https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyota Celica -00

J

jesse99

Vieras
Moro! Olen kohta 18-v ja oma auto pitäisi hankkia. Mikään perusauto ei (tietenkään) niinkään kiinnosta :D törmäsin Nettiautossa Toyota Celicaan, ja vaikuttaa kaikinpuolin fiksulta laitokselta.
Arvosteluja olen lukenut ja vaikuttaa luotettavalta. Kysymys kuuluu, sopiiko se ensimmiseksi autoksi? Enu ole todellakaan mikään automekaanikko, en ymmärrä niistä melkein mitään :D Se näyttää omasta mielestä todella hyvältä, kuulemma luotettava, ei liian tehokas(?) eikä kuluta paljoa. Budjetti on noin 5000e. Kiitos jo etukäteen vastauksista!

EDIT: Ja siis tosiaan tuota -00 1.8 GT VVTi:tä katselin, noin 143hv
 
Itse olen katsellut myös samaa autoa mahdolliseksi ensiautoksi, mutta tulin siihen tulokseen, että lähes samassa hintaluokassa on myös parempia vaihtoehtoja. Suosittelisin katsomaan Lexus IS 1999-2005.

Etuja verrattuna Celicaan:
Takaveto (hauskempi)
Rivi-6 (kauniimpi ääni)
Takapenkit
Parempi varustelu (esim. sähköpenkit joissain malleissa, paremmat stereot)

Haittapuolet:
Suurempi kulutus
Kalliimmat vakuutukset
Jos haluaa vähän ajetun yksilön, kannattaa tuoda Saksasta.

Minusta nuo edut voittavat haitat aivan 100-0, lisäksi ei Lexuskaan ihan tavallinen perusauto ole ;). Jos itse päätyisin kumpaan tahansa kyseisistä autoista, muuttaisin sen kaasuautoksi esim. Terra Gas Finlandin kautta, jolloin bensiinikulut saisi puolitettua. Kaasusäiliö mahtuu tosin paremmin Lexukseen kuin Celicaan.
 
Ostin tuollaisen Celican, esittelyautona olleen, vuonna 2000. Hyvä auto ensiautoksi, luotettava ja hyvä ajettava. Jos tilat riittävät, suosittelelen. 143 hv riittää hyvin kevyeen autoon. Onko ilmastointi? Tämä oli syy, miksi autosta luovuin. Eli ei ollut ilmastointia.
Uti
 
Onhan tuo vuosituhannen vaihteen Celica piirretty ihan hyvällä kynällä. Ulkonäköä on kyllä tosin enemmän kuin menohaluja. Kyllähän tuontasoinen auto olisi kylmä miulle kelvannut tuoreen ajokortin kanssa.👍🏻
 
Kiitos vastauksista! Täytyy tsekata toi Lexus! Käyttökulut tosin aika iso juttu itelle, pitäs riittää rahat ajamiseenkin ;) parempi varustelu ei sinänsä kiinnosta, kauniimpi ääni kylläkin. Ilmastointi pitäis olla, ilman en autoa ostais 😄
 
Itsellä oli aavistuksen uudempi Corolla T-Sport (2005) vajaat kolme vuotta. Samaa tekniikkahan näissä on. Toyotien parasta antia taitaa olla halpa ylläpito. Oikeastaan vähän kaikki on aavistuksen halvempaa kuin vastaavissa kilpailijoissa (vakuutukset, verot, huolto jne.) Lisäksi osaavia huoltopalveluja löytyy joka kylästä. Oman kokemukseni mukaan palvelu toimii merkkiliikkeissä esimerkillisesti myös vanhempien mallien osalta, mikäli jotain kysyttävää tai pientä korjattavaa ilmenee (tuon ikäisissä aina). Huollot ovat muuten merkkiliikkeissä suht edullisia. Kaikki tuntiveloituksella tehtävät korjaukset sitten maksavaa.

Suosittelisin tehokkaampaa (192hv) mallia vaikka ensiautoksi tuleekin. Kuitenkin kaikki ajonvakautukset yms löytyy niin tiellä kyllä pysyy jos ei totaalisesti perseile. Lisäksi teho tulee vasta aivan huippukierroksilla joten vahingossa ei auto lapasesta lähde. Perus tekniikka näissä kestää isoja kilometrejä, kulutus osaa joutuu vaihtamaan kuten mihin tahansa autoon. Kulutus oli mulla Corollassa jossain 8 paikkeilla, maantiellä vähemmän, kaupungissa enemmän ja radalla huomattavasti enemmän. Mikäli nyt ostat pienempi tehoisen mallin niin pääset hetken päästä vaihtamaan tehokkaampaan, ihan vain siksi että sellainen on olemassa... ;) T-Sport Corolla voisi myös olla vaihtoehto mikäli haluaa tehokkaamman moottorin. Ulkonäkö nyt on mitä on mutta muuten suht ok auto, varsinkin Facelift mallina.
 
7-sukupolven facelift Celica ollut pitkään nettiautossa hakuagentin seurannassa. Tarkoituksena pitää puoli vuotta kesä/käyttöautona ja toinen vuosipuolisko ajetaan toisella Toyotalla. Nyt osui kohtuullinen yksilö ilmoituksen perusteella. Kokemuksia/näkemyksiä, mitä erityistä ottaa huomioon. Venttiilien mahdollisesta tippumisesta olen huhua kuullut, jotkin pultit voi irrota, mutta koskeeko vielä faceliftia? Männänrengasvikaa ei kai faceliftissä ole?

https://www.nettiauto.com/toyota/celica/10804946
 
Minulla oli tuo 143 heppainen Celica uudesta 3/2004 - 8/2010. Punainen, varusteina automaatti-ilmastointi, takaspoileri, kitkarenkaat omilla aluilla ja lohkolämmitin sisätilanhaaroituksella. Polttonesteen keskikulutus omistusajaltani oli 6,85. Kilometrejä myydessäni oli 37 700. Tuona aikana pelasi moitteetta. Oli hyvä, luotettava ja lämmin Japanissa tehty auto. Jos löydät hyvän yksilön suosittelen.
 
Oliko sulla ratin etäisyyssäätö? Jotain vm 2000 kävin katsomassa, mutta siinä ei ollut etäisyyssäätöä. Olisiko sun faceliftatussa ollut?
 
Flinkki sanoi:
Itsellä oli aavistuksen uudempi Corolla T-Sport (2005) vajaat kolme vuotta. Samaa tekniikkahan näissä on. Toyotien parasta antia taitaa olla halpa ylläpito. Oikeastaan vähän kaikki on aavistuksen halvempaa kuin vastaavissa kilpailijoissa (vakuutukset, verot, huolto jne.) Lisäksi osaavia huoltopalveluja löytyy joka kylästä. Oman kokemukseni mukaan palvelu toimii merkkiliikkeissä esimerkillisesti myös vanhempien mallien osalta, mikäli jotain kysyttävää tai pientä korjattavaa ilmenee (tuon ikäisissä aina). Huollot ovat muuten merkkiliikkeissä suht edullisia. Kaikki tuntiveloituksella tehtävät korjaukset sitten maksavaa.

Suosittelisin tehokkaampaa (192hv) mallia vaikka ensiautoksi tuleekin. Kuitenkin kaikki ajonvakautukset yms löytyy niin tiellä kyllä pysyy jos ei totaalisesti perseile. Lisäksi teho tulee vasta aivan huippukierroksilla joten vahingossa ei auto lapasesta lähde. Perus tekniikka näissä kestää isoja kilometrejä, kulutus osaa joutuu vaihtamaan kuten mihin tahansa autoon. Kulutus oli mulla Corollassa jossain 8 paikkeilla, maantiellä vähemmän, kaupungissa enemmän ja radalla huomattavasti enemmän. Mikäli nyt ostat pienempi tehoisen mallin niin pääset hetken päästä vaihtamaan tehokkaampaan, ihan vain siksi että sellainen on olemassa... ;) T-Sport Corolla voisi myös olla vaihtoehto mikäli haluaa tehokkaamman moottorin. Ulkonäkö nyt on mitä on mutta muuten suht ok auto, varsinkin Facelift mallina.

Niinno, 2ZZ-GE:ssä on ollut kyllä nokka / venttiilivikoja maailmalla. Itse ostin aikoinnan vajaan vuoden vanhan -05:en Corolla T-Sportin. Kahden vuoden ikäisen myin serkulle. Pari viikkoa tästä niin 50tkm kohdalla venttiili poikki, täystuho ja takuuseen uusi kone. Tästä vuosi niin keunusta pala irti ja yläkertä vaihtoon. No Yamaha siinä kannessakin lukeekin  ;D.
 
inspired sanoi:
Oliko sulla ratin etäisyyssäätö? Jotain vm 2000 kävin katsomassa, mutta siinä ei ollut etäisyyssäätöä. Olisiko sun faceliftatussa ollut?

Ei ollut syvyyssäätöä, ainoastaan korkeudensäätö.