https://tummennuskalvot.fi/

Asunnon vaihto ja muutto

Vempula

Grand Legend
Liittynyt
22.12.2013
Docw sanoi:
Aika jäätävää ajatella että joku on ollut tässä talossa töissä kauemmin kuin itse on osannut kaivaa nokkaa ;D

Mä aina joskus törmäsin vastaavaan ajatusmalliin, kun joku sanoi asuneensa samassa talossa vaikkapa 20 tai 30 vuotta 8) Se kun on meikäläiselle täysin käsittämätön tilanne, ikinä kun en ole viittä vuotta pidempään asunut samassa osoitteessa.
 
Vempula sanoi:
Mä aina joskus törmäsin vastaavaan ajatusmalliin, kun joku sanoi asuneensa samassa talossa vaikkapa 20 tai 30 vuotta 8) Se kun on meikäläiselle täysin käsittämätön tilanne, ikinä kun en ole viittä vuotta pidempään asunut samassa osoitteessa.

Sama täällä. Sen verran rauhaton luonne, että pitää saada vaihtelua. Tuollainen 5v sykli on aika sopiva omalla kohdalla kaikkiin muihin asioihin paitsi ihmissuhteisiin, niissä on tässä iässä jo suotavaa juurtua tiukemmin kiinni :D
 
Docw sanoi:
Tuollainen 5v sykli on aika sopiva omalla kohdalla kaikkiin muihin asioihin paitsi ihmissuhteisiin, niissä on tässä iässä jo suotavaa juurtua tiukemmin kiinni :D

Odotas, nyt pitää oikein laskea ... Me on asuttu vaimon kanssa saman katon alla kahdeksassa eri osoitteessa :D Ja nämä osoitteet neljässä eri maassa. Ja saman katon alla on viihdytty 20 vuotta, eli kyllä mäkin preferoin ihmissuhderintamalla hiukan pidempiä juurtumisia ;)
 
^ ja ^^ komppaan
Tulee 22 v täyteen rouvan kanssa ja 10 asuntoa nähty parissa eri maassa; nykyisessä kodissa viimeiset 13 vuotta.

Edit: Muutettu asuntojen määrä..
 
Piti ihan ottaa sormet ja varpaat avuksi kun laskin, että intin jälkeen olen muuttanut 15 kertaa. Tuo siis viimeisen 18v aikana. Pitänee vähän rauhoittaa tahtia kun muksut ovat kohta siinä iässä, että kaverit alkavat tulla kuvioihin.

Ja jottei mene taas liikaa off topikin puolelle, niin tunnin päästä parin työkaverin kanssa syömään joululounas (hampparille) ja iltasella työpöydän siivous huomenna alkavaa lomaa silmällä pitäen. Ensi viikolla pitää käyttää joitain tunteja lomapäivistä työn merkeissä ja käydä vanhoja tuttuja moikkaamassa ja ehkä lounaalla, mutta tuon nyt saa laskea lomailuksi kuitenkin 8)
 
Docw sanoi:
Piti ihan ottaa sormet ja varpaat avuksi kun laskin, että intin jälkeen olen muuttanut 15 kertaa. Tuo siis viimeisen 18v aikana. Pitänee vähän rauhoittaa tahtia kun muksut ovat kohta siinä iässä, että kaverit alkavat tulla kuvioihin.

Ja jottei mene taas liikaa off topikin puolelle,

No eihän tämä mitään offaria ole ;) Muuttamisen syynähän on yleensä se, että hakeudutaan jonnekin mikä tuottaa positiivisia fiboja!

Mutta offaria vielä sen verran, että varpaat ja sormet täälläkin päässä nyt laskettu. Koko elämäni aikana olen muuttanut 18 kertaa. Vielä voi siis kaksi kertaa muuttaa, kunnes pitää ottaa jokeriuloke laskuihin mukaan!
 
Kahdeksan kertaa olen muuttanut. Viimeisimmässä olen asunut n. 35 vuotta.
Näköpiirissä ei ole muuta muuttoa kuin se viimeinen, joka jokaisella on edessään.
Mihinkäs sitä kotoaan lähtisi kun työn perässä ei tarvitse enää muuttaa.
 
Hurjan usein muutatte. Itse koen muuttamisen niin vastenmieliseksi tapahtumaksi, että pyrin välttämään sitä mahdollisimman pitkään.
 
Tikka sanoi:
Itse koen muuttamisen niin vastenmieliseksi tapahtumaksi, että pyrin välttämään sitä mahdollisimman pitkään.

Itse muutto on todella vastenmielistä puuhaa, mutta minkäs teet, kun veri vetää uusiin maisemiin. Vanhat kun on jo nähty.

Itse muuttoprosessin hieno puoli on siinä, että tulee käytyä kaikki kodin tavarat läpi ja heivattua todella paljon tavaraa kierrätykseen & roskiin. Sitä roskiskamaakin kertyy ihan käsittämätön määrä jo kolmessakin vuodessa.
 
Jos asuisin/tietäisin asuvani pari vuotta samassa paikassa niin juuri ja juuri ehkä viitsisin laittaa tavarat paikoilleen. Osa saattaisi olla jo valmiiksi muuttolaatikoissa, kun tuon ajan takia en viitsisi niitä sieltä ottaa pois.  :rolleyes:
 
Olisiko suosituksia/kokemuksia muuttofirmoista, jotka toimivat tässä Vantaalla.
Mutsin muutoissa olen käyttänyt Niemeä, homma toimii, joskin ehkä vähän hintavasti. Palvelumuutto, ei peruspena ja paku ei piisaa...
 
Tikka sanoi:
Jos asuisin/tietäisin asuvani pari vuotta samassa paikassa niin juuri ja juuri ehkä viitsisin laittaa tavarat paikoilleen. Osa saattaisi olla jo valmiiksi muuttolaatikoissa, kun tuon ajan takia en viitsisi niitä sieltä ottaa pois.  :rolleyes:

Mä en missään nimessä toimisi näin. Vaikka tietäisin asuvani jossain vain vuoden. Jos kamat on raahattu mukaan, niin kyllä ne laitetaan paikalleen, koska ne tavarat ja huonekalut tekevät uudesta asunnosta oman kodin.
 
Vempula sanoi:
Itse muuttoprosessin hieno puoli on siinä, että tulee käytyä kaikki kodin tavarat läpi ja heivattua todella paljon tavaraa kierrätykseen & roskiin. Sitä roskiskamaakin kertyy ihan käsittämätön määrä jo kolmessakin vuodessa.
Tämä kannattaa jokaisen tehdä vuosittain, ei tarvitse olla edes lapsia kun täysin turhaa tavaraa kertyy yllin kyllin. Monasti näillä itselle tyhjänpäiväisillä tavaroilla on oikeaa tarvetta jossain  ;)
 
Lisäyksenä; turhat tavarat kannattaa antaa lahjoituksena suoraan jos on jokin kanava. Ainakin paikallinen kierrätyskeskus pyytää käytetyistä tuotteista uusien hintoja tai jopa enemmän(mm. peilit).
 
Tämä osoite on nyt #13 elämäni aikana. Vaimon kanssa ollaan asuttu yhdessä noin 15 vuotta, neljäs yhteinen osoite. Tuohon mahtuu myös yksi talonrakennus sekä muutto 300 km päähän, Espoosta Imatralle.

Tarkoituksena olisi tässä oleskella ainankin niin pitkään, että mukelot lentävät pesästä. Pahnanpohjimmaisen ollessa kohta nelivuotias voi tuohon mennä hiukan aikaa. Toisaalta koskaanhan ei toki työkuvioita sun muita liikkuvia tekijöitä, mutta tälläinen olisi aikomus.
 
-TimoS- sanoi:
Olisiko suosituksia/kokemuksia muuttofirmoista, jotka toimivat tässä Vantaalla.
Mutsin muutoissa olen käyttänyt Niemeä, homma toimii, joskin ehkä vähän hintavasti. Palvelumuutto, ei peruspena ja paku ei piisaa...

Niemeä kyllä suosittelen mikäli lompakko vain kestää.
Me vuosi sitten tehtiin muutto tämän firman palveluilla: http://m.jypi.fi . Ei mitään valittamista ollut meidän muuton osalta, joten sitäkin kyllä uskallan suositella.
 
-TimoS- sanoi:
Olisiko suosituksia/kokemuksia muuttofirmoista, jotka toimivat tässä Vantaalla.
Mutsin muutoissa olen käyttänyt Niemeä, homma toimii, joskin ehkä vähän hintavasti. Palvelumuutto, ei peruspena ja paku ei piisaa...

Suosittelen ehdottomasti Niemeä. Homma toimii. Olen monta yritysmuuttoa teettänyt heillä lähiaikoina, ja oman muuttoni aikanaan tähän asuntoon. Toinen vaihtoehto, johon luotan, on Victor Ek.
 
Lapsuudessa muuttoja oli tiheämmin kuin aikuisiässä - johtuu luultavasti etupäässä vaimostani, joka vierastaa muutoksia.

Tässä listaa:
  • syntymäkoti, 4 vuotta
  • lapsuudenkoti 10 vuotta
  • nuoruuden koti, josta myös aikuistuin ja muutin omilleni ~ 8 vuotta
  • opiskeluaikaiset kämpät: 1) 2 kuukautta; 2) 2 vuotta
  • ensimmäinen yhteinen asunto vaimoni kanssa 7,5 vuotta
  • toinen perheasunto vajaa 6 vuotta
  • nykyinen asunto, tähän mennessä vajaat 26 vuotta.
Tarkkaa suunnitelmaa seuraavasta muutosta ei ole, mutta vaimokin on hyväksynyt ajatuksen, jonka mukaan muutamme halvempaan asuntoon lähemmäs nuoruuden maisemia sitten, kun kumpikin olemme jääneet eläkkeelle.
 
Markku J sanoi:
Suosittelen ehdottomasti Niemeä. Homma toimii. Olen monta yritysmuuttoa teettänyt heillä lähiaikoina, ja oman muuttoni aikanaan tähän asuntoon. Toinen vaihtoehto, johon luotan, on Victor Ek.

Yksityismuuttojen puolella sekä Niemi että etenkin Victor Ek ovat mielestäni tolkuttoman kalliita verrattuna pienempiin, paikallisiin toimijoihin. Hyviä kokemuksia minulla on esim. Reen:istä, www.muutto.fi, toimii pk-seudulla.
 
ClintMeatwood sanoi:
Me vuosi sitten tehtiin muutto tämän firman palveluilla: http://m.jypi.fi . Ei mitään valittamista ollut meidän muuton osalta, joten sitäkin kyllä uskallan suositella.

+1 tälle.

Avovaimon 3h+k tavarat siirtyivät kolmessa tunnissa paikasta A paikkaan B, 11km:n siirtymällä. Tekemisen meininkiä, eikä turhaa nenänkaivelua. Hintatasoa en osaa kommentoida, kun ei ole kokemusta muista saman alan firmoista.
 
Muutto ja Kuljetus Jylhää voin suositella, ammattitaisto porukkaa, hinnan kilpailutasosta ei kokemusta. Mutta ahkeraa ja nopeeta touhua. Tuli sillon itekkin opittua miten muutetaan  :eek:
 
Oletteko aina käyttäneet muuttofirmaa? Omat kokemukset ovat siinä määrin vähäiset, että ainoastaan kerran muuttaessani opiskelijaboksista kaksioon Töölöön otin "muuttoauton" - eli kaikki tavarat kulkivat yhdessä kuormasa avolava-Hiacea vastaavan pakun lavalla. Oli pakkasta, ja peittämättä jäänyt komea muratti sai kylmää ja tiputti lehtensä :(.

Sen jälkeen muutot ovat hoituneet omatoimisesti vuokra-pakulla. Edellisellä kerralla oli joitakin kavereita apuna, mutta viimeksi muuttaessa olimme vaimon kanssa kahden. Matka oli tosin vain kilometrin verran, mutta useamman lastin siinä sai heittää. Onneksi muutettiin maan tasosta maan tasoon.
 
1. Vesikelkka -> linja-auto                30km
2. Goggomobil Isar T 700                  3km
3.          " - "                                    1km
4.  Plymouth Valiant                          18km
5.  Työnantajan pakettiauto lainassa    80km
 
Vaarin "vesikelkka ja linja-auto" -ratkaisu pisti hymyilyttämään. Sikälikin, että muistan vielä, kun muutimme syntymäkodistani noin kymmenen kilometrin päähän, ja silloinkin oli kuorma-auto siinä hommassa. Kuorma jäi tosin järven toiselle puolelle, autotietä kun ei vuonna 1956 vielä perille uuteen kotitaloon ollut. Tavaroita kuljeteltiin sitten naapurin hevoskärryillä ja veneellä.