https://yliteippaus.fi/

Honda civic 8. sukupolvi 2005–2011

Kennedy

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
31.12.2013
Onko miten kokemuksia tuosta Gen.8 tekniikoista?

Erityisesti R18A1 1.8L bensakoneesta ja sen manuaali laatikosta.

Netistä kovin vähän löytyy mitään negatiivista.
 
Ei taida olla pahemmin omistajia täällä :)

Faceliftissä ilmeisesti tuli R18A2 moottori. Osa paikoista ilmoittaa, että omapainokin olisi tippunut pari sataa kiloa.

Tosin parit VIN koodit tarkistaneena niin prefacelift on Suzukasta ja faceliftit Turkista.
 
Kennedy sanoi:
Tosin parit VIN koodit tarkistaneena niin prefacelift on Suzukasta ja faceliftit Turkista.
Aikoinaan euron ja japsin ero oli aika suuri jälkimmäisen eduksi Accordien osalta.
Toki sukupolvikin vaihtui.
 
Tuli ensimmäinen viestikin foorumille laitettua kun sattui hyvä aihe kohdalle.

Itsellä oli omistuksessa 2007 1.8i HB Civic manuaaliaskilla vuosina 2012-2017 ja 70-170tkm. Viime syyskuussa myin sen pois ja vaihdoin 10gen Civicciin. Ajattelin siitä tuonne autotalliinkin jotain kirjoitella kun ehtii.

Hyvä peli tuo 2007 Civic oli. Nuo HB:t tehdään käsittääkseni Swindonissa UK:ssa. Sedan malliset sitten Japanissa ja Turkissa. Koneeltaan ja voimansiirroltaan luja konstruktio. Mittarissa oli n 170tkm kun autosta luovuin eikä syönyt öljyä tai vaatinut mitään ylimääräistä huolenpitoa koko omistusaikana. Vaihdelaatikko oli tosi mukava ja täsmällinen käyttää.

Heikoin lenkki tuossa tuntuu olevan iskunvaimentimet. Meillä on perhepiirissä ollut tällaisia Civicejä kaksi ja kumpikin on pompannut katsastuksessa etupään iskareista. Autossa on varsin kova alusta, vaikuttaneeko tuo tähän sitten jollain tavalla. Mittarissa oli kummassakin tapauksessa n 150tkm iskarirempan tullessa. Onko tuo sitten iskareiden kestolle paljon vai vähän voi jokainen itse arvoida.

Tosi hyvä peli oli ajaa ja kulki maantiellä alta kuuden litran. Toki VTEC:iä hyödyntäen ja kierroksia käyttäen se kulutuskin nousi :) Maantiellä ohittaessa oli tapana tarjota kolmosta sisään riittävän vauhdikkaan suorituksen takaamiseksi. Magic seats istuimet takana oli loistavat ja se harmittaakin kun tuossa 10gen mallista ei niitä enää löydy.
 
Pikasesti oli katsonut niin enklantista saisi aika halvalla Bilsteinin iskareita sedan malleihin.

Vilkuilin Dynamaatin forumiakin tuossa eikä sielläkään hirveästi ole mitään pahaa tekniikasta sanottavaa.
Kolinaa etupäässä iskareiden yläpäiden takia tai hammastangon? kiinnityksen löystyminen.

Sitten on erikseen Takatan airbagit. Ainakin yhdessä myynnissä olevassa autossa korjausta ei ole vielä tehty Hondan sivuilta tarkistettuna.

pyllerö sanoi:
Aikoinaan euron ja japsin ero oli aika suuri jälkimmäisen eduksi Accordien osalta.
Toki sukupolvikin vaihtui.

Paljonkin huonompaan suuntaan?
 
Toi virta-avain kyllä aikamoinen jäätelötikku  ;D

Peräluukun lukkopesä ei toimi. Avainta meinaa saada sisään edes. Eilen ruikin aseöljyä sisään ja vähän helpotti. Sain jopa kääntymään avainta millin verran.
Varmaan pitää verhoilu ottaa irti ja putsata lukko kunnolla.

JT sanoi:
Tosi hyvä peli oli ajaa ja kulki maantiellä alta kuuden litran. Toki VTEC:iä hyödyntäen ja kierroksia käyttäen se kulutuskin nousi :) Maantiellä ohittaessa oli tapana tarjota kolmosta sisään riittävän vauhdikkaan suorituksen takaamiseksi.

5.5l oli 70km matkalla kun lähes koko matkan 80kmh aluetta ajelin cruisella.

Kaasupoljin on herkkä. Paljoa ei tartte koskea kun kiihtyy ja vähän nostaa niin moottorijarrutuksen tuntee.
En tiedä onko tuota jotenkin säädetty, mutta voisi vähän enemmän olla liikkeelle tilaa.
 
Kattelin huoltokirjan läpi. Käytetty aika pitkälle Öljypiste firmassa viimevuodet.

Venttiilivälykset 100k välein. Ei merkitty onko tarkastettu. Ei nyt iso homma näytä olevan, mutta kuinka useasti oikeasti on tarttenut tehdä jotain asialle?

Iridium tulpat. 120k vaihtoväli. Niistäkään ei ole merkintää. Melkein pitäisi ottaa irti ja arvioida onko 10v vanhat vaiko ei.

Tuota myytiin Comfort varustelulla, mutta huoltokirjassa on merkattu Executive. Onko tuollaista Comforttia edes vai mitä eroa voisi olla?
 
Kennedy sanoi:
Tuota myytiin Comfort varustelulla, mutta huoltokirjassa on merkattu Executive. Onko tuollaista Comforttia edes vai mitä eroa voisi olla?

Linkin artikkelin päiväys vuodelta 2006, joten varuste-erojen paikkansapitävyys sun '08:n kohdalla voi olla "sinne päin".. Kattoluukun perusteella Executive.  ;)

Comfort-mallin varustetarjontaa ovat mm. 6 turvatyynyä, automaatti-ilmastointi, CD-radio, jossa nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus ja sähkölasit. Executiven lisähinta on 2000 euroa. Sillä saa mm. kattoluukun, plyysiverhoilun, kevytmetallivanteet, sumuvalot, vakionopeussäätimen ja nahkaratin.

http://www.ajovalo.net/Koeajot/Civic4d.html
 
Joku maksanut lisää, että saanut plyysiverhoilun 2000-luvulla?  ;D


Tässä yrittänyt jo useamman tunnin käyttää aikaa vaihdekepin nupin etsimiseen.. Haluaisin uuden, mutta nahkaisen.
Löytyy kiinakuraa tai sitten merkki kamaa aluminiinisena yms. metallisena.