https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Suuria ja kalliita rakennushankkeita

Quality

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
18.12.2013
Uskomattomia hankkeita putkahtelee julkisuuteen - tällä kertaa pari insinööriä on tehnyt uuden suunnitelman sillaksi Merenkurkun yli:
https://yle.fi/uutiset/3-11445837

Mitenkähän pian tuonkin kustannukset olisivat kompensoituneet? Tietysti, jos puhutaan elvytyksestä, niin hankkeen työllistysvaikutuksia ei liene aivan yksinkertaista laskea.
 
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_buildings

Wikipedian mukaan sijalta kolme löytyy Olkiluoto 3 joka on erinomainen esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun politiikka on vahvasti mukana vaikuttamassa päätöksiin.

Listalle on päässyt myös kauppakeskus Tripla joka löytyy sijalta 33. Kyseinen rakennelma taitaa olla listauksen ainoa kauppakeskus ja se rakennettiin maailman mittakaavassa sangen pienen populaation keskelle. Olemmeko todella näin rikkaita?
 
Quality sanoi:
Uskomattomia hankkeita putkahtelee julkisuuteen - tällä kertaa pari insinööriä on tehnyt uuden suunnitelman sillaksi Merenkurkun yli:
https://yle.fi/uutiset/3-11445837

Mitenkähän pian tuonkin kustannukset olisivat kompensoituneet? Tietysti, jos puhutaan elvytyksestä, niin hankkeen työllistysvaikutuksia ei liene aivan yksinkertaista laskea.
Tuo on varmaan Vaasan seudun RKP:läisten märkä päiväuni.
 
rka1 sanoi:
Tuo on varmaan Vaasan seudun RKP:läisten märkä päiväuni.
Ollut jo pitkään  ;D Kehittäisivät nyt aluksi sitä laivaliikennettä. Mutta joo, jos silta oikeasti toteutuisi, niin olisihan tuosta helppo ajella Norjaan.
 
Olisi hienoa jos silta toteutuisi, pääsisi paljon nopeammin ja helpommin Ruotsiin verrattuna 1-2 kertaa päivässä kulkevaan ja 4h kestävään laivamatkaan. Suomen vientiteollisuuden on laskettu hyötyvän suuresti jos liikenneyhteydet Ruotsiin ja Norjaan parantuisivat sillan avulla. Pohjanmaalla erityisen paljon vientiteollisuutta. Taitaa myös olla järkevin/edullisin paikka rakentaa silta matalan veden ansiosta.

Uutisessa oli myös aika osuva kommentti: "Miehet hämmästelivät Turun ja Helsingin välisen tunnin junan kustannuksia ja totesivat, että Merenkurkun sillalle olisi paremmat taloudelliset perusteet."
 
Kyllä - siltahanke vain liikkeelle. Rahaakin on riittämiin, raapaistaan vain pintoja korona-apukassasta...