https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Bluetooth-kaiutin/-kaiuttimet koti-, matka- ja rantakäyttöön

Paha71

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
24.12.2013
Olisi tarkoitus hankkia jokin "jokamiehen" budjettiin sopiva äänentoistolaite, jolla voisi kuunnella audiota ( lähinnä kotioloissa, mahdollisesti reissussakin ) joko puhelimen tai läppärin bluetooth-yhteydellä - niin tallenteita kuin nettiradiotakin.

Löytyykö palstalaisilta kokemuksia edullisista, mutta äänentoistoltaan kelvollisista laitteista? Hintaluokka saisi olla sellaiset max. 50€ - ei kuitenkaan ole kyse mistään kotiteatterilaitteista.  :)
 
Meiltä löytyy kolme erilaista. Edullisin on joku 20-30 jonka merkkiä en edes muista, mutta sen käyttö on jäänyt suunnilleen ensimmäiseen kokeilukertaan. Siinä ei tainnut olla edes bluetoothia vaan iphone tökättiin suoraan laitteeeseen.

Kaksi uudempaa on Nokian Play 360 ja sitten Jawbonen Jambox. Noista Nokialainen on vanhempi ja ollut paljonkin "taustamusiikin" luojana. Jamboxissa on vielä astetta parempi äänenlaatu ja akunkesto pidempi. Jamboksilla voi ladata jopa puhelinta. Noiden molempien hinta menee kuitenkin tuon 50euron yli mutta kirjoittelinpahan jotain kokemuksia. Noita molempia olen käyttänyt sekä puhelimilla, läppärillä että imacilla ja kantavuus riittää esim. talon sisällä hyvin. Molempia ladataan USB liittimellä, joten normaaleita latureita voi käyttää.

Eihän nämäkään vielä hifiä ole, mutta radiosta menee hyvinkin ja paremmin mitä esim puhelimen omasta kaiuttimesta kuuluisi.

Edullinen kikka on laittaa puhelin johonkin muoviseen ämpäriin soimaan :D
 
jarppis sanoi:
Eihän nämäkään vielä hifiä ole, mutta radiosta menee hyvinkin ja paremmin mitä esim puhelimen omasta kaiuttimesta kuuluisi.

Edullinen kikka on laittaa puhelin johonkin muoviseen ämpäriin soimaan :D

Näissä olikin kiteytettynä juuri se, mitä etsin.  :)  Eli ilman muoviämpäriä mattimeikäläinen-hifistille passeli äänentoisto.  :p  ;D

Suomalaisista verkkokaupoista olen löytänyt esim. Creativen ja ProCasterin laitteita kukkaroystävällisin hinnoin.

Kenelläkään kokemusta sellaisista?
 
Miellä on jotku verkkokaupasta ostetut alle 20 kaijuttimet fujitech? Toimii akuilla ja erillisellä virtalähteellä. Tuossa liitos tosiaan stereoplugilla
 
Omalta kohdaltani "case closed" - ostin yksityiseltä sopuhintaan vähän käytetyn Creative Airwave -kaiuttimen - riittää minulle.  :)
 
Äääh.. Retroo retroo sen olla pitää.. ja saa näitäkin ipödpäbthooäffä sopivina.. Nää on ykkösii!

happy-guy-beer-boombox-his-shoulder-gesturing-happin-happiness-tropical-beach-33539122.jpg
 
Jos koko ei ole este, Creative D100 paristo- ja verkkoyttöinen, BT+aux  ~50€.
 
Posti toi tänään Creative Sound Blaster Roar SR20A:n.

Valintakriteerinä oli kohtuullinen hinta (hintaluokka n. 150€) ja hyvä äänentoisto. Näillä kriteereillä tuli tutkittua nettiä ja huomattua että TM vertaili 150-200€ bluetooth kaiuttimia keväällä numerossa 6/2015. Creative voitti 10 kilpailijaansa:
"Creative on vertailun edullisimpia kaiuttimia, mutta äänenlaatu, varustelu ja viimeistelu ovat silti huippuluokkaa"
Hyvää:
- äänenlaatu
- huippuvarustelu
Huonoa:
- painava
- ei sääsuojausta
Arvosana 8.9 ja 5 tähteä.

Nyt muutama tunti tullut laitetta kokeiltua kännykän ja Spotifyn kautta ja täytyy sanoa että hienosti tuollainen 202x57x115 kokoinen ja 1.1kg matolaatikko soi! Olen positiivisesti yllättynyt, että täydellä volyymilläkin ei äänen säröytymistä tule esiin. Mainosten mukaan olla laatikossa on 2 vahvistinta ja 5 kaiutinelementtiä ja akun pitäisi kestää 8h soittamista. Kyseessä on tosiaan muotoilultaan pieni laatikko, mitään fantsua designiä ei kopassa ole. Pöydällä kuitenkin ihan ok näköinen.

Hands freetä tuli myös kokeiltua, puhelimen lataus, MP3 soitto ja äänen tallennus ovat vielä kokeilematta. Arvelisin että noista ehkä puhelimen latausta tulee joskus käytettyä, muuten laatikko saa toimia hyvänä bluetooth kaiuttimena.
 
Voin suositella JBL Chargea. Soi jopa avonaisella pihalla vähintään riittävän lujaa ja äänenlaatukin on varsin hyvä. Bonuksena tuolla voi ladata puhelinta samalla kun kuuntelee. Koko on myös sopivan pieni, että menee kivasti rinkan sivutaskuun.
 
Mulla on Gigantista ostettu tuollainen alle 50E hintainen Sandströmin pikkupuikula.
Boombero-Tria-Bluetooth-Speaker.jpg


Pieneen tilaan ja omalle terassille riittää ihan hyvin taustamusiikkia soittamaan (sekä kesäautoon, josta radion antenni poikki), mutta terassillakaan ei enää naapurin pihalle asti pahasti häiritse vaikka vetää volumet täysille.
 
Mulla kävi jo kotona Sonyn srs-x5, mutta palautui saman päivän aikana takaisin liikkeeseen, kun ei suostunut toimimaan i tuotteiden kanssa. Androidin kanssa melko hyvä yhteensopivuus, muttei ihan vielä niin hyvä kun haluaisin. Tämä tosin saattaa olla käyttäjänkin ominaisuus.

Ääni tuossa Sonyssa oli aivan eri planeetalta kuin ns halpis kajauttimissa mitä olin ostamassa alunperin. Nyt ollaan siis edelleen ilman matkakajautinta.

Ehdotuksia max 200e i tuotteisiin sopivalle kajauttimelle?
 
Menee toki yli budjetin, mutta JBL Xtremeä saa nyt Gigantista 240€ ja pikkuveli Charge 2+ reilun satkun halvemmalla. Ainakin tuota Xtremeä on kovasti kehuttu ja kummastakin löytyy hyviä vertailuja mm. youtubesta.
 
Jeps, JBL Charge 2 on toimiva peli, sopii varsinkin matkakäyttöön, painaa vain puolisen kiloa. Pärjäsi myös hyvin TM:n testissä.
 
Itse hankin tuon Charge 2:n citymarketista 94 egellä, erittäin tyytyväinen....
 
Mulla on pikkuinen Nokian MD12, ihan ok ääni kokoisekseen. Siinä on  se aktuaattori tms joka värisyttelee pintaa lisäbassoksi. Kulkee mukavasti mukana ja on halpa.

Toisena sitten toi Charge 2, hyvä peli sekin ja reissussa toimii myös lisäakkuna. Bosea harkitsi ensin mutta sitten löysin myös tarjouksesta tuon ja tuli sitä myötä hankittua.
 
Minulla on 50e mono-TDK. Menestyi TM-testissä äänenlaadun puolesta vertailujoukossaan hyvin, ja ihan mielikseen tuota kuuntelee. Vesisuojaus on kiva esim. suihkussa ja saunassa, ja karabiinihaka on hyvä yleisripustin. Miinusta tulee kumikannen alta räplättävästä päävirtakytkimestä; näkyvillä olevan standby-napin varaan jättäminen syö akun tyhjäksi.
 
Kävin hakemassa tuon James B Lansingin kamppeen ja ekat fviivikset on "aika iso ääni pieneksi mokkulaksi"...

Eiköhän tuolla saa grammaria kuunneltua reissuilla.
 
Tuli tänään ostetettua tuollainen JBL Charge 2.
Täytyy kyllä sanoa että yllätti ääni positiivisesti. Eihän noin pienestä laitteesta pitäisi noin hyvää ääntä lähteä ;)
Toistaa bassoakin oikein topakasti, eikä ääni säröydy edes täydellä volyymilla, ainakaan kännykän kautta kuunnetuna. Ja ääntä kyllä todellakin riittää vaikka pienimuotoisiin pirskeisiin ;D Tuohon laitteseen saa samanaikaisesti kytkettyä 3 äänilähdettä, joten jos on useampi käyttäjä niin vaihdot sujuvat kätevästi.
 
skt1 sanoi:
Tuli tänään ostetettua tuollainen JBL Charge 2.
Täytyy kyllä sanoa että yllätti ääni positiivisesti. Eihän noin pienestä laitteesta pitäisi noin hyvää ääntä lähteä ;)
Toistaa bassoakin oikein topakasti, eikä ääni säröydy edes täydellä volyymilla, ainakaan kännykän kautta kuunnetuna. Ja ääntä kyllä todellakin riittää vaikka pienimuotoisiin pirskeisiin ;D Tuohon laitteseen saa samanaikaisesti kytkettyä 3 äänilähdettä, joten jos on useampi käyttäjä niin vaihdot sujuvat kätevästi.

Juu, positiiviset on kokemukset tuosta JBL Chargesta, itselläni siis tuo ensimmäinen versio. Olisi joskus kyllä mielenkiintoinen vertailla tuota ykköstä tuohon kakkoseen.