https://tummennuskalvot.fi/

Fiat Panda 2012->

Huikko

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
4.11.2016
Aloitetaan nyt aihe Pandalle, kun tuli semmoinen 4x4 0.9 turbokoneella hommattua.
Kertoilen tähän kokemuksia, kun niitä kertyy.
 
21248304_1424517644270360_3440136729369681239_o.jpg


Tuollainen tapaus. Oulusta Tampereelle ajettu. Takana noin 500km.
Kulutus 6.3l/100km, mukava ja hiljainen ajaa maantiellä.
 
Hieno. Just tätä uutta Pandaa olen lomareissuissa yrittänyt saada vuokrattua, mutta en ole onnistunut. Vanhoja malleja vain. Vanha Panda on ollut meidän suosikki Kreikan ja Espanjan lomilla vuokra-autona. Tämä olisi kova sana perheen kakkosautona nelivetona Suomessa.
 
Huikko sanoi:
Aloitetaan nyt aihe Pandalle, kun tuli semmoinen 4x4 0.9 turbokoneella hommattua.
Kertoilen tähän kokemuksia, kun niitä kertyy.

Hieno homma, mielenkiintoinen auto kuulla kokemuksia. Pirtsakan värinen yksilö  :).
 
Onko minun mielikuvaa vai onko näiden uusmyyntihinta alentunut ?.

Minusta aikaisemmin maahantuoja pyysi yli 20.000€ tästä uudesta mallista, nyt näyttää SCC myyvän uutta 15900€. Alkaa olla järkevä hinta.

Huikon yksilössä todella muikea väri, kuvia sisältä !
 
Italian Alpeilla poliisilla on näitä paljon, nelivetona tietenkin. Varmasti hyvin käytännöllinen auto siihen ympäristöön. Muuten vuokra-autoissa Italiassa tämä on usein se alkaen auto ja hyvä sellainen onkin.
 
kuulara sanoi:
Italian Alpeilla poliisilla on näitä paljon, nelivetona tietenkin. Varmasti hyvin käytännöllinen auto siihen ympäristöön. Muuten vuokra-autoissa Italiassa tämä on usein se alkaen auto ja hyvä sellainen onkin.

Eikös ne ollu Carabiniereita ;)
 
kuulara sanoi:
Jotain sellaisia juu. Hienot hatut kuitenkin  8)

Naureskellut muuten tätä poliisin auto asiaa useasti. Suomessa useilla foorumeilla toitotetaan että poliisille pitäisi saada sitä ja tätä nopeaa kalustoa, yleensä merkkifoorumeilla sen poliisiauton pitäisi olla se "M5". Italiassa poliisilla
carabinier
on Juuri näitä Pandoja 4x4 ja Puntoja. Näillä ne ottaa tarvittaessa ferrarit ja lambot kiinni...tosin taitaa siellä kynnys alkaa jahtiin olla aika korkealla, sillä italiassa autoilu on sallittua, jopa pieni ylinopeus.
 
dingdongpingpong sanoi:
Onko minun mielikuvaa vai onko näiden uusmyyntihinta alentunut ?.

Minusta aikaisemmin maahantuoja pyysi yli 20.000€ tästä uudesta mallista, nyt näyttää SCC myyvän uutta 15900€. Alkaa olla järkevä hinta.

Huikon yksilössä todella muikea väri, kuvia sisältä !

Fiatin nettisivuilla on hinnastossa hintana 17215,08 euroa 85 hv-versiolla. Mutta SCC myy tosiaan ajamatonta yksilöä tuohon mainitsemaasi hintaan. Tuo on rekisteröity kesäkuussa tänä vuonna.
 
kuulara sanoi:
Jäin tuota miettimään kun muistelin että oli jokin "paikallispoliisi" jota ei kutsuta carabienieriksi. Ja niin se taitaa ollakin. Eli Polizia Municipale tai Polizia Locale. Tuolla Aostan-laaksossa juurkin tullut liikuttua ja niillähän on nuo hienot autotkin:
https://en.wikipedia.org/wiki/Municipal_police_(Italy)#/media/File:police_municipale_Aoste.JPG

Näin se taitaa olla, jäi vaan lomamatkalla mieleen tuo carabinier. Näyttäähän niillä olevan kaikenmaailamn kalustoa...



 
Laitapa, Huikko, Pandastasi juttua enemmän tuonne Autotalli-osioon, on se sen verran mielenkiintoinen laite.  :)
 
Se SCC:n panda on valmistettu 01/2016. Se mikään uusi ja ajamaton ole. Siksi ostin tuon tuhansia halvemmalla kaksilla renkailla, kun tuo on valmistettu 08/2015. Värikin erottuu paremmin kun parkkeeraa metsään.
 
Hieno on Panda ! Jututin maahantuojan edustajaa koeajotilaisuudessa pari viikkoa sitten ja hän sanoi, että tuovat Pandaa maahan edelleen tilauspohjalta. Ihan uudenkin siis saisi. Eikä se uuden listahintakaan ole paha.
 
Upea peli tää Huikon ostos 👍

Olen aina tykännyt Fiateista ja ensimmäinen oma menopeli oli 17v 128. Sillä tuli vuoden päivät ajeltua kouluun ennen kortin saamista.

Ja onhan noita jokunen sattunut matkalle vanhemmitenkin...jossain vaiheessa ehkä sattuu myös Panda4x4 😀
 
Olisin halunnut oranssin Crossin kattoluukulla, mutta toimitusaika olisi ollut 8kk. Maahantuontiorganisaation palvelualttius ei myöskään ole ihan parasta A-ryhmää.
Pandan sentään saa ostaa Suomessa kaikilla optioilla mitä tehdas tarjoaa.

Esim. uutta tipoa ostaessa väitettiin ihan kirkkain silmin, ettei sitä saa nahoilla vaikka niitä on saksassa myynnissä käytettyinäkin jo.

Tuntuu vähän 70-luvun meiningiltä koko Fiatin maahantuonti. Tehdään oma hinnasto, jossa on kolmasosa tehtaan tarjoamista optioista ja tekniikkavaihtoehdoista. Lisäksi "uusia" autoja myydään rekisteröimättömistä kymmenissä eri liikkeissä lojuneista ylivuotisista esittely-yksilöistä.
Ehkä se toimi vielä siellä 70-luvulla tosiaan.

Jos ostan ihan uuden Fiat/Alfa/Lancian, niin haen sen kyllä Italiasta suoraan ja maksan autoveron itse.
 
Pandalla tänään 20000km täyteen. Yllättävän mukava ajaa pidempääkin matkaa.
Cruisen asennus on harkinnassa.
 
Tänään tuli ajeltua sorateillä noin 80km yhteensä. Näin lyhyeksi autoksi yllättävän vakaa ajettava.
Tiettyyn pisteeseen mutkassa alkaa puskemaan jos painaa kaasua. Onkin parempi tulla mutkaan ihan reippaasti, kääntää reilusti ja antaa kaasua sen perään. ELD päällä antaa painaa nelipyöräluisussa pitkiä pätkiä ilman ESP:tä, kunhan vauhti ei nouse yli 50:n.

Kovemmissa nopeuksissa luisut ovat edelleen hitaita ja hallittuja, joista pääsee jalkaa nostamalla helposti yliohjautuvuuden puolelle ja kaasulla taas suoraan.

Ohjaus soratiellä oli parempi ylitehostetussa city-asennossa. Vääntöalueen ollessa laaja pystyy nelosella pitämään 60-100km/h marssinopeutta, ajamaan sormenpäillä ja kaasulla suurimman osan. Jarrut voisivat olla paremmat. Hidastuvuus ei ole kovin erikoinen soralla. Auton keveys kostautuu.

Odottelen innolla samojen rännien ajamista lumikelillä.
Ja se kaksipyttyisen pörinä...ai että.
 
Hienohan se on, ehkä nuo vanteen pultinhatut on itselle "liikaa" mutta makuasioitahan nämä ovat. Alkaa jo tulla innostus hakea Saksasta Cross Panda, mitenköhän verottaja suhtautuisi asiaan?