https://yliteippaus.fi/

Euroviisut 2018

F

focceristi

Vieras
Onko jo ketjua euroviisuista?    --- No nyt on :)

Tuleeko taas voitto...mitä mieltä 1/3 biisistä

 
Niin..2 muuta biisiähän tulee parin viikon sisään)
Uusi tyyli hakea oikeaa kappaletta, esittäjä tosin sama.
Mielestäni ainoa oikea esittäjä.
 
Ruotsalaistyylistä euroviisuhumppaa joka on parempaa kuin yksikään viimeisen 10 vuoden aikana esitetty Suomen euroviisu.

Mutta silti sanoisin että ei riitä. Ei jää millään tavalla mieleen edes parin kuuntelukerran jälkeen. Esiintyjä on tälläkertaa oikea mutta pitäisi saada se oikea biisi jostain.

Suomen taso näissä karkeloissa on ollut niin huonoa että pitää ihan ihmetellä miten siihen aina pystytään.
 
Ei ole oikein euroviisutyylinen tuo biisi vaan tuommoinen perus discohumppa. Tai no, en minä tiedä, en ole katsonut euroviisuja kuin viimeksi silloin kun Lordi oli siellä ja sitä ennen katoin varmaan joskus 70-luvulla :)

Saara Aallosta sen verran että laulaahan se osaa ja ihan näyttävän näköisiä esiintymisiä. Valitettavasti jotain puuttuu ja se on (lava)karisma, joka tarkoittaa sitä että hänestä ei milloinkaan tule kovin suosittua artistia. Sanoisin että hän on tällä hetkellä uransa huipulla laulajana/esiintyjänä ... toivottavasti olen väärässä.

 
Odotellaan vielä kahta seuraavaa biisiä.
Erikoinen systeemi nyt, mutta ehkä toimiva?
3 eri biisiä ja niistä äänestetään paras.
 
Saara Aalto on ihan näyttävän näköinen ilmestys, mutta suomalaisittain on vaikea kehittää uutta menestysreseptiä. Johan niitä valtavirrasta poikkeavia yritelmiä on kokeiltu viime vuosina, mutta vaikea uskoa Saaran mitäänsanomattoman eurohumpankaan tenhoon. Videon meikattu taustatanssijaryhmä oli niin oksettava näky että ei tarvitse katsoa uudestaan. Toivottavasti ei seuraa mukana itse tapahtumaan. No, muutenkin siinä ja siinä että viitsiikö koko viisufinaalia edes katsoa.
 
Näimme vasta ensimmäisen biisivaihtoehdon...
Mites Riisikippo, olisiko kansantanhuryhmä ollut parempi taustalla? Hei, tuo videon tyyli uppoaa Euroviisuissa...no joo, ehkä vähän käytetty ja tylsäkin jo. Mutta odottakaamme vielä mitä tulee.
 
Parasta mitä Lordin jälkeen on nähty ja todellakin ainoa oikea artisti edustamaan Suomea. Saarallakin on puutteensa, mutta parhaimmillaan osaa peittää ne hyvin ja jos vaan Yle ei ala säästelemään liikaa, niin näyttävän shown saa varmasti aikaan. Ongelma on vaan se jos.
 
-P- sanoi:
... en ole katsonut euroviisuja kuin viimeksi silloin kun Lordi oli siellä ja sitä ennen katoin varmaan joskus 70-luvulla :)

Meillä on -P-:n kanssa ällistyttävän usein samat askeleet. Nytkin mennään aivan samaan tahtiin  8)
 
En oo nähnyt... onneksi, ehkä. Mutta pääasiahan on että Suomi on taas kerran kansainvälisten vedonlyöntitoimistojen ykkössuosikki viisuissa... käytännössä tarkoittaa jäämistä karsintaan.
 
Edellinen ehdokas parempi. Liian vähän ideaa tässä "biisissä", kertsi tulee liian nopeasti. Turhaa pehmolesboestetiikkaa videossa. Noin muuten molempien biisien meininki sävellyksellisesti ihan kansainvälistä tasoa mutta keskinkertaista sellaista. Itse asiassa Saarakaan ei ole valitettavasti kovin karismaattinen vaikka symppis ja osaava onkin.

 
Monsters osuu omaan korvaan oikeinkin hyvin, tykkään  :)
Tämä toinen biisi, Domino, ei taasen sävytä lainkaan  :(
 
Minua ärsyttää suunnattomasti Euroviisuihun syntynyt oma viisugenre, joka ainakin omaan musiikkimakuun istuu äärettömän huonosti. Erikoisemmat biisit menevät joko huumori- tai shokeerausosastolle esim. Lordi. Valitettavasti nuo ovat sitten tyyliin one trick pony -vetoja.

Minulla ei ole kovin vahvaa mielipidettä Saara Aallosta, mutta tällä itsearvoisella lepakkoilulla ei ainakaan oma mielipide artistista parane, vaikka en yleensä offensoidu poikkeavasta seksuaalisuudesta. Itse biisistä, ensimmäinen ehdottomasti parempi, jälkimmäinen mitäänsanomatonta viisuhumppaa.
 
-P- sanoi:
Saara Aallosta sen verran että laulaahan se osaa ja ihan näyttävän näköisiä esiintymisiä. Valitettavasti jotain puuttuu ja se on (lava)karisma, joka tarkoittaa sitä että hänestä ei milloinkaan tule kovin suosittua artistia. Sanoisin että hän on tällä hetkellä uransa huipulla laulajana/esiintyjänä ... toivottavasti olen väärässä.

Tästä olen P kanssasi kyllä aivan täysin samaa mieltä. Olen jotenkin ihmetellyt jo pitkään tätä Saara hypetystä. Miksi? Todella laaja-alainen ja aivan huippuluokan laulaja mutta ei mitän karismaa. Ei siis mitään. Tasapaksu pullamössö esiintyjänä.
Menestykseen ei auta x-factorit eikä mitkään maailman laulukilpailut jos yleisön mielestä se jokin puuttuu. Ja ilmeisesti on muitakin jotka ovat samaa mieltä koska kyllä Saara olisi jo breikannut ajat sitten jos olisi breikatakseen.

Euroviisut ei tule tätäkään tosiasiaa muuttamaan mihinkään suuntaan.
 
skt1 sanoi:
Monsters osuu omaan korvaan oikeinkin hyvin, tykkään  :)
Tämä toinen biisi, Domino, ei taasen sävytä lainkaan  :(
Samat sanat.
Nyt kun kuullut radiosta ilman videoita biisejä, niin kyllä se Monsteri erottuu edukseen, biisi paranee ilman kuvaa niin kuin minun mielestäni ihan kaikki biisit maailmassa, jää kuuntelulle paremmin tilaa. Saa nähdä tai kuulla minkälainen on kolmonen.
 
downtime sanoi:
Olen jotenkin ihmetellyt jo pitkään tätä Saara hypetystä. Miksi? Todella laaja-alainen ja aivan huippuluokan laulaja mutta ei mitän karismaa.
Siksi, että sattui Suomalaisena menestymään Britannian telkkarissa laulukilpailussa. Suomessa hypetetään omaa poikaa tai tyttöä aina kun vähänkin menestyy ulkomailla. Eikä siinä tavallaan ole mitään väärää. Mutta se pienen pieni mahdollisuus, että Saara olisi isommin voinut breikata UK:ssa ja sitä kautta laajemmin... Se hetki meni jo. Uusi vuosi ja uudet kisat, uudet kasvot, uudet nimet. Olisi pitänyt takoa kun rauta oli edes vähän lämmintä mutta näytti vähän siltä, ettei tiedetty mitä olisi pitänyt tehdä. Joten ei tehty oikein mitään. Ei sinkkua,levystä nyt puhumattakaan. Ja keikatkin viime vuonna UK:ssa pääasiassa homofestareilla covereita lirutellen.

No, toisaalta olin jo viime vuonna kisan aikaan sitä mieltä, että Saara sopisi parhaiten isojen musikaaliteattereiden lavoille. Sielläkin voi tehdä maailmalla ihan asiallisen tilin. Kun onhan hän osaava eikä näytä tuntevan oikein mitään musiikin lajia vieraaksi. Ja ehkä se onkin juuri se ongelma oman uran kannalta, ei oikein itsekään osaa päättää minkälaista haluaisi tehdä.

Menestykseen ei auta x-factorit eikä mitkään maailman laulukilpailut jos yleisön mielestä se jokin puuttuu. Ja ilmeisesti on muitakin jotka ovat samaa mieltä koska kyllä Saara olisi jo breikannut ajat sitten jos olisi breikatakseen.
Vaikea breikata kun ei saa mitään ulos ennenkuin nimi on jo painunut unholaan. Kyllä sen lärvi oli UK:ssa esillä ihan riittävästi vuosi sitten mutta nyt yhdet Euroviisut eivät asiaa enää muuta. Juna meni jo.