääkö sanoa nykyiseen 1.6 bensavapariin saa CVT-automaatin. Tähän uuteen pikkuturboon ei? Onko ollut liian kiire saada uusi malli ulos, vai onko tämä maahantuojan päätös että cittaria pitää ajaa kepillä? Kaupunkicittariin kuuluu automaatti, PISTE! Jos ensin myydään valtava määrä uusia malleja merkkiuskoville keppivaihteena ja puolenvuoden tai vuoden päästä tuleekin samaan koneeseen nykyaikainen automaatti, niin onhan se hieman outoa. Kaupallisesti "ehkä" kannattavaa, mutta aika moni voi siinä vaiheessa katsella muualle. Tätä samaa harrastaa muutkin maahantuojat ja autonvalmistajat, valitettavasti.

Mieluummin manuaali kuin kuminauha.. :rolleyes: Mutta muistaakseni jossain oli maininta että automaatti tulisi tuon pikkukoneenkin jatkeeksi lähiaikoina.
 
Noin pienellä bensaturbolla jäisi kauppaan oli automaattia tai ei. Vaikka muuten saattaisin tykätäkkin.
 
Zaasa sanoi:
Noin pienellä bensaturbolla jäisi kauppaan oli automaattia tai ei. Vaikka muuten saattaisin tykätäkkin.

Varmaankin tuo 1,6 diesel on ajateltu vaihtoehdoksi niille joille 1,2 bensan voimavarat eivät riitä. Itse kaipaisin isompaa dieseliä ja voimalinjaa diesel-4x4-automaatti. Mutta veikkaa että näillä moottorivaihtoehdoilla tullaan menemään siihen asti kunnes uusi X-Trail putkahtaa kauppoihin. Sille on varmaan sitten varattu houkuttelevammat voimalinjat. Tuskin antavat uuden Qashqain sotkea sen markkinoille tuloa...
 
Syksyllä tulee uusi 1.6 litrainen bensaturbo ja automaatti tuon pienemmän koneen yhteyteen. Sitä en tiedä tuleeko automaatti myös 1.6 koneen kaveriksi, toivottavasti. Tuo uusi CVT on saanut ihan positiivisia arvioita, kyllä se varmasti itselleni kelpaisi. Manuaalia en huolisi missään tapauksessa.
 
Paikallisen Nissan liikkeen pihaan oli tullut rivi uusia Qashqaita, taisi olla lähemmäs10kpl.
 
Sande sanoi:
Oisko korjatun otsikon pitänyt kuitenkin olla Qashqai 2014?

Mietin tuota kummin se pitäisi olla kun täällä ensimmäiset kappaleet alkaa vasta olla maassa, mutta uusi mallihan kuitenkin taisi tulla myyntiin jo 2013 ainakin joissakin maissa? Voin toki muuttaa tuon 2014- jos se on parempi niin.
 
Karvis sanoi:
Mietin tuota kummin se pitäisi olla kun täällä ensimmäiset kappaleet alkaa vasta olla maassa, mutta uusi mallihan kuitenkin taisi tulla myyntiin jo 2013 ainakin joissakin maissa? Voin toki muuttaa tuon 2014- jos se on parempi niin.
Olisi parempi 2014
 
-TimoS- sanoi:
On se vaan harmi, kun ei ole moottoreita.

Mikä mylly siellä konepellin alla kuuluisi olla?
Aina ihmetellyt näitä jotka vaatii vähintään sen 2.0l koneen.
 
Kyllä Qashqain kokoluokkaan olisi kiva saada tarjolle myös moottori, jossa tehoa olisi ainakin 180-200 hv, sekä bensa että diesel nelivedon kaveriksi. Bensakoneistahan otetaan jo 1.6 -litraisista tuon verran ulos.
 
Gti sanoi:
Mikä mylly siellä konepellin alla kuuluisi olla?
Aina ihmetellyt näitä jotka vaatii vähintään sen 2.0l koneen.
115hv Qashqailla en uskaltaisi lähteä ohittamaan rekkaa,pitäisi olla kilometrin pituinen suora ohitukseen. 140-160 hv voisi olla hyvä tulevaan 1.6 turbo moottoriin.
Rohkenen myös epäillä uuden 1.2 turbo moottorin kestävyyttä Qashqain kokoisessa autossa,aika näyttää.
 
Toisaalta Skoda Yeti -kuskit ovat raportoineet 1.2 TSI koneen hyvinkin riittävän etuvetoiseen Yetiin. Kai tuollaisella 1.2 -koneella etuvetomalli voi liikkua mukavasti arkiajon tarpeisiin. Mutta ei se varmaan maantieajossa ohituskiihtyvyyksiä tarjoa. Itse kokeilin tämän Golfin 1.2 -koneen kanssa. Pintakaasulla menee mukavasti ja teho on yllättävän ok, mutta reilusti lisää pyydettäessä sitten todellisuus paljastuu.
 
Zaasa sanoi:
115hv Qashqailla en uskaltaisi lähteä ohittamaan rekkaa,pitäisi olla kilometrin pituinen suora ohitukseen. 140-160 hv voisi olla hyvä tulevaan 1.6 turbo moottoriin.
Rohkenen myös epäillä uuden 1.2 turbo moottorin kestävyyttä Qashqain kokoisessa autossa,aika näyttää.
10,9s 0-100km/h ja huiput 185km/h. Ihan tavallinen perheauto. Ja mm. täällä Kainuussa ihmisistä suurin osa ajelee "suorituskyvyttömimmillä" laitteilla ihan tyytyväisinä. Ja ohittelevat rekkojankin jos siltä tuntuu.
 
jkvi sanoi:
10,9s 0-100km/h ja huiput 185km/h. Ihan tavallinen perheauto. Ja mm. täällä Kainuussa ihmisistä suurin osa ajelee "suorituskyvyttömimmillä" laitteilla ihan tyytyväisinä. Ja ohittelevat rekkojankin jos siltä tuntuu.

Kyllähän nuo nykyisetkin 1.6 vapari-Qashqait näkyvät liikkuvan ihan ihmeen livakasti, etenkin mustat koristeosilla tuunatut 30-40 vee miehen ajamana pistelevät motarillakin riittävää haipakkaa. Tietysti talla pohjassa usein, ja vaatii aktiivista kepitystä. Eniten varmaan nykyisin perusvaparikoneita ostetaan syrjä-Suomessa missä tiet ovat väljiä ja suorat pitkiä, jolloin nuhapumppukin ehtii kelaamaan ohitusvauhtia riittävästi. Hektisessä liikenneympäristössä taas turbokoneelle on enemmän tarvetta.

Varmaan uudessa mallissa se 150-heppainen bensaturbo tarjoaa jo astetta mukavaa kyytiä tuon tyyppiselle autolle. Ja varmasti myy kuin häkä; Sveitsinportissakin kansanryntäys oli lauantaina kun olivat saaneet näytille uusikorisen kaskain.
 
Peeveli sanoi:
Hektisessä liikenneympäristössä taas turbokoneelle on enemmän tarvetta.

Nuhavaparit sopii sellaisille keillä ei ole vaikeuksia itsetuntonsa kanssa. Eivät ota nokkiinsa liikennevalo"kuolemista"  ;)
 
Marty McFly sanoi:
^...jota kompensoimaan voi sitten hankkia vaikka tuota, hetki vain, mietitääs nyt, noh, vaikka Boxterin....  ;D

Nooh, miten sen ottaa, eihän tuo ole kuulemma edes tehokas.. Joten ei täytä kriteerejä  ;D

Ja kyllä, kyllä minua jurppii jäädä liikennevaloissa jälkeen muista näillä vajakki käyttöautoilla.. Toki en siitä tee numeroa  ;)