autoilua & elämää

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10 [Seuraava]
1
Muut harrastukset / Vs: Lemmikit
« Uusin viesti kirjoittanut jrinnes tänään kello 13:44 »
Käytiin Kassun kanssa äsken poistattamassa hammaskiveä. Kaveri heräsi nukutuksesta ja suuntasi suoraan ruokakupille syömään, kun on joutunut olemaan eilisestä illasta asti ilman ruokaa. Lämpenevän takan eteen loppui sitten paluumatkalla voimat. No, huilatkoon siinä lämpimässä aikansa. ❤️
2
Volvo / Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Uusin viesti kirjoittanut Kuudesvolvo tänään kello 13:43 »
Ajelen usein pimeällä Mikkelin suunnalta Kouvolan ohi kohti Helsinkiä. Nyt on menossa kolmas ”pimeä kausi” vm. 2019 T8lla eikä kukaan ole vilautellut valoja. Mielestäni näkyy  hyvin ja toimii hyvin. Tosin en osaa verrata kun yhteen Opel Insigniaan vuosien takaa jossa oli pitkät/lyhyet automatiikka joka oli surkea … no siitähän on aikaa ja kyseessä ihan eri tekniikka.

Nyt harkinnassa XC40 johon tulossa faceliftin myötä Led pixel valot … meneekö huonompaan suuntaan vai parempaan kuin nykyiset jää nähtäväksi 😊
3
Sähköinen autoilu / Vs: Sähköautolla -20 pakkasessa 1 400 km yhteen menoon
« Uusin viesti kirjoittanut Marko_K tänään kello 13:41 »
Kuva takkatulesta unohtui! Muutoin loistava juttu.
4
Sähköinen autoilu / Vs: Wallbox - latausasemat kotikäyttöön
« Uusin viesti kirjoittanut CarMan tänään kello 13:39 »
Juu itsekin meinasin ensin että puhelinkaapeli olisi ollut mutta valmistajan tyypitys oli stp class 5e eli Cat5 kaapelia. Kaapelista tarvitaan vain puolet piuhoista ja loput jää johonkin käytettäväksi.
Maakaapelia on tuo supercat ja 6 taitaa olla vielä permmin häiriösuojattua kuin 5?
 Kaapeli menee maan alla putkesta suurimmat osat, mutta on se myös autokatoksessa pinta-asennettuna kaapelikourussa.
5
Toyota / Vs: Toyota BZ4X (EV) (2022 ->)
« Uusin viesti kirjoittanut Urlaub tänään kello 13:39 »
Onhan se mutta millähän Tojon sähköauto jarruttaa edellä menevän hiljentäessä maantiellä kun ei ole polttomoottoria minkä voisi käynnistää moottorijarrutusta varten. Sähkömoottorilla tai jarruilla kun ei voi hidastaa Tojo filosofian mukaan. Olisko jarrut sen verran alimitoitettu ettei ylimääräistä kuormaa ja kulumista uskallettu adaptiivisen vakkarin vuoksi sallia. Näin ainakin plugarissa. Olisko sähkömallissa ankkuri mikä tiputetaan tienposkeen.

Millä Tojotan itselataavat hybridit regeneroivat akkuun virtaa jos ei sähkömoottoreilla tapahtuvalla "moottorijarrutuksella"? Ei siellä propellia katollakaan ole..
6
Sähköinen autoilu / Vs: Sähköautolla -20 pakkasessa 1 400 km yhteen menoon
« Uusin viesti kirjoittanut Vempula tänään kello 13:37 »
Hienoa dataa jälleen kerran! Näitä juttuja on aina mielenkiintoista lukea, kun kerrotaan mitä tapahtuu, eikä keskitytä paasaamaan siitä, miten kusitaukoon menee ihan pakosta 25 minuuttia.

Ja myös hyvä esimerkki siitä, että jotkut meistä oikeasti ajavat pitkiä päivämatkoja. Jopa sähkömiehet ;)
7
Toyota / Vs: Toyota BZ4X (EV) (2022 ->)
« Uusin viesti kirjoittanut PH+EV tänään kello 13:32 »
Jos peilaa viimeisimpään plugareiden TM talvitestiin niin tuollainen -10C raja on tosiaan aika normaali. Moni tosin väittää ajavansa plugarilla kylmemmässäkin sähköllä enkä varsinaisesti epäile tuota. Tuon pakkasrajan lisäksi ravissa taisi olla se että jos tuulilasille laittaa huurteenpoiston niin polttis käynnistyy ja käy aika pitkään. Varmaan vaihtelee malleittaan tuon tarve, mutta itse joudun käyttämään paljonkin täällä etelässä ja jos tuo aiheuttaisi polttiksen käynnistymisen niin en oikein tykkäisi.

Lasin lämmitys vie pois tarvetta puhallukselle, mutta esim. kaikissa RAV4 -plugarin varustetasoissa sitä ei taida olla.
8
Sähköinen autoilu / Vs: Sähköautolla -20 pakkasessa 1 400 km yhteen menoon
« Uusin viesti kirjoittanut jkvi tänään kello 13:32 »
Kohta joku ilmoittaa, että dieselillä tuo retki olisi mennyt paljon nopeammin :P
Jep. Yhdellä tankkauksella, joka ei vie kuin max 5 min.
9
Sähköinen autoilu / Vs: Sähköautojen yleistymisen esteet
« Uusin viesti kirjoittanut Classic tänään kello 13:23 »
Säköautojen latausseremonia vaikutta aika kimurantilta.
Mitä tuosta latauskeskustelusta voi päätellä.
Lataussuoritus vaikuttaisi olevan selkeä, mutta mitkä eri tekijät ohjailevat elektronien siirron vilskettä ja säilöntää, tuntuu keskusteluttavan. Periferiamme olosuhteet vaihtelevat tulipalopakkasista aina helteisiin asti ja olettaisin, että keskustelu lataus-/akkuteknologian ympärillä jatkuu pidempään kuin kesä-/talvilaatuisten polttoaineiden tiimoilta...
10
Sähköinen autoilu / Vs: Sähköautolla -20 pakkasessa 1 400 km yhteen menoon
« Uusin viesti kirjoittanut antsu tänään kello 13:23 »
Kohta joku ilmoittaa, että dieselillä tuo retki olisi mennyt paljon nopeammin :P
Sivuja: [1] 2 3 ... 10 [Seuraava]