https://tummennuskalvot.fi/

Ford Focus 2018-

Antero

Vakiokalustoa
Liittynyt
1.1.2014
Uusi Focus esitelty. Actice-malli omaan makuuni kiinnostavin. Sisusta näyttää vähän muoviselta.

dsc_6259.jpg

dsc_6610-copy.jpg


dsc_6458.jpg


ford_2018_focus_active_23.jpg


http://www.autoexpress.co.uk/ford/focus/98262/new-2018-ford-focus-revealed-specs-and-pics
 
8v automaatti. Erittäin kiinnostavaa. Muotoilu ei ihan iske, mutta ei tuo nyt ihan karmeakaan ole.
 
Trollsten sanoi:

Ja tulee saataville myös 125 hevosvoimaisen 1.0 EcoBoostin yhteyteen, eikä vain isompien moottorien pariksi. Jos vain Activen tavaratila on selkeästi viistoperäistä käyttökelpoisempi ja hinnoittelu on kohdillaan, niin kyllä tämä ihan tosissaan kiinnostaa.
 
Niin ja se on ihan mehumaija eikä mikään kaksoiskytkinnyökytin.
 
Farkkukoriin ei ilmeisesti tule Active-versiota? Oli vähän vaikeuksia lukea tuota linkin sivua, kun se ulisi adblockerista ja ruutuun tuli jotain ylimääräistä soopaa tekstin eteen.
 
Vähän pelkistetympää muotoilulinjaa kaipaisin kuin mitä näissä viimeisimmissä uutuuksissa on. Auris oli käytännössä vielä enemmän ylimuotoiltu kuin kuvissa. Ehkä tämä ei ole aivan niin paha. Mutta selkeämuotoinen uusi Ceed on silti näitä tyylikkäämpi ja kestänee paremmin aikaa.
 
Minun silmissäni näyttää hyvältä. Ford on osannut muotoilla autot hyvin paria mallia lukuunottamatta eikä edes nykyinen Focus näytä museoautolta.
Jos sitä oikein kantikasta ja ajatonta (tylsää) kaipaa niin onhan sitä vaihtoehtoina Skoda ja Kia.
Mielenkiinnolla odottelen. Oma työopelix on vuodenvaihteessa päivityksen kohteena ja tämä varmasti hyvä vaihtoehto jos verotusarvo ei mahdottomasti nouse. Alle 35k€ pitäisi saada dieseliä ja automaattina.
 
Hmm. Omasta mielestä nykyinen korimalli on nätimpi kuin tämä uusi. Ainoa kivan näköinen asia tässä on toi nouseva ikkunalinja kuten edellä huomioitiin. No, on toi sisustakin edellistä parempi mutta odotin kyllä jotain vähemmän "höhöh liimataanpas iPad keskelle kojelautaa"-tason ratkaisua.

Jos nyt pitäis valita niin helposti osuisi valinta Fiestaan.
 
Myös omaan silmään näyttää aika hyvältä sekä sisältä että ulkoa. Varsinkin viistoperäisen mallni muotoilu vaikuttaa onnistuneelta. Saapa nähdä miten luonnossa sitten. Jännä ratkaisu Fordilta, että Active-malli pohjautuu ilmeisesti viistoperään eikä farmariin kuten melkein kaikkien muiden merkkien korotetut mallit.
 
Täysin mielenkiinnoton peli, kun voimalijat on perinteisiä. Ei perus hybridiä, ladattavasta puhumattakaan, eikä mitään muutakaan puhtaampaa ja taloudellisempaa, esim kaasu, voimalinjaa. Jos kesällä ostaa ja vuonna 2021 tai myöhemmin vie vaihtoon, niin museokamaksi haukkuvat.
 
Totta. Ford ei vielä kovasti panostanut vaihtoehtoihin vaikka niitä nyt muiltakaan merkeiltä toyotaa lukuunottamatta osteta. Ei niitä ole opelillakaan tarjolla. Volkkari ainoana euroista tarjoaa sähköistä vaihtoehtoa alemmassa keskiluokassa tosin ylemmän keskiluokan hintaan.
Kaipa se uusi ocukin on museopeli kun kerran maakaasuvaihtoehtoa ei taideta paljoa myydä .
 
tmr97 sanoi:
Täysin mielenkiinnoton peli, kun voimalijat on perinteisiä

No jaa. Uudessa on perinteinen 8-vaihteinen automaatti, mikä on paljon kiinnostavampi kuin vaikkapa CVT tai kaksoiskytkinvaihteistot. Litraisessa koneessa on myös sylinterinlepuutustoiminto eli matka-ajossa voidaan pudottaa yksi sylinteri pois pelistä.
 
BarrelNut sanoi:
No jaa. Uudessa on perinteinen 8-vaihteinen automaatti, mikä on paljon kiinnostavampi kuin vaikkapa CVT tai kaksoiskytkinvaihteistot. Litraisessa koneessa on myös sylinterinlepuutustoiminto eli matka-ajossa voidaan pudottaa yksi sylinteri pois pelistä.

Oho, tuo on kyllä selkeä plussa. Heräsipä se mielenkiinto vähän sittenkin.
 
tmr97 sanoi:
Täysin mielenkiinnoton peli, kun voimalijat on perinteisiä. Ei perus hybridiä, ladattavasta puhumattakaan, eikä mitään muutakaan puhtaampaa ja taloudellisempaa, esim kaasu, voimalinjaa. Jos kesällä ostaa ja vuonna 2021 tai myöhemmin vie vaihtoon, niin museokamaksi haukkuvat.
Hienoa kristallipalloilua. Tilannehan on sama kaikilla muillakin merkeillä pl. Toyota. Tosin nykyinen Auris on museokamaa jo nyt ominaisuuksiltaan.
 
JakeS sanoi:
Totta. Ford ei vielä kovasti panostanut vaihtoehtoihin vaikka niitä nyt muiltakaan merkeiltä toyotaa lukuunottamatta osteta. Ei niitä ole opelillakaan tarjolla. Volkkari ainoana euroista tarjoaa sähköistä vaihtoehtoa alemmassa keskiluokassa tosin ylemmän keskiluokan hintaan.

Jenkeissähän Ford on merkittävä hybridimallien tarjoaja jo pitkään. Varmaan heti kakkosena Toyotan jälkeen.

Euroopassa ei ole kuin Mondeo hybrid, joka on melkoinen harvinaisuus.
 
Onhan tuo farkun kylkilinja sopivan, hmmm, uhkea, nykyiseen verrattuna. Sopivasti lanseerataan nyt kesällä, meillä pohditaan Focuksen vaihtoa nykyisellä kilometrikertymällä suurinpiirtein ensi vuoden kesällä, joten esittelyautot tulevat saataville aika sopivasti, jollaisena nykyisenkin ostin. Tosin, pikku valituksia on tullut emännältä tiloista hänen koirakuvioissaan, joten voi olla, että pitää tähyillä isompaa kuitenkin. Vaan onhan tässä aikaa ihmetellä.
 
JakeS sanoi:
Totta. Ford ei vielä kovasti panostanut vaihtoehtoihin vaikka niitä nyt muiltakaan merkeiltä toyotaa lukuunottamatta osteta. Ei niitä ole opelillakaan tarjolla. Volkkari ainoana euroista tarjoaa sähköistä vaihtoehtoa alemmassa keskiluokassa tosin ylemmän keskiluokan hintaan.
Kaipa se uusi ocukin on museopeli kun kerran maakaasuvaihtoehtoa ei taideta paljoa myydä .

Vaihtoehtoja ei varmasti myydä, jos ei ole edes tarjolla. Yllättäen VAGilla tilanne on kaasupelien ansiosta hyvin hallussa, Leon, Golf ja Ocu kaikkia saa ja samasta kokoluokasta vielä A4:kin, jos premiumia halajaa. Maakaasulla CO2 on dieseliä alempi ilman hiukkaisia ja alemmilla myrkkypäästöillä. Biokaasulla päästään lisäksi CO2:sta kokonaan eroon.

Dieselistä siirtyminen perus bensaan ei ole järkevää. CO2 päästöt kasvavat. Dieselien kauppa sukeltaa, energiatehokkaita ja puhtaampia vaihtoehtoja on saatava. Ford ei eurooppaan niitä nyt tässä tarjoa, toistaiseksi siis ihan turha uutuus.
 
Makunsa kullakin ja auriksen tai Priuksen voi hyvin ostaa jos siltä tuntuu (minun kohdallani sitä päivää ei tule näkymään). On hyvä, että vaihtoehtoja riittää kaikille.  Aika pienethän Fordin ilmoittamat päästöt ovat jos nämä vielä vielä uuden testausmenetelmän mukaiset.  1,5 diesel 91g ja 2.0 diesel 112g.
 
Varsinkin hatchback on todella näyttävä ja sisusta lainaa aika reilusti Münchenin suunnalta. Ollapa nelivetovaihtoehto niin voisihan tuollaisen rahoitusyhtiön nimiin ottaa käyttöajaksi (kun tuli aikanaan vannottua että Fordia en enää ikinä omista).