https://yliteippaus.fi/

Toyota Proace City Verso

MyyjäX

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
13.4.2019
Näyttää tulevan lisää PSA -yhteismalistoa Toyotalle.

Muokattu otsikkoa -Karvis-
 
Citroën Berlingo - Peugeot Rifter - Opel Combo - Toyota Proace City Verso

Yksi ja sama auto, jotka myös kasataan samoilla tehtailla. Mutta kuitenkin poikkeuksellisen paljon nuo on silti merkki-customoitu niin keulasta kuin sisätiloistaakin, jokainen edustaa sitä oman keulamerkkinsä vaikutelmaa niin paljon kuin mahdollista. Ja Citroën jopa itsensä sisällä kun henkilöauto ja paku ovat keuloiltaan hyvinkin erilaiset :eek:

Toki näillä kaikilla on myös ne omat maahantuontipolitiikkansa, varustelistansa jne. ja kuluttaja sitten tekee sen lopullisen valintansa mihin päätyy. Citroën on näistä selkeästi varustelluin ja hinnoittelullaankin maltillisin - jos siis vertailukohdaksi otetaan tosiaan nuo samat varusteet muillakin. Peugeot on taasen valinnut jotta 130hv dieselit ovat aina tuolla Aisinin uudella 8-koloisella mehulingolla varustettuja, muilta kun saa näitä myös man.askisina, joka saattaa tulla tarpeeseen esim. as.vaunun vetomassojen kohdalla kuten itsellänikin kävi. Opel taasen on lähtökohtaisesti hyvinkin askettinen ja lisävarustelista on siten pitkä kuin nälkävuosi, jokainen nippeli erikseen ja näin tuosta voi saada ihan hyvänkin setin jos tosiaan ei halua Citroën/Peugeot varustepaketointien mukana tulleita "ylimääräisiä" nippeleitä. Toyota on vielä sen verran uutukainen tässä ryhmässä, jotta sen valitsemasta politiikasta en vielä osaa sanoa 8)
 
Voisin kuvitella et Toyotana menee näistä parhaiten kaupaksi. Edellis korimallin lingolla tuli ajettua 20tkm. Ääntä ja melua lähti, ajoasennon lisäksi en mitää positiivista keksiny.  :mad:
 
Itsellä on tuosta 1-korin Peugeot Partnerista reilusti yli 10v kokemukset ja tuohon vrt. aika monessakin kohtaa on nyt tällä 3-koppasella tultu isojakin askelia eteenpäin. Toki paku on aina paku vaikka sen kuinka henkilöautoksi yrittäisikin verhoilla, jolloin sitä mökää löytyy ja ajonautinto muutenkin on mitä on, mutta tähän automalliin päätyjille nuo lienevät toissijaisia asioita, eivätkä varmasti tule ylläreinä - kuten ei itsellenikään. Nyt kun vieläpä tuli ruksittu tuo XL-versio niin eiköhän tuo aika selkeä pelkkä tavaroiden liikutin ole, vain liikutin vaikka kuinka tuota lisävarustelistaakin tuli varsin täydellisesti läpi ruksittua 8)
 
Melko erikoinen hinnoittelu kun kulimalli Active on 24 tonnia ja seuraavana Premium 31 tonnia. Porras on vähintäänkin iso.

Värikarttakin hieman kapea, kun on yksi väri (sininen) ja loput harmaan sävyjä valkoisesta mustaan.

Ei silti, Toyotana tulee myymään yksistään yhtä paljon kuin kolme PSA:ta.
 
Urlaub sanoi:
Ei silti, Toyotana tulee myymään yksistään yhtä paljon kuin kolme PSA:ta.

Suomessa.

Euroopassa Berlingoa ja Partner/Rifteriä myydään yli 300 000 kappaletta vuodessa. Toyotan osuus tulee todennäköisesti olemaan tässäkin segmentissä 10 % PSA:n myynnistä niin kuin se on Proacen osalta.
 
nemos sanoi:
Suomessa.

Euroopassa Berlingoa ja Partner/Rifteriä myydään yli 300 000 kappaletta vuodessa. Toyotan osuus tulee todennäköisesti olemaan tässäkin segmentissä 10 % PSA:n myynnistä niin kuin se on Proacen osalta.

Eurooppa tarkoittanee tuossa Ranskaa ja jotain pieniä maita sen ympärillä.

Saksassa noista ei myydä mitään suuria määriä. Opelista en oikein tiedä, hyväksyvätkö sakemannit sitä vai ei.

Toyota kyllä jää kuriositeetiksi koko Euroopan mitassa. Siksi ne kai tuollaisen halpisratkaisun ottivat myyntiin eli saavat myytävää sinne missä on kysyntää, mutta autoja myydään niin vähän, ettei sotke päästökiintiöitä tms.
 
Urlaub sanoi:
Eurooppa tarkoittanee tuossa Ranskaa ja jotain pieniä maita sen ympärillä.

En löydä tilastoa tuon segmentin myynnistä maittain. Ranskassa jokaisella pienyrittäjällä on tällainen ja esim. tehtaiden pihoilla valtaosa työntekijöiden autoista on pikkupakettiautoja.
 
Ranskassa tuo autoluokka on keksittykin.

Renault Prairie oli ilmeisesti luokkansa ensimmäinen.

default.html

 
Aika erikoisella setillä Tojo lähtee täällä liikkeelle :eek: No henk.koht. tietty kun 130hv disu on vain automaattina, niin eipä olisi kannattanut odottamaankaan tuota jäädä, ei riitä vetomassat ei mitenkään = ihan hyvän valinnan siis tästä nelikosta tein kun riipasin nimeni Berlingon tilaussopimukseen tammikuun alussa :)
 
Taky sanoi:

Ei Rättäri ole lähelläkään tuollaista korityyppiä.

Renault Prairie on kuin retromalli näistä nykyisistä Renaultin (Kangoo, Citan, NV-250) tai PSA:n (Berlingo, Rifter, Combo, Proace Verso) malleista:

9360479.jpg
 
En tiedä minkä ikäinen tuo on, vanhempi kuin Fordin Anglia - se mistä hotrodejakin duunattua?
 
Itse nyt pikkasen heittäisin toista ajatusta, sillä tuo Proace City Verson korihan on alunperin Citroënin, joten tuolta itse pikemminkin lähtisin niitä Berlingon juuria kaivelemaan, kuin kilpailija Renaultin puolelta, Kangoonkin ollessa vain enempi Berlingon epäonnistunut kopio ;)

Citroën 2CV Azul
16841067023_539aacb849_b.jpg


Citroën C15
C15.png
 
Voipi ollakin. Milloinkohan tuo rahti-rättäri sitten tuli tarjolle?

Proace Cityyn palataksemme katselin Ooppelin värikarttaa ja siellähän on ihan värejäkin tarjolla. Toyotan yhden varsinaisen värin valikoimalle ei käy selitykseksi sekään, ettei linjalta pukkaa muita värejä.
 
Urlaub sanoi:
Proace Cityyn palataksemme katselin Ooppelin värikarttaa ja siellähän on ihan värejäkin tarjolla. Toyotan yhden varsinaisen värin valikoimalle ei käy selitykseksi sekään, ettei linjalta pukkaa muita värejä.

No samalla tehtaallahan nuo kaikki merkit tehdään, joten kyllä sieltä pensseleistä löytyisi ihan tasan kaikki ne samat väritkin jokaiselle, mutta kukin on sitten ihan itse lopulta valinnut kauppapoliittisesti ne ns. omansa
- Berlingo vain valkoinen vakiona, loput 7 väriä lisämaksusta
- Rifter ei vakioväriä lainkaan, valkoinenkin maksaa 250€ + autovero, muita vaihtoehtoja 7 eri väriä

Tosin noissakin on jo sen verran eroja keskenään ettei vaal.vihreää saa kuin Berlingoon ja kuparia ei saa kuin Rifteriin :rolleyes:
 
HiTec sanoi:
- Rifter ei vakioväriä lainkaan, valkoinenkin maksaa 250€ + autovero, muita vaihtoehtoja 7 eri väriä

Jaa että hinnaston alkaen-hinnalla ei saa minkäänlaista autoa, vai voiko sen tilata pohjamaalilla?
 
Kuinkahan pitkään Toyotan verraton jälkihoito takaa Puretechin toimivuuden? PösöSitikan kohdalla en kokeilisi onneani ja Opelin olemassaolosta 10v kuluttua en ole edes varma.

Adaptiivista vakkaria varten joutuu ottamaan Premiumin. Tuleehan siinä mukana muitakin teknoleluja, mutta sen lisähinta menee henkisen kanttini yli.
 
HiTec sanoi:
eiköhän tuo aika selkeä pelkkä tavaroiden liikutin ole

Minulta on tainnut jäädä lukematta se että miten autonvaihtosi kohdistui Berlingoon, nykyinen autosi QQ on aikalailla erilainen ”liikutin” kuin mitä nyt tuleva autosi on, toki jos vaunua on tarkoitus vetää enemmän ja sen myötä QQ:n tavaratila oli liian niin ymmärrän hyvin Berlingon ison tilantarpeen.

Näin autoharrastajan näkökulmasta, QQ näyttää sentään siistiltä kuten teini sanoisi. :D

No joo, on tuo Berlingon keula tyylikkäämpi kuin esim. tämän ketjun auto, Proace.
 
Rifterissä ahtojään valkoinen ja Onyxin musta perusvärejä. Muut metallivärejä.
Varustetietojen mukaan valkoinen väri vakiona.
 
On kyllä mukavan hintaisia varusteita. Ei ole premiumlisää päälle lätkäistynä.

Jotenkin tällainen autotyyppi on aina miellyttänyt ja voisi ajatella. Valitettavasti käyttövoimat ei houkuttele, ei sitten pätkääkään. Mielenkiinnolla odottelen, toisiko PSA edes plugarin tarjolle.