https://yliteippaus.fi/

Seat Ateca

L

loginpass

Vieras
grqyppnb4584.jpg

jqbymxmbvtqc.jpg

k5zyo9abe43h.jpg

5toyk4hb8ma6.jpg


http://www.auto-motor-und-sport.de/news/seat-ateca-2016-suv-fotos-daten-preise-9605467.html
 
Ei kyllä näytä hyvältä oikein mistään kulmasta. Sivuprofiili muistuttaa edellisen sukupolven Tiguania. Sisustakin suoraan Leonista. Edullistahan tuo lienee noin toimia, mutta voisivat sentään edes vähän yrittää kun kokonaan uuden mallin tuuppavat pihalle.
 
Neliveto tarjolla vain tehokkaimpaan bensakoneeseen ja isompaa dieseliin. Ei hybridiä. Ei virtuaalista mittaristoa. Huomaa, ettei Seat saa uusinta tekniikaa. Ei siis todennäköisesti tarjoa mitään lisää Leon x-Perienceen verrattuna.
 
Omaan silmään ei mitenkään pahannäköinen, tottakai uusi Tiguan on hienompi mutta oletettavasti sitten aika paljon kalliimpikin.
 
Antero sanoi:
Sisustakin suoraan Leonista. Edullistahan tuo lienee noin toimia, mutta voisivat sentään edes vähän yrittää kun kokonaan uuden mallin tuuppavat pihalle.
Miltä kohdin? En paljoa yhtäläisyyksiä havaitse omaani. Sähköinen kässärin nappi tuo mieleeni 7Golfini, jota Leoniin ei saa. Enemmän näyttää Volkkarilta kuin Seatilta sisustoineen.
 
Zaasa sanoi:
Miltä kohdin? En paljoa yhtäläisyyksiä havaitse omaani. Sähköinen kässärin nappi tuo mieleeni 7Golfini, jota Leoniin ei saa. Enemmän näyttää Volkkarilta kuin Seatilta sisustoineen.
En minäkään löydä muuta yhtäläistä kuin näytön ympäristön+ilmastoinnin säätimet+ratin. Toki yhteneväinen muotokieli jatkuu muualla, kuten ulkopuolellakin, mutta niinhän se on kaikilla muillakin merkeillä. Omaan silmään tämä osuu ihan hyvin (etenkin valkoisena), ja voisin kyllä harkita X-Periencen seuraajaksi. Vertailu Tiguaniin lienee aika turhaa, kun hintalappukin lienee merkittävästi pienempi.
 
Onhan tuo ohjaamo nyt ihan suoraan Leonista. Koko keskikonsoli on muotineen ja osineen Leonista napattu, samoin tuulettimet, mittaristo, ratti, jne. En itse sano, että tuo olisi mitenkään huonon näköinen ohjaamo, mutta toki jotain irrottelua aikaisempaan olisi toivonut.

Jos tämä tulee vain isompien bensojen kanssa nelivetona (ja automaattina varmaan), on varmaan ihme jos hinta pysyy alle neljän kympin. Onkohan vaan isompi moottori täsäs yhteydessä 150hv 1.4 vai jokin 2-litrainen? Itseani ei SUV paljon kiinnosta jos se vajaavetoinen Qashqai kilpailija on. Paljonkohan tämä on uutta Tiguania pienempi?
 
psxgamer sanoi:
Jos tämä tulee vain isompien bensojen kanssa nelivetona (ja automaattina varmaan), on varmaan ihme jos hinta pysyy alle neljän kympin. Onkohan vaan isompi moottori täsäs yhteydessä 150hv 1.4 vai jokin 2-litrainen? Itseani ei SUV paljon kiinnosta jos se vajaavetoinen Qashqai kilpailija on. Paljonkohan tämä on uutta Tiguania pienempi?

Kaikki tiedot löytyvät aloitusviestin linkistä. Jos vaan jaksaa avata linkin ja lukea...

"Die Motorenpalette für den Seat Ateca setzt sich zunächst aus zwei Benzinern und drei Dieseln zusammen. Basisbenziner ist der 1.0 TSI mit 115 PS, Top-Benziner der 1.4 TSI mit 150 PS. Bei den Selbstzündern leistet der Basis TDI aus 1,6 Liter Hubraum ebenfalls 115 PS, der Zweiliter-TDI kommt auf 150 respektive 190 PS. Geschaltet wird durchweg per manuellem Sechsgang-Getriebe. Der große Benziner und die Zweiliter-Diesel können optional mit einem 7-Gang-DSG kombiniert werden. Allradantrieb ist nur für den Top-Benziner und die beiden großen Diesel-Triebwerke zu haben und wird im Benziner an ein 6-Gang-DSG gekoppelt, die Diesel bekommen 7 Gänge. "

" Der 4,36 Meter lange Ateca..."
 
Vahva veikkaus on, että 1.4 bensan saa sekä nelivedolla, että neliveto-automaattina. Dieselin sitten saisi kaksilitraisena nelikkona 150hp tehoisena ja nelikko-automaattina sitten 190hp koneella. Tuo uusi 190hp kone dieselissä on tavannut olla automaatin kyljessä nelikon kanssa...

1.2 bensa sitten pikku-tomaatilla tai manuaalilla etuvetona kuten myös pikku dieseli.

No... aika näyttää. Mielenkiintoinen malli, hintoja odotellessa. Ihme on jos Leon X-Perienceä halvemmaksi osuu vastaavilla moottori-voimansiirtoyhdistelmillä.
 
skodamig sanoi:
...kuten uudessa Tiguanissakin, eli kasvaa koko koko ajan.

Waltsu83 sanoi:
Tämä sitten Cupra mallina ja nelivetona niin sitten voisi oman Cupran EHKÄ vaihtaa tuohon.  8)
Voi olla turha toivo odotella... Voisin 200hp bensaturbon vielä just ymmärtää Seatin insseiltä, mutta tuo 280 kone/tekniikka tuntuisi äkkiä aika erikoiselta ajatukselta. Senverta pieniä on lähtökoneet, ja auton muu koko huomioiden tämä tuntuisi hassulta. Saanet ajella rauhassa Cuprallasi :)
 
Vagarenalta copy&paste

Ateca Reference:
1.0 TSI Ecomotive 6-manuaali 115hv
1.6 TDI Ecomotive 6-manuaali 115hv

Ateca Style:
1.0 TSI Ecomotive 6-manuaali 115hv
1.4 TSI Ecomotive 6-manuaali 150hv
1.4 TSI Ecomotive 7-DSG 150hv
1.4 TSI Ecomotive 4Drive 6-manuaali 150hv
1.4 TSI Ecomotive 4Drive 6-DSG 150hv

1.6 TDI Ecomotive 6-manuaali 115hv
2.0 TDI 6-manuaali 150hv
2.0 TDI 7-DSG 150hv
2.0 TDI 4Drive 6-manuaali 150hv

Ateca Xcellence
1.4 TSI Ecomotive 6-manuaali 150hv
1.4 TSI Ecomotive 7-DSG 150hv
1.4 TSI Ecomotive 4Drive 6-manuaali 150hv
1.4 TSI Ecomotive 4Drive 6-DSG 150hv

2.0 TDI 6-manuaali 150hv
2.0 TDI 7-DSG 150hv
2.0 TDI 4Drive 6-manuaali 150hv
2.0 TDI 4Drive 7-DSG 190hv


Tähän sitten tulee pikkubensa + nelikko + manuaali. Miksei Leoniin  :(
 
Atecasta on netissä jo paljon videoitakin...tässä pari:



Kuolasin jo tuon valkoisen perään, ja panoraamakatto nam. :p Pistin maahantuojalle jo meiliä ja tiedustelin milloin maamme ennakkohinnasto julkistetaan. Aika mukava suorituskyky 190 hv diiselissä; sataseen 7,0 sek ja suoltaa sen 400 Nm. Premiumcittareissa saa latoa taalereita aika tavalla lisää samaan vikkelyyteen.
 
Saatu nyt maahantuojan johdolta virallinen tieto: ennakkomyynti alkaa alkukesästä, ja varsinainen lanseeraus syys-lokakuun vaihteessa.
 
Näyttää kyllä toi Ateca kivalta. Joko tuossa valkosen Atecan videossa kuski on pieni, tai sitten ite auto on isohko. Pesu varmasti vaikeutuu vs. normaalikokoinen auto, jos katto on silmien tasolla. Tikapuut oltava... :D

Senverran kyttäsin Atecan reaalimaailman kuvia, että keulassa parkkitutkat on integroitu kivasti mustiin säleikköihin. ACC:n tutkaa ei näkynyt nyky-Leon tai Golf tai Ocu-tyylisesti keskellä puskuria, eli se lienee piilotettu Passat/Superb-tapaan keulan merkin taakse. En jaksa uskoa että ACC:tä ei Atecaan olisi tulossa nimittäin.

Ateca näyttää joka suunnasta siis ihan kivalta. Hintoja odotellessa... Jos alta 40k€ irtoaisi 2.0TDI 110kW nelikko-manuaali niin voisi olla aika maukas paketti.
 
Jos tämä oikeasti hinnoitellaan QQ:ta vastaan niin luulisi 1.4 TSI bensanelikonkin irtoavan reilulla 30 tonnilla?
 
Juu, niin pitäisi irrota.. aika näyttää.

Itse lasken aina mukaan hintoihin varusteita, koska karvahattumallin tilattua en antaisi itselleni anteeksi moista tekoa :D Kaikki kunnia heille ketkä moiseen pystyisivät, mutta...
 
Trollsten sanoi:
Jos tämä oikeasti hinnoitellaan QQ:ta vastaan niin luulisi 1.4 TSI bensanelikonkin irtoavan reilulla 30 tonnilla?
Iteasiassa... Saksasta hintaa on jo tarjolla rakentelukoneessa. Xcellence-varustein nämä:

1.4 EcoTSI 4Drive 29300€ ja 1.4 EcoTSI 4Drive DSG 30100€

2.0TDI 4Drive 32160€ ja 2.0TDI DSG 4Drive 140kW 35580€.

Jos Suomessa otetaan verrokiksi Leon Xperience, jossa 2.0TDI DSG 4Drive 184hp malli maksaa Saksassa 34000€ tasan ja Suomessa 36200€ karkeasti, niin mitään överiä nousua tuskin tulee. Paritonnia tuohon päälle max mitä Saksassa hinnat on?
 
Oliko niin, että nelivetoisessa on aina DSG6 öljykylvyllä? Eihän tuo äkkiseltään pahalta vaikuta. Riippuen tietenkin varustetasosta, mutta parilla rastilla 35k€ pitäisi olla ihan realistista.
 
Trollsten sanoi:
Oliko niin, että nelivetoisessa on aina DSG6 öljykylvyllä? Eihän tuo äkkiseltään pahalta vaikuta. Riippuen tietenkin varustetasosta, mutta parilla rastilla 35k€ pitäisi olla ihan realistista.
Jotain eroja lootapuolella on aiempaan verrattuna, mutta tosiaan lähtökohta on se, että sen kuivakytkinmallin kanssa ei ole koskaan saanut nelikkoa, vaan se on ollut aina öljykylpykytkimellinen DSG6 vähintään. Näissä näkyy olevan jopa DSG7, eli niistä se väkevämpi malli joissain tapauksissa nelikon perässä.

Nuo minun hinnat oli "päättyen" varustetason autolle. Halogeenivalollinen ym hieman hillitymmin varusteltu Style oli vielä selvästi halvempi, oliko jopa 26k€ luokkaa tuo 1.4 EcoTSI 4Drive. Jos reilusti alta 30k€ tuo päätyisi Suomeenkin, niin kova luu on.