https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW 1-sarja Facelift (2015-)

K

Kobbetop

Vieras
BMW julkaisi vihdoinkin ykkössarjan naaamankohotuksen. Keula on omaan silmään nyt huomattavasti paremman näköinen mutta perä vaatii vielä totuttelua, 2-osaiset takavalot on vähän omituiset vielä, ehkä silmä tottuu. Alkuperäinen malli oli keulasta outo ja takaosa tyylikäs...

Tämä taitaa olla nyt viimeinen takavetoinen 1-sarja, seuraava sukupolvi on kaiketi vääräuskoisesti etuvetoinen. Menee kyllä omaan mietintämyssyyn, tämän kun saisi vielä oikealla automaatilla.

http://www.topgear.com/uk/car-news/new-bmw-1-series-at-geneva-2015-01-16

image.jpg


image.jpg


 
Kobbetop sanoi:
BMW julkaisi vihdoinkin ykkössarjan naaamankohotuksen. Keula on omaan silmään nyt huomattavasti paremman näköinen mutta perä vaatii vielä totuttelua, 2-osaiset takavalot on vähän omituiset vielä, ehkä silmä tottuu. Alkuperäinen malli oli keulasta outo ja takaosa tyylikäs...

Tämä taitaa olla nyt viimeinen takavetoinen 1-sarja, seuraava sukupolvi on kaiketi vääräuskoisesti etuvetoinen. Menee kyllä omaan mietintämyssyyn, tämän kun saisi vielä oikealla automaatilla.

http://www.topgear.com/uk/car-news/new-bmw-1-series-at-geneva-2015-01-16

image.jpg


image.jpg

No kyllä se seuraava 1-sarjakin saa ZF:n laatikon. 9-vaihteinen ZF, mikä on tarkoitettu etuvetoihin tulee siihen. Active Tourerin Aisin-merkkinen mehumaija on vain väliaikainen ratkaisu ja päivittyy myöhemmin tuohon ZF:ään.
 
Omaan silmään tuo nykyinen on erittäin miellyttävä jos on m-sport tai sport paketti. Tämä uusi on kyllä parempi sitä ei voi kiistää. Myös tuo perä on mielestäni hyvä parannus jo heti ensi vilkaisulla. Tasaisin väliajoin nouseva autokuume ajaa nettihautomossa kyllä aina katselemaan näitä. Ehkäpä sitä sitten joku päivä. :rolleyes: Toistaiseksi saanut vielä pidettyä järjen päässä. Mitään todellista tarvetta auton vaihdolle ei ole, mutta sehän ei ennenkään ole haitannut.  ;D
 
Sisällä parannuksia ei juuri ole. Kojelaudan matskut ja ilme ovat samat kuin ennenkin. Verhoiluissa hieman eri värejä ja kuoseja. Ilmastoinipaneelin näytön infoissa on erilaiset symbolit yms. Suurin muutos keulassa, perässä sekä takapään kyljen pokkauksessa ja moottorit tietty päivitetty.

Kielii siitä, että 3-sarjan sedan ja farkku kokee yhtä vaatimattomat muutokset.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    45,7 KB · Katsottu: 310
Jos nyt olisin vaihtamassa, niin menisi harkintaan. Viimeksikin mietin, mutta perän muoto tökki liikaa.
 
GTA1 sanoi:
Uusi 1er on sellainen jota voisi harkita jos tuon kokoiselle autolla olisi tarvetta. Todennäköisesti hinta tosin menis pitkäksi?
Perä on hyvän-näköinen ja keulassakin on tapahtunut edistystä mutta ei ehkä ihan riittävästi. Siinä olis vielä ollut kehitettävää? Nyt se näyttää keulaltaan aika paljon 5Gt;ltä jolla on jo ikää.
https://www.uniquestyleracings.com/image/cache/data/BMW/B5_F07/FOG_B5_F07_WITH_SPORT_AM_INSTALL_A-800x600.jpg

Keula kyllä parani, muttei kuitenkaan voi sanoa täysin onnistuneeksi. Olisivat nakanneet sen 2-sarjan keulan siihen, koska nähtävästi se menee siihen "heittämällä"...

http://www.autostadium.fi/index.php?topic=1072.120
 
TT_rex sanoi:
Keula kyllä parani, muttei kuitenkaan voi sanoa täysin onnistuneeksi. Olisivat nakanneet sen 2-sarjan keulan siihen, koska nähtävästi se menee siihen "heittämällä"...

Valmistajan edullisimmista autoista tehdään myös astetta rumempia, ettei ne ala kannibalisoimaan toisten mallien myyntiä. Mitäs siitäkin tulisi jos pikkubemari olisi paremman näköinen kuin isompi...

Ykkösen facelift on yllättävän iso, ei nyt ihan E-sarjan Mersun luokkaa mutta huomattavasti radikaalimpi muutos kuin esim. Polon viimeisin naamankohotus.

ps. alan tottua tuohon uuteen takaosaan jo parin päivän silmäilyn jälkeen...
 
M Sport + jotain normivarusteita lisänä tämä auto kilpaillee seuraavan autoni tittelistä 5-sarjan mopobisneksen kanssa. Toivottavasti, jos duunit säilyy jne. Jotenkin 3/4-sarja 4CG poikkeuksena ei kiinnosta.

 
Näyttää tulevan uusia varusteita saataville LCI:n myötä. Tuossa edellisessä videolla M Sport varusteisessa näkyy adaptiivisen vakkarin lähmäre.
 
Karvis sanoi:
Saako edes lisukkeena kunnollisia valoja?

Perusvalot Business malleissa näyttäisi olevan nuo bi-LED valot. +255€, niin tulee sumuvalot (led) ja tuollainen reilut +1600 € niin LEDit ovat adaptiiviset.

E: lisätty "Business malleissa"
 
M135 A xDrive tarvittavilla varusteilla alle 70 tonnia. Ei täysin törkeä hinta, toki täysin meikäläisen ulottumattomissa nykyisessä elämäntilanteessa. Kyllä tuo S3 Sportbackin ohi ainakin kiilaisi, kutoskone kuitenkin. Sedanista en ihan varma. Vähän on kyllä tylsä M-Sport keulasta... No ehkä vuoden vanhana Saksasta, jos jotain töitä vielä löytyy.
 
Mikko sanoi:
M135 A xDrive tarvittavilla varusteilla alle 70 tonnia. Ei täysin törkeä hinta, toki täysin meikäläisen ulottumattomissa nykyisessä elämäntilanteessa. Kyllä tuo S3 Sportbackin ohi ainakin kiilaisi, kutoskone kuitenkin. Sedanista en ihan varma. Vähän on kyllä tylsä M-Sport keulasta... No ehkä vuoden vanhana Saksasta, jos jotain töitä vielä löytyy.

Onhan se aika huima hinta noin pieneksi autoksi, mutta antaa varmaan makeaa kyytiä.
 
Piti olla niin hulppeasti varustellun vakiona tämän facelifti-mallin versus edeltäjä...Joopa joo mitä mainosjargonia...

Business pakettia lihavoitettu siten, että nyt siihen kuuluu Bi-Led-valot, velourmatot lattiaan ja säilytystilapaketti. Oh hoh :)

iDrive-ohjain, Professional radio ja parkkitutka kuului jo pre-facelift malliin, vaikka niitäkin jotkut lähteet mainostaa vain tässä uudessa versiossa vakiona oleviksi tai Business-pakettiin kuuluviksi.
 
batman14 sanoi:
Onhan se aika huima hinta noin pieneksi autoksi, mutta antaa varmaan makeaa kyytiä.

Kyyti on makeaa heikommallakin moottorilla jos ajamisesta tykkää, jos ei niin Auris, Golf, ym. on silloin paikallaan. Oikeastaan nuo liiketoiminta -varustepaketit ei itseäni kiinnosta yhtä paljon kuin se, että tälle ei oikein kilpailijaa ole millään merkillä tarjota.

Ensimmäisen 1 -sarjan tultua ajattelin ettei tuollaista kannata bemun merkillä myydä jos brändi halutaan säilyttää. Nyt etuvetoisen tultua markkinoille tämä nykyinen 1 on legenda eläessään. Kiinnostaa.
 
tuollaisella preLCI mallilla ajelin kahteen vuoteen 120tkm. Kyllähän tuo maistui eri tavalla kuin nykyinen Ocu RS  :p.
 
Mitä malleja foorumilaiset ovat ostaneet tuosta faceliftistä? Entä kannattaako dieselin hankinta jos ajaa yli 20tkm vuodessa?

Kävin koeajamassa molempia vaihtoehtoja eli 118dA ja 120iA. 120iA bensa tuntui paremmalta. Vaikka ajo sisälsi muutaman rivakan kiihdytyksen ja jonkin verran nurkkapyöritystä niin kulutus oli hämmästyttävän pieni tunnin koeajon jälkeen. Vain 6 litraa. BMW foorumilla pre FL mallit ovat vieneet huomattavasti enemmän kuin mitä niiden pitäisi kuluttaa.

Mutta sitten ne business hinnoittelut ovat aika kovat bensa kuin diesel malleille. Automaatti 118iA ja 120iA ovat manuaaleihinsa verrattuna 2500,- kalliimpia mikä on ihan älytöntä, kun monesti kampanjoidaan automaattia manuaalin tai alle tonnin hintaan. Dieselissä 116dA malli on vain tonnin kalliimpi kuin manuaali. Kun taas astetta hauskempi diesel 118dA onkin jo pari tonnia kalliimpi kuin manuaali. Siinä onkin mietittävää, että minkä sitten noista ostaisi.
 
Ripe sanoi:
Mitä malleja foorumilaiset ovat ostaneet tuosta faceliftistä? Entä kannattaako dieselin hankinta jos ajaa yli 20tkm vuodessa?

20 tkm vuosittaisilla kilometreillä kannattaa valita se, joka miellyttää enemmän.

Dieselin kannattavuudelle lasketaan monesti jokin tarkka raja, jonka jälkeen se mukamas kannattaa. Ehkä taloudellisesti niin onkin, mutta entäs se säästön suuruus oikeassa rahassa? Jos valitsee vastentahtoisesti dieselin ja säästää vuodessa parisataa euroa, niin kannattaako? Ei minusta..

Dieselin kannattavuuden osalta kannattaisi kustannusten leikkauskohdan sijasta laskea, että paljonko oikeasti säästää. Jos ajaa 60 tai 80 tkm vuodessa, niin diesel kannattaa oikeastikin.
 
118dA ja 118iA ovat saksan esite speksien mukaan lähes identtisiä kiihtyvyyksiltään. Mutta hinnaston mukaan tuo diesel business onkin huomattavasti kalliimpi. Eli taitaisi se valinta kohdistua bensaan. Tietty kiinnostaa lukea mitä muut on mieltä.

Onko kellään tietoa, että koska tuo kolmisylinterinen bensamalli rantautuu tännepäin?