https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo XC90

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Alkaa olla nykyinen XC90 kohtapuoliin vanhaa mallia. Tällä yleensä on hintoja pudottava vaikutus. Väkisin välillä houkuttais veturiksi tuollainen isompi auto. Sen verran olen koeajanut, että tiedän minkälaista kyytiä malli tarjoaa. Tilat on hyvät ja uloskin näkee kun ikkunapintaa on, kiitos vanhahkon designin. Mitä täällä väki ajattelee tuosta mallista? Luonnollisesti D5 automaattihan se ois tekniikaltaan.

Tämä nyt taas tällaista vapaapäivän joutoajattelua. Tiedän vaan, että vaimoa ei tarvis houkutella kun on volvoihin mieltynyt.

Otsikkoa täsmennetty. - Quality -
 
Sellaista "leppoista" maatieajoon sopivaa kyytiä.
Saksalainen jämäkkyys puuttuu, mutta ei tuo mikään rata-auto olekkaan ;D
Ensimmäiset 2002-2003 mallit oli niitä isompi vikaisia, mutta kaikki nyt luultavastin alustaltaan on jo korjattu 8)
Turvallinen tuo auto on edelleen, vaikka malli on jo yli 10v vanha!
Taisi uusin mersun ML päästä samoin tuloksiin tuossa uudessa osittaisessa nokkakolarissa!
http://www.autoguide.com/auto-news/2013/11/2014-volvo-xc90-aces-iihs-crash-tests.html
 
Edelleen tuo on katsastus tilastoissa huonossa päässä, pääasiassa alustan tiettyjen ongelmien vuoksi. Mutta muuten kai nuo on ihan lujia. Ainakin vaanarit suosii ja kehuu hyväksi veturiksi. Massaa on, joten vaunun pikku huojahtelu ei heiluta autoa. Tuollaisia pari vuotta vanhoja on välillä myynnissä kohtuu hinnoilla.

Tuskin tulee hankittua koskaan. Mutta täytyyhän sitä miettiä kaikenlaista.
 
Päästövero vain tappoi tuon myyntiä suomessakin. Taisi bensakoneet silloin hävitä tuomen valikoimasta. Ei kukaan maksa yli 100t Volvosta :). Samasta syystä taisi muissakin malleissa lopahtaa tehokkaiden koneiden myynti. Vuosi sitten kävin kaverille koeajamassa 2004 vuosimallin XC90 jolla oli ajettu reilu 200tkm. Olihan se talvella mukava peli ajella. Uutena jos tuota ajattelis niin aika on siitä sisustuksesta ja varustuksesta ajanut jo vähän ohitse vaikka vuosien saatossa sitä on päivitetty.
 
Uuden XC90:n tuotanto alkaa ensi vuoden alussa, ja TM:n sivuilta bongasin juuri julkistettuja sisäkuvia. Itse auto esitellään ilmeisesti elokuussa.

0527%20Volvo%20XC90%20sisä%20yleis.JPG


0527%20Volvo%20XC90%20sisä%20istuimet.JPG


0527%20Volvo%20XC90%20sisä%20takasäätimet.JPG


Hyvältä näyttää, ja varmasti tulee olemaan tyylikäs ja hyväkyytinen auto. Valitettavasti tosin reippaasti oman budjetin saavuttamattomissa.  :'(

TM:n artikkeli: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volvo-xc90n-sisakuvat-julkaistu

Aiheesta myös autoexpress.co.uk:n muutaman viikon takainen uutinen salakuvineen ja digitaalisine kuvaveikkauksineen uudesta mallista: http://www.autoexpress.co.uk/volvo/xc90/63546/new-volvo-xc90-release-date-price-rumours
 
Propsit Volvolle kun ikkunapintaa löytyy reilusti edelleen. Eli näkyvyys ulos on todennäköisesti hyvä. Ainakin nuo camo-kuvat vaikuttaa siltä. Sisusta on varmaa Ruotsalaista. Huoh. Oispa varaa niin tilaisin tuollaisen kunnon koneella...
XC60:n perusteella voisin kuvitella tuon auton olevan todella miellyttävä matkantaittaja. Se (XC60) kun on edelleen kokoluokastaan miellyttävin cittari joilla olen ajanut.
 
^Mutta onhan se hyvä että on jotain josta haaveilla? :)

Sen verran noita sisäkuvia vielä kommentoin, että itse en siedä parkettia kojelaudassa tai muuallakaan ohjaamossa. Nuo koristelistat vielä jonkun muun väriseksi niin avot! Nuo etupenkit muuten näyttää ihan älyttömän mukavilta.
 
Marty McFly sanoi:
^Mutta onhan se hyvä että on jotain josta haaveilla? :)

Sen verran noita sisäkuvia vielä kommentoin, että itse en siedä parkettia kojelaudassa tai muuallakaan ohjaamossa. Nuo koristelistat vielä jonkun muun väriseksi niin avot! Nuo etupenkit muuten näyttää ihan älyttömän mukavilta.
Samoin, että puu kuuluu huonekaluihin/takkaan ;D
Varmasti on vaihtoehtoja tarjolla, kun Xc60:kin taisi olla likemmäksi 10 vaihtoehtoa tarjolla noihin paneeleihin.
Taitaa olla alkaen hinnat päälle 60t€ :rolleyes:
Pitää kai ensin maksaa tämä vanhakin velka-Volvo pois, ennen kuin alkaa edes unelmoimaan tuollaisesta :p
 
Vaikka Volvoista pidänkin niin videon kohdassa 1:04 näkyvä etupenkin reunassa oleva pieni Ruotsin lippu kyllä lähtisi todella nopeasti....  ;D
 
on kyllä hieno... kelpaisi.
Katsotaan nyt minkälainen ulkonäkö on ja mitä moottoria siihen tarjotaan.
 
völvöxc60 sanoi:
Taitaa olla alkaen hinnat päälle 60t€ :rolleyes:
Pitää kai ensin maksaa tämä vanhakin velka-Volvo pois, ennen kuin alkaa edes unelmoimaan tuollaisesta :p

Aika maukkaalta vaikuttaa paketti, varsinkin sisältä. Ulkokuvissa keula näytti jotenkin BMW-mäiseltä (kuten osin kylkiprofiilikin), eli se ikään kuin kohoaa maskiin päin (ei tietenkään kohoa, vaan konepellin laskeutuminen on loivahkoa).

Pakko myöntää, että tuollainen herättää jonkin sortin kuumeenpoikasta. Ja samaan hengenvetoon pitää kompata edellistä velan osalta - "ikävä kyllä", velka tulee maksetuksi reilussa puolessa vuodessa.
 
MoFFe sanoi:
on kyllä hieno... kelpaisi.
Katsotaan nyt minkälainen ulkonäkö on ja mitä moottoria siihen tarjotaan.

Luulisi, että Volvon nykyaikaisinta ja tehokkainta konetta olisi tarjolla, muuten ei kauppa käy. Toinen juttu on, millainen se on todellisuudessa ;).
 
Tästä tulee upea haastaja Bemun uudelle X5:lle. Hieno on sisusta. Penkit näyttävät todella kutsuvilta minun lempivärissäni. Ja ennakkokuva autosta on minun makuuni hieno. Tämän hinta vaan karkaa minun ulottumattomiin, mutta se ei autoa pahenna  :).
 
Markku J sanoi:
Tästä tulee upea haastaja Bemun uudelle X5:lle. Hieno on sisusta. Penkit näyttävät todella kutsuvilta minun lempivärissäni. Ja ennakkokuva autosta on minun makuuni hieno. Tämän hinta vaan karkaa minun ulottumattomiin, mutta se ei autoa pahenna  :).
Ei taida sitten kyllä lähteä alkaen hinta 60t€ XC90:stä mitä tuossa aikaisemmin spekuloin :-[
Sitten lähennellään jo alkaen hinnaltaan 80t€, jos Bemarin X5 kilpailee myös hinnaltaan.
X5 alkaen hinta on reilut 83t€, ja kaikki tietää, että vähän ylimääräisiä varusteita, niin 100t€ menee rikki X5 :rolleyes:
Tosin jos XC90 saa hintaetua likemmäksi 20t€, ja laatutaso on noin korkea ja Volvon uudet koneet nokalla, niin kyllä taitaa olla aika menestys tuo uusi XC90!
Kaikkeen ne Kiinalaiset pystyy ;D
 
Toivottavasti tulee reilusti parannusta myös sinne ihan oikean laadun puolelle, että ei olisi enää se viallisin Volvo. Autohan OK:n oloinen, mutta nykyisen mallin takia ei hirveästi innosta. Ehkä jos muutaman vuoden päästä auto on pärjännyt vika tilastoissa?  ???
 
Tavallaan hieman silti hämäävä tuo vikatilastojen häntäpää kun syitä lukee. Kun etupään tuenta ei ole ihan muun paketin mukainen niin välyksiä joutuu korjaamaan tiheään. Kuitenkin muuten tekniikka on ns perus-Volvon tasoa. Mitä se sitten onkin.
Tai näin olen itse asian ymmärtänyt kun välillä tuollaista itsekin mietin ja foorumeita luin. Mitään fataalia vikaa ei niin hirveästi kuitenkaan ilmeisesti esiinny.
 
tuRboman sanoi:
Tavallaan hieman silti hämäävä tuo vikatilastojen häntäpää kun syitä lukee. Kun etupään tuenta ei ole ihan muun paketin mukainen niin välyksiä joutuu korjaamaan tiheään. Kuitenkin muuten tekniikka on ns perus-Volvon tasoa. Mitä se sitten onkin.
Tai näin olen itse asian ymmärtänyt kun välillä tuollaista itsekin mietin ja foorumeita luin. Mitään fataalia vikaa ei niin hirveästi kuitenkaan ilmeisesti esiinny.
Juu ei, mutta kaverilla tuollainen on ja ne "ei niin fataalit pikku viat" ovat takuun päättymisen jälkeen maksaneet yhden auton vaihdon verran. Veturiksikaan siitä ei oikein ole kun tuplatraileri kahdella konilla aiheuttaa joulukuusen kojelautaan. Kaippa citypuppelille on ihan käypä pihan täyte?
 
Ai? No, se niistä sitten. Vaanariporukat vaan fanittaa tuota autoa aika yleisesti ja tuntuu, että sillä jos jollakin voi vetää mitä vaan. Jos ne vetää valot kojelaudassa ;)
 
Mitään en kärrypuuhista tiedä, mutta tuRbomanin kanssa on helppo olla siitä samaa mieltä, että XC90 on Suomessa todella yleinen veturi vähän isommalle kärrille.
 
Vempula sanoi:
Mitään en kärrypuuhista tiedä, mutta tuRbomanin kanssa on helppo olla siitä samaa mieltä, että XC90 on Suomessa todella yleinen veturi vähän isommalle kärrille.

Jos  vaanarialueella illalla miesten saunassa jutut eksyy jostain ihmeen syystä autopuolelle, niin kyllä siellä lopuksi hartaana todetaan Volvon olevan se jokin. Ja XC90 T6 on sitten autoilun korkein saavutettavissa oleva taso.

Huumorilla!!!!
 
Itse aiheesta sen verran, että pahoin pelkään Volvon hinnoittelevan itsensä ulos uudella ysikymppisellä. Jos hinta kovin pompsahtaa, niin aletaan siirtymään sellaiselle alueelle, missä Volvo ei enää oikeasti ole merkki muiden joukossa, vaan ulkopuolinen.
 
tuRboman sanoi:
Jos  vaanarialueella illalla miesten saunassa jutut eksyy jostain ihmeen syystä autopuolelle, niin kyllä siellä lopuksi hartaana todetaan Volvon olevan se jokin. Ja XC90 T6 on sitten autoilun korkein saavutettavissa oleva taso.
No sitten minä ymmärrän. Iso Volvo tarra vielä tuulilasiin ja h-portaat takalasiin... Tunnen kyllä tämän rekkapena-rodun.