https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mercedes-Benz E -sarja

jni

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
E-sarjasta ei vielä jostain syystä ketjua ole, joten aloitetaan nyt sellainen.

Oma auto on visusti maahantuojan tallissa odottamassa luovutusta joskus syksyllä. Tässä aikani kuluksi löysin, sivuston, jolla auton VIN-koodilla löytää tietoja ko yksilöstä. Hämästyttävää, mutta totta näyttäisi Mersujen kohdalla olevan ns. Suomiautot. Omani on myös sellainen.  :)


Main data
Parameter Value
Ident. number (FIN) WDD2122971B109560
Baumuster 212297
Sales name E 250 BLUETEC 4MATIC
Order number 0 4 529 64277
Delivery date 2014-10-27
PAINT1 149U
Interior color 274A
Engine 651924 32 523270
Variant
A 651 010 17 16
Text
Text
Gearbox 722965 05 950737
Class 1
Infotable on engine A01016651 17
General data for model code 212297
SA codes
Code Value
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
08R 17" LA WHEEL MULTIPLE-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
108 CONTROL CODE MARKETING
149U POLAR WHITE
1U2 SNOW GRID
1U3 VEHICLE WAXING
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
210A LEATHER
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
228 AUXILIARY HEATER
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
235 ACTIVE PARK ASSIST
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
253 REAR-END COLLISION WARNING AND PROTECTION SYSTEM
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
266 DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
268 EXPANDED BRAKE ASSIST (BAS+)
269 BRAKE ASSIST PLUS CROSS TRAFFIC (BAS+Q)
271 AUTONOMOUS BRAKE INTERVENTION/WARN. FOR PED. PROT.
274A LEATHER - BROWN
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
300 COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
409 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
509 NAVIBOX
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
6P5 CONTROL CODE MARKETING
805 YOM 14/1
824 AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
968 COC PAPER EURO6 TECH. W/O REGISTRATION CERT.PART 2
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H14 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER HIGH-GLOSS
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M020 BLUETEC
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
N1C STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
N2C STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
N4C STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
N5A STEUERCODE W50 FUER PPS-INT. VERWENDUNG
N5C STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
N8C STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
P49 MIRRORS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U77 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 2
V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT



Täydennetty otsikkoa -  juupeli  :)
 

Ai, se onkin totta eikä tarua, että suomiautot kasataan valikoiduista osista hermeettisesti suljetussa tilassa maailmanparhaiden laadunvalvojien silmien alla maailman parhaiden mekaaniikkojen toimesta!
 
jni:

Tästä lienee foorumilla jo aiemmin ollut juttua, mutta en muista, enkä malta olla kysymättä, että miksi tuo sinun autosi meni tuotantoon noin reilusti ennen käyttöönottoa, jos se seisoo Suomessa tulevaan syksyyn saakka, eli lähes vuoden ?
 
Markku J sanoi:
jni:

Tästä lienee foorumilla jo aiemmin ollut juttua, mutta en muista, enkä malta olla kysymättä, että miksi tuo sinun autosi meni tuotantoon noin reilusti ennen käyttöönottoa, jos se seisoo Suomessa tulevaan syksyyn saakka, eli lähes vuoden ?

Johtuu siitä, että tuon sen tuontiautona kriisialueelta.
 
Se on nähkääs tässä sarvikuonojen byrokratiassa siten, että pitäähän sen auton olla valmistettu ja "käyttöönotettu" varastoon, että sen saa "tuoda" muuttoautona. Tuossa rauhanturva yms. operaatioista tuonnissa on tuota muuttoauton käsitettä venytetty jo muutenkin niin paljon, että en oikeasti ymmärrä miksi sitä pitää seisottaa jossain varastossa.
 
Penguin sanoi:
Se on nähkääs tässä sarvikuonojen byrokratiassa siten, että pitäähän sen auton olla valmistettu ja "käyttöönotettu" varastoon, että sen saa "tuoda" muuttoautona. Tuossa rauhanturva yms. operaatioista tuonnissa on tuota muuttoauton käsitettä venytetty jo muutenkin niin paljon, että en oikeasti ymmärrä miksi sitä pitää seisottaa jossain varastossa.

Kohta se muuttoautoetukin loppuu, niin ei tarvi venytellä käsitteitä eikä seisottaa autoa häkissä komennuksen ajan :rolleyes:
 
jni sanoi:
Hämästyttävää, mutta totta näyttäisi Mersujen kohdalla olevan ns. Suomiautot. Omani on myös sellainen.  :)

529L FINLAND

Totta se on!

Ohjekirjat ja erinäiset varoitustarrat ovat suomenkielisiä!
 
Karvis sanoi:
Kohta se muuttoautoetukin loppuu, niin ei tarvi venytellä käsitteitä eikä seisottaa autoa häkissä komennuksen ajan :rolleyes:

Näin se on. Tosin voisinhan minä tuon auton tuoda seisomaan vaikka kotipihalle, mutta ajaa sillä ei saa senttiäkään.

Typerämpää se oli kyllä ennen, kun Libanoniin ja Namibiaan piti järjestää erilliset autoparkit ainoastaan verovapautta varten. Siinä mielessä 2011 tullut lakimuutos oli järkevä, ettei sitä autoa tarvinnut rahdata parkkiin kauas, vaan sen voi pitää parkissa Suomessa. Ja saihan siinä valtiokin ALVit.
 
pokkus sanoi:
Omasta mielestä nuo Suomessa makuutettavat "muuttoautot" ovat kyllä aikamoinen läppä. Eikö se veroalennus pitäisi saada siitä ulkomailla käytössä olleesta autosta. Mikä muuttokuorman mukana tuleva käyttöauto se sellainen on joka makaa Suomessa ajamattomana koko ulkomailla olon ajan?

Läppä tai ei, mjutta lain mukainen. Ja tämäkään läppä nyt ei jatkosa ole enää mahdollista, joten kateelliset voivat siis olla tyytyväisiä. Satiinhan tämäkin vääryys korjattua.  :-[
 
pokkus sanoi:
Omasta mielestä nuo Suomessa makuutettavat "muuttoautot" ovat kyllä aikamoinen läppä. Eikö se veroalennus pitäisi saada siitä ulkomailla käytössä olleesta autosta. Mikä muuttokuorman mukana tuleva käyttöauto se sellainen on joka makaa Suomessa ajamattomana koko ulkomailla olon ajan?

No taustalla oli tietty se, että autoveroton auto oli kuitenkin merkittävä lisäbonus kriisialueille toimiville ja vieläpä valtiolle täysin kuluton bonus. Siinä mielessä järjestely oli mielestäni ihan ok, koska näin saatiin kuluitta järjestettyä tälle porukalle parempi palkka.

Nythän tämä on siis loppu ja uusia autoja ei enää tilailla vähintään puoleksi vuodeksi varastoon seisomaan.
 
Huomenna loppuu itselläni mersuilu 100tkm ja reilun kolmen vuoden jälkeen. Kyseessä on 250cdi t a.

Hyvä auto, mutta airmatic on perseestä ja korjaaminen kallista... Muuten erinomainen auto ja matka-ajossa loistava.
 
Vempula sanoi:
No taustalla oli tietty se, että autoveroton auto oli kuitenkin merkittävä lisäbonus kriisialueille toimiville ja vieläpä valtiolle täysin kuluton bonus. Siinä mielessä järjestely oli mielestäni ihan ok, koska näin saatiin kuluitta järjestettyä tälle porukalle parempi palkka.

Palkastahan on tietty maksettava tuloveroa ;)
 
jni sanoi:
^Tietty, mutta päivärahastapa ei.  ;)

Eipä kerry eläkettäkään, eikä lasketa sairaus- tai työttömyyspäivärahaan ym. sosiaalisiin tukiin. Nuorta miestä tuollaiset eivät pohdituta, mutta kolmekymppisellä voi jo tulla mieleen.

On aina ihmetyttänyt tuo, että työstä ei voida maksaa rehellisesti sellaista palkkaa, joka olisi riittävä työntekijöiden rekrytointiin. Olisi sitten nämä muutkin asiat kunnossa. Päivärahaahan ei olisi mikään pakko maksaa, jos työntekemispaikaksi olisi jo alunpitäen ilmoitettu jokin Ougadougou.
 
Tässä aikani kuluksi löysin, sivuston, jolla auton VIN-koodilla löytää tietoja ko yksilöstä
Samaa hetkosen yritin, mutta löysin vain sivuston, jossa tiedot vajavaiset ja esim vuosimalli 10 vuotta väärin...?
 
r.e.t sanoi:
Tuliko ongelmia jo tuolla ajolla vai mietitkö mahdollista ongelmaa tulevaisuudessa? Kallista korjaaminen varmasti on...

Tuo 100tkm:hän voi sijoittua vaikka välille 250tkm-350tkm... Mikäli uudesta autosta on kyse niin kaipa siinä takuu auttaa. 2 v jälkeenkin varmaan jonkin verran kustannuksiin osallistuvat kun alle 100tkm ajettu. Elleivät osallistu niin kuluttajaneuvontaan yhteys.
 
Kiitos, vasta nyt löytyi oikea auto, vaikka mielestäni juuri tuota aikaisemmin kokeilin.

Ehta suomiauto täälläkin ;D
 
mol sanoi:
Tuo 100tkm:hän voi sijoittua vaikka välille 250tkm-350tkm... Mikäli uudesta autosta on kyse niin kaipa siinä takuu auttaa. 2 v jälkeenkin varmaan jonkin verran kustannuksiin osallistuvat kun alle 100tkm ajettu. Elleivät osallistu niin kuluttajaneuvontaan yhteys.

Kompura meni oikosulkuun hajottaen sitä sun tätä 94tkm:n kohdalla ja hiukan yli kolmen vuoden ikäisenä. Korjaus kustansi 2300e ja valitettavasti mitään goodwilliä tms. ei tullut vaan koko korjaus omasta taskusta. Vaikka reklamoin aiheesta, niin tilanne ei muuttunut. Luultavammin nihkeän suhtautumisen aiheutti se, että kyseessä oli ulkomailta uutena ostettu muuttoauto. Mutta se siitä... Mersu myyty ja siirrytty työsuhdeautoiluun. Itse jatkan apostolina mersun osalta.
 
Takatutkan anturi lakkasi toimimasta. Tällä kertaa kustannuksia ei tullut kuin 8€, jolla ebaysta sai halvan kopiotarvikkeen kotiin tuotuna ja kas, sehän toimi :)

Kustannusarvio Veholla oli 500€, mutta ei tuota kannata teettää. Itsekin olen asentajana mallia kädetön, mutta onnistunee liki kaikilta, jollei ole kädetön kirjaimellisesti. Kuulema korjaamokäsikirjan mukaan puskuri pitäisi irroittaa, mutta se aivan turhaa, käsikopelolla levittää hakasia, työntää anturia sormella ulkoapäin ja anturi tipahtaa johtojen varassa suoraan näytille.
 
Aikamoinen lintulauta on tulossa uuden eemelin kabiiniin.  ???


842a2a16c137f8b3794abfc02034b4fc-jpg.350616