https://tummennuskalvot.fi/

Nimettömät kinttupolut, autolla tutkittua.

D

dingdongpingpong

Vieras
Tämmöisen uuden harrastuksen aloittelin muutama viikko sitten. Eli tuolla tienpäällä liikkuessa mielijohteesta isolta tieltä vasemmalle tai oikealle metsäautoteitä pitkin katselemaan minne kinttupolut milloinkin menee.

Tarkoitus vielä laajentaa harrastus ottamalla mukaan normi maastopyörä jolla koluta siitä eteenpäin kun autolla ei pääse.

Jatkossa videota ja parempaa kuvaa.

Tänään löytyi tämmöinen paikka 54:n vasemmalta puolelta.
 
dingdongpingpong sanoi:
Tarkoitus vielä laajentaa harrastus ottamalla mukaan normi maastopyörä jolla koluta siitä eteenpäin kun autolla ei pääse.

Katos! Mulla on samat harrastukset. Lähialueita käyn kiertelmässä fatbike katolla telineessä. Ei sitä ennakkoon tiedä mistä ne hienot polut & paikat löytyy. Muutenkin kiva tutkiskella. Ja siksi autolla, että jää ne tutkimukset vähiin jos ensin täytyy ajella tunti-kaksi pääteitä pyörällä ennenkuin pääsee sinne tuntemattomille poluille.

Ja Foresterillakin uskaltaa hieman syvemmälle työntyä. Toki järki mukana, varsinkin nyt kun tiet alkaa pehmetä iltapäivällä.
 
Koiran kanssa käytiin tutkimassa vähän 10 tien vierustaa.
Siellä oli joku muukin käynyt maastokelpoisuutta kokeilemassa molemmissa päissä.
Upea aamu, hankikanto myös autolle.

 
dingdongpingpong sanoi:
Koiran kanssa käytiin tutkimassa vähän 10 tien vierustaa.
Siellä oli joku muukin käynyt maastokelpoisuutta kokeilemassa molemmissa päissä.
Upea aamu, hankikanto myös autolle.

Minäkin sain komennuksen poistua koiran kanssa kotoa muutamaksi tunniksi tänään. Rouvilla on jotku kutsut meillä?! Lapset on tervetulleita, mutta ei ukot ja koirat. Mulla onkin jo suunta selvillä. Lähdetään käymään tuolla jonkinmatkan päässä ihmettelemässä, josko sinne on enää asiaa vai onko lumet liian pehmeitä. Metsässä pitäis olla komea siirtolohkare ja jonkinsortin noskipaikka. Tällaista olen antanut itselleni kertoa. Joten käymme karvapään kanssa tutkimassa...
 
Tunti tämmöisiä polkuja tänään...yksi tuntui sille ettei lopu ikinä ja kapeni kapenemistaan sekä risukoitui.

 
Harrastettiin samaa 90-luvun alussa. Löydettiin mm. helvetti Porvoon ja Koskenkylän väliltä 244 Volvolla.
Saatiin se erittäin jumiin ja kuunneltiin suomenruotsalaista saarnaa siitä, ettei metsäautoteillä saa ajaa ilman maanomistajan lupaa.
Ei toteltu...

...olen nyt Pandalla alkanut toteuttaa tätä uudestaan.
 
Noniin, tänään taas harrastin tätäkin. Kotimatkalla (onneksi en ollut A-mersulla ;) ) tuli koukittua vähän lumeen, hyvä aloitella pienemmissä lumissa niin tietää talven mittaan missä vinssataan. Turtlewaxx-miesten kannattaa katsella äänettömällä ettei ala riipiä mieltä...;)










 
Hieman aiheen vierestä, tykkään itse paljon ajella teitä ja paikoissa joissa ei ole aikasemmin tullut käytyä. Täältä nykyiseltä paikkakunnalta loppuu jo tiet ja laajennettava ajelua seuraaville paikkakunnille. Kinttupolut ei kyllä noin muuten kiinnosta ellei siellä satu olemaan jotain mielenkiintoista nähtävää tai vaikka hienoa kuvauspaikkaa autolle.

Tuo aijaa on melko kelvoton kuvien ja videoiden jakamiseen?
f197f7967e14ceb16c56e6d2bc33d14c.png
 
Tulihan tuossa itsekin käytyä...

auRtzPE.jpg


Parikytsenttiä lunta, kyllä toi vielä etenee siellä. Ihmeellisiin paikkoihin nää nykypelit ihmisen viekin :D