https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Focus 2011-

Karvis

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Lieköhän nykyiseen Focukseen tulossa FL lähiaikona, mallihan ei vielä ole kovinkaan vanha mutta mikä lienee ruukaa Fordilla olla uusiutumisväli? Alkuviikosta nimittäin ajeli pari Focusta vastaan naamat tiukasti teipattuna ja peilistä katsottuna näytti että takanakin taisi jotain kevyttä maskeerausta olla, toinen oli farkku ja toinen hb. Lienee uudistuksen talvitestit menossa :rolleyes:
 
Eiköhän siihen ole se Aston Martin -keula tulossa. Toivottavasti siistivät myös kojelaudan.
 
jni sanoi:
Eiköhän siihen ole se Aston Martin -keula tulossa. Toivottavasti siistivät myös kojelaudan.
Rauhallisemmalla kojelaudalla voisi Focuksen nostaa omiinkin autopohdintoihin, nyt ei vaan houkuta yhtään tuo sisustan yleisilme.
 
jni sanoi:
Eiköhän siihen ole se Aston Martin -keula tulossa. Toivottavasti siistivät myös kojelaudan.
Star Trek-faneille varmaan hyvä, kun on autoja "USS Enterprise"-kojelaudalla. Itse en niin välitä. Muuten Focus voisi olla ok vaihtoehto minullekin. :)

Elkää nyt trekkerit innostuko jos mollaan sarjaa jostain syystä..

Joko näissä uudemmissa Focuksissa on päästy aikaisempien mallien ruostepeikoista eroon?
 
Karvis sanoi:
Lieköhän nykyiseen Focukseen tulossa FL lähiaikona,

http://www.thetruthaboutcars.com/2014/01/new-face-of-2015-ford-focus-revealed/

550x366x2015-Ford-Focus-550x366.jpg.pagespeed.ic.xgwPlzQWoX.jpg
 
Minäkään en erityisesti pidä auton sisälookista, mutta mielestäni tämä Focus on kuten Fordit yleensä, erittäin hyviä ajaa.. Olen siis ajellut aika paljon perhepiirien sekä litrasta turbobensaa (125) sekä 1.6 bensaturboa..

Tuon 1.6 turbon, tehot eivät kyllä tunnu niin kipakoilta kuin voisi olettaa.. Riittävät kyllä, mutta tuossa korissa voisi olettaa vähän enemmän ripeyttä tuolla tehomäärällä..

Ulkoisesti auto on kovastikin mieleeni, etenkin hatsbäkkinä, ja CandyRed värillä..

Riittäisi tarvittaessa erinomaiseti omaan kuljetustarpeeseen tuokin koko.. Emme nelihenkisenä perheenä tarvitse enempää tilaa..

FL näyttäisi menevän huonompaan suuntaan  :-\
 
Skula sanoi:
Minäkään en erityisesti pidä auton sisälookista, mutta mielestäni tämä Focus on kuten Fordit yleensä, erittäin hyviä ajaa.. Olen siis ajellut aika paljon perhepiirien sekä litrasta turbobensaa (125) sekä 1.6 bensaturboa..

Paisti kun keli on pliukas, pikkokoneisessa ainakin saa olla tarkkana että pysyy linjalla.
 
Taky on useammalla palstalla suuntavakavuusongelmasta liukkaalla kirjoittanut mutta omat kokemukseni eroavat tästä, en siis ole samaa mieltä enkä yleistäisi tätä asiaa.

Myyjän mukaan FL tulisi ensi talvena.
 
-V- sanoi:
Taky on useammalla palstalla suuntavakavuusongelmasta liukkaalla kirjoittanut mutta omat kokemukseni eroavat tästä, en siis ole samaa mieltä enkä yleistäisi tätä asiaa.

Okei, asia selvä. Hänellä lienee ihan hyvä syy tuohon mielipiteeseensä, se hänelle suotakoon..

Täytyypä ensi kerralla oikein koittaa kiinnittää huomiota, ihan piruuttaan..
 
Skula sanoi:
Renkaista kiinni?

Contin nastat alla oli - 58000km vuodessa kokemusta josta jokunen osa liukkaallakin - mutta kuten todettua se on minun kokemukseni aiheesta. Sen edeltäjä, 2010 Octavia Combi meni samoissa olosuhteissa kuin legendaarinen - juna, tosin siinä alla oli Nokian nastat.

 
Tuskin Takyn mielipide väärä on koska en usko että hänelläkään on mitään syytä kertoa muuta kuin miltä auto on tuntunut. Mutta mistä on siinä yksilössä ollut kyse, sitä en tiedä, enkä tiedä sitäkään kuinka laajasti asiaa voi yleistää. Itselläni ei ole muuta kuin hyvää sanottava niistä kokemuksista joita olen 125hv EcoBoostin kanssa kokenut. Vertailupohjana esimerkiksi pihassani seisova VW joka liukkaalla Hkpl 7 nastoilla on keulaltaan aika levoton. Ei tosin Focuksella ajoa kymmeniä tuhansia kilometrejä kuten Takylla ja alla on ollut CVC 5 kitkat.
 
-V- sanoi:
Tuskin Takyn mielipide väärä on koska en usko että hänelläkään on mitään syytä kertoa muuta kuin miltä auto on tuntunut.

No eihän tuota kukaan ole kiistänyt. Itse vain en ole moista huomannut. Tulemme taas tilanteeseen jossa autot ovat yksilöitä, kuten kuljettajansakin..
 
Tulihan tästä herkkupalastakin sivu tänne! Itelläni ajossa tuo 1.6litranen vapari 105hepalla. Musta ja titanium varustein. 39000km kohta ajettu ja ei alun softahässäkän jälkeen mitään ongelmia. Ehkä yllätys itellekin. Kyllähän tuohon koriin ja ominaisuuksiin sopisi varmaan parhaiten se 1.6 ecobuusti, jos tehoja haetaan. Kyllähän tällä kinnerilläkin hyvin pärjää. Muistan kerran ohittaneeni 1,2 ocunkin! Ei tosin äärirajoilla. En ole koskaan starttrekkia kattonu mutta kyllä tuo kojelauta -07 ocun jälkeen näytti tyylikkäältä ja modernilta ;) Ja en niitä nappuloita juuri siinä näpläile vaan ratinkehältä löytyy radion ja tietokoneen sekä vakkarin säädöt. Hinta saneli aikanaan autokaupassa ja tämä titaniumi sen takia kun lämmitettävä tuulilasi ja paremmat penkit tuli matkaan. Levorannassa kaupat tehtiin ja paras hyvitys/uuden alennus sekä myyjän asiallisuus (1min. liikkeessä ja jo palvelemassa) ;) Ecobuust ois menny liian kalliiks. Ajoltaan mainio. Tosin tuohon mikroautomaisuuteen joutui totuttelemaan. Talvella vähän puskemista (nastamisukat) ja onhan se hieman uraherkkä. Kohtuu hyvä lämpiämään. Ulkomuodostakin tykkään. Saksassahan nää on tehty mut välttämättä laatu ei korisovitusten jne. suhteen priimaa mut mikä olis? Tällä mennään vielä jonkinaikaa..
 
Ajelin tänään 5-ovisen Focuksen perässä ja huomion kiinnitti se, että auto näytti leveältä. Piti tutkia mittoja ja esitteen mukaan ulkoleveys ilman peilejä on 1823mm. Farkku kattokaiteilla näytti kapeammalta mutta se oli vain visuaalinen harha sillä esite kertoo leveyden samaksi 1823mm.

Tutkinpa sitten vertailun vuoksi myös muita "saman kokoluokan" autojen leveyksiä ja löysin seuraavanlaisia lukuja merkkien nettisivuilta:
Golf VII 5-ov 1799mm (3-ov 1790mm, farkku 1799mm)
Octavia III 1814mm (farkku 1814mm)
A3 SB 1785mm (3-ov 1777mm)
Leon 5-ov 1784mm (3-ov 1810mm, farkku 1816mm)
Astra 5-ov 1814mm (3-ov 1840mm, farkku 1814mm)
Peugeot 308 1804mm

Pieniä eroja leveyksissä näköjään on. Yllättävän vaikea on joidenkin autojen mittatietoja löytää merkin nettisivuilta. Lopetin etsinnän Toyotan kohdalla...
 
Joo, tuo onkin aika jännä juttu muutenkin, etenkin visuaalisesti. Ehkä itelläni kun on tuo musta farkku, niin varsinkin alussa auto näytti "pieneltä" ja korkealta :rolleyes: Värikin vaikuttaa. Samahan se on esim. tuon ocu farkun kanssa että näyttää kapealle ja korkealle kun taas lb on sopusuhtaisemman oloinen? Muutaman sentin erothan noissa ulkomitoissa on mutta tärkeintähän on että sentit sisällä oikeissa paikoissa ;)
 
Kyllähän tuo minunkin vanha focukseni aika pieneltä näytti vaikka valkoinen olikin. Tosin moni tuttu luuli sitä mondeoksi  :eek:

Focus.jpg
 
Nätti peli oli sulla ;) Itekin joskus takaviistosta miettinyt , onko mondeo vai focus. Mutta fokkerissa kattokaiteet "kiinni" katossa ja mondeossa "ilmavat" :rolleyes: Onkos focukset ruukattu vaihtaa Audiin vai onko muita vaihtoehtoja? ;) Vaihtokuumetta taitaapi olla liikkeellä..
 
Rouva on kurvaillut 1.6 125hv versiolla nyt reilun vuoden, ilman ongelmia ja tyytyväisenä. Olen sillointällöin itsekin tuolla ajanut ja pidän ohjausta edelleen kokoluokkansa parhaana, edellyttäen että pyöränkulmat ovat kohdillaan.
Tuntuu nimittäin tuo fokkeri olevan melko sensitiivinen oikeiden säätöjen suhteen (tästä sain vinkin paikalliselta virkavallalta, joka kuulema joutuu kohtuu usein suuntauttamaan virkapirssiensä pyörät saadakseen ajettavuuden kohdalleen).
 
Onko joku hankkinut ajokokemusta Focuksesta 182hv koneella, samalla mikä on Fiesta ST:ssä? Fiesta ST:tä olen itse ajanut ja omassa luokassaan mainio laite, mutta miten tuo mylly sopii isompaan koriin, onko vaihteiston välitykset ok, jne?
 
Tuolla Autonvaihtopohdiskeluketjussa mainittiin uudesta Focus FL:stä, ja koska kyseessä on kuitenkin kiinnostava volyymimalli niin tulipa etsittyä asiasta hieman lisäinfoa. Ilolla sitten huomasin, että uudistus ei rajoitu pelkkään ulkoiseen kasvonkohotukseen, vaan myös kojelauta saa uuden ja kauan kaivatun selkeämmän ilmeen. Tuo uusi maski ainakin kuvissa on ihan ok, mutta nyt auto alkaa näyttää sisältäkin siltä, että sen voisi hankkia. 

Ford-Focus_2015_800x600_wallpaper_02.jpg
 

Ford-Focus_2015_800x600_wallpaper_11.jpg


Ford-Focus_2015_800x600_wallpaper_14.jpg


Tekniikkapuolelta AutoExpress raportoi seuraavaa:

"The fresh Focus is the first Ford to be sold in Europe with the new 1.5-litre four-cylinder petrol EcoBoost. It comes in 148bhp and 178bhp versions, and slots into the range above the existing 99bhp and 123bhp 1.0-litre three-cylinder EcoBoosts. Ford will also add a version of the 1.0-litre EcoBoost that emits 99g/km of CO2.

A naturally aspirated 1.6-litre four-cylinder petrol will be offered, too, in three states of tune: 84bhp, 104bhp and 123bhp. Diesel choices include the 1.5-litre TDCi in 94bhp and 118bhp guise, a 94bhp and 113bhp 1.6-litre TDCi and a 148bhp 2.0-litre TDCi.

Five and six-speed manual gearboxes will be standard, with automatics available as options. The latter can now be specced with shift paddles on the steering wheel.

To complement the new engines, Ford has retuned the chassis. Changes have been made to the suspension geometry, dampers, electric power-steering and bushes in order to give the handling a more responsive and agile feel, and ensure the Focus remains the class benchmark for driving dynamics.

In response to customer feedback, refinement has been worked on, too. There is now sound-insulating glass, thicker carpet and better bulkhead seals to keep noise to a minimum."


http://www.autoexpress.co.uk/ford/focus/63560/new-ford-focus-2014-revealed-exclusive-pics-specs-and-details#ixzz2vaXtu0YV
 
Nam :p Tutun näköistä. Tuo malli lienee varmaan ylempi kuin titanium, näytön koosta ja penkeistä äkkiä vilkastuna? Jos kuitenkin titaniumissakin olisi tuon näköistä niin.. vau! Vai vaihtuukohan nuo trend ja titanium joksikin muiksi?