https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volkswagen T-cross

Nelivedon tarvitsija voi ostaa jonkun toisen mallin. Useimmille 2-vetoinen riittää hyvin ja on halvempi ja kevyempänä taloudellisempi.
 
Minun mielestä nämä katumaasturit ovat nimenomaan nelivetoisina kiinnostavia. Jos on vajaavetoinen niin minulle se on ehdoton show stopperi. Ymmärrän kyllä että kaikki eivät sitä arvosta. Just my 2 cents...
 
rosso sanoi:
Minun mielestä nämä katumaasturit ovat nimenomaan nelivetoisina kiinnostavia. Jos on vajaavetoinen niin minulle se on ehdoton show stopperi. Ymmärrän kyllä että kaikki eivät sitä arvosta. Just my 2 cents...
Juu samaa mieltä olen. Ollaan vaan vähemmistössä asian suhteen. Suurimmalle osalle kelpaa hyvin vajaavetoisena nämä pikku-cittarit. Taitaa olla vasta XC60 jne. luokka, jossa ei juuri vajaavetoja myydä.
 
Näiden pointti nyt muutenkin on se että istumiskorkeus ja lastauskorkeus on paljon mukavampi kuin perus henkilöautossa.

Lisäksi olen huomannut että naiset tykkää/suosii tätä form factoria, koska "sieltä näkee paremmin".

Ihan mielenkiintoinen kampe tuo on, jos kontti on sopivan kokoinen niin vois harkita dieselillä jos vaan varustetasot on kohdillaan. Alkaa pikkuhiljaa kaivata tasaista tavaratilaa itsekin.
 
Jotenkin ihmetyttää tämä VAG meno. VW:llä on jo T-roc, joka on vain reilut 10cm pidempi ja Seatilla ihan tätä vastaava Arona. Rahaa näidenkin kehittämiseen menee, paljon mielummin näkisin, että se raha käytettäisiin vaikka siihen, että Aronan TGI:n saisi DSG:llä. Nyt siis saadaan sama auto kahdella eri badgella ja kumpaankaan ei saa 1.0 TGI DSG yhdistelmää. Tuo kun on todella taloudellinen ja ympäristöystävällinen vaihtoehto ilman lisähintaa vs bensa ja diesel. Tosin kun tajuttoman kalliit PHEV tai EV versiot. Kaupunkiin DSG:n puute on monelle showstopper ja toisaalta kaupunkialueilla olisi niitä kaasuasemiakin.
 
rosso sanoi:
Juu on mukavan näköinen auto. Harmi vaan ettei saa nelivetoisena.
Nelivedolla, DSG:llä, kunnon moottorilla ja varusteilla hinta olisi sitä luokkaa että tuskin kaupaksi menisi. Eiköhän tämän tarkoituksena ole houkutella VW-kauppaan mahdollisimman halvan cittarin ostajia.
 
Tähän Polo GTI:n moottori, tietenkin DSG:llä + neliveto + jonkinsortin Luxure -paketti, niin olisi meikäläiselle just sopiva kokoonpano. Sais maksaa vaikka 50k, mutta kuten yllä moni on jo todennut, ei tälläista kokoonpanoa ikinä tule. Ehkä sitten täyssähköisenä joskus....
 
tmr97 sanoi:
Jotenkin ihmetyttää tämä VAG meno. VW:llä on jo T-roc, joka on vain reilut 10cm pidempi ja Seatilla ihan tätä vastaava Arona. Rahaa näidenkin kehittämiseen menee, paljon mielummin näkisin, että se raha käytettäisiin vaikka siihen, että Aronan TGI:n saisi DSG:llä.

Sieltähän on tulossa vielä Skoda, Polar työnimellä samaan sarjaan.
 
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oho-volkswagenin-uusi-katumaasturi-maksaa-suomessakin-alle-19-000-euroa/7214190#gs.GaqK1do

Volkswagenin uusi katumaasturi maksaa Suomessakin alle 19 000 euroa

Volkkarin kaikkien aikojen kompakteimman katumaasturin, Poloon pohjautuvan T-Crossin, hinnat alkavat 18 800 eurosta. Tuolla rahalla autoonsa saa yksilitraisen ja 70-kilowattisen (95 hv) bensiinimoottorin ja manuaalivaihteiston.

Tavaratilaa voidaan kasvattaa jopa 14 senttiä siirtyvän takapenkin ansiosta avulla 385 litrasta 455 litraan. Takaistuimen selkänoja voidaan taittaa joko jaettuna 60:40-suhteessa tai kokonaan, jolloin saadaan tasainen tavaratila ja tilaa mukavat 1 281 litraa.

Volkswagen T-Crossin keulaa hallitsee laaja jäähdyttimen säleikkö, johon konepelti ja ajovalot on integroitu. Takaosan mustalla rajattu heijastinnauha kulkee läpi takaosan.

T-Cross on aina etuvetoinen. Suomessa tarjolla on karvalakkimallin 70-kilowattisen TSI-moottorin lisäksi myös 85-kilowattinen (115 hv) versio. Myöhemmin tarjolle tulee 70 kW:n TDI-dieselkone.

Auton yhdistetty kulutus on 5,8 l/100 km ja sen CO2-päästöt 131 g/km (WLTP, manuaalivaihteisto, vakiovarusteet). Volkswagen T-Cross on valittavissa kolmella eri varustelutasolla.

T-Cross tarjoaa myös moderneja lisävarusteita. Saatavilla on muun muassa matkapuhelimen langaton laturi, avaimeton lukitus ja käynnistys ja digitaalinen mittaristo. Vakiovarusteina ovat ympäristönvalvontajärjestelmä jalankulkijatunnistuksella ja hätäjarrutustoiminnolla, katvealueen varoitin ja kaistanpitoavustin sekä mäkilähtöavustin. Lisävarustelistalta voi ruksia pysäköintiavustimen, mukautuvan vakionopeudensäätimen, kaukovaloautomatiikan ja kuljettajan vireystilan tarkkailutoiminnon.

Ulkovärejä on tarjolla 12 erilaista, ja kojelaudan somisteisiinkin voi itse vaikuttaa.

Uudet Volkswagen T-Crossit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille alkukeväästä.

Lähde: Volkswagen
 
Tein konfiguroinnin Volkswagen Finland -sivuilla.
Minulle sopiva maksaa hiukan yli 30 000,-.
 
colmar sanoi:
Tein konfiguroinnin Volkswagen Finland -sivuilla.
Minulle sopiva maksaa hiukan yli 30 000,-.
Mulle tuli 31 000 €, eikä vielä talvipyöriä, WeBaa, tiedä sitten onko siirrettäviä/irroitettavia takaistuimia, lämmitettävää tuulilasia (en lähtenyt tuolla hinnalla syvällisempään selvitykseen).
Joka tapauksessa pienempi kuin tulossa oleva 1,5l Karoq, jonka hintalappu on n. 40 k€.
Monelle varmaan oiva peli, mutta meidän ei kannattanut odottaa.
 
tmr97 sanoi:
Jotenkin ihmetyttää tämä VAG meno. VW:llä on jo T-roc, joka on vain reilut 10cm pidempi ja Seatilla ihan tätä vastaava Arona.

Tämän T-Crossin ymmärrän, lähtöhinta on kohtuullinen ja rahalle saanee vastinetta. T-Rocin idea ihmetyttää. Liian lähellä T-Crossia. Ei Polon ja Golfin väliin mahdu kahta korkeampaa, halvalla tehtyä mallia. Olisivat tehneet T-Rocista 2000-3000 euroa Golfia kalliimman auton, joka olisi kaikilta osin Golfin tasoinen ominaisuuksiltaan ja viimeistelyltään. Sellaisena ei vielä menisi liian lähelle Tiguania.
 
Ja nimetkin liian lähellä toisiaan.
Sekasin menee ainakin mulla ulkonäkönsä ja nimensä perusteella
 
Wv hallitsee siksi markkinoita että yhtä kilpailijan mallia kohden wv:ltä löytyy kolmesta viiteen mallia eri merkkien kesken, jokaiseen hintaluokkaan ja varustetasoon.

Toki autot on pitkälle samoja eri kuosilla ja hinnalla. Mutta ostajalle on mistä valita.
 
Minäkään en oikein ymmärrä T-Crossin ja T-Rocin tarpeellisuutta. Kaksi niin samantapaista autoa samassa kokoluokkassa. Täytyy käydä joskus ihmettelemässä näitä, jospa idea sitten avautuisi.
 
Liian lähekkäin on nämä veljekset. nemoksen kanssa samaa mieltä, T-rocin olis pitänyt olla laadukkaampi ja hieman isompi, niin sitten tän T-crossin ymmärtäis.
 
Yksinkertaisesti T-Cross on Volkkarin versio Aronasta, kun taas T-Roc on niiden versio Atecasta tai Karoqista. T-Rocissa on ajateltu ihmisiä, kenellä ei ole niin paljon tilantarvetta, kuin Atecaan tai Karoqiin päätyvillä (ja/tai eivät halua maksaa autosta Seatin tai Skodan hintoja). T-Cross taitaa taas olla mitoiltaan lähempänä konsernisisaruksiaan. Tämä tuo tietysti T-Rocin ja T-Crossin lähemmäksi toisiaan, mutta eikös noissa ole eri alustakin käytössä ja tämän myötä ajo-ominaisuudetkin eroavat luultavasti toisistaan.
 
Auto2018:ssa pikaisesti istahdin noissa. On niissä eroa ihan tarpeeksi. T-Cross on Polo luokkaa ja T-Roc Golf luokkaa kooltaan.
T-Cross on aika kirppu, ja sellaiseksi sen tunteva voi hyvinkin ajatella että T-Roc juuri sopivasti isompi Golfin kokoisena.

Edit. Meni mullakin nimet väärinpäin ensin  ;D
 
Suurin pettymys on että, Sport varustelua ei saa kun isopäästöisen mädän tomaatin kera.
Toinen on kyllä nelivedon puute, kyllä markkinoilla on kysyntää pienelle nelivedolle, ei kaikki tarvi tiguanin tai passatin kokoista laivaa.
 
McScott sanoi:
Suurin pettymys on että, Sport varustelua ei saa kun isopäästöisen mädän tomaatin kera.
Toinen on kyllä nelivedon puute, kyllä markkinoilla on kysyntää pienelle nelivedolle, ei kaikki tarvi tiguanin tai passatin kokoista laivaa.
Isopäästöisen  :eek: WTF-normi nyt vaan taisi nostaa kaikkien numeerisia arvoja. Pienikulutuksinen tuo kuitenkin on. Käsivaihteisena voisi kyllä kuulua mallistoon ihan hyvin, vaikka itse en tuota automaattia mätänä pidäkään.
 
130g vs 141g, niin onhan siinä melkosen monta euroa eroa veroissakin. Puhumattakaan sitten muista haitoista mitä dsg toisi.
 
volante sanoi:
Mulle tuli 31 000 €, eikä vielä talvipyöriä, WeBaa, tiedä sitten onko siirrettäviä/irroitettavia takaistuimia, lämmitettävää tuulilasia (en lähtenyt tuolla hinnalla syvällisempään selvitykseen).
Joka tapauksessa pienempi kuin tulossa oleva 1,5l Karoq, jonka hintalappu on n. 40 k€.
Monelle varmaan oiva peli, mutta meidän ei kannattanut odottaa.

Mulle tuli myös T-crossin hinnaksi 31 k€, vastaavasti rakennttu T-roc 36 k€ ja Karoq 42 k€. Ja Tiquan 46 k€. Mielestäni hinnat on linjassa. Se mikä malli on tarpeellinen, riippuu tietysti kunkin omista tarpeidta