https://yliteippaus.fi/

Yleisurheilun MM-kisat, Doha 2019

F

focceristi

Vieras
Ei taida kukaan katsella yleisurheilun MM kisoja ;)
Mielenkiintoista ettei kiinnosta...tai mistä minä tiedän vaikka joku katselisikin?
 
Nämä on kehitysmaahan viedyt korruption kyllästämät kisat niin sen verran oksettaa, että ei pysty seuraamaan.
 
focceristi sanoi:
Ei taida kukaan katsella yleisurheilun MM kisoja ;)
Mielenkiintoista ettei kiinnosta...tai mistä minä tiedän vaikka joku katselisikin?
Eipä siellä paljon muuta katsottavaa olekkaan kuin maratoonit, ja keihäänheitto. Muitakin lajeja kyllä tulee katsottua, mutta ihan sivusilmällä. Emäntä niitä enemmän nykyään seurailee. Kesäolymppialaiset on sitten asia erikseen.
 
Eilen seurasin naisten seiväshyppyä.
Kyllä on ihmenainen se ruotsalainen! Hymyili koko ajan ja vaikka seiväs katkesi ei ollut milläskään!
Sai lainaseipään ja loikkasi yli riman!
Nättikin oli ;)
 
focceristi sanoi:
Ei taida kukaan katsella yleisurheilun MM kisoja ;)
Mielenkiintoista ettei kiinnosta...tai mistä minä tiedän vaikka joku katselisikin?

Kyllä joka ilta on telkkari auki mutta en kovin intensiivisesti katsele enkä varta vasten ala katsomaan kuin varmaan naisten 100m aidat (alkuerät) ja keihään.

Mutta on kyllä ollut hyvää draamaa kisoissa. Naisten maraton, 50km kävely (en kyllä jaksanut loppuun asti katsoa) ja eilinen naisten seiväsfinaali esimerkiksi.
 
Huomioni herätti kun selostaja kertoi ettei yhtään varaslähtöä ole ollut?
Vaikka olosuhteet ovat tuolla hanurista niin jänniä kilpailuja on ollut.
Tulostasokin hyvä.
Tänään jää katsominen vähemmälle töiden takia.
 
Mielenkiintoiset finaalit tulossa tänään Dohassa. Miesten 5000m Norjan Ingebrigtsenin veljekset 3kpl mukana, sekä Warholm 400m aidoissa -> ME tulossa?
 
Minä kyllä katselen. Kiinnostaa se kisailu. Ja väitän, että katson hyväksymättä Qatarin tilannetta ihmisoikeuksien osalta. Ei se tilanne muutu vaikka vaihtaisin kanavaa. En anna tukeani vääryyksille tietääkseni?

Itse kisat on jännittävät. Minusta se on lähes laji kuin laji, joista jaksan innostua jos vain on aikaa katsoa. Eilenkin tuli paljon jännittävää. Kävely on sellaista, joka, ei mua yhtään kiinnosta. Ja silti sitäkin piti koettaa välillä töissä yöllä taukojen aikana seurata. Se on lajina niin omituinen, etten vaan pidä siitä.

Satanen oli hienoa katsottavaa molemmilla sukupuolilla. Miesten kolmiloikka oli huippu. Samaten naisten seiväs. Ratkes vasta käytännössä siihen viimeiseen hyppyyn hienoa draamaa. Suomen osalta ei ole mitään odotuksia. Tähän saakka mennyt ihan penkinalle. Mutta minä osaan nauttia muidenkin maiden suorituksista. Esim Ingebritsenin veljesten menoa on mahtava seurata.
Ja montaa muuta urheilijaa. Harmi kun maratonit jäi näkemättä.
Ottelua on huippu seurata myös.
Että kyllä meillä katsotaan jos joutoaikaa löytyy [emoji108]
 
Jos ei jaksa tai viitsi valvoa, tai jää jotain näkemättä, niin Yle Areenasta voi katsella koosteena tai kokopitkänä.
 
Sitä kun kesät- talvet tulee yleisurheilukentillä vietettyä vapaa- aikansa, niin maratoneja ja kävelyjä lukuunottamatta katson kaikki lajit.
 
Haitin Julmis lähti julmasti kisoista.  :D. Eka varaslähtö nähty kisoissa 110 m aidoissa
 
Olipa kova miesten 5000m. Huh huh!! Aivan jäätävää menoa alusta lähtien. Ei mitään pelleilykyttäilyä niinkuin joissain kisoissa. Mahtavaa katsoa tällaista vetoa. Harmi kun Ingebrigtsenillä ei veto riittänyt. Hienon kirin aloitti, mutta riski ei kannattanut. Siinä ja siinä ettei kuudenneksi jäänyt!
Tällaista juoksua minä nautin seurata [emoji108]
 
Norskien mukana olo tuohon pakotti. Pojilla on hitaasta vauhdista sellainen kiri, että olisi kyttäilyllä käynyt ihan toisin.
 
Veikeät kisat, kun miesten moukarinheitossa neljänneksi sijoittunut sai pronssimitalin ja nyt viidenneksi sijoittunut saa myöskin mitalin  ;D

https://yle.fi/urheilu/3-11004340
Taas iso tuomariratkaisu MM-yleisurheilussa! Espanjalaisaituri nostettiin viidenneltä sijalta pronssille

Miesten 110 metrin aitojen finaalissa riitti dramaattisia käänteitä vielä seuraavana päivänäkin. Espanjan Orlando Ortega nostettiin mitaleille protestin jälkeen.
 
Aika satunnaisesti seurannut kisoja mutta aina tuloslistoja katsellessa on monella ruotsalaisella ja norjalaisella lukee tuloksen etupuolella PB joka minulle tarkoittaa loistavaa suoritusta sijoituksesta välittämättä.
Mitenkäs suomalaiset ovat onnistuneet ? Ei ole tainnut kukaan suuremmin tsempannut tälläkään kertaa.
 
Mäkelä kumminkin kauden parastaan. Muuten mennyt floppina toisena perään. Ei hurraahuutoihin aihetta.
 
Se on totta, että kyllä näissä kisoissa pitäisi omat ennätykset paukkua.
Huntington veti myös ihan ok settiä siihen nähden, että vatsatauti oli tulosillaan.
Kivahan näitä kisoja olisi seurata mutta ei millään kaikkea ehdi katsoa. Kovaa on ollut taistelu pitkissä juoksuissa.
 
JakeS sanoi:
Aika satunnaisesti seurannut kisoja mutta aina tuloslistoja katsellessa on monella ruotsalaisella ja norjalaisella lukee tuloksen etupuolella PB joka minulle tarkoittaa loistavaa suoritusta sijoituksesta välittämättä.
Mitenkäs suomalaiset ovat onnistuneet ? Ei ole tainnut kukaan suuremmin tsempannut tälläkään kertaa.

Höpötihöö!

Suomalaisista Sara Kuivisto, Alisa Vainio ja Kristiina Mäkelä ovat tehneet kauden parhaansa Dohassa.
Ruotsalaisista Bengtsson ja Ngarambe ovat pystyneet samaan, Bengtsson tosin teki Ruotsin ennätyksen.
Norjalaisista yksikään ei ole tehnyt kauden parastaan Dohassa.

Tämä on faktaa, ei mutuilua.

Yleisesti voin todeta, että yleisurheilussa voi tehdä loistavan suorituksen, vaikka siellä ei lukisikaan PB, tai SB tuloksen yhteydessä.
 
Ruokkiksella piti katsoa otteluiden päätöslajit sekä naisten 400m finaali eiliseltä. Kovia suorituksia ja jopa yllätyksiä.