Kuten jo mainittukin, niin auton jälleenmyynti tai vaihtoarvioon ei suojaus vaikuttane juurikaan.
Omassa Letukassa, tuo ruotsalaisten autolehtien tekemissä testissä ruostesuojaus on tehtaalta tasoa 2/5. Vielä tuo on alustaltaan ruosteeton, ja sen oston jälkeen olen alustan aina pesun yhteydessä huuhdellut, ja näin tulen tekemäänkin, kieltämättä ensimmäisissä pesuissa koteloista ja saumoista sai melkoiset viiden vuoden moskat ulos.
Helman saumat käsittelin kiveniskumassalla, ja konehuoneen puolelta apurungon hitsaussaumoissa näkyi hiukan "Norjan Kromia" jotka puhdistin ja maalasin.
En ole ruostesuojausta harkinnut, vaikka autoa tarkoitus pitää useampi vuosi, vaan kun tykkään itse pestä ja puunata, niin eiköhän säännöllinen alustanhuuhtelu, varsinkin talvisin riitä.
Esimerkkinä edellisistä autoistani, Nissan Sunny 1989, jonka edesmennyt isoisä osti uutena ja myi minulle 2001 ja ajoin itse sillä vuoteen 2008 asti, niin vaikka sitäkään ei oltu ruostesuojattu, niin säännöllisillä ja kuukausittaisilla alustahuuhteluilla, se oli ruosteeton niin alta ja päältä edelleen sitä itse myydessäni.
Ehkä ruostesuojaus sopii auton omistajalle joka ei itse halua paljon autonsa eteen vaivaa nähdä.
Ja vielä mielipiteeni alustan pesusta, se täytyy tehdä kunnolla itse letkulla, nämä pesukoneiden 2e alustahuuhtelut ovat mielestäni aivan rahastusta.
Taisi mennä jo OT. :-[