https://yliteippaus.fi/

Yleistä keskustelua Fordista

Kaikkeahan sitä voi labratiloissa testata, mutta ei sellaisilla testeillä ole realiteetin kanssa mitään tekemistä...  ;)
 
vespa68 sanoi:
Kaikkeahan sitä voi labratiloissa testata, mutta ei sellaisilla testeillä ole realiteetin kanssa mitään tekemistä...  ;)

Ajokäytös on toki eri asia, mutta kyllähän labrassa nyt aika monta muuta asiaa voi testata ennen kuin sillä autolla kannattaa edes sinne kentälle lähteä testaamaan.
 
Moottorien jotain ominaisuuksia saadaan tietty labrassa testattua, mutta se miten ne toimii erilaisissa olosuhteissa ja erilaisissa autoissa vaatiikiin taas niin paljon erilaisia testejä, että nehän sitten ulkoistetaankin kaikille mukamas "riippumattomille" lehdille....
 
Lainaus tuosta artikkelista:

"In addition to the extreme cold temperatures, the sheer size of the facility can accommodate up to 75 vehicles at one time as well as a crew of 54 engineers and technical experts. This allows Ford to test in extreme cold temperatures year round and without the logistics involved with moving lots of vehicles to remote locations. The large size of the facility enables Ford to collect data, analyze results, and more in just three weeks; half the time that would be needed in a smaller facility."

On tuossa sen kokoinen halli kyseessä, että kyllä siellä hiukan muitakin testejä tekee kuin pelkkiä moottoreita testaa.
 
Aivan järkeväähän tuo on. Saadaan tehtyä standardiolosuhteet.
Näinä aikoina kukaan pysty sanomaan onko edes Lapissa lunta, tai edes vilakkaa.
 
Hienot on puitteet. Tästä tuleekin mieleen, että muistelisin foorumilla jotain Ford malleja kehutun ainakin lämpimiksi. Omaa kokemusta aiheesta ei ole, mutta ainakin näköjään asiaan panostetaan.

 
Oletteko yrittäneet Ford foorumille viime aikoina?
Eilen illalla ilmeisesti alkanut härviö ja edelleen antaa tällaista herjaa.
 

Liitteet

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    21,6 KB · Katsottu: 295
Eilen toimi vielä iltakahdeksan aikoihin. Vähän ajattelin tutkaista venttillien helinästä, kun alkoi omasta kuulumaan sen tyylistä ääntä ja 84tkm vasta mittarissa.
 
Hiukan valitettavaa jos isoja ongelmia. Palsta sai äsketäin uutta intoa uusien vastuullisten myötä.
Soisi heille eloa ilman ylimääräisiä murheita...
 
Lyhyeksi jäi nuo ongelmat onneksi.

Tuon sivuston funktio on aika jännä- ehkä perinteinen yhden merkin foorumi.
Siellä on aktiivista keskustelua aivan uusista ja vasta odotuksen alla olevista malleista, mutta sitten kun autoja tulee jo maahan, polemiikki hiipuu. Esim nyt uudesta Mondeosta oli uusia viestejä melkein päivittäin keväästä lähtien. Nyt sit alkaa jo kovasti harvenemaan. Mk 4 Mondeosta nykyään pari kolme viestiä kuukaudessa, vaikka luulis mm vaihtoautomarkkinoilla olevan aika yleinen auto.

Sitten taas klssikoista ja projeksteista suht aktiivistakin ajatusten (ja osienkin) vaihtoa.
 
Eihän ocffän puolellakaan juuri uusista höpistä.. Toki on uusille malleille ketjunsa, mutta harvalla joka foorumia lukee on semmoisiin varaa.. Enempi vanhempien mallejen keskustelua löytyy.. Itekkin kirjottelin alkuun ennen fb:n tuloa siellä yhtä paljon kahdessa vuodessa viestejä, mitä täällä vuodessa. Fb:n myötä jäi siellä kirjottelu.. Sori tää offtopicci  ;D
 
Menee ihan täysin suistioksi mutta menköön, itsekkin tuolta ocf:stä etsiskelin tietoa insigniasta.. joku about 200 sivunen topikki siellä oli. Enmpä jaksanut selata kaikkea hakemaani infoa sieltä.
 
Mikäs sen mahtavampaa ku 200-500 mahtitopic missä suurin osa viesteistä josjonkinmoista arvailua. Sit oikeaa tietoa tooosi vähän. Passattia ja mondeota hankkiessa nuita tuli kahlattua läpi.
 
Perkules kun on tyhmää ettei Mondeosta ole sedania, miksihän ?
Kävin tänään pällistelemässä Mondeota ja varasin joulukuulle koeajoon, farmarin koska se hätsbäkki on kamalan näköinen ja takaluukku kuin tallinovi, huono käytettävyydeltään.
En oikein farkuistakaan perusta mutta ilmeisesti pakosta otettava jos päädyn ostamaan kyseisen kapineen....edellisestä Mondeostani jäänyt sen verran hyvät muistot että tämä on kyllä vahvoilla seuraavaksi kulkineeksi.

Listalla siis: 2.0tdci (180) powershift 4WD Titanium Busines.
 
Trollsten sanoi:
On, mutta se on ainakin Suomessa aina hybridi.

Totta, mainitsihan myyjä asian mutta kun kyseinen hybridi on varsin "keskeneräinen"...bensa, etuveto....kuka sellaisen haluaa ihan oikeasti, varmasti myyntimenestys ?.

Edit: pisti silmään keskikonsoli jossa näkyy hyvin fordin aikaisempi volvo-omistus, kopioitu volvosta suoraan tosin hyvin paljon paremman näköinen kuin vastaava volvon.
 
Ford julkasi tänään viimeisimmän kvartaalituloksensa ja se on paras firman historiassa.

"Ford announced on Tuesday that third quarter pretax profits shot up 89 percent to $2.7 billion. That figure is the highest quarterly profit recorded in the company's long history. Ford pocketed a net income of $1.9 billion, up from $833 million during Q3 of 2014."

http://www.leftlanenews.com/ford-posts-bestever-quarterly-results-90079.html
 
Sopisikohan tämä tarina tänne yleisten Foordijuttujen sekaan?
Olin tänään työtehtävissä eräässä asuntoalueen yhteisessä autohallissa ja vanha pariskunta tuli erään auton luo, kiertelivät siinä hetken, totesivat kaiken olevan hyvin ja olivat lähdössä jo pois.
Pariskunnan rouva alkoi kuitenkin juttelemaan minulle, että "käytiin vanhaa palvelijaa katsomassa, jotta kaikki on hyvin".
Kyseessä oli Ford Mondeo ja kun hetki juteltiin, niin selvisi, että auto on ollut heillä uudesta asti, vuodesta 1998 ja kilometrejä on vieläkin alle satatuhatta.
Kahteen viimeiseen vuoteen pariskunnan mies ei kuulemma ole itse ajanut, mutta joka vuosi Mondeo on silti katsastettu.
Koska tunnustaudun jonkinlaiseksi autohulluksi ja ropelipääksi, niin tuo kohtaaminen oli sellainen päivän piristysruiske.!!  :D
 
Onko noissa 02-03 Mondeoissa isofixejä takana?
Liikkeessä en löytänyt tuosta ST220 isofix kiinnikkeitä, mutta äsken selasin nettiä niin useammissa 2000 luvun alun Fordeissa ne on upotettu penkin verhoiluun sisään mitä lueskelin. En huomannut yhtään penkkejen verhoiluja näpräillä liikkeessä.
 
Vastaan itselleni. ST:stä löysin isofixit takapenkin selkänojista. Fordilla ovat vain piilottaneet ne tuonne nahkaverhoilun sisään, mutta onneksi on semmoinen paikka että piiloon jää vaikka pienen viilon tuonne tekee että saa raudat esille.
Katsotaan miten alkas yhteinen taival ST:n kanssa, lähiaikoina olisi vuosihuoltoon auto vietävä. Yllätyin kun soittelin ST:n huolloista niin tuo on selkeästi edullisempi huoltaa kun Skoda. Varmasti vaikuttaa kun Ford on 1 vuosi taikka 20tkm ja Skoda 2 vuotta 30tkm. Räsää kyllä tullut huollettu 15tkm välein.
 
Alustan osissa ja jarruhilppeissä onkin sitten varmaan ero toiseen suuntaan ;)

Duunikaverilla oli tuollainen farkkuna, ja tuntui olevan ihan mukavat st lisät ko. osissa. Ainakin merkkarilla, tarvikkeita puhui olevan aika heikosti tarjolla.

Makea peli silti :)
 
Kyllä niissä varmasti eroja hinnoissa, mutta eipä kaikkea kannata välttämättä edes orkkis osilla korjata.
Muistan kun oli joskus Gsi Astra itsellä, meni jousi poikki ja gsi orkkis jousipari olisi ollut 300e. Hyvän alustasarjan sai 400e. [emoji2]