autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mikä puhelin seuraavaksi?  (Luettu 563632 kertaa)

Poissa Arcca

• Klassikko
  • Subaru XV 2.0 CVT
Vs: Mikä puhelin seuraavaksi?
« Vastaus #6120 : 21.05.2022 18:47 »
Tuo A53 kannattaa kiertää kaukaa, ellei ainoa kriteeri ole tuo päivityslupaus. Tuo uusi malli on suoritinteholtaan vanhaa huomattavasti heikompi, minkä lisäksi se kuluttaa virtaa vanhaa mallia enemmän, mikä osaltaan nollaa tuon 500mAh suuremman akun hyödyn. Näin ainakin gsmarenan testien perusteella. Lisäksi tästä uudemmasta mallista on "asiakkaiden toivomuksesta" poistettu 3,5mm kuulokeliitäntä, sekä laturi myyntipakkauksesta. Jos A52s lähtee kaupasta 299€ ja tuo uusi on 449€, niin ei kannata miettiä kahta kertaa. A52s on edelleen varmaan parasta mitä hintaansa on saatavilla.

Linkki molempien laitteiden ominaisuuksiin ja testituloksiin:

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=11268&idPhone2=11039

Oho, hyvä että korjasit. En katsonut sen tarkemmin 53:n ominaisuuksia kun en ole juuri nyt ostomielessä. Aika hurjat heikennykset ja ilman muuta sitten A52s 299,- hintaan.
Trust takes years to build, seconds to break, and forever to repair.

Poissa Jysky

« Vastaus #6121 : 28.05.2022 10:13 »
Mielenkiinnolla odotan kokemuksia tästä puhelimesta, kun rouvapuoliso on himoinnut tätä jo pidemmän aikaa...

Nyt on kokemusta jo jonkun verran enemmän. Ihan täysi tyytyväisyys ei ole ko hankintaan, mutta ei niin vakavaa että vaihtosuunnitelmia vielä olisi.

Pian totesin, että vaatii minun käytössä suojan ja hankin alkuperäisen aikas näppärän silikoni kuoren https://www.samsung.com/fi/smartphones/galaxy-z-flip3-5g/accessories/  on keskellä metalli rengas jolla ko puhelimen saa kätevästi taskusta vedettyä esiin ja kun sormi renkaassa pitää korvalla niin on varma ote. Mun nakkiromille tuo 6.7" alkaa olla jo isohko. Ilman suojaa aukaisu aika epävarma toimenpide.

Pahin petymys on kansinäyttö- siihen saa kyl pupuja ja koiria loikkimaan, mutta saapuneesta viestistä, mailista tai hukatusta puhelusta ei symbolia. Näytöllä on vain keltainen "LED" kertomassa että jotain on tullut- on kuin kehitys olisi mennyt parikymmentä vuotta taaksepäin. Aina aukaistava luuri, että näkee onko reagoitava esim työsähköpostiin jne. Olen etsinyt asetuksista tuolle mahdollisuutta, mutta en ole vielä löytänyt- ja luulen että olisi oletuksenakin päällä jos toiminto olisi. Optimistesena ihmisenä odotan että ko lapsus korjaantuisi päivityksenä- metallimiehenä uskon olevan mahdollista.

Näytöstä ja sen kosketusherkkyydessä ei ole moitittavaa.

En oikein ole varma mille käyttäjäryhmälle tämä on suunnattu- ihan pienille koululaisille aika kallis leluksi.
Minun lienee Samsungeissa otettava aina S-malli.
DNA han pettymys, kun myyjätytön huolimattomasti lupaama Watch4 ei tullutkaan- ko etu loppunut heillä viikkoa aiemmin kuin muilla ketjuilla.
Tarraco TDI 4drive . Omistettu Opeleita Fordeja Saab Volkkareita Toyota Volvoja Renault Seateja

Poissa EsaPJ

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • BMW X3
« Vastaus #6122 : 28.05.2022 14:57 »
Nyt on kokemusta jo jonkun verran enemmän.
...
Noiden kokemustesi perusteella melkein luulen, ettei tuosta mallista ole rouvapuolisolle puhelimeksi.
Hänellä oli aikoinaan Nokian simpukoita käytössä ja varmaan siltä ajalta jäänyt mieleen muun muassa niiden kätevyys ja sirokokoisuus suljettuna.
No, täytyy vielä joskus käyttää häntä lähimmässä luurikaupassa, hypistelemässä oikeaa laitetta.
Tuo olisi ollut hyvä syntymäpäivälahja pyöreiden vuosien kunniaksi.  :D

Poissa Jysky

« Vastaus #6123 : 28.05.2022 15:13 »
Tästä tuloillaan varmaan uusi malli tai sit kuoppaavat koko idean.
Tarraco TDI 4drive . Omistettu Opeleita Fordeja Saab Volkkareita Toyota Volvoja Renault Seateja

Poissa Jubilee

• Klassikkoainesta
« Vastaus #6124 : 28.05.2022 15:18 »
En oikein ole varma mille käyttäjäryhmälle tämä on suunnattu- ihan pienille koululaisille aika kallis leluksi.
Minun lienee Samsungeissa otettava aina S-malli.
DNA han pettymys, kun myyjätytön huolimattomasti lupaama Watch4 ei tullutkaan- ko etu loppunut heillä viikkoa aiemmin kuin muilla ketjuilla.

Ettei tässä nyt olisi vaan käynyt niin, että myyjä on itse sählännyt tuon kellon tilauksen, ja nyt on pesty kädet.. nämä kaupan päälle kello/laturi/läppäri tms. ovat lähtökohtaisesti valmistajan kampanjoita, jotka ovat voimassa valituilla jälleenmyyjillä tietyn (saman ajan.. Kuulostaisi hassulta, että Samsungin kampanja olisi oli voimassa DNA:lla viikon ajan ja Gigantissa ja Elisalla kahden viikon ajan.

Itse kyllä kyselisin kauppaan sovitun/luvatun kellon perään uudemman kerran, vaikka helppoa se ehkä edelleen jatkuvan ict-alan lakon vuoksi olekaan.

Itse jatkan edelleen S21. Flipin huonompi kamera ja vain 3300 mah akku olivat "liian suuret" heikkoudet. Ehkä sitten seuraavaksi S23 jollakin sika kovalla ennakkomyyntitarjouksella, jos sitäkään..
Renault Captur 2020
Honda CB 2020

Poissa Jubilee

• Klassikkoainesta
« Vastaus #6125 : 28.05.2022 15:19 »
Tästä tuloillaan varmaan uusi malli tai sit kuoppaavat koko idean.

Loppukesästä todennäköisesti seuraava sukupolvi. S-sarja julkaisu aina alkuvuodesta ja aiemmin Note, nyt Flip/Fold sarjan loppukesästä.
Renault Captur 2020
Honda CB 2020

Poissa Wasted

• Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • Honda Jazz
  • Hyundai i20 DCT 120 Style
« Vastaus #6126 : 28.05.2022 19:15 »
Toivottavasti saavat paremman akun ja nopeamman latauksen uuteen Flippiin. Oma vaihto kaatui näihin. Hyvä tieto myös tuo kannen pikkunäytön puutteet.
Jatketaan s20+:lla

Poissa Jysky

« Vastaus #6127 : 28.05.2022 20:25 »
Itse kyllä kyselisin kauppaan sovitun/luvatun kellon perään uudemman kerran, vaikka helppoa se ehkä edelleen jatkuvan ict-alan lakon vuoksi olekaan.

Joo- tänään ”verenpaine nousi” lisää, kun katsoin S21 hyvityshinnat. Tein kaupat lauantaina ja kun maanantaina vein S21 sovitusti niin hyvittivät reilun 20,- vähemmän kuin mitä la lupasivat- kuulema hyvitys palautuspäivän hintaan. Tänään sit huomasin ettei hyvityshinnat mihinkään ole laskenut vaan hyvittivät mulle 128 gt hinnan. Tekivät lapun kuitenkin imein viivakoodista. Alkaa olla DNA kaupat mun kohdalta tehty.

Poissa Jubilee

• Klassikkoainesta
« Vastaus #6128 : 28.05.2022 21:35 »
Joo- tänään ”verenpaine nousi” lisää, kun katsoin S21 hyvityshinnat. Tein kaupat lauantaina ja kun maanantaina vein S21 sovitusti niin hyvittivät reilun 20,- vähemmän kuin mitä la lupasivat- kuulema hyvitys palautuspäivän hintaan. Tänään sit huomasin ettei hyvityshinnat mihinkään ole laskenut vaan hyvittivät mulle 128 gt hinnan. Tekivät lapun kuitenkin imein viivakoodista. Alkaa olla DNA kaupat mun kohdalta tehty.

No sullahan on mennyt kaupat putkeen oikein kaikin puolin. Hyvityshinta päivän mukaan, sen ymmärrän, mutta jos vedetään pää jäässä hyvityshinta pienemmän muistin mukaan -> virhe.

Ja tuo kello, katselin aiempia viestejäsi, niin kaupoilla kävit ilmeisesti lauantaina 14. pvä. Mää melkein voisin hattuni syödä, että kampanja olisi ollut voimassa (myös) DNA:lla su 15.5 asti, kun itse asiaa alkukuusta mietin..

Usein Samsungin ennakkomyynnin kaupan päälliset tilataan itse suoraan Samsungilta, mutta nämä kesken mallin elinkaarta tulevat kaupanpäällistuotteet tilaa/antaa/hoitaa myyjä. Nyt vähän haiskahtaa, että sun kohdalla myyjä on epähuomiossa jättänyt kellon antamatta tai jälkitoimituksen tilaamatta, ja nyt yritetään pestä kädet valkoisen valheen turvin. En tiedä, että minkälaiset mahdollisuudet myyjällä on korjata virhe, kun kampanja on nyt päättynyt, mutta ei se asiakkaan tappioksi saisi jäädä.

Ict-alan työtaistelun vuoksi asian selvittäminen asiakaspalvelun kanssa voi olla työlästä, kun kukaan ei vastaa, mutta itse laittaisin kyllä viestiä suoraan myymälään, DNA:lle tai Dna kauppojen asiakaspalveluun. Sieltä ne näkevät kyllä ostopäivän (kun sopimuksella ostit) sekä totuuden, että milloin kampanja kellosta on päättynyt. Ehkä itse yrittäisin hoitaa asiaa jonkun muun kuin myyjän kanssa, ettei jatka valkoisen valheensa tarinaa..
Renault Captur 2020
Honda CB 2020

Poissa GTA1

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • BMW 3Gt
  • F34 320iA x-Drive ///M-Sport
« Vastaus #6129 : 28.05.2022 22:01 »
Toi IMEI koodista perusteella saatu väärän tieto puhelimesta on kanssa vähän erikoisuus. Eikös sen kautta pitäisi tulla faktaa? On niitäkin toki kloonattu jossain mutta tässä ei liene siitä kyse.
BMW 3Gt 320iA x-Drive ///M-Sport -14, Specialized Turbo Levo Comp -21,
Trek 7,5 FX -09.
(Audi A1 CC Ambition 1.4 TFSI -11.)

Poissa Jysky

« Vastaus #6130 : 28.05.2022 22:10 »
Itse kanssa katsoin dna sivujen hyvityslaskurin kautta imei llä niin tarjoo muistiksi 128. Mutta ostokuitin, sekin DNA, olen ostanut 256 gt ja maksanutkin sen mukaan ja kuitissa sama imei. Ja kyl puhelimessa oli 256- muistaakseni sen joskus tutkin.

Poissa HiTec

• Klassikko
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #6131 : 29.05.2022 10:11 »
Asiaan.. oman Nokia 8.1:n akku alkaa olla huono, just kun sen on saanut omaksi kolmen vuoden maksuajalla.
Puhelin sinänsä ok ja täyttää minun tarpeet  joten uusi akku voisi olla  vaihtoehto. Toisaalta meidänkin kylällä alkoi kuulua 5G,joten sellaista tekisi mieli.
Tekisi myös mieli pysyä merkissä, mutta siellä on huonosti vaihtoehtoja.. Poika osti jonkun Samsung 52:n ja on siitä tykännyt.

Itsellä oli aikanaan Samppaa, mutta sitten tapahtui jotain ja akut enää kestäneet, jatkuvasti sai olla latailemassa ihan tuorettakin puhelinta. Näin tuli tilalle Honor, joihin olenkin ollut ihan pirun tyytyväinen. Akut tuppaa kestämään sen pari pv ihan helposti ja muutenkin valo- ja varsinkin videokuvauksessa tuo AI tekee ihan hyvää jälkeä. Vaan nyttemmin kun on nuo bannit päällänsä, pitää jällene vaihtaa merkkiä ja Nokialaiset tuntuvat jälleen varsin toimivilta. Ennen noita Samppoja ei ollut kuin Nokiaa, mutta se johtui lähinnä siitä kun olin tuolloin talossa töissä ;D

Laitoin sitten tuollaisen Nokia XR20 5G tilaukseen, katsoo nyt mitä sieltä tulee. Jotenkin tuo kolhujen sieto, langaton lataus ja vedenpitävyys vetivät tällä kertaa puoleensa, näitä useimpia nykypuhelimia tartte kun pikkasen kolauttaa niin jo on lasi säröinä, pahimmillaan niin etu- kuin takakansikin :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Poissa Markku

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • Don't Panic -eläpä hättäele
« Vastaus #6132 : 29.05.2022 10:40 »

Laitoin sitten tuollaisen Nokia XR20 5G tilaukseen, katsoo nyt mitä sieltä tulee. Jotenkin tuo kolhujen sieto, langaton lataus ja vedenpitävyys vetivät tällä kertaa puoleensa, näitä useimpia nykypuhelimia tartte kun pikkasen kolauttaa niin jo on lasi säröinä, pahimmillaan niin etu- kuin takakansikin :-\

Tuo kiinnostaa minuakin, joten kokemuksia odotellen...
Passat 1,9 tdi -99 (561000km 19.6.22)
Rouvalla Rapid 1,6 tdi dsg-15 (193000km)
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi  -06 (292000km)    Vag rules

Poissa Jysky

« Vastaus #6133 : 10.06.2022 21:39 »
Pahin petymys on kansinäyttö- siihen saa kyl pupuja ja koiria loikkimaan, mutta saapuneesta viestistä, mailista tai hukatusta puhelusta ei symbolia. Näytöllä on vain keltainen "LED" kertomassa että jotain on tullut- on kuin kehitys olisi mennyt parikymmentä vuotta taaksepäin. Aina aukaistava luuri, että näkee onko reagoitava esim työsähköpostiin jne. Olen etsinyt asetuksista tuolle mahdollisuutta, ….

Kokemusta on kertynyt lisää Z Flipistä ja äijäkin oppinut uutta. Kansinäyttöön saa kuin saakin näkymään saapuneet viestit ja postit pikkunäyttöä pyyhkäisemällä. Eli kai tällä nyt pärjää eikä insinöörit olekaan ollut ihan ajattelemattomia. Alkaa vanha äijä olla liian hätäne… Mutta ois nuo pikku symbolitkin näytöllä ihan kivat…

Poissa HiTec

• Klassikko
« Vastaus #6134 : 10.06.2022 21:49 »
Tuo kiinnostaa minuakin, joten kokemuksia odotellen...

Eipä tuosta juuri pahaa sanottavaa ole, puhelin siinä missä moni muukin. Hiukan erilainen vain käyttää kun ex. oli Honor View 20, niin hyvässä kuin huonossakin. Akun lataus tuntuu pysyvän melko hyvin, muovinen takakansi on nihkeähkö joten siitä saa varsin hyvän otteen... Mutta kun siirtyminen on tehty tässä hiljalleen, Nokialainen asennettu ja coffattu oman maun mukaan, ja vielä SIM vaihdon jälkeenkin raahasin tuota Honoria jonkin aikaa mukana, saihan se yhteydet WLAN kautta kuitenkin. Vaan aika lirissä ja ärräpäitä heitellen olisi tämä vaihto mennyt jos se olisi pitänyt tehdä laakista, sen verran paljon erilainen tuo kuitenkin on käyttää 8)

Poissa Arde

• Uudenkarhea
« Vastaus #6135 : 21.06.2022 08:40 »
^Tuon takia Huawei valitettavasti putosi pois vaihtoehdoista.
Mutta koskee vain bannin jälkeen tulleita malleja, Huawei P30 pro toimii edelleen googlen palvelut.
Skoda Fabia 1.2 TSI Style Montecarlo -15

Poissa akir0

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #6136 : 21.06.2022 09:16 »
Z flip 3 täälläkin muutaman viikon. Taittuvuus ja pieni koko juuri sitä mitä halusin. Etunäyttö on vielä aika heikosti tuettu, toki siitä viestit lukee jne.

Miinuksena heikko akku ja ärsyttävän hidas lataus. Nämä oli toki tiedossa ennen valintaa.

Poissa HiTec

• Klassikko
« Vastaus #6137 : 21.06.2022 09:17 »
Eipä tuosta juuri pahaa sanottavaa ole, puhelin siinä missä moni muukin.

No löytyipä tämän Nokia XR20 softasta kuitenkin sitten ilmeinen bugi :'(

Illalla sammutan puhelimen nukkumaan mennessäni ja aamulla se silti herättää kuten kuuluukin, fine. Mutta nyt jo kahdesti tuo on jättänyt näyttönsä ihan totaalisen pimeäksi. Ei näy mitään eikä reagoi yhtään mihinkään, täysin mykkä kapistus. Tai no se herätys kyllä huutaa, vaan milläs sammutat >:(

Elikkä se on sitten pitkään n. 20s ajan power-näppäintä pohjassa ja näin tämä Nokialainen tekee hard-resetin. Sen jälkeen homma kyllä taas skulaa, phone toimii ihan kuten kuuluukin. Niin ja se herätyskin sitten myös sammuu samalla, vaikka antaakin kohta ilmoituksen että herätin kyllä, mutta et kuitannut sitä pois ;)

Niin ja pari käyttövinkkiä jos joku toinenkin näihin Nokialaisiin eksyy. Helppokäyttöisyys-toiminnoista kannattaa laittaa näppäinpainalluksen pituus oletusarvoa (lyhyt) pidemmäksi, jotta ei aina sitä kameraa käynnistäisi kun haluat power-näppäimen painalluksella laittaa phonen "näppäinlukituksen" päälle. Samaten eleet kannattaa korvata alareunan klassisilla Android-näppäimillä, niin mm. selaimen back-toiminto on helpompi kun tuo chrome tuppaa niitä ele-lääppimisiä hieman tulkita omalla tavallaan 8)

Poissa Taavetson

« Vastaus #6138 : 21.06.2022 09:21 »
Eipä tuosta juuri pahaa sanottavaa ole, puhelin siinä missä moni muukin. Hiukan erilainen vain käyttää kun ex. oli Honor View 20, niin hyvässä kuin huonossakin.

Nyt kun noiden nokialaisten jälkeen on ollut Xiaomia ja pari Samppaa (ja iPhonea) ottaisin edelleen puhtaan Androidin yhtenätoista päivänä kymmenestä näiden tilalle, vaikka toki kaikkeen tottuu. Vaikka edellämainitulla Samsungillakin on käyttis puhdistunut paljon siitä turhasta roinasta mitä aiemmin oli ympättynä mukaan ja jotkut valmistajien tuunaukset ovat ihan päteviä, on tuo esimerkiksi Nokian versio aiheesta vaan kaikkinensa niin paljon mukavampi, freesimpi ja sulavampi käyttää omaan makuun mitä nämä joidenkin valmistajien tuunaus-UIt.

Poissa Eskoop

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #6139 : 21.06.2022 09:25 »
Motorola g22 tuli gigantista ostettua vanhan tilalle halvennuksesta 150€. Jospa tämäkin sen 3-vuotta menee, ihan riittävät ominaisuudet minulle. Eikä pienet käytönjäljet näissä halvoissa harmita.