https://yliteippaus.fi/

Korvamatosi tänään?

That 70s dude

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
20.8.2014
Wikipedia: Korvamato tarkoittaa musiikkikappaletta tai sävelmää, joka toistuu mielessä vastoin tahtoa, pakonomaisesti ja jota on vaikeaa lakata ajattelemasta.

Eihän ne kaikki korvamadot välttämättä ole huonoja biisejä tai mitenkään muutenkaan ärsyttäviä, mutta tästä kiusallisen sinnikkäästä matosesta haluaisin jo eroon:


"Sinä valitsit minut, minut, minut.." Apuva!
 
Muksut sai Retrohelmet-ohjelmasta idean kuunnella Kikkaa Spotifystä. Nyt soi sit itsellä Huone 105 koko ajan päässä. :rolleyes:
 
jrinnes sanoi:
Muksut sai Retrohelmet-ohjelmasta idean kuunnella Kikkaa Spotifystä. Nyt soi sit itsellä Huone 105 koko ajan päässä. :rolleyes:
Oijoi! Et olisi saanut sanoa tuota ääneen! Mitenköhän mä saisin vielä sen "Sinä valitsit minut, minut, minut" takaisin... ??? ;D
 
That 70s dude sanoi:
Oijoi! Et olisi saanut sanoa tuota ääneen! Mitenköhän mä saisin vielä sen "Sinä valitsit minut, minut, minut" takaisin... ??? ;D

:D Kokeile, jos vaikka Sukkula Venukseen lähtisi soimaan. ;)
 
Olin ensin että jee, dudelta uusi aihe musapuolelle. Sitten jäin miettimään että joo-o, sinnikkäitä korvamatosia muitakin ilahduttamaan. Pysyn kovana, en kuuntele linkkejä  ;D

Ei vaan, hauska aihe, pikakelauksella otin takaisin päin ja aika vähän muistan matokokemuksia.
 
Täällä yks jolla on kroonistunut korvamato-syndrooma. Mulla on todella ärsyttävän usein korvamatoja. Ja tuntuu olevan periytyvää kun tyttö valittaa samaa juttua. Ja aika harvoin se on mikään oma suosikkibiisi joka jää soimaan vaan juuri joku enemmän tai vähemmän ärsyttävä rallatus.

Viimeisimpänä mulla radiosta tarttunut Ramstein biisi. Nimeä en tiedä mutta se missä amerikasta lauletaan. Hirveää kun se vaan jauhaa ja jauhaa...
 
Mulla on ilmeisesti sitten joku korvamadon harvinaisempi variantti, joka saattaa johtua osin musiikinkuuntelutottumuksistani; tykkään kuunnella kokonaisia pitkäsoittoja, kokoelmalevyjä / radiota harvakseltaan. Joitain vuosia sitten kuuntelin ajaessani yhdelle harjoitusreissulle Niinisaloon Pekka Pohjolan Urban Caravan -levyn ja lopputuloksena koko viikonlopun ajan tuo levy soi korvamatona, kappale kappaleelta aina vaan uudestaan  :eek:

Meni aikamoinen tovi ennenkuin kuuntelin tuon levyn seuraavan kerran.
 
Viime viikolla soi valehtelematta koko ajan aamusta iltaan Haloo Helsingin Pulp Fiction. Ja tietenkin vain ja ainoastaan kertosäe eikä sitäkään kokonaan.
 
MJ sanoi:
Mulla on ilmeisesti sitten joku korvamadon harvinaisempi variantti, joka saattaa johtua osin musiikinkuuntelutottumuksistani; tykkään kuunnella kokonaisia pitkäsoittoja, kokoelmalevyjä / radiota harvakseltaan.
Radion välttäminen on varmasti paras keino välttyä ikäviltä vierailta madoilta. Tästä syystä luultavasti esim. juupeli ei saanut kaivettua muistista pahoja matoja, hän kun muistaakseni välttelee radion kuuntelemista. Itselle vaaran paikkoja tässä mielessä ovat autoreissut. Huomenna olisi taas sellainen tiedossa, katsotaan mikä biisi soi illalla nukkumaan mennessä.
Tikka sanoi:
Viime viikolla soi valehtelematta koko ajan aamusta iltaan Haloo Helsingin Pulp Fiction. Ja tietenkin vain ja ainoastaan kertosäe eikä sitäkään kokonaan.
Itsellä Haloo Helsinki on varmaan eniten viime aikoina matoja aiheuttanut artisti/bändi. Tuo biisi tosin ei tuntunut tutulta ja pitihän sitä vastoin kaikkia järjen ääniä sitten kokeilla. Kerran kuuntelin kertsin ja... ei, ei tainnut jäädä soimaan. Vaara ohi. Tällä hetkellä olen muuten madoista vapaa.
 
dudella hyvää analyysia. Sellaista muistan aikoinaan kokeneeni ja hämmästelleeni kun kuuntelin musaa niin sitten lopetettuani jäi usein toiseksi viimeinen biisi päähän soimaan. Ei vika vaan tokavika  :eek:
 
Ei jää muuta soimaan kuin ajoittainen pieni tinnitys, musiikki menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Stereo- kuuntelussa vasen ja oikea kanava ohittavat sujuvasti toisensa, monikanava kuuntelu sitten ihan erikseen...  :)
 
Tikka sanoi:
Ja tietenkin vain ja ainoastaan kertosäe eikä sitäkään kokonaan.
Tuo on just se korvamadon määritelmä,
jokin pätkä jää luuppina soimaan, ilma että siitä muusta saa oikesti kiinni...
Ärsyttävää.
Ja jonkin teorian mukaan siitä ei pääse irti, ennenkuin sen on jakanut riittävän monelle muulle.
 
vespa68 sanoi:
Tuo on just se korvamadon määritelmä,
jokin pätkä jää luuppina soimaan, ilma että siitä muusta saa oikesti kiinni...

Tässä nyt muutaman päivän olen hyräillyt jotakin raskaampaa kappaletta, vaikken ko. genreä edes tietoisesti juuri kuuntele, ja kun pääsin lopulta kohtaan jossa muistin edes jotakin sanoja, niin lasten viimeaikoina soittamaa Hevisaurustahan se oli  :D

 
Vanha McWilliamsin hitti Days of Pearly Spencer. Ärsyttävä korvamato!
 
En ole biisiä kuullut pitkiin aikoihin, ja silti tää soi päässä.. Mistä lie..

Ärsyttävä korvamatona, mutta biisina ihan ok, piti koittaa auttaako biisin kuuntelu, mutta ei, edellees soi, levitän tautia..