https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mercedes-Benz GLE (2020 ->)

BarrelNut

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.9.2015
Uusi GLE on tulossa, räyhäkkäämmän näköinen ja mielenkiintoista on myös paluu rivikuutosmoottoriin.

mercedes-gle-2019.jpg

mercedes-gle-2019.jpg

314c0c9d-mercedes-benz-gle-2.jpg

mercedes-gle-2019.jpg


lisää kuvia ja tietoja tässä säikeessä:

https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9248791-All-new-2020-Mercedes-Benz-GLE-revealed-%97-quot-The-SUV-trendsetter-completely-reconceived-quot
 
Eipä vanhaan verrattuna räyhäkkyytä tuossa ole nimeksikään. Pyöreältä ja pullealta näyttää kuten nykyinen mallikin, ehkä enemmänkin kuin nykyinen malli. Sisätilat on kyllä sitäkin enemmän päivittynyt vanhaan malliin nähden.
 
Asiallisen näköinen, mutta ML-sarjasta peritty takaikkunaratkaisu on yksinkertaisesti kamala.
 
Takavalot kopioitu Tiguanista?

Sisällä tuo suutinpatteristo näyttöjen alapuolella on aika hupaisan näköinen. Aika kaukana esim. tiettyjen Audien tyylikkyydestä ja yhtenäisyydestä tuon suhteen.
 
Joo, räyhäkkyys on kyllä kaukana, paremminkin varmanpäälle pelattu ja itselle täysin sama olisiko uusi tai ed. kori.
Sisätilat kieltämättä kaipasivat uudistusta, mutta tarvittiinko siihen sama lintulauta kun muissakin malleissa, joo varmaan talousosaston mielestä.

 
Varmaan ihan jeessi pirssi mutta aina pitää ihmetellä että kuinka hemmetissä tuokin selostaja sai 23min paapatettua tuosta autosta samalla hiplaten joka kohtaa...en taida olla saanut yhtäkään tuommoista esittelyvideota katsottua 1/3 enempää kun alkaa kyllästyä.

Jos nyt äkkiä arvostelee keulaa niin on han se vaan, ei ruma mutta hieman typerän näköinen.
 
Tuo on messuilla kuvattu, jolloin liikehdintä on rajoitetumpaa. Samalta kanavalta löytyy videoita, joissa on parempi ja vapaampi kuvausympäristö. Sitä paitsi ei Thomasia saa kritisoida.
 
Kylläpä osuu pahasti minunkin silmään tuo ikivanhasta ML:stä perua oleva takaikkunan ja C-pilarin muoto. Haluttu säilyttää jotakin perinteistä mutta ei tuo oikein sovi. Näyttää väärällä tavalla vanhahtavalta.
 
Nyt tuli sitten GLE hybridistäkin lisää tietoja. Malli on GLE 350de dieselhybridi, jossa on 194 hp dieselmoottori ja 136 hp sähkömoottori, ja kohtuulliset 700 Nm vääntöä. Mielenkiintoisin seikka on 31.2 kWh akku, jolla tosiaan pääsee 99 km kilometriä (WLTP). Autossa on myös DC laturi, jolla akku latautuu 20 minuutissa 10 - 80 %, tai 30 min 10 - 100%. Vaihtovirtalaturi on 7,4 kW.
 
^nyt tuli kyllä ensimmäinen ladattava hydridi, jollaisia kaikkien pitäisi olla akkukapasiteetiltaan ja teholtaan. Latauskin kunnossa. Toki joku kysyy, että miksi ei sitten suoraan täyssähköä?
 
Aika jees!

Vielä jos tuo lämmittelee talvella jotenkin sitä diesel-pannua ajon aikana, ettei tarvitse ~80km jälkeen lähteä pakkasella olevalla padalla liikkeelle.
 
lao sanoi:
^nyt tuli kyllä ensimmäinen ladattava hydridi, jollaisia kaikkien pitäisi olla akkukapasiteetiltaan ja teholtaan. Latauskin kunnossa. Toki joku kysyy, että miksi ei sitten suoraan täyssähköä?

Mun mielestä tämä on oikea suunta, koska akkuihin ei riitä koko maapallille kaikkiin täyssähköihin materiaalia. Lisäksi omat ajot menisi 98,9% tämmöisellä sähköisesti ja sen yhden euroopan turneen voisin ajella dieselillä ihan hyvällä ahdistuneella ilmastomielellä.
 
Corvike sanoi:
Nyt tuli sitten GLE hybridistäkin lisää tietoja. Malli on GLE 350de dieselhybridi, jossa on 194 hp dieselmoottori ja 136 hp sähkömoottori, ja kohtuulliset 700 Nm vääntöä. Mielenkiintoisin seikka on 31.2 kWh akku, jolla tosiaan pääsee 99 km kilometriä (WLTP). Autossa on myös DC laturi, jolla akku latautuu 20 minuutissa 10 - 80 %, tai 30 min 10 - 100%. Vaihtovirtalaturi on 7,4 kW.

Ja vielä: sähköllä voi ajaa 160 km/h
 
Ei ollenkaan paha!

Vielä kun saisi kutoskoneella.  :) Liian kanssa pärjää aina.

Onko tuo nelospata joku nykyisestä valikoimasta, jossa on adbluet ja dpf ym hilppeet?

https://www.motor1.com/news/369541/2020-mercedes-gle-350de-revealed/
mercedes-benz-gle-350-de-4matic-2019.jpg


Olen DDPP kanssa samaa mieltä, että joku hybridivoimalinja on kokonaisuudessaa paras vaihtoehto pitkällä jänteellä, mutta se onkin sitten aivan eri säikeen keskustelun aihe.
 
Saako näihin isoihin laivoihin (GLE ja X5) jotain muutakin kuskin penkkiä kuin leveää nahkasohvaa?
Sporttipenkitkin tehty jenkkien l-koon = eur xxl-koon mukaan, toisin kuin GLC:n ja X3:n tyköistuvat ja paremmin eurooppalaisille sopivat.
 
Kävin kylmätyypittämässä tämän ja GLC mallin, glc on melkoinen koirankoppi sisältä ja lisäksi pikimusta sisusta kattoa myöten sai aikaan sellaisen hiilipönttö-elämyksen että eipä tulisi kauppoja ikinä. Autoon astuminen jo tuotti tuskaa, astinlaudalta penkille piti suorastaan hilautua jalkoja raahaten...

GLE on kyllä hieno, kokelautaa hallitsee pienen skeittilaudan kokoinen yhtenäinen näyttö ja autossa tuntee istuvansa omassa rauhassaan, upea peli. Heti huomasi että on premium autossa, vaalea sisäkatto !!!

Pihassa näyttää seisovan ilmeisesti samalla tekniikalla E-sarjan ladattava hyrbidi....tuo pitää mennä koeajamaan joku pvä.
 
Nyt on kyllä mehevän kokoinen akku (31.2 kWh) saatu mahdutettu tähän hybridiin. Tuo on varmaan semmoista tasapainottelua löytyy sopiva kompromissi tarpeeksi suurelle akustolle, jotta kuitenkaan auton kokonaispaino ei karkaa aivan käsistä ja sisätila ei pienene liikaa.
 
Vaikea uskoa, että kyseessä on uusi malli, näyttää niin perusteellisen tutulta/mitään sanomattomalta. Muutaman vuoden vanhat mersut näyttävät "uudemmilta" kuin tämä....
 
Kannattaa käydä paikanpäällä tutustumassa, yllätyin kyllä ihan positiivisesti GLE:stä, varsinkin sisältä todella hieno ja ”kodikas”.

Tympeää vaan kun hinta on suomihinta....en kyllä edes katsonut hintaa mutta veikkaan yli 100k€ lappua...???
 
Suurin ongelma muotoilullisesti on C-pilarin/takaikkunan muotoilu, joka periytyy ensimmäisistä ML-malleista asti. Haluttu säilyttää jotain perinteistä, mikä on tietysti ihan hieno juttu, mutta tuossa kohtaa se ei toimi ollenkaan. Auto näyttää vanhahtavalta.

Sama muotoilu näytti toivottoman vanhalta jo ML:ssä joten ihme että siitä pidetään edelleen kiinni. Keula on uudessa ihan freesi mutta jos sen peittää niin takaosasta vaikea päätellä on kyseessä uusi vai 10 vuotta vanha malli.

Sisältähän nämä on onneksi hienoja.
 
Näiden (uusien) ostajat eivät ehkä seuraa viimeisimpiä trendejä.

ML on kyllä läpi linjan ollut paikka paikoin aavistuksen silmälle haastava, mutta onneksi sitä ei näe sisältä.

Näissä isoissa autoissa on ehkä helpommin löydettävissä tilaa ja painoa helpompi ”säästää” kun jo lähtökohtaisesti iso ja painava.