https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Citroen e-C4

kahe

Hallitusjäsen
Liittynyt
28.1.2015
Ihan kivan näköinen, mainos bongatu telkusta.

Tietoja:
https://news.cision.com/fi/citroen-finland/r/uusi-e-c4---tayssahko-ja-uusi-c4--citroen-uudistaa-kompaktin-hatchbackin,c3145123

Kokonaishinnat Suomessa alkavat 100% sähköversiolle 35 398 €:sta ja 19 367 €:sta polttomoottoriversioille (PureTech 100 Live Pack). Asiakastoimitukset Suomessa alkavat tammi-helmikuun vaihteessa 2021.

Hinnasto julkaistu:
https://news.cision.com/fi/citroen-finland/r/uusi-citroen-c4-ja-e-c4---100--sahko--suomen-hinnat-on-julkaistu-ja-ennakkotilaukset-alkaneet,c3253459

https://citroen.alkali.fi/hinnastot/henkiloautot/uusic4/hinnat/
 
Tämä on harkinnassa bensamoottorilla.
Tuon kotiin kukkia kerran viikossa ja kerään plussa pisteitä, että uskallan kotona ehdottaa.
Mulla on nyt plussa pisteitä nirkosesti.
 
Pari citikkaa omistaneena aiemmin, niin kyllä uskaltaisin kokeilla ja hinta ei ole paha. Ulkoa ja sisältä näyttää paljon paremmalta kuin IDt tai Enyaqit.
 
On muuten kerrankin toimiva hinnasto ja varusteluettelo. 37400€ tuli Feel varustein lämmitetty ratti, peruutuskamera ja oranssi väri.
 
Nimenomaan mukavuusaspektista tämä kiinnostaa. Takaosan ilmeestä en kuvissa tykkää edelleenkään, pitäisi nähdä livenä.

ë-C4 Shine + Advanced Comfort -istuimet + Hifi + jatkotakuu olisi hankintatuki huomioiden noin 39500. Ei halpa, mutta kiinnostaa silti, tuo olisi oikein sopiva meille toiseksi autoksi rangeltaan. Rouvalle tulee vuodessa pelkkiä työmatkoja 35000 kilsaa (160 km/päivä) ja vaikkei toisessa päässä mitään latausmahdollisuutta ole, niin 350 km rangen pitäisi olla huonossakin kelissä varmasti riittävä.
 
Sama voimalinja kuin e-208:ssa, joten tiukaa tekee talvella heikommassa kelissä päästä 160 km latauksella.

Meidän rouvalle auton hankkiminen on jatkossa joko hiton helppoa tai tosi vaikeaa. Mittariston pitää kuulemma olla ratin yläpuolelta katsottavissa, joten merkit ja mallit tulee sillä rajattua aika pieneen. Citroen ei kuulu niihin. Omaan silmään tämä uusi C4 näyttää aivan hirveältä, joten ei tule meille tällaista.
 
Meinaatko että alle puoleen WLTP-lukemasta jäisi? Se on kuitenkin 350 km. Ajo puhtaasti maantietä, kesällä 90-110, tavlella 90 km/h.

e-2008 vaihtoehto sekin, pitkälti sama. Tän mahdollinen mukavuus kiinnostaa.

(Ja tuo mittarin yläpuolinen mittaristo on itsellekin erittäin pop, mutta on tuossa hudi)
 
Hieno tämä on ja sopivasti ranskalainen, persoonallinen. Erityisesti kabiini näyttää hienolta.
Luulisi rangesta 50% pääsevän huonollakin kelillä.
 
Eihän e-208 mene edes 300 km kesäsäässäkään, niin miten menisi tämäkään. 20 astetta pakkasta ja kunnon lumipyry, niin ollaan puolessa.

Lisäys: tosin en minä ole kokeillut, olen vain lukenut mitä media kirjoittaa.
 
Tykkään C-pilarin / oopperaikkunan seudusta aivan valtavasti. Tosi makea sovellus GS/CX/XM-perimästä. Myös CHR-perä on hieno, mutta selkeä lainaus täysin ulkopuolelta tuntuu oudolta.

Sitten taas se keula... Mikä ihme PSA:ta oikein vaivaa?  Jos armeliaasti keskityn vain erääseen yksityiskohtaan, niin ajovaloumpio on erikoisen laajapinta-alainen muihin nykyautoihin verrattuna. Suunnannäyttäjä tulevalle vai ei, saa nähdä.
 
tai sanoi:
Sitten taas se keula... Mikä ihme PSA:ta oikein vaivaa?  Jos armeliaasti keskityn vain erääseen yksityiskohtaan, niin ajovaloumpio on erikoisen laajapinta-alainen muihin nykyautoihin verrattuna. Suunnannäyttäjä tulevalle vai ei, saa nähdä.

Itsellä taas juurikin tuo rajusti valtavirrasta poikkeava keula sytyttää. Ja perän valot ei. Oisivat rohkeasti tehneet DS-henkiset takavalot eikä tuollaisia otjokopioita. Niin ne mielipiteet eroavat.
 
Penguin sanoi:
Eihän e-208 mene edes 300 km kesäsäässäkään, niin miten menisi tämäkään. 20 astetta pakkasta ja kunnon lumipyry, niin ollaan puolessa.

Akku on 50 kWh, niin eiköhän sillä 25kWh/100km sentään parisataa km pääse joten 160km:ään piisaa.  Vaan asiahan selviää kun hakee pirssin koelenkille.
 
Taky sanoi:
asiahan selviää kun hakee pirssin koelenkille.

Tämä täytyy tehdä. Varmaan aloitan e2008:sta, koska siinä on ihan samat palikat, mutta toistaiseksi varmasti löytyy helpommin kokeiluun. Jos tammikuulle saisi ja sitten yön yli latailu kotona, työmatka ees-taas aggressiivisella ajotyylillä. Oikeasti toki pitäisi jäähdyttääkin se siellä toisessa päässä eikä ajella suoriltaan lämpimällä takas.
 
Tietääkö joku mikä virka C4:n umpiossa näkyvällä kolmannella ledisegmentillä on?

Valot päällä -kuvia ei oikein löydy ja vielä vähemmän niistä selviää kunkin segmentin funktio.



 

Liitteet

  • e-C4.jpg
    e-C4.jpg
    217,1 KB · Katsottu: 161
  • C4.jpg
    C4.jpg
    229 KB · Katsottu: 213
En tuosta tiedä, mutta minulla pösössä on lyhyillä valoilla päällä kaksi segmenttiä ja kolmas syttyy pitkillä.
 
Jotain tuon suuntaista itsekin kuvittelisin — vaikea keksiä mikä tuo kolmas muutoin olisi, kun sumaritkin on erikseen ja tuskin tuolla nyt oli kääntymisvaloakaan toteutettu.

Meillä Pösöissä molemmat ledisegmentit palavat aina, pitkillä vaan kirkkaammin/laajemmin.
 
juzzipussi sanoi:
Ot.
e2008 hankintatuki tuplana, siis 4000€ Metroautossa.
Thanks. Tuo buukattukin viikonlopuksi kokeiluun, katsotaan sen jälkeen a) kiinnostaako kyseinen sähköinen voimalinja b) kiinnostaako e-2008 vai e-C4 enemmän.
 
Penguin sanoi:
En tuosta tiedä, mutta minulla pösössä on lyhyillä valoilla päällä kaksi segmenttiä ja kolmas syttyy pitkillä.

Näin se on C4:ssäkin. Umpiossa kaksi ylempää segmenttiä palavat aina, kolmas syttyy mukaan kun vaihtaa pitkille. En tutkinut kirkastuuko nuo kaksi ylempää pitkille vaihtaessa.

Kokonaisuutena auto oli pikaisilla tyypeillä hieman pettymys. Alusta oli ihan älyttömän pehmeä ja mukava, mutta ajoasento ei oikein äkkiseltään sopinut itselleni. Tykkään pystystä ja korkeasta asennosta ratti sylissä, ja tuollaisilla säädöillä asennon sai muuten hyväksi, mutta penkin etureunaa olisi pitänyt pystyä nostamaan -- mutta sellaista säätöä ei ollut. Lisäksi en nähnyt mittaristosta kuin puolet -- kaikki piti katso HUDista, joka toki olikin hyvä.

Pikakokeilun tein bensalla ja kokeilu oli siksikin lyhyt. Ensi viikolla pidempi kokeilu sähköllä. Mutta vähän nyt jäi sellainen fiilis että ei tuo ehkä ole oikea vaihtoehto, katsotaan nyt vielä pidemmän kokeilun jälkeen.
 
Nostetaas tätä vähän kun tämä oli näköjään tullut vaihtoehdoksi autoverkkokaupan #uusivuodeksi -valikoimaan parhaalla Shine -varustetasolla. Hinta samat 395€/kk kuin 2008 Allurella ja Kona Stylellä. Läpäisisi omat ulkonäkökriteerini toisin kuin Kona ja myös varustekriteerit paremmin kuin e-2008. Oliko niin että näihin saa 2000€ hankintatukea, kun kyseessä on takaisinostosopimus eli maksettavaa jää 12x395€-2000€ = 2740€ + vakuutus ja huolto?
 
Tipi sanoi:
Oliko niin että näihin saa 2000€ hankintatukea, kun kyseessä on takaisinostosopimus eli maksettavaa jää 12x395€-2000€ = 2740€ + vakuutus ja huolto?

Taitaa hankintatuki ola jo laskettuna mukaan tuohon 395 euroon.
 
Ok. Kävin myymiössä istahtamassa autossa, mutta en innostunut koeajolle...upottava kuskinpenkki ei tuntunut omalta jutulta.