https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Skoda Octavia III RS

Markku J

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Minun tilaamani RS odottaa luovutusta Mäkelän Auton pihalla. Nyt näyttäisi siltä, että se siirtyy LeasePlanille ja minä ajan sillä liisarina seuraavat 3 vuotta. Yritän saada sen rekisteriin 2013 puolella, jotta kolmannen liisarivuoden verotusarvo olisi halvempi.

Pientä vääntöä on talvivanteista, kun vaadin siihen alkuperäiset Skoda -vanteet 18" -kokoisina. Kalkkiviivoille menee aikataulu. Maanantaina LeasePlan lupasi vastailla. Autohan on vielä luovutushuoltoa vailla likaisena liikkeen pihalla. Ottaisin sen ajoon vasta talviloman jälkeen 21.1.2014, joten aikaa on vielä.

Tänään saadut kokemukset tuosta moottorista Golf GTI:n nokalla puoltavat vahvasti RS:n valintaa. Teho riittää enemmän kuin hyvin vajakkiin.

IMG_1303.JPG


IMG_1315.JPG




Täydennetty otsikkoa - juupeli  :)
 
Taitaa olla laivan ja kuljetusrekkojen lastaajat kiusanneet sitä oikein kunnolla. Huono homma  :'(.

Kohtahan RS:ää alkanee näkyä liikenteessä reilusti. Toistaiseksi olen nähnyt esittelyautojen lisäksi vain yhden punaisen Combin meidän kulmilla Tuusulassa.

Myyjä sanoi toimitusaikojen olevan nyt 5-6 kk tilauksesta.
 
Kävin minäkin sitten yhtenä viimeisistä koeajamassa 2.0 TSI:n. Mitään tarvetta ei tämän tyyppisellä autolle ole, mutta halusin lähinnä kuulla millainen se paljon parjattu kova sisämelu on.

Ehkä minun aistini ovat jotenkin vialliset, mutta en havainnut mitenkään poikkeuksellisen kovaa sisämelua. Kun siis huomio auton hintaluokan. Jos auto maksaa karvan yli 30 tonnia ja vastineeksi saa hyvin varustellun ja erittäin tilavan 220 kaakkisen perheauton, niin on pakko kysyä näiltä peltorimiehiltä, että mikä auto on sitten hiljaisempi? Siis vastaavilla spekseillä ja samassa hintaluokassa toki.
 
Tuo meluhomma kummastuttaa minuakin, itse asiassa erittäin kovasti.

Meillä on perheessä museoikäinen, paaliin kelpaava E39 BMW jolla on hyvä nollata korvat. Se on niistä autoista joista itsellä on kokemusta, absoluuttisesti meluton. En ole ainut mielipiteeni kanssa. Tuohan on ajalta, jolloin kustannussäästöt ei olleet number 1 auton suunnittelussa ja toteutuksessa.

Kuitenkin, tuonkin jälkeen, ei RS3 ole mikään meluisa. Siinä pystyy aivan hyvin ääntä korottamatta keskustelemaan takapenkkiläisten kanssa, mikä ei onnistu monessakaan nykyautossa. Kesärenkailla luulen että pauhua tulee enemmän, mutta toisaalta koeajamani RS3 oli kesärenkain enkä sitäkään meluisana pitänyt.

Kakkos-RS oli huomattavasti äänekkäämpi, ei sekään Peltoreita vaatinut mutta vaati äänen korotuksen etu- ja takapenkin väliseen keskusteluun.

Peltoreita vaativia autoja omien kokemusteni mukaan ovat ainakin Honda CR-V, Honda Accord, Dojoda Gorolla, Dojoda Avensus, Ford Fiesta... nämä nyt ainakin tulee mieleen, kun siis uudemmista autoista puhutaan ja joilla olen itse ajanut eli voin faktaa puhua.
 
Makkis, älä nyt laajemmin ala käyttämään tuota RS3-ilmaisua. Alkaa pian audimiehet hyppimään vähän liikaa seinille :)
 
Räsän huima suosio näkyy myös Turun R-J:n pihassa luovutusta odottavien autojen rivissä. Suhde tavallisiin malleihin on positiivisella tavalla vinoutunut.  :)

Onko kenelläkään täällä vielä TDI-Räsää ajossa? Kokemukset moottorista ja käytännön kulutuslukemista kiinnostaisivat.
 
Pekka P sanoi:
Suhde tavallisiin malleihin on positiivisella tavalla vinoutunut.  :)

Kohta käsite "tavallinen malli" kohdistuu RS:n! Ihan kuten tatuointi nykypäivänä onkin keskiluokan tunnusmerkki..
Kaveri sai TDi RS:n vissiin viikko tai pari takaperin. Ei vain ole vielä ehtinyt miestä jututtaa. Joulun pyhinä vois käydä ihmettelemässä kun muuten ei ole joutanut.
 
Sain just vahvistuksen, että tilaamani RS siirtyy liisariksi vapaalla autoedulla. Pyysin sen rekisteröintiä 31.12.2013, jotta saan kolmannen vuoden verotusarvoedun aikanaan. Auto odottaa liikkeen pihalla kuitenkin 21. tammikuuta saakka. Poikani tekee luovutushuollon siihen tammikuussa, niin on sekin asia hyvissä käsissä.

Kivahan tuota on odotella, kun vastaavasta voimalinjasta vielä aamulla nautiskelin Golfissa. Auto on jopa Comfortilla liukasliikkeinen laite. DSG:n kytkin tarttuu kiinni melko ärhäkkäästi kaupungissa.
 
Talvivanteiksi sain kuin sainkin tingattua Geminit, ja päädyin nastarenkaisiin (Hlpl 8), kun tarkoitus on antaa Ocu välillä avopuolisonkin ajoon, etten heti kyllästyisi. 3 vuotta kun on tappavan pitkä aika. Valintaan vaikutti myös pari kaupunkiajon pelästyttävää mustan jään kokemusta tältä vuodelta.

Mäkelän Auto oli onneksi myös joustava sen suhteen, että sain perua Xtrem -vannetilaukseni kuluitta. Onhan noille kai muitakin ottajia.
 
Uskaltaisikohan tällä uudella palstalla "Audimieskin" kirjoittaa RS-ketjuun?! ;)

Tai en nyt oikein tiedä... ;D

Vempula sanoi:
Makkis, älä nyt laajemmin ala käyttämään tuota RS3-ilmaisua. Alkaa pian audimiehet hyppimään vähän liikaa seinille :)

Mulla mitään räsään liittyvää oikeasti olisikaan... Suonette sen verran offaria, että kysäisen Markulta tästä kolmannen vuoden verotusarvoedusta eli mitä se tarkoittaa? Tiedän sen, että neljännestä vuodesta lähtien verotusarvo laskee, mutta mitä merkitystä sillä on rekisteröidäänkö auto 31.12. vai vasta seuraavan vuoden ekana päivänä? Eikö se kolme vuotta lasketa tasan tarkkaan rekisteröintipäivästä lähtien?

Markku J sanoi:
Pyysin sen rekisteröintiä 31.12.2013, jotta saan kolmannen vuoden verotusarvoedun aikanaan.
 
Oukei, tasapuolista kohtelua näemmä taas kerran. Vähän sama kuin vuosilomien kanssa jos aloittaisi uudessa duunipaikassa 31.3. aprillipäivän sijaan. :p
 
Voimasavu sanoi:
Uskaltaisikohan tällä uudella palstalla "Audimieskin" kirjoittaa RS-ketjuun?! ;)

Tai en nyt oikein tiedä... ;D

Ei kannata. Korkeintaan sitten vasta, kun Audi on vaihtunut Ocu Räsään. ;)

No joo, asiaan...pari tarjousta räsään saatu ja kehno on hyvityshinta, siis surkea. Minkäänlaista tinkaushalua ei liikkeillä ole, ja myyjät sanovat että kun yksi asiakas lähtee kymmenen tulee tilalle. Pks:lla Ocun myyntisuhde on: RS 60%, 1,4 tsi 25% ja loppu muita malleja. Räsän hintaa tultaneen nostamaan alkuvuodesta 2-3 donaa. Yhteen maamme ainoaan halliautoon, ajamattomaan race blue combiin ilman mitään lisävermettä saisi hitusen paremmin, mutta itse kyllä haluan värin ja varusteet valita jos tuohon sekaantuisin. Sanoivat liikkeessä että räsästä on tullut uusi kansanilmiö joka on lyönyt autoliikkeet ällikällä.

Eilen tuli yksi liikennetilanne pks:n aattohulinassa jossa bensaräsän woimaa olisin kaivannut mutta sitä ei ollut saatavilla moottorittomasta vehkeessä.
 
Syyskuussa tehdyssä tilaussopimuksessa hyvittivät Yetistä 20.300 €. 1.2014 jolloin luovutuspäivä, Yetillä ikää tasan 3vuotta, yetin hankintahinta 26.800. Syyskuussa oltiin vielä Skoda -myyjienkin leirissä lamatunnelmissa. Nyt veikkaan että hyvä jos 18t€ saisi.
 
Peeveli sanoi:
Räsän hintaa tultaneen nostamaan alkuvuodesta 2-3 donaa.

Mä en tätä yleistä väitettä edelleenkään usko. Mutta kohtahan se nähdään miten hinnat muuttuvat.

Mä uskon, että tuo on vain ihan normaalia myyntitekniikkaa, mitä on loppuvuodesta harrastettu jo vuosikymmeniä. Toki ne hinnat saattavat pari satkua nousta, mutta se on aivan normaalia.
 
RS siirtyi tänään poikani hellään huomaan luovutushuoltoa varten Mäkelän Autossa. Talvirengassettiä ja Gemini -vanteita odotellaan. Tilasin siihen aikanaan myös moottoritilan äänieristeen. Laittakoon senkin paikalleen, vaikka omasta pussista menee liisariin se varuste.

Auton pitäisi sopivasti olla odottamassa kotipihallani, kun palaan talvilomalta. Tämä menee sikäli aika hyvin, kun muuten olisin autoton mies loman jälkeen.
 
Joo, eikä tule niin kiire päivä 21.1.2014, kun silloin on sovittuna myös A3:n luovutus.

Hyvinhän tämä RS -kauppa sitten meni, vaikka kalkkiviivoille mentiin. Vasta tänään oli liisarifirman tilaus kauppiaan pöydällä. Rekisteriin huomenna, niin saan sitten autovanhuksella ajella halvemmalla vuoden 2016. Huh - pitääkö tosiaan noin kauan samalla.... :rolleyes:.