https://yliteippaus.fi/

Toyota Hilux - Truckmasters OX

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
http://www.truckmasters.fi

Truckmasters on Valmet Automotiven kanssa kehitellyt Hiluxista kuorma-auto version. Jälleen uutta verosuunnittelua tarjolla! Tuohan ois aika päheä peli. Täytyykö tässä alkaa rouvalle ehdotella, että lähtisi autokouluun C korttia hakemaan? Kyllä mulla ois pokkaa ajella 90kmh max vauhdilla tuollaisella möhkäleellä. Outbackin korvais tuolla ja Foresterilla kävin välillä päästelemässä höyryjä ;) no joo...

Mutta tosiaan hieman päälle 50k€ premium versiona, eli automaattilaatikolla ja navit sun muut vermeet mukana. Vertaa henkilöautoksi rekisteröitäviä niin hinnassa on merkittävä ero. Toki kukaan ei tiedä miten näitä tullaan kohtelemaan jatkossa kun autoilijoiden lompakon raiskaukseen suunnitellaan otsa hiessa uusia variaatioita.

http://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710232200479954_oa.shtml

http://www.valmet-automotive.com/automotive/bulletin.nsf/pfbd/B08FF58D93B767B0C22581C30033629A
 
tuRboman sanoi:
http://www.truckmasters.fi

Truckmasters on Valmet Automotiven kanssa kehitellyt Hiluxista kuorma-auto version. Jälleen uutta verosuunnittelua tarjolla! Tuohan ois aika päheä peli. Täytyykö tässä alkaa rouvalle ehdotella, että lähtisi autokouluun C korttia hakemaan? Kyllä mulla ois pokkaa ajella 90kmh max vauhdilla tuollaisella möhkäleellä. Outbackin korvais tuolla ja Foresterilla kävin välillä päästelemässä höyryjä ;) no joo...

Mutta tosiaan hieman päälle 50k€ premium versiona, eli automaattilaatikolla ja navit sun muut vermeet mukana. Vertaa henkilöautoksi rekisteröitäviä niin hinnassa on merkittävä ero. Toki kukaan ei tiedä miten näitä tullaan kohtelemaan jatkossa kun autoilijoiden lompakon raiskaukseen suunnitellaan otsa hiessa uusia variaatioita.

http://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710232200479954_oa.shtml

http://www.valmet-automotive.com/automotive/bulletin.nsf/pfbd/B08FF58D93B767B0C22581C30033629A
Saakos tuota ajaa C-kortilla :rolleyes:
Auton ajaminen edellyttää C1-kevytkuorma-auton korttia, joka aika harvalla on taskussaan. Truckmasters kauppaakin nokkelasti autokoulujen kanssa neuvottelemaansa C1-ajokortín pikakoulutusta (2 pv) auton lisävarusteeksi lisähinnalla.
 
tuRboman sanoi:
Täytyykö tässä alkaa rouvalle ehdotella, että lähtisi autokouluun C korttia hakemaan? Kyllä mulla ois pokkaa ajella 90kmh max vauhdilla tuollaisella möhkäleellä. Outbackin korvais tuolla ja Foresterilla kävin välillä päästelemässä höyryjä ;) no joo...
...ja sitten jos vaunua tahdot vedellä niin CE-kortti hankintaan. ;)

völvöxc60 sanoi:
Saakos tuota ajaa C-kortilla :rolleyes:
Saa ajaa myös C-kortilla. C1 on vain "kevytversio" tuosta tavan "kuorkkikortista", jonka periaatteessa kuka vain voi käydä ajamassa justiinsa näitä kevyitä kuorkkeja varten hieman kevyimmin koulutuksin.
 
ConD sanoi:
...ja sitten jos vaunua tahdot vedellä niin CE-kortti hankintaan. ;)
Saa ajaa myös C-kortilla. C1 on vain "kevytversio" tuosta tavan "kuorkkikortista", jonka periaatteessa kuka vain voi käydä ajamassa justiinsa näitä kevyitä kuorkkeja varten hieman kevyimmin koulutuksin.
Ok :)
 
Mitenhän noiden kanssa menee, saako maatalousyrittäjä tuollaisesta kevytkuorma-autosta alv vähennyksen? Juttelin tuossa erään maatalousyrittäjän kanssa, niin pakettiautoista verottaja ei kuulemma anna heille vähennystä?
 
Millanenkohan tuo on ajoltaan maantiellä?

En ole hetkeen ajellu Hiluxilla,  niin en osaa sanoa. Joskus olivat aikamoisia pomppukeppejä.

Olisha tuollainen aika magea, kun vielä vähän personoisi ja varustelisi omaan makuun sopivaksi.

[ot]on muuten melko hienoja autoja liikkeen pihassa, kun kurkkaa nettisivuja... [/ot]
 
Tuohan on jo lähtökohtaisesti hieman persoonallistettu versio Hiluxista. Ei tosiaan kokemusta ajaa. Edellisen sukupolven Hilux on sellainen pomppuperä maantiellä jos ei ole kuormaa. En tiedä tästä. Auttaako sitten säädettävä takajousto tähän?
 
Monenmonta kertaa pohtinut hommata vastaava pikup-ka mutta aina kaatunut sitten kuitenkin 80kmh, rajoitin, piirturi, katsastus, korttiluokka yms juttuihin. Kyllä näille on ainoa oikea pakettiautoksi rekisteröinti tai varauksin henkilöautoksi.

Aivan samat ominaisuudet tulee pakettiautona, kantavuus -muutamalla kilolla ja vetomassa taitaa olla edelleen kuulalla vain 3500kg olipa mikä hyvänsä.

Tuommoisen myynti nimenomaan ajokorttivaatimuksen takia on tulevaisuudessa vaikeaa kun nytkin on vaikea päästä eroon vastaavista pienkuorkeista....

E: mm rangerin kantavuus pakuna on 1155kg kun hiluxin 1000kg..ka-hiluxin kantavuus vastaavasti 1300kg eli ka:na saa ainoastaan 145kg lisää kantavuutta kilpailijaan nähden jolla ei ole hiekottimen ja auran kanssa mitään merkitystä. Vetomassat ranger 3500 ja hiluxi 3200 pakuna.
 
ePa sanoi:
Millanenkohan tuo on ajoltaan maantiellä?

En ole hetkeen ajellu Hiluxilla,  niin en osaa sanoa. Joskus olivat aikamoisia pomppukeppejä.

Olisha tuollainen aika magea, kun vielä vähän personoisi ja varustelisi omaan makuun sopivaksi.

[ot]on muuten melko hienoja autoja liikkeen pihassa, kun kurkkaa nettisivuja... [/ot]

Hilux oli yksi vaihtoehto kun perheen firmalle oltiin ettimässä pakua. Hiluxi karsiutui pois aika varhaisessa vaiheessa ajoasennon (pääkäyttäjä yli 195cm) sekä ihan ajo-ominaisuuksien vuoksi. Ford Ranger tuntui suorastaan henkilöautolta tuohon verrattuna... ;D

En usko jäykistetyn (Truckmasters) takajousituksen varsinaisesti parantavan maantieominaisuuksia.

Ihan rankkaan työkäyttöön varmaan aika soiva peli.
 
Tämä taisi olla aika hiljattain Teknavissa Alenin rääkättävänä (koeajossa).
 
JiiJii71 sanoi:
En usko jäykistetyn (Truckmasters) takajousituksen varsinaisesti parantavan

Eikös se ollut ilmajousi? Kai sen voi löysänäkin pitää eli mukavuus voisi parantua.

Tyhjänä uusikin Hilux on kyllä melkoinen pompotin. Siis rautajousin.
 
Totta...

Kyllä hiluxi, tai sitten tää Truckmasteri vaan rautakangenoloisena työkaluna paikkansa hakee. Ehkä nämä kuorkit vaan kuriositeetiksi jää, tarpeeseen pitää ostaa.
 
80s

Marty-jeep-back-to-the-future.jpg


nyky.

bttf_toyota_tacoma_01_3b45bb2cad023a24f91b24728e558ad92077f118-640x427-c.jpg


Kesät talvet köröttelis 90kmh...

Onko tuossa jo piirturi? Tuollainen olisi varmaan esimerkiksi täälä periferiassa asuvalle metsätilalliselle ihan passeli kampe. Metsästyskoira takapenkille, rouva etupenkille ja kylille hakemaan maitoa. Kelillä ku kelillä.

Venekin nousisi liukkaammastakin luiskasta kivuttomasti.

 
Tartteeko sitä piirturia yksityis- eli ei kaupallisessa käytössä käyttää? Mulla on käsitys että ei.
 
Trollsten sanoi:
Tartteeko sitä piirturia yksityis- eli ei kaupallisessa käytössä käyttää? Mulla on käsitys että ei.

Ei tartte.

Eikä tarvitse esim. Kiinteistöhuollossa jne.

Vain jos ajoneuvoa käytetään maantiekuljetuksiin (vieras tavara) ”kilvenalusin”, eli ammattiajoon.
 
ePa sanoi:

Tällaisiahan näkee, toki paljon karummassa kunnossa ja ehkä hieman huonommin toteutettuja. Meilläkin töissä parkissa aina sen puolenkymmentä vähintään päiväsaikaan. Asutaan täällä periferiassa ja paljon metsämiehiä yms käy tehtaalla töissä. Autoja moneen lähtöön ;)
 
seatts sanoi:
Onkohan siinä edes piirturia vakiovarusteena?

En ole varma mutta muistaakseni piirturissa on yhteys nopeudenrajoittajaan jne. Sehän rekisteröi ajot ilman korttiakin ja poliisi pääsee lukemaan piirturista mm jos nopeuksia on ylittty ja paljonko...jos vaikka epäilevät rajoittimen ohitusta.
 
Trollsten sanoi:
Tartteeko sitä piirturia yksityis- eli ei kaupallisessa käytössä käyttää?

Kyllä tarvitsee, tähän lopputulokseen itse tulin kun kesällä asiaa pengoin. Jos joku voi osoittaa lainkohdan jonka perusteella ei tarvitse niin mielelläni sen lukisin.

Toisaalta tuo hilux jäänee painoiltaan niin pieneksi että siinä ei piirturia tarvitse olla.
 
Mika_M sanoi:
Kyllä tarvitsee, tähän lopputulokseen itse tulin kun kesällä asiaa pengoin. Jos joku voi osoittaa lainkohdan jonka perusteella ei tarvitse niin mielelläni sen lukisin.

Toisaalta tuo hilux jäänee painoiltaan niin pieneksi että siinä ei piirturia tarvitse olla.

Lainkohtaa en ala nyt etsiä mutta kevytkuorma-autoissa ei tarvitse käyttää piirturia yksityiskäytössä. Piste. Yli 7500kg pitää käyttää myös yksityiskäytössä. Myöskään jäteajossa (roska-autot) ei  piirturia tarvitse käyttää.
 
dingdongpingpong sanoi:
Lainkohtaa en ala nyt etsiä mutta kevytkuorma-autoissa ei tarvitse käyttää piirturia yksityiskäytössä. Piste. Yli 7500kg pitää käyttää myös yksityiskäytössä.

Juuri näin. Tuossa aikaisemmin et vaan tuosta painorajasta puhunut mitään.  :rolleyes:
 
Mika_M sanoi:
Juuri näin. Tuossa aikaisemmin et vaan tuosta painorajasta puhunut mitään.  :rolleyes:

Oletin keskustelun ja kysymyksen koskevan kevytkuormureita...