https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

PlayStation 5

Markku J

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Avaan ketjun uudelle konsolille. Minun oli tarkoitus ennakkovarata PS5, mutta näköjään Gigantin kiintiö meni jo eilen, ja minä muistin myynnin avautuvan vasta tänään.

Mutta ehtiipä tuon jossain vaiheessa saada. Pojalle olen sellaisen hankinnan luvannut.
 
Laitoin juuri DNA:lta tilaukseen Digital Editionin. Kai se sieltä jouluksi kerkeää tulemaan(?) Tämä onkin menossa nuoremmalle pojalle. Vanhemmalle pojalle on sit lupailtu joululahjaksi (on siihen itse myös säästänyt rahaa) pelitietokonetta. Sellaista pitää sitten metsästää varmaan Black Fridayn aikana.
 
En ole vielä laittanut tilaukseen, ja tais juna mennä jo. Pohdin, että vieläkö se pitää ottaa Blu-Ray -versio vai meneekö suoraan digitaaliseen versioon.
 
Laitoin DNA:lle tilauksen Digital Editionista. Siellä näytti levyasemallinen versio olevan loppuunmyyty, mutta sitä en ajatellutkaan hankkia, kun blue-ray -asemalle ei käyttöä ole. Saa nähdä perustuuko tämä ennakkomyyntimäärä laitekiintiöön, joka oikeasti on tulossa, vai onko se vaan DNA:n arvaus.

Elisalta olen hankkinut muut laitteet & palvelut, mutta heillä on PS5 20 eur muita myyjiä kalliimpi.
 
Eipä ole kiirettä, hankitaan sitten kun on lastentaudit karsittu, nelosella pärjää toistaiseksi, mutta toki päivitetään jossain vaiheessa.
 
Onnistuiko kukaan nappaamaan vitosta mistään? Aika kysyttyä kamaa on ja mahdottomalta tuntuu saada mistään. Meille on myös tarkoitus moinen hankkia mutta sitten joskus ensi vuonna. Kaveri moista yritti pukin konttiin mutta ennakkovarauksista huolimatta ei saa tämän vuoden puolella.
 
Prismasta meni tilaus läpi. Oli tosin sitten sitä "ylimyyntiä" eli konsoli tulee vasta seuraavasta erästä, jonka on kuitenkin lupailtu saapuvan vielä ennen joulua.

En minä oikein ollut edes innostunut koko aparaatista etukäteen, muttta vaimo oli sitä mieltä että se pitää nyt saada. Ja kyllähän se hype sitten tarttuu, kovasti odotan laitetta saapuvaksi.  ;D
 
Minä sain DNA:lta viestin, että tilaamani PS5 tulee vasta alkuvuonna 2021. Olin muutaman päivän myöhässä ennakkotilauksen kanssa. Xbox Series X meillä on jo ollutkin reilun kuukauden.
 
Syyskuussa tilaamani PS5 Digital Edition saapui tänään. Tuohon ei vaan taida olla mitään erityisen kiinnostavia pelejä, joilla uutuuden tehoa voisi ihastella.
 
Lisäbonuksena PS5:n hankkineet PlayStation Plus -jäsenet saavat välittömästi tukun PS4:lta tuttuja ja uudelle laitteelle ehostettuja pelejä ilmaiseksi käyttöönsä. Remasteroituun kokoelmaan sisältyvät mm. Bloodborne, Fallout 4 sekä God of War, joten pelattavan ei pitäisi loppua kesken.
 
Mikä tämän saatavuus tilanne on?

Pitäisi jälkikasvulle ostaa ja itteä ei kiinnosta yhtään, joten en myöskään tiedä saatavuudesta enkä laitteesta mitään.
 
Taitaa tällä hetkellä joka paikasta loppu ja kukaan ei osaa antaa arviota saatavuudesta. Jos sen jokatapauksessa aikoo ostaa, niin kannattaa varmaan pukata ennakkotilaus vaikka Verkkokauppaan sisään niin varmistaa oman paikan jonossa.
 
Paitsi, että verkkokauppa.com kuten muutkin myyjät ovat tätä mieltä: Emme tällä hetkellä ota vastaan lisää ennakkotilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi
 
Verkkokaupan tällä tai ensi viikolla saapuvasta erästä on luvattu riittävän koneita suunnilleen syyskuun puolivälissä tehtyihin ennakkotilauksiin.

Sitä voi sitten vaan arvailla millainen jono kaupoissa noita tilauksia on ja milloin koneita alkaa näkyä kaupan hyllyillä. Ainakin on lehti puussa ennen sitä, mutta mahtaako ehtiä jo kellastuakin...?

Että jos jälkikasvu alkaa nyt kärttämään konetta, niin varman päälle pelaava lupaa sen joululahjaksi...
 
Eipä itsellä tuota ole kiire saada mutta mahtaako saada tänä vuonna laisinkaan?
 
Kummallista kyllä, että julkaisun yhteyteen ei saatu ulos kyseiselle alustalle optimoitua todellista huippupeliä, joka houkuttelisi hankkimaan laitteen tuomalla uuden tekniikan mahdollisuudet näyttävästi esiin. PS5:n mukana tulee kyllä junnuille sopiva, vanhan kunnon Super Marion tyyppinen tasohyppely, joka näyttää grafiikaltaan hienolta (Astro's Playroom).

Toki myyntimäärät osoittavat, että ilman uusia pelejäkin kauppa on toistaiseksi käynyt, mutta ainakin minun näkökulmastani kaikki 10 v -pojan pelaamat pelit näyttävät samoilta kuin aiemmalla konsoliversiolla. Lieko sitten 18+ tarjonnassa jotain todella uutta....
 
Mikä siitä Astrosta tekee junnujen pelin?  :eek:

Mun mielestä se oli todella mainio tasohyppely josta olisin voinut vaikka maksaakin. Lisäksi peli ratsastaa nostalgialla, esitellen pleikkarit lisälaitteineen ykkösestä alkaen. Eihän junnut olleet syntyneetkään vielä silloin kun sillä pelailtiin.  ;D
 
Markku J sanoi:
Lieko sitten 18+ tarjonnassa jotain todella uutta....

Cyberpunk 2077 suosittelen aikuiseen makuun. Varsinkin jos on PS5, se pyörii videoiden mukaan ihan asiallisesti. Ps4 Prolla hitailee välillä, mutta on aivan pelattava. Perus Ps4:llä on aika tuskaa.

Pelihän on siis vielä Ps4-versio, mutta osaa kuitenkin hyödyntää jo Ps5 rautaa osittain. Itse peli on todella hyvä, harmi vaan että konsolitoteutus oli/on keskeneräinen. Ps5:llä ei kuitenkaan isoja ongelmia, kun teho raudassa kompensoi huonoa koodausta. Patcheja tullut tasaiseen tahtiin ja nyt ollaan versiossa 1.1.

Tietysti jos malttaa odottaa varsinaista Ps5-versiota loppuvuoteen, niin saa varmasti vielä hienomman kokemuksen kaikin tavoin.


 
Leo sanoi:
Tuliko PS5:sen mukana sitä hdmi kaapelia, joka tulee 4k 120hz eli hdmi 2.1?

HDMI -kaapeli tuli mukana. En osaa sanoa sen 2.1 yhteensopivuudesta. Meillä on pelitelkkarissa (Samsung Q80T) vain yksi portti tuota tukemassa ja se on varattuna Xbox Series X:lle.
 
Ihme ja kumma, meillä on PS5 tv-tason hyllyllä. Olin jo tuudittautunut siihen ettei tulla saamaan konsolia tämän vuoden puolella ja kenties ei ennen ensi kesää. Päätin siis skipata alkuhuuman ja hankkia konsolin myöhemmin, enkä laittanut mihinkään varausta sisään. Myöhemminhän mikään kauppa ei ottanut enää uusia varauksia vastaan. Kaikki nettiskabat tuli yritettyä mutta ei ollut onni myötä. Onneksi kaveri soitti kesken loman, että Gigantissa on konsoleita tilattavissa. Ei muuta kuin auto hetken kuluttua parkkiin ja puhelimella tilaus sisään.

Nykyisten konsoleiden kanssa on tökkinyt levyt ja muistikortit jotka pitää olla sisällä jos meinaa jotain pelata. Eli siis ajatuksissa on ostaa pelit PS kaupasta mutta jotenkin ne näyttäisivät oleva siellä kalliimpia?

Nyt sitten pitäisi saada koneeseen rallipeli. Mitäs raati on mieltä, WRC 10 vai Dirt 5? Olen muksujen kanssa takonut nyt kesän jälkeen PS3:lla Dirt 3:sta vanhalla Logitechin Driving Force GT:llä joka on ollut meille riittävä. Ratti ei tietenkään toimi PS5:ssa ja Logitechia ei vissiin PS5:lle saa vaan pitäisi siirtyä Thrustmasterien maailmaan. Kirjavat ovat kommentit niistä kuten hinnatkin. Mitäs rattia raati suosittelee?
 
Ilmeisesti arvostelujen mukaan Dirt 5 on melko arcademainen mutta siitä huolimatta ollaan tykätty kolmosesta joka lienee samaa kastia.

Kenelläkään siis ei ole PS5:n kaverina rattia?
 
^Meillä PS5 on jäänyt Xbox Series X:n varjoon. Tosin kummallekaan uutuudelle ei ole löytynyt vielä pelejä, jotka olisivat kiinnostavia näyttämään uuden konsolin suorituskyvyn. Toki tuo PS5:n mukana tuleva ilmaispeli Astro on meillä saanut suosiota, mutta se on jo pelattu läpi. Hieno grafiikka siinä on.

Meillä on Xboxille Microsoftin Gamepass Ultimate, mikä vaikuttaa pojan valintoihin. Ja meillä on nyt konsoleita aika monta: PS4, Xbox One X, PS5 ja Xbox Series X.

Nyt odotellaan Xboxille Forza Horizon 5:a, jonka pitäisi tulla marraskuussa.
 
Kale sanoi:
...
Nyt sitten pitäisi saada koneeseen rallipeli. Mitäs raati on mieltä, WRC 10 vai Dirt 5? Olen muksujen kanssa takonut nyt kesän jälkeen PS3:lla Dirt 3:sta vanhalla Logitechin Driving Force GT:llä joka on ollut meille riittävä. Ratti ei tietenkään toimi PS5:ssa ja Logitechia ei vissiin PS5:lle saa vaan pitäisi siirtyä Thrustmasterien maailmaan. Kirjavat ovat kommentit niistä kuten hinnatkin. Mitäs rattia raati suosittelee?

Logitechin G29 + wheel stand pro v2 deluxe tms tuli eilen hankittua käytettynä ja ihan kivat ajelusessiot oli eilen illalla pojan kanssa. WRC 10 tuli hankittua black friday aleista ja mielipide siitä hieman jakautuu. Ihan ok kuitenkin. Joku Dirtti tuli PS plussan mukana tyrkylle ja on melkoista kuraa. GT7 pitänee hankkia mutta ei kiire.