https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus LS

K

Katteja

Vieras
Lexus LS poistunut listoilta lexus.fi sivuilta. Tuleekohan jotain uutta tilalle.. Ei sillä että talous kestäisi sellaista hankkia, mutta elämässä pitää olla haaveita ja uteliaisuutta uutta tekniikkaa kohtaan. Ne uudet innovaatiot kun tulee vuosien päästä perus käyttöautohinkin..


Poistuminen peruttu, joten muutettu otsikkoa - juupeli  :)
 
Olikin väärä huomio, pahoitteluni.

Mutta, malli on ollut aika kauan jo myynnissä. Milloin mahtaa päivittyä. Kilpailijoilla kun alkaa olemaan kaikenmaailman mallia tuossa valkokaulusluokassa..
 
^Eikös tuolla Tokion autonäyttelyssä jo ollut jotain konseptia seuraavasta LS:stä ja huhua että vedyllä käyvä vaihtoehto tulisi tarjolle.
 
Katteja sanoi:
Olikin väärä huomio, pahoitteluni.

Mutta, malli on ollut aika kauan jo myynnissä. Milloin mahtaa päivittyä. Kilpailijoilla kun alkaa olemaan kaikenmaailman mallia tuossa valkokaulusluokassa..


Google kertoisi uuden tulevan mallivuodelle 2017 eli ensi keväänä/kesänä olisi esittelyssä.
 
P.Alikka sanoi:
^Eikös tuolla Tokion autonäyttelyssä jo ollut jotain konseptia seuraavasta LS:stä ja huhua että vedyllä käyvä vaihtoehto tulisi tarjolle.
Jep, tällainen oli Tokiossa ennakoimassa seuraavaa mallia:
Tokio15_Lexus_LF-FC_0655-630x400.jpg

Tokio15_Lexus_LF-FC_0653-630x400.jpg
 
Tyylikkään näköinen laite. Voimalinja ihmetyttää, valmistaja joka hybridin edelläkävijä, miksi siitä ei puhetta...?

Ovat todenneet että turbo ja hybridi ei vain toimi käytännön elämässä.

Tarkoitan tällä sitä että turbolle ei tee hyvää tämä moottorin sammutus ja käynnistys pätkissä..
 
Katteja sanoi:
Tyylikkään näköinen laite. Voimalinja ihmetyttää, valmistaja joka hybridin edelläkävijä, miksi siitä ei puhetta...?

Ovat todenneet että turbo ja hybridi ei vain toimi käytännön elämässä.

Tarkoitan tällä sitä että turbolle ei tee hyvää tämä moottorin sammutus ja käynnistys pätkissä..

En tiedä sitten miten esim. Porsche on tämän ratkaissut, mutta heillä on ahdettu moottori + hybridi ollut mallipaletissa jo vuosia.
 
Katteja sanoi:
Tyylikkään näköinen laite. Voimalinja ihmetyttää, valmistaja joka hybridin edelläkävijä, miksi siitä ei puhetta...?
Olympialaiset sotkee kuviota (alunperin piti olla Toyotan vetykisat, mutta nyt tuleekin sähkökisat). Kolikon heitto kun lopetetaan niin sitten pöytään tipahtaa hybridi ja riippuen tuleeko polttokenno vai sähköversio niin se taas vaikuttaa tuon hybridin ratkaisuihin. Eiköhän asia ole selkeä kunhan hinnastot syksyllä saadaan maailmalle...
 
Ei tarvitse olla huolissaan motin kestävyydestä, kun LS 500 on konventionaalinen takavetoinen polttomoottoriauto 10 v automaattilootalla (kuva). Silti huipputekniikkaa ja kulutus on arvattavasti kohdallaan. V8 5.0 sai väistyä todennäköisesti juuri kulutuksen vuoksi. Uusi V6 3,5 l biturbo moottori kahdella pakoputkella tuottaa 415 hp 600 Nm väännöllä, joka ylittää V8:n lukemat. Kiihtyvyys 0-100 km/h ~ 4,5 sekkaa.

Kun vuonna 2018 autoverokin on jo poistettu, on LS 500:n hintakin kohtuullisempi…

==========================

Lehdistömatskun kuvista on joku bongannut EV-kytkimen

https://lexusenthusiast.com/2017/01/16/next-generation-lexus-ls-hybrid-uncovered-in-press-photo/

joka viestii siitä, että LS 500h hybridikin Lexuksen lippulaivamallistoon olisi tulossa. Siinä on todenäköisesti 3,5 V6:n Atkinson versio käytössä (LC 500h:n malliin...).
 

Liitteet

  • LS 500.jpg
    LS 500.jpg
    26,9 KB · Katsottu: 229
Tyylikäs auto. Vaikka keulan muotoilu noudattaa lexuksen nykyistä linjaa niin hyppää kyllä keularitiliä vähän liikaa silmille. Vaatii sulattelua ainakin kromisena.
 
JakeS sanoi:
Tyylikäs auto. Vaikka keulan muotoilu noudattaa lexuksen nykyistä linjaa niin hyppää kyllä keularitiliä vähän liikaa silmille. Vaatii sulattelua ainakin kromisena.

Eihän tuo keularitilä näy tänne sisäpuolelle. ;)

===================

Itse katselen nykyisin autoja useimmin röntgennäollä...
 

Liitteet

  • Lexus-LS_500-2018.jpg
    Lexus-LS_500-2018.jpg
    33,4 KB · Katsottu: 396
Hyvä pointti  :)
Mutta kyllä minä katselen tuossa hintaluokassa jo ihan lukulaseillakin. Pitää olla hyvin tyydyttävä kokonaisuus sijoitettaessa tuollaista rahasummaa (tai enhän mä hintaa tiedä mutta tuskin satkulla saa edes koeajoa).
Vanhaa 600 rh + president backage olen päässyt päivän ajelemaan eikä se hullumpi ollut mutta hintaakin oli n. 140 k€
 
Noista mittariston yläreunoissa olevista 'rullakytkimistä', tulee mieleen meillä 80-luvulla ollut Mazda RX-7. Ovat aika huvittavan näköiset ainakin kuvissa.  :eek:
 
Itselleni tulee niistä mieleen Lexus LFA...
 

Liitteet

  • Screenshot 2017-01-24_11-51-17.jpg
    Screenshot 2017-01-24_11-51-17.jpg
    41,9 KB · Katsottu: 355
Pääsin ajaan tutun Lexus LS, autolla ikää kymmenen vuotta ja taas kävi sama homma kuin viimeksi jokunen vuosi sitten, silloin aikaisemmin oma auto oli Bmw ja nyt sit Volvo V90cc, juu kyllä vaan kun lähti omalla liikkeelle niin tuntui et oma huononi jotenkin ollessa parkissa, ei auttanut laminoidut sivulasit, oman melu tuntui aivan järkyttävältä, kaikki rengasäänet ja suhinat ja moottorin äänet jne )ne.
 
^ ;D Arvaapas miltä tuntuu lähteä tuolla omalla 16-vuotta vanhalla LS:llä liikenteeseen, kun on sitä ennen kaksi päivää ajellut Hiacella… No joo, olo on joka kerta kuin olisi voittanut lotossa. Ihan vahingossa tämä oma parivaljakko Hiace & LS on aika ovela, koska jos Leksalla ajellessa meinaa välillä unohtaa, miten hiljainen ja mukava auto se on, niin Hiace palauttaa muistin tuossa tuokiossa. Eipä sillä, tällä hetkellä suht kaikki, myös työpaikan uudet Superbit ja Octaviat, tuntuvat ihan vessoilta tuon jälkeen. Sanoinkin kavereille, ettei tämän jälkeen voi enää ikinä ostaa muuta kuin uudemman Leksan. Joka kyllä silloin kun sen ostaa, on jo suhteellisen iäkäs. Vaan eipä tuo tunnu haittaavan.
 
Monacon kuninkaallisten Lexus LS, erikoisrekisterikilpi MC 01, pysäköitynä ykköspaikalle Hotel de Parisin eteen:


Jollain lailla mielenkiintoinen kontrasti syntyy siitä, että ns. tavalliset tallaajat näyttää saapuvan illalliselle lähinnä Ferrareilla ja Lamborghineilla...
 
Jollain lailla mielenkiintoinen kontrasti syntyy siitä, että ns. tavalliset tallaajat näyttää saapuvan illalliselle lähinnä Ferrareilla ja Lamborghineilla...
Kieltämättä, mutta kyllä minäkin lähtisin illalliselle mieluummin loistosedanilla kuin tuollaiselle polvenkorkuisella voimistelu- ja urheiluautolla. Ja mieluummin takapenkillä istuen;)

Rahastahan ei tuossa tapauksessa ole kysymys.

Edit: Tuota vihreää sukkulaa ajanut äijäkin kävelee kuin puu-ukko. Paremmin hänellekin olisi sopinut LS:n takapenkki.
 
Insurance Institute for Highway Safety järjestön mukaan Lexus LS malliin saatavilla oleva "Lexus Teammate with Advanced Drive" on maailman paras semi-autonomisen ajon järjestelmä.

Artikkeli:


Testitulokset:


Lexus Teammate with Advanced Drive on vain Lexus LS-malliin saatavilla oleva järjestelmä, muiden Lexus mallien Lexus Safety System järjestelmä sai arvosanan "huono" kuten lähes kaikkien muidenkin valmistajien järjestelmät.

Lexus Teammate with Advanced Drive järjestelmän esittelyvideo: