https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

TM: Uusi Golf arvioitu, tässä muutamia huomioita

rka1

Klassikko
Liittynyt
10.12.2015
Volkswagen Golf 1,5 eTSI 110 kW MHEV DSG Style Premium
Valmistaja: Volkswagen AG, Wolfsburg, Saksa

Hinta: 33 133 €
Autoedun verotusarvo: vapaa 680 €/kk, käyttö 515 €/kk
Ajoneuvoveron perusosa: 139,43 €/v
Käyttövoimavero: –
Takuu: 2 v, maalitakuu 3 v, koritakuu 12 v
Ajoturva: huollosta huoltoon

Melu ja valot
Soralla kivien ropina on etäistä muovista koputusta. Äänimaailma on jousituksen ja moottorin suhteen sivistynyttä ja eleetöntä.
Rengaskumina on häiritsevää, ja karkealla asfaltilla ajo saa aikaan myös muoviresonointeja, joita ei kaupunkinopeudessa esiinny. Desibelilukemat eivät ole järkyttäviä, mutta auton toivoisi olevan hiljaisempi.
Kaupunkiympäristössä tärkeintä on, ettei ajamiseen tarvitse varsinaisesti kiinnittää huomiota, vaan voi keskittyä ympäristön havainnointiin ja auto ikään kuin vain seuraa ajatusta. Juuri sellainen olo on Golfilla ajaessa.
Koko auton merkittävin muutos on kokonaisvaltainen digitalisoituminen. Mittaristo ja keskinäyttö on sulautettu yhteen, ja ne ovat päätähtinä.
Ajovalovalinta on aina käynnistyksen jälkeen Auto-tilassa, mutta silti kaukovaloautomatiikka pitää erikseen kytkeä käyttämällä viiksi edessä. Esimerkiksi Audeissa tätä vaivaa ei enää ole. Valoille on lisäksi valinnat kosketusnäytössä.
Ledeistä huolimatta takavalot eivät edelleenkään pala huomiovaloilla.
Kevythybridijärjestelmä sujuvoittaa ajamista. Se avustaa voimalinjaa oleellisissa paikoissa. Täysin moitteeton kaksoiskytkinvaihteisto ei ole vieläkään, mutta selkeitä ongelmia, kuten terävä liikkeellelähtö, ei enää esiinny. Satunnaisia rykäisyjä tulee harvakseltaan, joten pientä kehitysvaraa on edelleen. Valtaosan ajasta vaihteisto on hyvä.
HYVÄÄ
voimalinja
ohjaus
HUONOA
aeb-järjestelmän toiminta
rengasmelu