https://yliteippaus.fi/

Kia Rio 2017-

Antero

Vakiokalustoa
Liittynyt
1.1.2014
Rio on ollut Kian myyntivaltteja Suomessakin ja Pariisin autonäyttelyssä esitellään uusi malli. Ensimmäisten kuvien perusteella näyttää kyllä erittäin hyvältä. Jos tavatatilaa on saatu kasvatettua, niin saattaa olla että Ceed vaihtuu tähän. Mielenkiinnolla odotan.

2017-kia-rio-teaser.jpg


http://lehti.kia.fi/tassa-on-uusi-kia-rio/
 
Eiköhän tuo aikalailla tuollaisen tuotantoon mene, pienemmät pyörät toki. Minulle kelpaisi litran bensaturbo automaatilla, mutta kunnon valot pitää olla.
 
^Kuten Optima-farkunkin kohdalla? Tuotantomalli muistutti etäisesti niitä hienoja loppupään konsepteja. Ei sillä, etteikö jo vanha Rio ollut yksi parhaimman näköisitä pikkuautoista.
 
Kyllä minusta Optima-farkun konsepti näytti selkeästi konseptilta, mutta tämä Rio on kyllä aikalailla valmiin oloinen paketti. Mistä tuota edes lähtisi "huonontamaan" kun ei siinä mitään kummallisuuksia oikein ole?
 
Jumaliste! Pikkuauto minun makuun. Ei tarvitse olla edes järjetön litrateho, niin alkaa tuollainen kolmelitrainen hymyilyttämään tuollaisessa koppimopossa. En tiennyt että i20 Hynyynkin tuo on tarjolla, pitääpä käydä tutustumassa...
 
Antero sanoi:
Jos tavatatilaa on saatu kasvatettua, niin saattaa olla että Ceed vaihtuu tähän. Mielenkiinnolla odotan.

Epäilen ettei kovin paljoa ole saatu kasvatettua, mutta olen toki mielelläni väärässä. Täytyykin seurailla tätä jotta tiedän vastailla visaisiin kysymyksiin kun kulti joskus huomaa että Rio on uudistunut  :rolleyes:

Litrainen turbo voisi olla kiva verrattuna nykyiseen 1.2 vapariin.
 
Työpaikalla on vuoden vanha Rio keikka-autona. Sanotaanko suoraan näin että kauhein kippo millä olen ikänä ajanut. Siis ihan masentava. Ei ikinä. Samaa mieltä on moni työkaveri.

Paljon saa kehittyä nykyisestä. Ainoastaan ulkonäkö on ok.
 
Grap sanoi:
Paljon saa kehittyä nykyisestä. Ainoastaan ulkonäkö on ok.

No ei taida montaa yhteistä osaa uudessa ja vanhassa Riossa olla. Kia/Hyundai on mennyt sellaisella vauhdilla eteenpäin autojen laadun ja ajettavuuden kanssa viime vuosien aikana, että on lupa odottaakin merkittävästi parempaa autoa.
 
MMV sanoi:
Jumaliste! Pikkuauto minun makuun. Ei tarvitse olla edes järjetön litrateho, niin alkaa tuollainen kolmelitrainen hymyilyttämään tuollaisessa koppimopossa. En tiennyt että i20 Hynyynkin tuo on tarjolla, pitääpä käydä tutustumassa...

Kenties kolmepyttyinen... :)

Ajoimme keväällä vaimon autovaihtoehtojen joukossa tuon i20 turbokoneella ja parhaalla varustetasolla, jollaisena malli olisi meille ostettu. Näppärä ja pirteä pikkauto ja perusasiat kunnossa, mutta kuitenkin hinta tuntui hiukan suolaiselta korealaisesta pikkuautosta. Vähän käytetty B-Max ecoboostilla oli lopulta vaimon tarpeisiin selvästi parempi valinta.
 
Pekka P sanoi:
Kenties kolmepyttyinen... :)

Tottahan toki tämän tiedän, mutta ei voinut olla tarttumatta jälleen kerran lehdistön osaamattomuuteen. Toimittajan ei kannattaisi kirjoittaa asiasta, mistä ei tiedä edes sen vertaa, että olisi mahdollista arvioida edes etäisesti kirjoitetun jutun järjellisyyttä.
 
MMV sanoi:
^Kuten Optima-farkunkin kohdalla? Tuotantomalli muistutti etäisesti niitä hienoja loppupään konsepteja.
? Ei minä suurta muutosta näe näissä loppupään konsepti vs, tuotantomalli? Ok, alustasta revitään kuormaliinat irti, vanteet vaihdetaan muutaman tuuman pienempiin ja niille asennetaan renkaat vs. konseptin musta erkkari vanteiden päällä ja oviin asennellaan kahvat. Muutoin tuo muoto on minusta melko sama? Nuo tuplaputket pakopäähänkin taitaa Optimaan saada jossain lisävarustepaketissa(?).
 

Liitteet

  • Kia-Optima-Sportswagon-Genf-2016-Vorstellung-1200x800-d8326810b167f166.jpg
    Kia-Optima-Sportswagon-Genf-2016-Vorstellung-1200x800-d8326810b167f166.jpg
    47,9 KB · Katsottu: 371
  • Kias-Optima-SportsWagon-111-626x382.jpg
    Kias-Optima-SportsWagon-111-626x382.jpg
    37,6 KB · Katsottu: 364
Ei yhtään hassumman näköinen pikkuauto. Kunpa laittaisivat tähän yksilitraisen turbon ja DCT:n kaveriksi, eivätkä seuraisi Hyundai i20:n esimerkkiä (momentinmuunnin neljällä vaihteella ja 1,4-litrainen bensakone).
 
RoccoScientist sanoi:
Ei yhtään hassumman näköinen pikkuauto. Kunpa laittaisivat tähän yksilitraisen turbon ja DCT:n kaveriksi, eivätkä seuraisi Hyundai i20:n esimerkkiä (momentinmuunnin neljällä vaihteella ja 1,4-litrainen bensakone).

Juuri näin ja hinta parhaalla varustelulla alle 22 000, niin kaupat on lähellä.
 
Tänään esitelty virallisesti. Ilmeisesti automaattia ei tule tarjolle heti alkuun.

kiario2017_008.jpg


kiario2017_011.jpg


kiario2017_009.jpg


Sivuprofiili muistuttaa Mersun A-sarjaa. Mielestäni luokassaan tyylikkäin auto.
 
Antero sanoi:
Tänään esitelty virallisesti. Ilmeisesti automaattia ei tule tarjolle heti alkuun.

kiario2017_008.jpg


kiario2017_011.jpg


kiario2017_009.jpg


Sivuprofiili muistuttaa Mersun A-sarjaa. Mielestäni luokassaan tyylikkäin auto.

Joitain tutunnäköisiä muotoilun yksityiskohtia lukuunottamatta täysin erinäköinen auto verrattuna nykyiseen Rioon. Nykyistä edeltävä malli tosin oli vielä erilaisempi, ei oikeastaan mitään yhtäläisyyttä nykyiseen Rioon ja sehän ei tainnut ollakaan kuin hetken myynnissä Suomessa, oli poissa sitten kunnes 2011 tuli tämä nykyinen Rio.
 
Autoilija92 sanoi:
Joitain tutunnäköisiä muotoilun yksityiskohtia lukuunottamatta täysin erinäköinen auto verrattuna nykyiseen Rioon.

Itseasiassa koko C-pilarin seutu on hengeltään hyvin samanlainen kuin vanhassa Riossa. Hyvä niin, sillä juuri sen lennokkuus erotti edellisen mallin hämmästyttävän kauas pikkuautojen tötterömäisestä tyylistä. Kuvien perusteella tässäkin ollaan kyllä menty kohti käytännöllistä lyhyenkorkeaa olemusta. Ihan moderni ja onnistunut (A-mersu-vaikutteet näkyvät myös minulle), mutta ei asiaa concourseihin.
 
On kyllä harvinaisen hyvän näköinen pikkuauto ja varmasti tulee myymään paljon erityisesti omalle kohderyhmälleen; eli naisille.