- 25.8.2020 klo 19:39 / Miksi käytät 98:a 95:n sijaan ?
Suurin osa normimoottoreista on speksattu 95:lle, joten miksi käytät itse 98:a autossasi ja onko noissa eri tehtaan 98:ssa oikeesti eroja (esim. Shell 98 V-Power) ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Zaphod sanoi:Tartteeko joku AVGAS100LL:ä? Löytyisi peruskamaa ja lisäksi tolueeniseostettua, jolloin oktaanit noin 103.
Beedro sanoi:Paljonko 100LL löytyy? Mulla tulossa yks härrävärkki, mikä käyttäis tuota. Onko säiliössä vai kanistereissa?
Myös 1.6 vaparissa on tämä ilmiö havaittu. Öljyn laimentuminen tällätavoin on harvoin "ääneen puhuttu" juttu.teemur sanoi:Uskon, että moni ahdettu pikkumoottori kuluttaa öljyä mutta tikussa se ei näy 95E10 käytöstä johtuen huoltovälin aikana - voiteluaine vain laimentunut. Jotkin muuttuvat huoltovälinäytöthän tämän käyttösykleihin perustuen huomioivat.
MyyjäX sanoi:Myös 1.6 vaparissa on tämä ilmiö havaittu. Öljyn laimentuminen tällätavoin on harvoin "ääneen puhuttu" juttu.
Vaari sanoi:Mitä vaikuttaa öljyn voiteluominaisuuksiin, jos siihen sekoittuu autossa käytettävää polttoainetta? Kuluuko moottori oleellisesti nopeammin lyhentäen näin ollen sen elinikää?