https://tummennuskalvot.fi/

Mercedes-Benz GLC-sarja

Anzander sanoi:
Menee kyllä niin sisältä kuin ulkoa markkinoiden parhaimman näköisten SUVien joukkoon! :peukku:

http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2016-glc/
Tuohon ei mitään lisättävää. Harvoin mikään uusi malli on herättänyt yhtä suuria odotuksia kuin tämä. Pelottaa vaan, millaiseksi tuon hinta muodostuu siedettävillä varusteilla. Sehän näyttäisi ratkeavan jo pian.
 
Quality sanoi:
Tuohon ei mitään lisättävää. Harvoin mikään uusi malli on herättänyt yhtä suuria odotuksia kuin tämä. Pelottaa vaan, millaiseksi tuon hinta muodostuu siedettävillä varusteilla. Sehän näyttäisi ratkeavan jo pian.

Tuo Mercedeksen uusi design kyllä ainakin itsessä herättää kiinnostusta mitä ei aiemmin ole ollut. Ehkä sitten joskus käytettyjen rivistä...

Aika kovan luun heittää kyllä Stuttgartilaiset markkinoille. Riittää varmasti Volvolla, Audilla ja BMW:llä tekemistä omien seuraavan sukupolven versioiden kanssa.
 
Tämä on kyllä ihan todella onnistunut.
Minäkin odotan hinnastoa kuin kuuta nousevaa. Saksassa alkaa hinnat 44.500:sta, mutta ei käynyt tuossa esittelyssä ilmi että mikä on perusmallin mottina.
 
^ Eikös tuolta linkin kautta ilmene, että aluksi valikoimassa ovat:

GLC 220 CDI 4-Matic
GLC 250 CDI 4-Matic
GLC 250 4-Matic
GLC 350e 4-Matic

Näistä olettaisin tuon 220 CDI:n olevan edullisimman. GLK 220 CDI 4-Matic maksaa Saksassa 44.149€, eli uutuus (GLC 220 CDI 4-Matic) olisi ehkä vain 350€ edeltäjäänsä kalliimpi? Ja kotimaassa saattaisi olla jopa edullisempi koska päästöt lienevät pienemmät...
 
Mielenkiintoinen tämä on, odotin tätä jo viime vuonna mutta en malttanut enää odottaa vaan ostin tuon GLK:n. Pari asiaa häiritsee GLC:ssä, tuo kiinteä tabletti kojelaudassa ilman kosketusnäyttöä ja perän muotoilun liika Q5/Macan -malli. Mutta näissä uusissa kuvissa näyttää paremmalta ja GLE:n pikkuveljeltä selkeästi.

Mutta muuten erittäin kiinnostava, 80 kg kevyempi kuin GLK, tavaratilaa enemmän, ilmajousitus (!) optiona ja kuitenkin kunnon neliveto yms. Alussa neloskoneet + kiinnostava Hybridi, odotellaan mikä tuon hinnaksi tulee?

 
Kiitti Teme.
Jatkan spekulointia... Nykyisen GLK 220 4matic A busineksen veroton hinta Veholla on tuo 44tonnia ja siihen 159g päästöillä tulee veroa n.15 tonnia. Päästöjen tulisi tippua GLC:ssä oikein kunnolla jotta hintalappu olisi lähempänä 55 tonnia eikä 60 tonnia. Ja tämä spekulaatio tietenkin nykyisillä veromalleilla... No mielenkiintoiseksi menee.
 
Henkisesti varaudun siihen, että hintalappu alkaa kuutosella :-[. Jos verot alenevat joko päästöjen tai hallituksen päätösten vuoksi, "joutuu" kuitenkin ottamaan lisää varusteita tai tehoa. Tuosta pitäisi kuitenkin selkeästi yli puolet kuitata nykyisellä vaihdossa tai erikseen myydessä. - Mutta tämä kuluisi jo toiseen ketjuun, jonne en hetkeen tohdi :-\.
 
On kyllä huomattavasti helpommin sulateltava muotoilu kuin GLK:ssa. Hyvän näköinen!
Sisältä näyttää myös fiksulta tosin en tuosta irrallisen oloisesta "pädistä" kojelaudassa niin hirveästi tykkää.
En löytänyt mistään tietoa auton ulkomitoista, onkohan tuo nyt sitten pituuden suhteen samaa luokkaa kuin GLC coupe (4,7m) vai vähän lyhyempi?
 
zoned sanoi:
On kyllä huomattavasti helpommin sulateltava muotoilu kuin GLK:ssa. Hyvän näköinen!
Sisältä näyttää myös fiksulta tosin en tuosta irrallisen oloisesta "pädistä" kojelaudassa niin hirveästi tykkää.
En löytänyt mistään tietoa auton ulkomitoista, onkohan tuo nyt sitten pituuden suhteen samaa luokkaa kuin GLC coupe (4,7m) vai vähän lyhyempi?
Itse onnistuin perustelemaan myös GLK:n muotoilun, sen puolesta ei auto minulta kauppaan jäänyt. Mutta ellei GLC:ssä tilat ole yhtään GLK:ta kummoisemmat, taitaa jäädä kauppaan sekin.
 
Quality sanoi:
Itse onnistuin perustelemaan myös GLK:n muotoilun, sen puolesta ei auto minulta kauppaan jäänyt. Mutta ellei GLC:ssä tilat ole yhtään GLK:ta kummoisemmat, taitaa jäädä kauppaan sekin.
Muistankohan oikein että akseliväliä on nyt 118mm enemmän. Kyllähän Mersun sivuilla hehkutetaan että melkein kaikki mitat ovat nyt tilavammat.

Vähän ympäripyöreät ovat nuo MB: kansainvälisten sivujen infot, mutta tulkitsen niin että kun 220 4maticin päästöt ovat haarukassa 129 -143g, niin olisiko tuo 129g uuden 9g automaatin päästö ja 143g manuaalille ... Äh en tiedä...  Pitäisikö nyt vaan odotella sitä Vehon hinnastoa..
 
Mittoja:

Pituus: 4.656 mm
Leveys: 1.890 mm
Korkeus: 1.639 mm
Akseliväli: 2.873 mm
Tavaratila 580/1600L
Sisäleveys edessä: 1.449/1.455 mm
Sisäleveys takana: 1.474/1.436 mm
 
Anzander sanoi:
Menee kyllä niin sisältä kuin ulkoa markkinoiden parhaimman näköisten SUVien joukkoon! :peukku:

http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2016-glc/
Samaa mieltä. Tyylikkäämpi noissa kuvissa kuin ennakoissa. Kabiini vähän levottoman näköinen, mutta muualta löytyi kuvia, joissa konservatiivisempaa väriskaalaa ja näytti paremmalta. Kallishan tuo tulee olemaan. Hybridissä päästöt 60g/km => verot enempi kohdallaan.
 
Timppe sanoi:
Mittoja:

Pituus: 4.656 mm
Leveys: 1.890 mm
Korkeus: 1.639 mm
Akseliväli: 2.873 mm
Tavaratila 580/1600L
Sisäleveys edessä: 1.449/1.455 mm
Sisäleveys takana: 1.474/1.436 mm

Ok - kuitenkin 10 senttiä tullut lisää pituutta GLK:hon verrattuna, jospa se näkyisi vähän parempina sisätiloinakin.
 
zoned sanoi:
Ok - kuitenkin 10 senttiä tullut lisää pituutta GLK:hon verrattuna, jospa se näkyisi vähän parempina sisätiloinakin.

Häviää korkeudessa silti omalle Volvolle luokkaa kymmenen senttiä. Sääli että katumaasturien korkeus tuntuu koko ajan pienenevän. Mikä aerodynamiikassa ja kulutuksessa voitetaan, hävitään sitten näyttävyydessä ja turvallisuuden tunnussa (ja varmasti ihan oikeasti turvallisuudessa hirvikolareissa). Paljonkos tuolla on korkeuseroa uuteen C-farkkuun?

Edit. Vastaan itse: 144cm vs tuo 163cm.
 
Anzander sanoi:
Häviää korkeudessa silti omalle Volvolle luokkaa kymmenen senttiä. Sääli että katumaasturien korkeus tuntuu koko ajan pienenevän. Mikä aerodynamiikassa ja kulutuksessa voitetaan, hävitään sitten näyttävyydessä ja turvallisuuden tunnussa (ja varmasti ihan oikeasti turvallisuudessa hirvikolareissa). Paljonkos tuolla on korkeuseroa uuteen C-farkkuun?

Edit. Vastaan itse: 144cm vs tuo 163cm.

No juu, nyt tuo on samaa luokkaa kuin Q5:n korkeus. Saapa nähdä tippuuko XC60:n korkeus seuraavassa päivityksessä. Itsekin kieltämättä pidän katumaastureissa juuri tuosta korkeudesta ja sen tuomasta paremmasta näkyvyydestä ja turvallisuuden tunteesta. Mikä lie sitten esim. hirvikolarissa käytännön merkitys 10 sentillä?
 
Virallisten kuvien perusteella kiinnostaa kyllä edelleen kovasti. Tuosta kajuutan tabletista ei näköjään pääse eroon, mutta jospa sen kanssa pystyisi elämään :) Rouva on tosin kovasti sitä mieltä, että mersu on eläkeläisten auto, joten hän saattaa käyttää veto-oikeuttaan autonvalinnan kanssa.

Toki hinnasto voi olla toinen tekijä joka aiheuttaa ikävän yllätyksen :rolleyes:
 
Docw sanoi:
Tuosta kajuutan tabletista ei näköjään pääse eroon, mutta jospa sen kanssa pystyisi elämään :)

W246:ssa siihen totuteltu puolitoista vuotta, niin jopa että s205 saattoi tilata sen korvikkeeksi. 8)

Se on hyvällä paikalla vaikkapa koelautaan radion paikalle sijoitettuun verruttuna.
 
zoned sanoi:
Mikä lie sitten esim. hirvikolarissa käytännön merkitys 10 sentillä?

Mututuntumalta heittäisin että tuo merkitys auton keulassa ja konepellin korkeudessa on kymmenen senttiä suurempi mahdollisuus osua hirven kroppaan sen sijaan että kolahtaa jalkoihin jolloin koko muu eläin tulee koko painolla suoraan A-pilareihin ja lasiin.

https://m.youtube.com/watch?v=98ZK_kknP9U
 
Taky sanoi:
W246:ssa siihen totuteltu puolitoista vuotta, niin jopa että s205 saattoi tilata sen korvikkeeksi. 8)

Se on hyvällä paikalla vaikkapa koelautaan radion paikalle sijoitettuun verruttuna.

Joitain C-sarjan facelift kuvia olen nähnyt missä oltaisiin siirtymässä takaisin kojelaudassa olevaan, tiedä häntä mikä totuus, mutta kyllä C/E/S-mallin "kiinteä" istuu omaan silmään paremmin.

Mersussahan nuo ovat aika korkealle sijoittetuna, mikä pitäisi olla määräyskin. Jännää että tällaisia sijoittelujuttuja ei standardoida vaan inforuutu kaikkine tänä päivänä tarpeellisine tietoineen voi olla todella alhaallakin ja aiheuttaa ison turvallisuusriskin.
 
Hienolta näyttää. Kyllä mersu on aina mersu. Itse en enää nykymersuja sanoisi eläkeläisten autoiksi, sen verran paljon ovat nuorentaneet koko mallistoa. :)

Ainoa mikä pistää silmään on mittaristo. Toivottavasti tuo jää vain C:n ja näiden sen johdannaisten mittaristoksi. Digimittareiden yleistyessä näyttää vanhanaikaiselta vaikka on selkeä ja kaikki tarpeelliset tiedot antava. Toivottavasti tuleva E menee mielummin tässä asiassa S:n suuntaan.
 
Anzander sanoi:
Mututuntumalta heittäisin että tuo merkitys auton keulassa ja konepellin korkeudessa on kymmenen senttiä suurempi mahdollisuus osua hirven kroppaan sen sijaan että kolahtaa jalkoihin jolloin koko muu eläin tulee koko painolla suoraan A-pilareihin ja lasiin.

Toki, mutta mietin vaan että onko GLC:n tai muunkaan katumaasturin nokka sillä korkeudella että se voisi osua hirven kroppaan vai onko aina tiedossa jalkaosuma ja kroppaosumaan vaadittaisiin joku Ford F150 tai vastaava vähän isompi auto. Tuon V70:n kohdalla ainakin kaikki tulee ihan silmille.  :eek:
 
jols sanoi:
Joitain C-sarjan facelift kuvia olen nähnyt missä oltaisiin siirtymässä takaisin kojelaudassa olevaan, tiedä häntä mikä totuus, mutta kyllä C/E/S-mallin "kiinteä" istuu omaan silmään paremmin

Se oli mersufoorumilla ollut manipuloitu kuva, jossa C:hen oli istutettu ässän littinatelkkari