autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Kosketusnäytön ihanuus ja kurjuus  (Luettu 5925 kertaa)

Poissa Taski

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 286
Vs: Kosketusnäytön ihanuus ja kurjuus
« Vastaus #80 : 10.01.2021 17:50 »
Monista kirjoituksista paistaa minäolenoikeassa-asenne. Puuttuuko ihmisiltä ymmärrys toisen valintoihin? Ei se ole tyhmyyttä, jos joku valitsee toisen mallin.
Mielipiteitä. Jokaisella on oikeus omaansa, eikä se kaipaa mitään miksiihmeessä-kommentteja. Olkaatten tyytyväisiä omiin valintoihinne, mutta siihen se voisi jäädä.
Simmoottii. Joulua kohti, julistuskin tuli jo.

No eihän täällä olisi mitään keskustelua jos mielipideasioista ei voisi väitellä. Faktoista on huono väitellä kun ne on faktoja eikä niissä siten ole mitään väännettävää eikä väiteltävää.

Tällä foorumilla on muutenkin jo nähtävissä piirteitä liiallisesta suvaitsemisesta ja myötäilystä. Keskustelufoorumin idea ei yleenlä ole rinkirunkata ja taputella kaikkia selkään hyvien valintojen johdosta vaan keskustella ja perustella eri näkökantoja. Itseäni ei ainakaan kiinnosta tipan vertaa lueskella sivutolkulla mitään "jees jees hieno on!" kommentteja.

Paikalla ihaa

Vs: Kosketusnäytön ihanuus ja kurjuus
« Vastaus #81 : 13.10.2021 06:28 »
On sitä osattu ennenkin ja ihan samojen ongelmien ympärillä pyöritty kuin nykyisinkin.  ;D

https://tekniikanmaailma.fi/tiesitko-buick-toi-hienon-kosketusnayton-auton-kojelautaan-jo-vuonna-1986-asiakkaat-eivat-sille-lammenneet-ja-syyt-kuulostavat-kovin-tutuilta/



<a href="https://youtu.be/mEzEbS4uvuo" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/mEzEbS4uvuo</a>
Kia Optima SW plug-in hybrid MY19


Poissa Vempula

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12220
Vs: Kosketusnäytön ihanuus ja kurjuus
« Vastaus #82 : 13.10.2021 15:35 »
Nyt kun uudessa autossa on siirrytty entistä enemmän kosketusnäyttöjen & hipaisukytkimien taakse ja samaan aikaan on arkiset tiet muuttuneet huomattavasti huonokuntoisemmksi, on alkanut ärräpäitä lentelemään. Kun tulee virhepainalluksia niin helposti auton heilahtaessa. Fyysisen näppäimen kanssa näin ei kovin helpolla käy.

Suomen tasaisilla baanoilla tähän ongelmaan ei varmasti törmää, mutta täällä on vähän ärsyttävää, kun kaupunkiliikenteessä ei pysty oikein mitään perustoiminoja säätämään liikkeessä. Onneksi monitoimiratissa on sentään vielä nappeja jäljellä, että pystyy edes jotain tekemään "selkärangasta".

Poissa revote

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 221
Vs: Kosketusnäytön ihanuus ja kurjuus
« Vastaus #83 : eilen kello 10:32 »
En lue koko ketjua läpi, voi olla että nämä on jo molemmat mainittu mutta BMW:n rulla on hyvä. Toinen sitten se, että mitä tulee kosketusnäyttöihin niin niitä käytettäneen myös siksi, ettei valmistajan tarvitse käyttää aikaa ja rahaa käytettävyyden suunnitteluun. Kosketusnäytön ja sen käyttöliittymän käytettävyyden suunnittelu lienee helpompi kuin että kaikkia toimintoja käytettäisiin vaikka bemarin rullalla.


Toinen syy lienee kustannussäästöt. Autoja kun tilataan erilaisilla lisävarusteilla niin kabiineja ei kuitenkaan tarvitse suunnitella ja rakentaa montaa erilaista. Tarkoitan, että kaikissa on samat fyysiset napit ja asiakkaan valitsemia lisävarusteita käytetään sitten kosketusnäytöllä.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 10:38 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 '07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa revote

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 221
Vs: Kosketusnäytön ihanuus ja kurjuus
« Vastaus #84 : eilen kello 10:34 »
Nyt kun uudessa autossa on siirrytty entistä enemmän kosketusnäyttöjen & hipaisukytkimien taakse...

Hipaisukytkimet muutenkin pitäisi lailla kieltää.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 '07
Blacked S60 Instagramissa