https://yliteippaus.fi/

Pajero

J

jf

Vieras
Pajeron saattohoito näyttää kyllä hyvältä hintojen ja varustelun puolesta. Nyt oli päivityksessä tullut hinnat alkaen kuliin xenonit ja 3. istuinrivi sekä oman lämmönsäätö taakse. LC:n nykyinen hinta alkaa näyttämään jokseenkin mielipuoliselta (kaksi pajeroa perusvarustelulla tai kymppi lisää ja kaksi varusteltua Pajeroa yhden varustellun LC:n hinnalla), kun tuohon vertaa. Ainoa ihottuman aihe on tuo pajeron kytkettävä neliveto mikä ei kuulu mielestäni maastureihin... 
 
Pajero on kieltämättä mielenkiitoinen auto, siis aito oikea maasturi ja tuolla hinnalla. Miinuksiakin toki on, mutta Land Cruiserin ja Discoveryn hintaan verrattuna kilpailukykyinen.
 
Urlaub sanoi:
Miinuksiakin toki on, mutta
Ja se takuu joka on erittäin ISO plussa unohtui tähän laittaa eli viisi vuotta/ 150 tkm joka meidän perheen maasturin käytöllä riittäisi juuri sen viisi vuotta. Tämä taas euromerkkeihin verrattuna tarkoittaisi, että takuunalaisella autolla ajaessa tarvittaisiin vain kaksi autoa per 10-vuotta kun euroilla se olisi viisi autoa. Tojollakin neljäs olisi jo menossa... Siinä on muutama euro enempi kyljellään.
 
Takuu on kaksi ensimmäistä vuotta ilman kilometrirajaa. Jos nyt joku vaikka työkäyttöön suunnittelee ja kilsoja tulis tosi paljon.
Erittäin vaikuttava paketti ois kyllä. Harmillisesti täysin oman hintaluokan ulkopuolella. Muuten voisin ehdottomasti harkita vakavasti Pajeroa. Anniversary pack tarjoaa hyvin runsaan varustelun. Koukku vain peräänja toiset renkaat niin ois täydellinen paketti n.75k€ hintaan.
Mikähän tuossa 30v paketissa vaikuttaa että jarrullinen vetomassa nousee 200kg?
Paljon tuossa on autoa tarjolla jos vertaa toisiin merkkeihin.
 
jf sanoi:
Ainoa ihottuman aihe on tuo pajeron kytkettävä neliveto mikä ei kuulu mielestäni maastureihin...

Mitä huonoa Pajeron nelivedossa on? Näin maallikon silmin se kun vaikuttaa todella pätevältä ratkaisulta. Itseäni kiehtoo juuri se, että kuljettaja voi vaikuttaa todella paljon voimalinjan toimintaan, kun nykyään tuntuu olevan valitettavan trendikästä se, että kuljettaja ei voi millään tapaa vaikuttaa nelikon toimintaan.

Ja jos ei halua osallistua millään tavallaan nelikon toimintaan, niin ainahan sen valintakytkimen voi unohtaa 4H-asentoon?

EDIT: Löytyykö uutta hinnastoa mistään netin syövereistä, vai onko aivan pakko ottaa myyjään yhteyttä?
 
Vempula sanoi:
Mitä huonoa Pajeron nelivedossa on? Näin maallikon silmin se kun vaikuttaa todella pätevältä ratkaisulta. Itseäni kiehtoo juuri se, että kuljettaja voi vaikuttaa todella paljon voimalinjan toimintaan, kun nykyään tuntuu olevan valitettavan trendikästä se, että kuljettaja ei voi millään tapaa vaikuttaa nelikon toimintaan.

Ja jos ei halua osallistua millään tavallaan nelikon toimintaan, niin ainahan sen valintakytkimen voi unohtaa 4H-asentoon?
Tuo valitsinhan on sähköinen ja siinä on asento 2H. Tämä hiertää ihan järjettömästi minua. Omat tarpeet kun ovat maasturille 4H ja 4L sekä lukot mieluusti edessä, keskellä ja takana. Satun vain tykkäämään rauta vaihtoehdoista ja kaikissa oloissa NELIVETOISISTA maastureista. En ole nykyistenkään kanssa koskaan kaivannut tuota 2H:ta.
 
Ja hinnasto varusteineen löytyy vaikka nettiautosta. Tuo anniversary jää nyt pois (mikäli ymmärsin oikein). Kattoluukku hän tuosta puuttuu, mutta kolmannesta valtakunnasta hakemalla sekin puute korjaantuu ja weppasen & koukun saa halvemmalla...
 
jf sanoi:
Tuo valitsinhan on sähköinen ja siinä on asento 2H.

Siis onko tuo jonkinlainen oletusarvo, eli onko auto aina käynnistyksen jälkeen 2H:ssa? Luulisi sen nyt muistavan viimeisimmän asennon, eli esim 4H:n, mutta mistä näitä juttuja nykypäivänä tietää.

Lukothan Pajerosta löytyy keskeltä ja takaa, mutta edestä toki puuttuu.
 
Vempula sanoi:
Siis onko tuo jonkinlainen oletusarvo, eli onko auto aina käynnistyksen jälkeen 2H:ssa? Luulisi sen nyt muistavan viimeisimmän asennon, eli esim 4H:n, mutta mistä näitä juttuja nykypäivänä tietää.
Et ymmärrä vai et halua ymmärtää?
En pidä mahdollisuudesta, että sähköisen bugin takia autostani häviää vetävät etupyörät. Eihän se Tullipuomin shellillä aiheuta kuin korkeintaan nolotusta, mutta parin tunnin päässä hinurilla ajettavasta tiestä se aiheuttaa järjetöntä vitutusta sekä verenpaineen nousua mikäli nelarista tulee vajakki ja takaisin tielle pääsemiseksi tarvitaan traktoria tai muuta vastaavaa. Et ilmeisesti ole koskaan joutunut tappelemaan lukkoja kiinni maastossa?
 
jf sanoi:
Et ymmärrä vai et halua ymmärtää?

No en todellakaan ymmärtänyt ongelmaasi, mutta kiitos kun nyt tässä vaiheessa kerroit tarkennusta asiaan.

Ja joo, en ole ikinä omistanut oikeata maasturia, saati ajanut sellaisella oikeasti vaativassa maastossa.
 
Lienee tänä päivänä ainoa jatkuvalla oikealla nelivedolla varustettu maasturi Land Cruiser? Mtä tuohon sähköiseen valitsimeen ja sen mahdolliseen bugisuuteen tulee niin jotenkin samaa logiikkaa jatkaen pelkäisen enemmän jotain ihan muita bugeja. Onhan se moottorinohjauskin sähköinen, siinä ei kiinteä neilkkokaan auta kun moottori sammuu. Sähköllä taitaa LC:ssäkin lukot mennä päälle.
 
nokonzok sanoi:
Lienee tänä päivänä ainoa jatkuvalla oikealla nelivedolla varustettu maasturi Land Cruiser?
Niva & Grand Vitara löytyy myös, mutta meillä maahantuonti molempien osalta jäissä.

nokonzok sanoi:
Mtä tuohon sähköiseen valitsimeen ja sen mahdolliseen bugisuuteen tulee niin jotenkin samaa logiikkaa jatkaen pelkäisen enemmän jotain ihan muita bugeja. Onhan se moottorinohjauskin sähköinen, siinä ei kiinteä neilkkokaan auta kun moottori sammuu. Sähköllä taitaa LC:ssäkin lukot mennä päälle.
Niin kauan kuin näitä ei saa:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/printView.html?lang=de&id=198055595
Pitää koittaa valita ne vähiten huonot, koska hyviä ei ole.
 
jf sanoi:
Niva & Grand Vitara löytyy myös, mutta meillä maahantuonti molempien osalta jäissä.
Niin kauan kuin näitä ei saa:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/printView.html?lang=de&id=198055595
Pitää koittaa valita ne vähiten huonot, koska hyviä ei ole.

Siinähän juuri linkitit moisen, ei kun hakemaan! Verojen jälkeenkin on kymmeniä tuhansia halvempi kuin yksikään LC Suomesta ostettuna.

Itsellä on kakkoskopan Pajero, jossa on vielä mekaaninen jakovaihteiston keppi. Napalukot siinäkin on mallia sähköiset, eli ei se pelkkä mekaaninen keppikään yksin pelasta. Appiukolla on kolmoskoppainen, jossa keppi tosiaan on sähköinen. Pieniä juttuja, mutta itseä ärsyttää, ettei siinä ole mitään edes keinotekoista "fiilistä". Olisi sitten ihan vaan suosiolla nappi kojelaudassa...
 
Jostakin syystä pätkä-Pajero on aina miellyttänyt, vaikka muutoin pätkä-LC:t, pätkä-G:t ym ei kiinnosta. Suomessahan pätkä-Pajeroa on myyty vain I ja II -koppaisena, mutta maailmalla (Ruotsissa ja Virossa) on ollut kaiken aikaa tarjolla kahta koripituutta.

Tällaisen IV-koppaisen saisi noin 10 tonnilla ja veroja 5 tonnia. Tuosta takapenkki pois ja pakettiautoksi rekisteröinti, niin ei ole kalliita verojakaan. Siis tällainen:

55815806.jpg


http://fin.auto24.ee/used/1819079
 
jtp_fi sanoi:
Pian on luvassa Pajerosta myös ladattava hybridihimmeli:
Jäätävä aikataulu. Aikaisempien mainospuheiden perusteella odotin autoa 2016. Rupeaa omalla olemaan tuolla aikataululla pikkuisen turhan paljon jo ikää... Joutuuko sittenkin vielä perinteisen tekniikan auton ostamaan?  :eek:
 
Täällä myös joka Pajeroita katsellut, ei ihan uutta mutta himpun käytettyä. Jotenkin vaan niin vanhahtavan näköinen ja pisteenä ii:n päälle se vararengas siellä kontin kyljessä. Vetoautoa etsiskellyt 3500kg paketille ja Pajerosta kyllä löytyisi sellainen kun se alennus vaihteisto melkein pitää olla että vene trailereineen nousee luiskasta. MB ML:ää kans pohtinu, harmi vaan kun vaihtoehtoja ei paljoa ole ja chrysleriin ei rohkeus riitä ;D
 
Tänään olin Pajeron kyydissä. Oli sellainen "thyyning" malli ja ikää en osaa sanoa kun en noista mitään ymmärrä mutta ao. kuvan ikäinen malli eli lienee jostain 200-luvun puolivälistä.

Thyyningit oli tehty metsästyksen ehdoilla Kuhmon loputtomia metsiä ajatellen. Kojelaudan keskelle oli todella siististi integroitu 8" Galaxy Tab jossa pyöri toki navigointi mutta se tärkeämpi, eli maastokartat. Etupenkkien taakse oli rakennettu kiinteä lukittava kotelointi aseille ja patruunoille. Renkaina hirveästi vollottavat mörkörenkaat. Tekniikasta en tiedä, dieseliltä kuullosti (niin tosin kuullostaa Mitsun bensakoneetkin) ja maskissa luki DiD. Vaihteet vaihtui automaattisesti.

Seuraavat optimoinnit olisi täyttää uretaanilla kaikki kotelot jotta kori ei nitise. Lintu ei kuulemma pelkää moottorin ääntä mutta korin nitinöitä kylläkin. Myös saranoitu tuulilasi oli listalla.

Ruma kun mikä, mutta siisti. Sisällä jännä fiilis kun muuten kaikki oli niin "kasaria" mutta tuo integroitu tabu vei mielen kera mukavien penkkien pikemminkin tähän päivään tai jopa huomiseen.
 

Liitteet

  • mitsubishi-pajero-06.jpg
    mitsubishi-pajero-06.jpg
    157,1 KB · Katsottu: 461
Saranoitu tuulilasi... eikai siel ole tarkoitus sihtailla ajoneuvosta?! Sehän lienee kiellettyä.

Ei mitsun bensakone mun korvaan kovin dieseliltä kuulosta vs nykyiset suorasuihkubensat..
Tai ainakaan tuo nenän edessä juuri kehrännyt pitkäiskuinen nelonen.

Tuollainen Pajero on kyllä tiettyyn tarpeeseen aika käytännöllinen työkalu. Tilaa on ja etenee hyvin. Ruma ja hieno :)

Läheltä piti ettei tullut kesällä ostettua Naperoa kun jo kauppaa hierottiin. Joku ehti ensin.

Eräs safarihommissa työskennellyt tuttu kommentoi näitä maastureita kesällä kokemustensa perusteella ja totesi, että Toyotan LC on omassa luokassa kestävyyden suhteen. Mutta toimiessaan Pajero on ihan yhtä hyvä. Kummassakaan ei nämä dieselit ihan niitä parhaita moottoreita ole. Mutta kun bensaversioita ei täällä kekkoslovakiassa juuri ole, ja jos on niin ei niillä ole varaa ajella!
 
Saranoitu tuulilasi... eikai siel ole tarkoitus sihtailla ajoneuvosta?! Sehän lienee kiellettyä

Ei kuulemma toki mutta koska Lapin Poliiseja ei ole kuin televisiossa niin kaikki toimii niin. Linnuthan on aamuisin nokkimassa tieltä kiviä joten helppoa kuin heinänteko ammuskella ne ikkunasta ja lastailla sitä mukaa kyytiin  ;D

En tosin ymmärrä metsästyksestä sen vertaa kuin Pajeroista eli yhtä hyvin voi olla kyse ilmastoinnin tehostamisesta.
 
Makkis sanoi:
Ei kuulemma toki mutta koska Lapin Poliiseja ei ole kuin televisiossa niin kaikki toimii niin. Linnuthan on aamuisin nokkimassa tieltä kiviä joten helppoa kuin heinänteko ammuskella ne ikkunasta ja lastailla sitä mukaa kyytiin  ;D

Tällä tyylillä voi aseen lisäksi mennä myös auto valtiolle, alkaa tulla riistalle kilohintaa :rolleyes:
 
Mitsu on kaikessa hiljaisuudessa lopettanut Pajeron myynnin länsimaissa. Eikä kyse ole edes Euroopan päästörajoista vaan tuotanto on lakannut Japanissa kokonaan. Kehitysmaihin tuotetaan vanhaa mallia edelleen.

Neljänteen sukupolveen ehtineen maasturin I-kori oli Suomessa erittäin suosittu auto ja oli pitkään rekisteröintitilastojen top 10:ssä ainoana maasturina. Suveista ei silloin tiedetty muuta kuin naisen nimi.

Sääli, mutta kyllä lopun alku oli jo pitkään nähtävissä.

https://www.japantimes.co.jp/news/2019/04/25/business/corporate-business/final-edition-model-mitsubishi-motors-end-pajero-suv-sales-japan/#.XitAlSNS_b0
 
Ihme, muistan kun entinen tyttökaveri osti tollasen uutena. Siihen aikaan tosi hieno peli, ja ois kait voinu kehittää. Liian monialakonserni?
 
Nimivalintahan ei mennyt ihan nappiin ajatellen espanjankielisiä maita  ;D Niissä sitä myytiinkin muistaakseni Monteron nimellä.