B
Bear
Vieras
- 19.4.2019 klo 08:11 / Volvo V60 D3 2019
Vanhempani saivat eilen uuden Volvon ajoon, ja pitihän sitä käydä kokeilemassa. Tässä hieman fiiliksiä autosta.
Ulkoisesti V60 on tyylikäs kulkupeli. Volvon tämänhetkinen muotoilu miellyttää silmää ja V60 on sporttisen oloinen farkku. Laskeva kattolinja saa auton näyttämään todellista matalammalta.
Kuskin paikalla on mukavat oltavat. Istuin on jämäkkä ja se tarjoaa sopivasti tukea. Laajojen ja monipuolisten säätöjen ansiosta ajoasennosta saa hyvän. Keskikonsoli on korkealla, ja sen päällä on mukava lepuuttaa kättä. Myös vasemmalle kädelle löytyy hyvä paikka.
Takapenkillä on hyvin tilaa, mutta istuin on hieman turhan matalalla ja reisituki jää vajaaksi. Kardaanitunneli on melko korkea ja keskipaikan matkustajan jaloilla saattaa olla ahdasta. Kontti on tilavan oloinen ja sähkötoiminen peräluukku aukeaa riittävän ylös.
Auto käynnistyy keskikonsolissa olevasta napista vääntämällä. Nelisylinterinen diesel käy siististi ja tasaisesti, eikä juuri pidä meteliä itsestään. Ajossakin moottorin ääni on hiljainen.
Ajettavuus on hyvä. Ohjaus on keveä, mutta tunnokas ja tarkka. V60 on mukava ajettava sekä taajamassa, että maantiellä. Jousitus on jämäkkä, mutta minkäänlaista pintakovuutta ei ole havaittavissa. Kyyti on mukavaa, eivätkä tien epätasaisuudet pahemmin tunnu.
D3-dieselin voimavarat riittävät kuljettamaan V60:stä rivakasti. Vääntöä löytyy hyvin jo tyhjäkäynnin tuntumassa. 6-lovinen manuaaliaski on tarkka ja vaihteet menevät napakasti päälle.
Lyhyesti sanottuna V60 on hyvä auto, ehkäpä jopa paras ajto, jolla olen koskaan ajanut.
Ulkoisesti V60 on tyylikäs kulkupeli. Volvon tämänhetkinen muotoilu miellyttää silmää ja V60 on sporttisen oloinen farkku. Laskeva kattolinja saa auton näyttämään todellista matalammalta.
Kuskin paikalla on mukavat oltavat. Istuin on jämäkkä ja se tarjoaa sopivasti tukea. Laajojen ja monipuolisten säätöjen ansiosta ajoasennosta saa hyvän. Keskikonsoli on korkealla, ja sen päällä on mukava lepuuttaa kättä. Myös vasemmalle kädelle löytyy hyvä paikka.
Takapenkillä on hyvin tilaa, mutta istuin on hieman turhan matalalla ja reisituki jää vajaaksi. Kardaanitunneli on melko korkea ja keskipaikan matkustajan jaloilla saattaa olla ahdasta. Kontti on tilavan oloinen ja sähkötoiminen peräluukku aukeaa riittävän ylös.
Auto käynnistyy keskikonsolissa olevasta napista vääntämällä. Nelisylinterinen diesel käy siististi ja tasaisesti, eikä juuri pidä meteliä itsestään. Ajossakin moottorin ääni on hiljainen.
Ajettavuus on hyvä. Ohjaus on keveä, mutta tunnokas ja tarkka. V60 on mukava ajettava sekä taajamassa, että maantiellä. Jousitus on jämäkkä, mutta minkäänlaista pintakovuutta ei ole havaittavissa. Kyyti on mukavaa, eivätkä tien epätasaisuudet pahemmin tunnu.
D3-dieselin voimavarat riittävät kuljettamaan V60:stä rivakasti. Vääntöä löytyy hyvin jo tyhjäkäynnin tuntumassa. 6-lovinen manuaaliaski on tarkka ja vaihteet menevät napakasti päälle.
Lyhyesti sanottuna V60 on hyvä auto, ehkäpä jopa paras ajto, jolla olen koskaan ajanut.