https://tummennuskalvot.fi/

Mitä silloin, kun ei voi?

juntikka

Sisäänajettu
Liittynyt
11.1.2015
Niin, mitä silloin? Kun ei ole mahdollista harrastaa liikuntaa, miten saatte aikanne kulumaan? Tää on oikeesti todella vaikeeta... Selkä petti ja nyt ainoo mitä nostan, on paino :p Nyt tollainen pikku kävely, noin kilsa tai kaks on aika rajoilla. 7 vai 8 viikkoo on pää hajonnut, tämän takia. Ylihuomenna tosin tulee 3kk ilman nuuskaa ;D
 
Jos kävellä tykkäät mutta selkä ei sitä kestä katuja tallaten, niin oisko vesiurheilu mitään? Juoksuvyö vaan päälle ja altaaseen "kävelemään". Tulee aika äkkiä lämmin ja saa liha liikettä, mutta nivelet ei niin rasitu.

Tai sitten ihan fillarointi?

Jos omalle kohdalle ajattelee moisen nyt, niin ihmeissään sitä varmasti olisi.
 
Komppaan ConD:tä, vesijuoksu on hemmetin hyvää (joskin myös hemmetin tylsää) liikuntaa selkäpotilaalle.

Ehdottaisin, jos mahdollista, fysioterapeutin puheille menemistä. Niillä on hihassa vaikka minkämoisia treenejä, jotka sopii selkäpotilaille. Liike on lääkettä, kivun sallimissa rajoissa toki.
 
ConD: Kävellä tykkään ja juosta enemmän, nyt koitan mettäpoluilla kulkea- pikkasen erillaista. Toi vesikävely, kiitti vinkistä, mutta jos korviin menee vettä on vähän huono.

Fillarilla, ei kestä. Eka koitin mun maastolla ja sit Hertan Ainolla.... Ei onnaa

jtpalaviivafi, kyllä se fyssarkin on koittanut ja tekee loistavaa työtä...

Kaikkea oon valmis koittaan, ja jumalaare, tääkin lienee vaan vit, eiku kivuliaan pitkä ja puuduttava haaste?

Ku vaan sais HIEN pintaan, liikkumalla
 
Yhden pahan pullistuman kärsineenä ei voi kuin sanoa, että koita kestää. Mitään oikotietä onneen ei ole. Itsellä meni liian pitkään kärsiessä tuon kanssa ja kyllä oli elämä vaikeaa. Koita vaan pysyä liikkeessä sillä liike parantaa, ei lepo. Pikkuhiljaa vaan pitää lisäillä liikettä.
 
Miten ois pyörään sellainen lepotanko ( triathlon/TT tanko ) markettiversiona ja siten, että jää ylös? Niin, että voit oikeasti lähes maata pyörässä? Mulla hajosi kaksi nikamaväliä 2011 ja pystyin kuntoilemaan pyörällä em konstilla sekä uimaan. Kävelystä ei tullut mitään, eikä mistään missä tulee tärähtelyitä tai paino oli selällä. Juoksu on kyllä kaikkein pahinta tuohon.
Vesijuoksu taas todella hyvä. Itse vaivaanhan liike on lääke kunhan tulehdus on pois.
 
Ei liene toteutettavissa tuollainen ajoasento.Kun mulla heijastuu kipu tonne nivuseen. Autossakin istuminen väliin todella karu kokemus... Tosin eilen oli oikeastaan kivutonta oloa. Pikku liikettä vaan ja siihen lienee hyvä vaihtoehto mennä ostaan uudet lenkkarit ;D
 
Täältä 5 prolapsin kokemuksella kokeile ensi hätään schollin pohjallisia, suodattaa tärähdykset oivasti. Fyssassa on auttanut sellainen kuin LPG-laite, hieman tyyristä, mutta tehokasta. Vältä ryhdikästä istumista ja löhöile, jos pakko istua. Jos kivut salliin, niin jatka sitä kävelyä, mutta vaikka pururadalla ja muilla pehmeillä alustoilla... Tsemppiä! :)
 
Vielä lisäyksenä, pidän ne joustavat jalkineet myös sisätiloissa, vaikka hullulta kuulostaakin... ;)
 
Palaan asialle! Riemuun on aihetta, sillä elämä hymyilee ja selkä aika hyvä... Pitkä on ollut taival, ja töitä teettänyt. Noin 5kk meni (ja painoakin tuli), mutta nyt vähän pystynyt aloittelemaan kuntoilua. Kyllä tämä tästä riemuksi muuttuu. Juoksentelun saanee vielä hetkeksi unohtaa, mutta pyörällä koittana ajella.