https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

VW Golf GTE 2015

Apaju

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Avataan tähän nyt VW:lta loppuvuodesta tulossa olevan pistokehybridi Golf GTE:n palsta, autohan  jakaa tekniikan samoin myös loppuvuodesta esiteltävän Audi A3 sportback e-tronin kanssa ja tulevaisuudessa myös mahdollisesti Seat Leon Verden kanssa

• Plug-in-hybrid: teho 150 kW (204 hv), vääntömomentti 350 Nm
• Polttomoottorina 1.4 TFSI-moottori, jonka teho on 110 kW (150 hv) vääntö 250 Nn
• Sähkömoottori max 75 kW vääntö 330 Nn
• 0 - 100 km/h 7,6 s
• polttoaineen kulutus 1,5 l/100 km, CO2-päästöt 35 g/km
• ajomatka pelkällä akulla 50 km
• omapaino n.1540 kg
• Sähkömoottorilla huippunopeus 130 km/h
• Vaihteistona uusi kuusivaihteinen e-S tronic -automaattivaihteisto

Golf_GTE_Geneva_2014%20(2).jpg


Golf GTE esiteltiin ensi kerran Geneven automessuilla maaliskuussa 2014
Lehdistötiedote löytyy  täältä

GTE on jatkumoa sarjalla GTI ja GTD.
GTE:ssä punaiset koristeet on korvattu sinisillä vastaavilla.

Videoita
Ajovideo
Ulkoa ja sisältä:

Viavisionin julkaisu uusi GTE; kesäkuu 2014

Kun vertailee e-tronia ja GTE:tä niin tekniikka on kummassakin siis samaa, mutta ilmeisesti VW tulee hinnaltaan olemaan hieman halvempi. Lisävarusteiden hintoja, kun vertailee niin nehän ovat VW:ssä selvästi edullisempia:

Esim (hinnat laskettu 7,9%:n autoverolla)
                        Audi/VW
Webasto       2018,-/718,-
Perus navi+Acc 2505,-/810,-
Metalliväri       875,-/465,-

Ja lisäksi, jos haluaa esim. kännykällä ohjata auton toimintoja, vaatii se Audiin 3875,- hintaisen MMI plus ja connect palvelun hankkimisen, kun VW:lla se hoituu myös tuolla halvemmalla navilla, ilman lisäohjelmaa, riittää kun hankkii Car-net sovelluksen ja rekisteröi sen (Car-net palvelu ei vielä ole toiminnassa suomessa, maahantuojan mukaan loppuvuodesta -14/alkuvuodesta -15 tulossa)
Car-net sivusto: http://volkswagen-carnet.com/int/en/start.html

Euroopassa taitaa sekä VW että Audi tulla myyntiin elokuussa, suomessa ehkä syksyllä, niin täytyy lomien jälkeen heti ruveta tarjouspyyntöjä luonnostelemaan valmiiksi, josko autonvaihto olisi ajankohtaista ;)
 
Golf GTE Variant? - VWVortex http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/golf-gte-variant/ käyttäjältä @vwvortex
 
Jes, kiinnostaa tämä kyllä minuakin. Mistä löytyisi nuo optiohinnat? Onkohan mitään tarkempaa ajankohtaa auton saapumisesta Suomeen? Pitääpä soitella VW:lle...
 
Tätäkin tulee seurattua, että koskakohan saavat suomen hinnat selville, kiinnostaa kyllä e-tron lisäksi.

"Värivalikoima" tulee kyllä olemaan valitettavan suppea.
 

Liitteet

  • vw golf gte.jpg
    vw golf gte.jpg
    87 KB · Katsottu: 382
Apaju sanoi:
Tätäkin tulee seurattua, että koskakohan saavat suomen hinnat selville, kiinnostaa kyllä e-tron lisäksi.

Paikallisen myyjän mukaan tämä ei tule alkuvaiheessa myyntiin kaikille jälleenmyyjille, Oulu on kuulemma pohjoisin myyntipiste alkuun ja joskus ensivuoden aikana myynti laajenee ilmeisesti lopuillekin jälleenmyyjille.
 
Suomi hinnat rupeaa selviämään, lainaus Tekniikan maailman sivuilta.
Lähes 41 000 euron hintalappu takaa sen, että vaikka ajaisi pelkällä sähköllä, ei GTE:n hankintaa voi perustella pelkillä polttoainekustannuksien säästöillä.
 
Onko kukaan laskeskellut kuinka paljon täytyy ajaa vuodessa tai pitää itsellä, että tuollainen tulee kannattavaksi? Esim jos tuollaista pitää 10v ja verrokkina on hybridi sekä diesel. Oma näkemys asiasta, että tuollainen on turhan kallis ajopeli sekä kannattamaton jos sillä ajaa 20tkm/vuosi ja sitä pitää noin 10 vuotta. Jos tuon sijasta ostaisi tyyliin esim. ecoboost focuksen tai TSI golfin tai hybridi auriksen niin erotuksella saisi polttoainetta usealla tonnilla. Niin ja täytyyhän noissa vertailukohteissa ottaa huomioon arvonalennuksetkin.
 
No 10-vuotta ja 20tkm/vuosi = 200 000km= 2000x100km= 3000litraa bensaa= 4800€ nykyhinnoilla. (Kulutus 1,5ltr/100km)

Diesel samoilla kilsoilla maksaa =13500€ + verot n.4500€ =18000€ 10-vuodessa. (Kulutus 4,5ltr/100km).

Autojen hinnat 41000€ vs.31000€, about samoilla varusteilla ja kulkupuolella.

Jos molemmista tippuu vaikka 65% arvosta on se GTE=26650€ ja GTD=20150€

Eli 10-vuodessa GTE:n omistaja polttaa rahaa n.31500€ ja GTD:n omistaja 38000€
Toki tuo GTE:n omistaja joutuu vielä ostamaan sähköä jonkun verran riippuen ilmaisista latausmahdollisuuksista.

Toisaalta tuo kysymys 10-vuoden pitoajalla on täysin hypoteettinen kysymys,koska kyseessä ko.yhtymän auto. Epäilen vahvasti, että noista kumpikaan pysyisi kasassa noin kauaa ainakaan järkevillä kustannuksilla.
 
^ Eli tuon perusteella sähköauto voi kannattaa myös vähän ajavalle. Tosin tuo 10 vuotta on pitkä aika odottaa. Ja vielä kun laskee rahoituksista aiheutuvat kulut niin tuolla varmaan täytyy ajaa 30tkm/vuosi ja ylläpitää se 10vuotta, että säästöt olisivat tuntuvat jos verrokkina olisi noin 20-25k€ maksava auto. Ja jos pelkää diesel autojen vikaherkkyyttä niin vähän ajavalle järkevin vaihtoehto taitaa olla hybridi tai pienilohkoinen turbobensa. Voin kyllä kuvitella, että mukavuus hybridissä on eri luokkaa kuin GTD tai GTE mallissa.
 
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014091618664845_at.shtml

huh?
Mitkä moottorit: 1,4-litrainen TSI-bensiinimoottori (110 kW/150 hv) ja sähkömoottori (75 kW/102 hv); yhteisteho 150 kW (204 hv) ja suurin vääntömomentti 350 Nm. Litiumioniakuston kapasiteetti 8,7 kWh. 6-portainen DSG-automaattivaihteisto.

Miten ne tuon laskee?? 150+102=204??
Ehkäpä minä tässä tyhmä olen...  :rolleyes:
 
MoFFe sanoi:
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014091618664845_at.shtml

huh?
Mitkä moottorit: 1,4-litrainen TSI-bensiinimoottori (110 kW/150 hv) ja sähkömoottori (75 kW/102 hv); yhteisteho 150 kW (204 hv) ja suurin vääntömomentti 350 Nm. Litiumioniakuston kapasiteetti 8,7 kWh. 6-portainen DSG-automaattivaihteisto.

Miten ne tuon laskee?? 150+102=204??
Ehkäpä minä tässä tyhmä olen...  :rolleyes:

Molempien maksimiteho ei ole yhtä aikaa käytettävissä, eli maksimi yhteisteho on tuon 204hv.
 
Karvis sanoi:
Molempien maksimiteho ei ole yhtä aikaa käytettävissä, eli maksimi yhteisteho on tuon 204hv.
Näinhän se yleensä menee. Yllätyinkin kun selailin viikonloppuna uutta Tuulilasia jossa oli juttu Ferrarin hybridistä. Siinä kokonaisteho oli poltto- ja sähkömoottorin tehojen summa. http://en.wikipedia.org/wiki/LaFerrari

Sorry ot, Golfiinhan tämä ei enää mitenkään liity..
 
Ehdottomasti kiinnostava kulkine. Aavistuksen liian kallis, ottaen huomioon, että esim avaimeton käynnistys ei ole vakiovarusteena. Tuohonkaan ei taida saada vetokoukkua, Mitsulla lienee ainoa hybridi johon saa laittaa kärryn perään?
 
JiiJii71 sanoi:
Ehdottomasti kiinnostava kulkine. Aavistuksen liian kallis, ottaen huomioon, että esim avaimeton käynnistys ei ole vakiovarusteena. Tuohonkaan ei taida saada vetokoukkua, Mitsulla lienee ainoa hybridi johon saa laittaa kärryn perään?
Lexuksen maastureihin saa ja toki myös Aurikseen. Tosin Auriksessa vetopainot alle 400 kg.
 
Ladattavista hybrideistä Mitsun Outlander taitaa olla toistaiseksi ainoa? Volvon V60:n hinnastosta ei ainakaan löydy koukkua.
 
Onhan näitä peräkärryn vetoon kelpaavia hybridejä nykyään tarjolla. Toisissa vetomassoja enemmän toisissa vähemmän.

MB E 300 hybrid 300 kg jarruin tai ilman.

Peugeot 508 RXH 750/1100 kg.