https://tummennuskalvot.fi/

Peugeot Expert -11 ja tuulilasinpesunesteen haju

T

tvuori

Vieras
Ei löytynyt erikseen Expertille ketjua niin kokeillaan näin josko sais apuja. Semmonen ongelma, että kun pesee tuulilasin pesunesteellä niin seuraavassa jyrkemmässä mutkassa tulee pesunesteen haju sisälle. Sama homma molempiin suuntiin käännyttäessä. Onko jotku poistoreiät tukossa vai mistä lähtis selvittämään? Kaikki näkyvät havunneulaset yms roskat on poistettu pyyhkijöiden kourusta ja konehuoneesta.
 
Katso onko siellä tuulilasin alareunassa olevassa rännissä poistoputken suu. Joissain malleissa se on keskellä, joissa sivuilla. Se voi olla tukossa ja pesunestettä valuu raitisilmanoton aukosta sisään. Se riittää siihen, että haju tulee sisään. Sielläkin on vedenpoistumiselle väylä ja sekin voi olla tukossa. Nuo on niin pieniä pillejä, että etenkin jos auto seisoo paljon ulkona, niin voivat mennä lähes 10 vuodessa tukkoon.
 
Penguin sanoi:
Katso onko siellä tuulilasin alareunassa olevassa rännissä poistoputken suu. Joissain malleissa se on keskellä, joissa sivuilla. Se voi olla tukossa ja pesunestettä valuu raitisilmanoton aukosta sisään. Se riittää siihen, että haju tulee sisään. Sielläkin on vedenpoistumiselle väylä ja sekin voi olla tukossa. Nuo on niin pieniä pillejä, että etenkin jos auto seisoo paljon ulkona, niin voivat mennä lähes 10 vuodessa tukkoon.

Kuulostaisi loogiselta. Pitääpä tutkia. Mihin nuo poistot sieltä rännistä pitäisi mennä jos nyt satun ne löytämään?
Kesällä putsasin raikkarin kotelon ja siinä oli yksi letku mikä todennäköisesti on raikkarin kotelon poisto. Se ei ollut tukossa. Mutta vaikka se poistaisi kotelon sisältä itse nesteen niin kyllähän haju tulee sisälle.
 
Jostain sieltä letku/putki menee auton alle. Kaada vettä sinne varovasti, niin kyllä se selviää tuleeko läpi vai nouseeko rännissä vedenpinta.
 
Penguin sanoi:
Jostain sieltä letku/putki menee auton alle. Kaada vettä sinne varovasti, niin kyllä se selviää tuleeko läpi vai nouseeko rännissä vedenpinta.

Reiät löyty pyyhkijöiden kiinnitysten läheisyydestä. Vesi valuu sekä matkustajan että kuskin puolen etulokarin etupuolelle. Kaatelin vettä lasille ja ränniin ja ei näyttäisi olevan tukossa. Ikkunalle kaataessa kuskin puolelle vesi tuli kuskin puolen etulokarin takapuolelta. Missään vaiheessa raikkarin koteloon ei päässyt vettä eikä sen puoleen edes sen päälle. Eli ei ainakaan poistot ole tukossa.

Edit: varsinaisia putkia siellä ei näyttäisi olevan, vesi valuu mustan rännimuovin läpi pellin päälle ja sitä pitkin lokareille. Tai sitten putket ovat tosi hyvin piilossa :D
 
Sitten tuo pesunesteen haju vaan jää johonkin ilmataskuun ja siirtyy kaarteessa raitisilmanottoon.
 
Ajossa lasille suihkittu pesunestehän poistuu ylöspäin joten se tuskin tuoksuu ilmanvaihtojärjestelmän kautta. Sen olen useassa autossa huomannut, että raitisilmaa tulee normaalia enemmän sisään juurikin kaarteissa. Veikkaisin siis vuotoa pesunestejärjestelmässä jota lähtisin etsimään säiliön ja suuttien väliltä. Tämä sitten tulisi mutkissa tuloilman mukana sisään.

En tiedä mistä tuo lisääntynyt tuloilma mutkissa johtuu mutta useissa autoissa olen kyydissä ollessa tuon huomannut. En nyt muista onko kysesssä juuri ranskalaiset mutta niissäkin olen jonkun verran kyydissä istunut.
 
Kale sanoi:
Ajossa lasille suihkittu pesunestehän poistuu ylöspäin joten se tuskin tuoksuu ilmanvaihtojärjestelmän kautta. Sen olen useassa autossa huomannut, että raitisilmaa tulee normaalia enemmän sisään juurikin kaarteissa. Veikkaisin siis vuotoa pesunestejärjestelmässä jota lähtisin etsimään säiliön ja suuttien väliltä. Tämä sitten tulisi mutkissa tuloilman mukana sisään.

En tiedä mistä tuo lisääntynyt tuloilma mutkissa johtuu mutta useissa autoissa olen kyydissä ollessa tuon huomannut. En nyt muista onko kysesssä juuri ranskalaiset mutta niissäkin olen jonkun verran kyydissä istunut.

Joo pitää tutkia seuraavaksi tuo vuotaako letkut tms kun nestettä käyttää. Jos jostain syystä tuloilmaa tulee kaarteissa enemmän niin voihan tuo olla ominaisuuskin kyseisessä mallissa, en tiedä. Onneksi ei olla kovin ison asian äärellä :D