T
thv294
Vieras
- 1.2.2021 klo 12:23 / Volvon ostoa harkitsemassa (V60 T6 plug-in), kokemuksia ja vinkkejä pyydetään
Hei,
olemme suunnittelemassa auton hankintaa, ja olemme päätymässä ladattavaan hybridiin. Vaihtoehtoina tässä vaiheessa ovat V60:n lisäksi VW Passat ja Skoda Superb. Noin 1-2 vuotta vanhaa autoa etsimme. Toivoisinkin teiltä kokemuksia etenkin Volvosta, mutta kiinnostaa myös vertailu, jos olette siirtynyt noiden mallien välillä autosta toiseen ja se, että onko siirtyminen kannanttanut (eikä pelkästään hybridien välillä siis). Toki kommentit ylipäänsä noista muistakin autoista ovat tervetulleita.
Tarkemmin kiinnostaa huoltokulut (määräaikaishuoltojen hintataso, myös jakohihnan vaihto jos on jo osunut kohdalle, koska tarkoitus on pitää autoa vuosikymmenen lopulle), todellinen sähköllä päästävä matka, auton lämpeäminen talvella (esilämmitys) ja sähköllä ajon onnistuminen kovemmilla pakkasilla (esim. VAG:t ei vissiin oikein liiku sähköllä, jos akun lämpötila alle -10 C).
Miten bensan keskikulutus on asettunut kesällä/talvella? Onko muuten niin, että polttomoottori käynnistyy aina kylmänä, jos se on kesken matkaa (eli ei ole mitään lämmitintä ajossa ollessa käytössä)?
Myös tekniikan toiminta yleensä ja käyntitarve korjaamolla määräaikaishuoltojen välillä on itselle tärkeä valintakriteeri autojen välillä (toki yksittäiskappaleita ovat, mutta joissakin merkeissä on enemmän maanantaikappaleita kuin toisissa). Lukkoihin liittyvä keskustelu on kuulostanut aika huolestuttavalta, ei uskoisi että vuoden talviautoksi valitussa mallissa olisi niin paljon ongelmia noin perusasiassa..
VOC toiminee hieman paremmin kuin VW:n ja Skodan vastaavat, muttei täydellinen vaikuta olevan sekään sen perusteella, mitä tuosta luin toisessa ketjussa.
Tilankäyttö on tosi tärkeässä roolissa, koska nimenomaan perhekäyttöön auto on tulossa ja (koronan jälkeen) isovanhempien luokse on noin 150-200 km matkaa. Arkiajot mennee sähköllä, koska työmatkoihin menee alle 30 km/päivä. Jos jolla kulla sattuu olemaan turvaistuimena Axe Minikidd, niin onko mahtunut noin 175-180 cm pituinen hyvin etumatkustajan paikalle istumaan kyseisen istuimen eteen? Se on kuitenkin suht paljon pituussuunnassa tilaa vievä istuin ja nykyisessä autossa (kokoluokkaa pienempi) menee etupenkillä ahtaaksi.
Ja vielä se, että mihin seikkoihin etenkin V60:n kohdalla kannattaa koeajon osalta kiinnittää huomiota?
Osa kysymyksistä on varmasti itsestään selvvyksiä monelle, mutta itselläni ei ole mitään kokemusta hybrideistä ja Volvoakin olen ajanut elämäni aikana yhteensä alle 10 kertaa ja edellisestä on yli 5 vuotta aikaa.
Kiitos jo etukäteen!
olemme suunnittelemassa auton hankintaa, ja olemme päätymässä ladattavaan hybridiin. Vaihtoehtoina tässä vaiheessa ovat V60:n lisäksi VW Passat ja Skoda Superb. Noin 1-2 vuotta vanhaa autoa etsimme. Toivoisinkin teiltä kokemuksia etenkin Volvosta, mutta kiinnostaa myös vertailu, jos olette siirtynyt noiden mallien välillä autosta toiseen ja se, että onko siirtyminen kannanttanut (eikä pelkästään hybridien välillä siis). Toki kommentit ylipäänsä noista muistakin autoista ovat tervetulleita.
Tarkemmin kiinnostaa huoltokulut (määräaikaishuoltojen hintataso, myös jakohihnan vaihto jos on jo osunut kohdalle, koska tarkoitus on pitää autoa vuosikymmenen lopulle), todellinen sähköllä päästävä matka, auton lämpeäminen talvella (esilämmitys) ja sähköllä ajon onnistuminen kovemmilla pakkasilla (esim. VAG:t ei vissiin oikein liiku sähköllä, jos akun lämpötila alle -10 C).
Miten bensan keskikulutus on asettunut kesällä/talvella? Onko muuten niin, että polttomoottori käynnistyy aina kylmänä, jos se on kesken matkaa (eli ei ole mitään lämmitintä ajossa ollessa käytössä)?
Myös tekniikan toiminta yleensä ja käyntitarve korjaamolla määräaikaishuoltojen välillä on itselle tärkeä valintakriteeri autojen välillä (toki yksittäiskappaleita ovat, mutta joissakin merkeissä on enemmän maanantaikappaleita kuin toisissa). Lukkoihin liittyvä keskustelu on kuulostanut aika huolestuttavalta, ei uskoisi että vuoden talviautoksi valitussa mallissa olisi niin paljon ongelmia noin perusasiassa..
VOC toiminee hieman paremmin kuin VW:n ja Skodan vastaavat, muttei täydellinen vaikuta olevan sekään sen perusteella, mitä tuosta luin toisessa ketjussa.
Tilankäyttö on tosi tärkeässä roolissa, koska nimenomaan perhekäyttöön auto on tulossa ja (koronan jälkeen) isovanhempien luokse on noin 150-200 km matkaa. Arkiajot mennee sähköllä, koska työmatkoihin menee alle 30 km/päivä. Jos jolla kulla sattuu olemaan turvaistuimena Axe Minikidd, niin onko mahtunut noin 175-180 cm pituinen hyvin etumatkustajan paikalle istumaan kyseisen istuimen eteen? Se on kuitenkin suht paljon pituussuunnassa tilaa vievä istuin ja nykyisessä autossa (kokoluokkaa pienempi) menee etupenkillä ahtaaksi.
Ja vielä se, että mihin seikkoihin etenkin V60:n kohdalla kannattaa koeajon osalta kiinnittää huomiota?
Osa kysymyksistä on varmasti itsestään selvvyksiä monelle, mutta itselläni ei ole mitään kokemusta hybrideistä ja Volvoakin olen ajanut elämäni aikana yhteensä alle 10 kertaa ja edellisestä on yli 5 vuotta aikaa.
Kiitos jo etukäteen!