https://tummennuskalvot.fi/

Audi A6 2019

Yhdellä sanalla: tyylikäs.

Oisko tossa nyt erona erilaiset ajovalot ja takavalot ;D Mutta miksi valeputket? Sisältä täysin A8 ja A7 linjalla, toimii.

Veronkiertomalli puuttuu. Näköjään mild-hybrid ei hurjasti suomen verottajaa lämmitä, se laskee co2 arvoa vain up to 10 yksikköä.
 
Tyylikäs on, ei siinä mitään. Ihmetyttää vain, että Skoda Superbin kylkipokkaus on nyt kopioitu Audiinkin. Toivottavasti mittaristoob saisi tyylikkäimpiä ilmeitä. Tuo kuvissa oleva karttahässäkkä ei ole tyylikäs.
 
Hyvältä näyttää, tulevista malli vaihtoehdoista ja hinnoista riippuen tälläinen menee harkintaan nykyisen A6:n seuraajaksi.
 
Taitaa alkuun olla myynti Suomessa aika rauhallista, kun moottorivaihtoehtoina vain 3.0 TFSI ja TDI. Onko hybridistä vielä tietoa?
 
Sama juttu kuin B9:n kanssa...eikö enempää uutta varsinkin keulaan nyt olisi voinut saada?Kehitys kehittyy mutta ei mitään mullistavaa. Toisaalta konservatiivinen uudistuminen pitää vanhatkin mallit tuoreina. Toki autoissa on muustakin kyse kuin muotoilusta mutta ulkonäkö on se näkyvin osa. Sisusta on kyllä hieno vaikkakin kopio muista Audeista. Enemmän persoonallisuutta olisin toivonut ennenkaikkea ulos mutta sisälle myös. Mutta minähän en taida kohderyhmään kuulua. Audi on kuin Mersu entisaikaan, pientä viilausta sinne tänne ja taas vuosia eteenpäin.
 
Niin. Lanseeraustekniikat ovat 3-litraiset bensa ja diesel. Eiköhän sieltä muutakin tule sitten aikanaan.

lortti sanoi:
Ketään ei kiinnosta tuollaiset ihme mild ratkaisut.

Itse asiassa aika moniakin kiinnostaa.
 
Mrk sanoi:
Niin. Lanseeraustekniikat ovat 3-litraiset bensa ja diesel. Eiköhän sieltä muutakin tule sitten aikanaan.

Itse asiassa aika moniakin kiinnostaa.

Vero-optimoinnissa noin minimaalinen säästö ei tunnu missään joten tuonkin kikottimen tuoma autoverohyöty kompensoituu salettiin maahantuojan toimesta kalliimpana hankintahintana. Oletan että tässäkin mallissa leivotaan Audin maahantuonnille uskollisesti hirveät suomilisät lisävarustehintoihin.

 
Ihan siistin näköinen peli. Jos jotain negatiivista, niin itseä häiritsee nuo "Police look-a-like" adaptiivisen cruisen tutkat tuolla maskissa. Luulisi, että ne olisi saanut paremmin jemmaan kuten A4:ssa on.

Todennäköisesti lisävarusteena tulee olemaan kohtuu kallis, ettei sitä suomikulimalleihin hirveästi oteta  ;)

Millos tulee ensimmäiset autot näytille?
 
aMiggo sanoi:
Ihan siistin näköinen peli. Jos jotain negatiivista, niin itseä häiritsee nuo "Police look-a-like" adaptiivisen cruisen tutkat tuolla maskissa. Luulisi, että ne olisi saanut paremmin jemmaan kuten A4:ssa on.

Vasemmalla on adaptiivisen tutka ja oikealla on laser-skanneri.

Audi-A7_Sportback-2018-1600-54.jpg
 
3.0 TDI:ssä (286 hv) siis Tiptronic-vaihteisto ja perinteinen neliveto. 3.0 TFSI:ssä quattro ultra, mikä tulee varmaan kaikkiin mahdollisiin miedompiinkin nelivetoversioihin.

Muilta osin meni niin kuin arvelinkin. Ulkonäkö liian samanlainen kuin ennen ja varsinaista hybridiversiota saadaan odottaa hamaan tulevaisuuteen.
 
Tyylikäs auto. Erityisesti takaovesta alkava pokkaus kiinnittää huomiota, eikä lainkaan huonolla tapaa.

Mutta Audin insinöörit ampuvat itseään pahasti jalkaan jos eivät lanseeraa hybridivoimalinjaa.
 
AMS:n mukaan alkuvaiheessa olisi tarjolla myos 2.0 TDI 204 hv S-tronic, etuveto ja quattro ultra. Sen lisäksi 3.0 TDI 231 hv Tiptronic ja oikea quattro.
 
Ehkä nuo tutkat / laserskannerit olis saanut noiden Audirikuoiden sisään (tai sitten ei...) rumat ne on noi kyllä noin.
Varmaan Suomessa maksaa kuitenkin lisävarusteena niin paljon, että ei niitä paljon näe...

Feikkiputket kyllä nolot ja aikansa eläneet ja etenkin tossa punasessa värissä toi koko alahelma yhdessä kuvakulmassa ainakin näyttää joten raskaalta.
Punaisessa värissä kun vaalea sisutus ja harmaa sisäkatto, ei oikein natsaa, mutta onneksi noita saa ite valita.

Kojelaudasta en oikein tiedä...
oli arvattavissa A8 suhteen tietty jonka näin livenä, mutta jotenkin toi ylempi keskinäyttö hieman liian futuristinen/kulmikas reunakehyksineen ja itse pitäisin paremmin keskikonsolin jatkeena olevasta designista.
 
Kieltämättä ihan hyvän näköinen uutuus, mutta ehkäpä olisin itse silti toivonut rohkeampaa uutta muotoilua. Takalokarin/-oven pokkaus näyttää kieltämättä hyvältä, mutta feikkiputket ei niinkään. Kuvien autot taisivat olla kaikki S-Lineja, joten nähtäväksi jää onko perusmallissakin nuo feikkiputket. RS6:ssa on ehkä sitten jopa oikeat putket ;)
 
Näyttäähän tuo vaan vähän isommalta faceliftilta, mutta eipä tuo haittaa kun vanhakin on oikein hieno.
 
Sisällä se muutos on radikaali. Ulkona vs facelift s-line edestäpäin lähinnä terävöitetty ilmettä agressiivisemmaksi. Perässä muutokset isompia ja enemmän kohti A8:a.
 
Noo, kuvien perusteella ihan hyvin kehtaa vielä ajella vanhalla mallilla  ;D

Missäs kuvat perusmallista, kaikki julkaistut näyttää olevan slineä?
 
Mielenkiintoista miltä ''Suomi-malli'' tulee näyttämään. Kaikissa promokuvissa on 21'' vannetta ja S-linea pohjalla niin ihan siltä ei normaali auto tule näyttämään.

Hieno uudistus mielestäni kuitenkin. Tykkään Audin linjasta että pienillä muutoksilla päivitetään. Näyttää tuoreelta eikä vanha malli vieläkään näytä mitenkään antiikkiselta (varsinkin FL). Mitenköhän tässä uudessa mallissa nuo näytöt ja muut. Eli onko vakiona kaksi näyttöä keskikonsolissa vai vaatiiko jonkun ''5000€ Navi paketin''?

Tällainen tuolla V6 TDI koneella on varmasti aikamoinen luotijuna ja varmasti luokkansa paras tai ainakin parhaimpia pitkälle maantiesiivulle.
 
Trollsten sanoi:
Näyttäähän tuo vaan vähän isommalta faceliftilta, mutta eipä tuo haittaa kun vanhakin on oikein hieno.
Samaa mieltä.
Se mistä en oikein tykkää on tuo monella muullakin merkillä nykyään oleva muoti jossa nuo pakoputkien isot suorakaiteen muotoiset ulostulot on noin huomiotaherättävät. Olisivat edes mustat.
 
Ainakin auton esittelyssä Audilta ilmoitettiin hybrid-vaihtoehdolle on suunnittelussa jätetty tilaa. Samaan hengenvetoon ilmoitettiin ladattavien hybridien olevan silta sähköautoihin. Hybridstä vielä kysyttäessä vastattiin vain, että yllätyksiä voidaan olettaa jatkossa olevan tulossa. Siihen kai viittaa lanseerauksessa olleiden bensakoneiden valikoima.
 
En pidättäisi hengitystä hybridin kanssa. Pikkuveljen eli A4 voimalinjassa on edelleen pari vuotta julkaisun jälkeen suuria puutteita bensapuolella ja hybridi puuttuu kokonaan vaikka se kaikilta kilpailijoilta tässä luokassa löytyy.

Joku siellä Audilla mättää nyt isosti...  Onkohan A4 ja isompien myynti liian pientä että pitkittäiskoneille kannattaa tehdä hybridiä? Kuitenkin kaikki muut isot ja pienet VAGit ovat poikittaisia ja näille hybridit löytyy.

Tai siellä lasketaan että hybridistä tulee liian vähän katetta ja koko malliston co2 on EUlle riittävän alhainen näinkin.

Toki itseä kismittää kun vero-optimoitua mallia ei tule saataville.
 
lortti sanoi:
En pidättäisi hengitystä hybridin kanssa. Pikkuveljen eli A4 voimalinjassa on edelleen pari vuotta julkaisun jälkeen suuria puutteita bensapuolella ja hybridi puuttuu kokonaan vaikka se kaikilta kilpailijoilta tässä luokassa löytyy.

Joku siellä Audilla mättää nyt isosti...  Onkohan A4 ja isompien myynti liian pientä että pitkittäiskoneille kannattaa tehdä hybridiä? Kuitenkin kaikki muut isot ja pienet VAGit ovat poikittaisia ja näille hybridit löytyy.

Tai siellä lasketaan että hybridistä tulee liian vähän katetta ja koko malliston co2 on EUlle riittävän alhainen näinkin.

Toki itseä kismittää kun vero-optimoitua mallia ei tule saataville.

Onhan Q7 e-tron saatavilla, ja ainakin testien perusteella erittäin onnistunut kombinaatio. Q7 aika marginaalimalli, mutta hybridi kuitenkin. Hassua ettei tuoda pienempiin malleihin.