https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

K.I.T.T

Viime kesänä tuota yritin katsella. Ei kyllä uponnut trikit yhtään. Ehkä olen Salkkarin kasvattama, niin siksi ei 80-luku uppoa. Auto on klassikko.
 
Tuohan oli GM:lle suurehko markkinointiponnistus ja tämän vuoksi auto oli päällepäin aivan tavallinen kulibisnes Firebird muovikapseleineen ja pellin alla pauhasi suora nelonen. Tosin, tuon aikainen V8 Firebird otti pataan Motoparkin varttimaililla silloiselta Datsun Bluebirdiltä (Nissan Stanza) jota taisi viedä liki 100 heppainen 1.6 vapari  ;D

Mutta, luin aikoinaan jostain kotimaisesta lehdestä, muistaakseni Spinneristä (taisi olla sama Spinneri jossa meidän rouvakandi keikisteli kaverin Chevellen konepellillä) että nimenomaan kuvauksissa käytetyt oli noita kaikista kuleimpia 4-pyttyisiä malleja. Kojelautana sitten toimi joku lasikuitikötös ja mahdollisti mm. kuvaajan olemisen vänkärin jalkatilassa joutumatta edestä sen pultsarin punaista pälliä kuvaavan kameran linssille. Takapenkillä kuvasi sitten yksi jannu kojelaudassa olevaa punaista neliötä mikä pulputti samaa tahtia K.I.T.T:n pulpatuksen kanssa.

Feikkejä on sitten tehty paljon, ihan rakennussarjana tyyliin lähimmästä Wall Martista pystyit moisen hakemaan. Noita on sitten kuulemma huimasti poikkeavalla tasolla. Parhaissa lukemani mukaan ihan oikeasti toimivat mittarit ja nappulat, ehkä tosin se "turbobuusti" tuottaa vain auton kajareista ääniefektin nykymallien tapaan.
 
Vaikka itse olen Camaroa suosivia miehiä...niin suosittelen kyllä tuotakin!
Hienoa jos joku tekisi/hankkisi.
Oli itselläni aikanaan aurinkolasit joissa tuo vilkkuileva valosysteemi) -89..
 
Camaro ja FB (tässä yhteydessä Firebird, ei Facebook) on toki 1:1 samoja autoja pienin detaljieroin. Omaankin makuuni nuo detaljierot rakentaa minustakin enämpi Camaro-miehen. Kuli Firebird kun näyttää lähinnä miespuolisten tarjoilijoiden, parturikampaajien, sissareiden yms. ammattikuntien autolta. Toki Firebirdistä oli Trans-Am GTA jossa oli jo hieman räyhää sirojen linjojen sijaan.

Joskus tosi kauan sitten minulla oli yhden viikonlopun lainassa siihen maailmanaikaan uudehko Camaro Iroc-Z eli Trans-AM GTA. Kyllä siinä V8 puhisi jo hieman katetta ulkonäölle mutta ei sen kummempaa kuin 320i bisneskuli tänä päivänä. Mutta, se mikä jäi mieleen niin vaikka jenkkejä aina parjataan ajettavuudesta, niin tuo Iroc-Z on aivan loistava ajaa pitkää matkaa eikä lainkaan huono edes mutkatiellä. Muutti laakista käsitystä jenkeistä.
 
Näin! Itselläni oli IROC-Z-89 ja ajelin sillä kesät talvet. Joskus ongelmana päästä sisään talvella...mutta takalosterin kautta pääsi)
YK-hommista kun pääsi lomille niin piti ritari ässää katsella..
Ensimmäinen ja ainoa omistusjenkki...ja ikävä jäi..
Paras talviauto mikä on ollut!
 
KITT oli tietysti hieno, mutta itse fanitin enemmän MacGyverin ruskeaa Jeep Wrangleria vaikka jälkikäteen ajatellen susiruma kasarimalli kulmikkaine lamppuineen olikin.

Kyllähän Murdock oli paljon uskottavampi pahan ruumiillistuma kuin KITTin pahantahtoinen sisarauto KARR. Sitkeitä sissejä molemmat..
 
Kyllähän KITT oli kova aikanaan. Ja hienoa, että joku on noin mielettömän työn tehnyt replican eteen.

Macgyverin jeeppi taas on edelleenkin ihan yhtä hieno tai ruma kuin aikanaan. Itse tykkäsin myös tuosta.

Makkiksen kanssa samoilla linjoilla, Camaro-mies täälläkin. Erityisesti nuo 80-luvun lopun Irocit 5.7 V8:lla. Samoin kyllä Gen 1 Camarot 60-luvun lopulta ja uusimmat generaatiot, mitkä mukailee noita 60-luvun muotoja.

 
Edelleenkin jonkinlainen Ritari Ässä -fani olen ja jos lotossa voittaisin niin KITT replika tekisi mieli kyllä rakentaa :)
Nyt joutuu tyytymään pienoismalleihin...
36597291236_514aa3ea00_b.jpg
 
Hauskaa juttua kertoili auton omistaja tuossa videolla. Kuten, että showssa autoja oli n.20? Ja, että hc fanit tunnistaa ohjelmasta mikä näistä autoista on kulloinkin kuvassa?! Go figure :)