https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Keskustelua amerikkalaisista autoista

redneck276

Vakiokalustoa
Liittynyt
23.5.2019
Päätin tehdä uuden ketjun, koska tämä aihetta sivuava ketju ei yksinkertaisesti sovi kaikkeen.
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=7881.0

Eli tämä ketju olisi kaikenlaiselle keskustelulle ja kysymyksille amerikkalaisista autoista. Aihealue on niin pieni täällä Suomessa, että uskon tämän tältä erää riittävän. Chevroletille, Fordille ja Teslalle löytyykin omat merkkikohtaiset alueet tuolta muualta.
 
Taka-ajatuksena oli myös ensimmäiseksi tutkia yhtä asiaa, mutta täällä tuskin löytyy montaakaan joka tuonne haluaa rekisteröityä. Overdrivella kun ei otettu tutkimusta vakavasti.

Kyse on siis Overdriven "yleistä keskustelua"-osion sulkemisen takia muodostunut uusi foorumi, joka korvaa tuota menetystä. Tiedän että Overdrive on harrasteauto-foorumi, mutta se on saanut aika paljon vaikutteita jenkkiautojen harrastajilta. Tämän uuden paikan tavoitetta tai kohderyhmää ei olla vahvistettu, mutta liittyy myös hyvin pitkälti Overdriven käyttäjien mielenkiinnonkohteisiin.

Onko täällä mainostaminen kielletty? Tarkoituksena ei ole kuitenkaan mainostaa, vaan tutkia sitä asiaa että onnistuuko uusien käyttäjien rekisteröityminen vielä foorumille vai ei? Uudet käyttäjät on pysähtynyt kuin seinään, vaikka tuossa pari viikkoa sitten niitä tuli vielä tasaiseen tahtiin. Mietin että olisiko palvelimen vaihdolla osuutta asiaan ja rekisteröityminen ei välttämättä onnistu.

https://kellari.vip/index.php
 
Olen foorumin ylläpidosta riippumaton henkilö. Muuten vain tuli mieleen kun katselin tilastoja. Nyt kun aikaa enemmän miettiä, kun Koronan takia ei tarvitse minnekään lähteä.
 
Kyllähän vanhemmissa jenkkiautoissa on tiettyä fiilistä, ja toisinaan jotain 60/70/80-luvun jenkkiä olen harrasteautoksi haaveillut. :) Vastaavasti nämä 90-lukuiset ja sitä uudemmat jenkit eivät oikein sytytä, niistä puuttuu se jokin.

Täytyypä tutustua tuohon Kellarifoorumiin, Suomen kapealla foorumikentällä uudet foorumit on aina plussaa, kunhan vaan pysyvät elossa.
 
Minusta amerikkalainen tapa suunnitella autoja on Eurooppalaista parempi. Siellä halutaan, että auto on mukava matkustaa ja helppo ajaa. Periaatteessa tämä ei toki koske pelkkiä amerikkalaisia autoja, vaan kaikkia amerikan markkinoille tehtyjä autoja.

Reseptillä kuitenkin syntyvät mielestäni parhaat autot. Niissä yhdistyvät tila, suuri määrä varusteita, tehokas moottori, automaattivaihteisto ja pehmeä alusta.

Eivät nuo toki eurooppalaisissakaan autoissa ennenkuulumattomia ominaisuuksia ole, mutta täällä niitä harvoin on kaikkia samassa autossa kaikkein kalleimpia lukuun ottamatta. Onhan täällä tavallisemmistakin autoista tehokkaampia malleja, mutta niissä on yleensä samalla urheilullisempi jousitus (ikäänkuin tavallinenkin eurooppalainen jousitus ei olisi tarpeeksi kova), kaikenlaista ulkonäkömuutosta ja matalaprofiilirenkaat.

Amerikassa taas käytännössä kaikissa autoissa on vähintään 200 hv. Aivan pienimmissä voi joutua tyytymään 150 hevosvoimaan. Mukavuuspainotteinen jousitus on sääntö eikä poikkeus ja varusteita riittää.
 
redneck276 sanoi:
Tarkoituksena ei ole kuitenkaan mainostaa, vaan tutkia sitä asiaa että onnistuuko uusien käyttäjien rekisteröityminen vielä foorumille vai ei? Uudet käyttäjät on pysähtynyt kuin seinään, vaikka tuossa pari viikkoa sitten niitä tuli vielä tasaiseen tahtiin. Mietin että olisiko palvelimen vaihdolla osuutta asiaan ja rekisteröityminen ei välttämättä onnistu.

https://kellari.vip/index.php
Tässä rekisteröitymisessä oli tosiaan ongelmaa, mutta se on taas korjattu.
 
Bear sanoi:
Kyllähän vanhemmissa jenkkiautoissa on tiettyä fiilistä, ja toisinaan jotain 60/70/80-luvun jenkkiä olen harrasteautoksi haaveillut. :) Vastaavasti nämä 90-lukuiset ja sitä uudemmat jenkit eivät oikein sytytä, niistä puuttuu se jokin.

Täytyypä tutustua tuohon Kellarifoorumiin, Suomen kapealla foorumikentällä uudet foorumit on aina plussaa, kunhan vaan pysyvät elossa.
Se fiilis on aina se hieno juttu jenkeissä, vaikka siihen ei voi suoraa rajaa vetää että mistä se tulee. Fiilis on huomattavasti pudonnut jo 90-luvulla, koska silloin kaikki on jo niin nykyaikaisen oloista. Pelti ohentunut huomattavasti ja se tietty "jämäkkyys" hävinnyt kaikesta. Toki poikkeuksia löytyy siihenkin ja omasta mielestäni 80-luvun autot ei anna sitä täydellistä fiilistä nekään, vaikka onhan ne tarkemmin ajateltuna enemmän oikeaa fiilistä antavia kun vertaa uuteen.

Pari esimerkkiä kuten:
Jos 90-luvun jenkin konepellille menisi kävelemään, niin aika varmasti se hieman vääntyisi tai menisi "kuopalle". Vuoden 1986 autossa konepelti on vielä melko vahvaa tekoa. Pelkästään auton kylkeen koputtamalla huomaa kuinka pelti on alkanut ohentumaan 70-luvun jälkeen tasaiseen tahtiin.
Toinen esimerkki. 70-luvun autossa penkit on vielä todella mukavia ja hyviä istua, mutta 90-luvun jenkeissä mukavuus on pudonnut (säästösyistä?). Kuitenkin ihmetyttää että ei esim. takapenkissä ole silmämääräisesti mitään eroa. 70-luvun ja 90-luvun penkit on aivan samanlaisella rungolla ja pehmusteiden paksuudessa ei ole kovinkaan isoa eroa. Silti se 90-luvun penkki on huomattavasti löysempi.
 
On kyllä mielenkiintoinen biisi. ;D Tullut ilmeisesti joskus Oldsmobilen mukana c-kasetilla.
 
Markku sanoi:
Ja taitaa jenkkilassäkin olla niin että kun varakkuutta kertyy,ilmestyy pihaan Chevroletin tilalle Mersu, BMW, Range Rover, Ferrari tai joku muu eurooppalainen premiumauto.
Cadillac tai Lincoln lisäksi, mutta niillä ei paljoa työtä tehdä. Buick olisi samalla viivalla BMW:n kanssa, mutta kumpikaan ei nyt niin hirveän hulppealta tunnut.
 
Arcca sanoi:
Kiitos nauruista aamupäivän ratoksi.  ;D ;D ;D
Olinkin jo unohtanut tuon tutulta kuulostavan letkautuksen, oli joku suomalainen jännitysleffa?
Sitä en muista mikä ohjelma oli.

Insomnia sanoi:
Kyllähän nuo Hiluxit ostetaan kovaan käyttöön. Pohjois-Pohjanmaalla kun on tässä taas kesän kierrellyt siellä sun täällä niin 9/10:stä vastaantulevasta avolavasta on Hiluxeja. Jos jossain sattuu hakkuutyömaalle niin lähes 100%:sti konekuski on tullut paikalle Hiluxilla.

Sitä paitsi terroristitkin ajaa Hiluxilla. Se on ikuinen auto tekniikaltaan.
Konemiehet käyttää täällä päin paljon Ford Rangereita ja näkyy niitä jenkkejäkin (Chevy, Dodge, Ford) sekä muutama Nissan.
 
ConD sanoi:
Nyt ei puhutakkaan enää tilastosta vaan autokannan avoimesta datasta, missä on KAIKKI Suomessa tieliikennekäyttöön merkityt autot.

Hiluxeja on vajaa 17 000kpl tuolla listalla, Amarokeja noin 3 000kpl.

Se että puhuu junttilasta, kerääntymisestä korjaamoille yms. eikä oikeasti ole edes halua ymmärtää asian oikeaa tolaa, niin sitten on pahasti ne lasit edelleen päässä. Et sinä saa puhuttua tuollaista asiaa toiseksi, vaikka "just sun mielestä" asia jotenkin toisin olisi. Suomi on iso maa, lapissa, pohjanmaalla, kainuussa, savossa, karjalassa ym. Hilux on työkalu. Kohtuuhintainen ja helkatin kestävä sellainen.

Mulle on sinänsä ihan yksi ja hailee mitä autoja Suomessa autokannassa on, mutta puhtaat valeet ja vääristävät "mukafaktat" siitä mitkä on Top5 autoja tai muuta on vaan sellaisia mitkä oion.
Junttila tuli ensimmäisenä mieleen, saahan sitä stereotypioita sanoa kun moni muukin täällä. Mitäs tuossa oli jenkki pikcupeista jollain sivulla, että "iso bensankulutus" ja "kertoo omistajasta itsestään", jossa viitattiin myös jonkinlaiseen junttiuteen. Saman näen ei amerikkalaisista pickupeista ja näen myös sen ettei niissä ole mitään järkeä.
Harvoin tulee kestävää japsia vastaan kun kaikki mistä mulla on kokemusta on ollut täysiä paskoja. Tai ehkä olen löytänyt vielä kestävämmät autot ja jonkun mielestä ne japsit onkin kestäviä, kun niistäkin huonompia vielä löytyy.


---------------------
Aiemmin kerroinkin havainnoista Varsinais-Suomesta ja täällä tulee vastaan pickuppeja juuri tuon aiemmin listaamani top 5 mukaisesti. Eroja löytyy Suomen alueilta paljonkin kun esim. vaikka monen itäsuomalaisen mielestä yli 30-vuotiaita japseja tulee paljon vastaan liikenteessä ja ne on kestäviä. Sitten kun lännessä alkaa katsomaan liikennettä niin eipä niitä ole eikä niitä kovinkaan arvosteta. Samoja eroja löytyy myös esim. Yhdysvaltojen osavaltioiden välillä. Esim. Oregonissa on prosentuaalisesti todella paljon pickuppeja ja myös paljon vanhoja sellaisia, joita ei sitten välttämättä taas New Yorkista löydy samalla tavalla.

Mistä ihmeestä löytyi liikennekäytössä olevat autot malleittain?


Insomnia sanoi:
Eihän edes jenkkilässä itsessään maan henkilöautotuotteet pärjää japskeille. Ne jotka ei aja noilla punaniskapickupeilla vaan henkilöautoilla ostavat Toyotaa ja Hondaa.

https://insurify.com/insights/most-popular-cars-in-america-2021/

Tässä on kiva kartta. Melkein yks yhteen Trumpin kannatuskartan kanssa tuo sininen alue  ;D
Amerikkalaisten autojen myynnin kokonaismäärä on vaan suurempi, vaikka ei henkilöautoissa mallikohtainen myynti ole isoa. Japsit tulevat myynnissä kakkosena ja muut seuraa perässä.

Henkilöautoja löytyy vielä paljon, vaikka viime vuosien trendi on ollut lopettaa henkilöautoja, eikä se koske pelkästään vain USA merkkejä vaan myös muita.

Yksi asia erottaa kuitenkin amerikkalaiset ja japanilaiset. Vaikka japsien myynti voi olla uutena USA:ssa suurta niin ne myös häviävät paljon nopeammin mitä amerikkalaiset. Arvostus varmaan laskee jossain kohtaa rajusti.
 
Olen kuvannut paljon jenkki pickuppeja niin tilastoin bongaukset tähän. Ei tästä alueeni jakaumaa näe selvästi, mutta asukaslukuun suhteutettuna tässä on jo hirveä määrä jenkki pickuppeja 3-vuoden aikana. Suurin osa bongattu 2019-2021. Pitäisikö niitä ei amerikkalaisia sitten olla näkynyt 500kpl vai mikä se jakauman pitäisi olla trafin tilastoihin suhteutettuna? Uudet Ford Rangeritkin on periaatteessa amerikkalaisia, kun se korvasi USA:n mallin. Australiassa suunniteltu Ranger.

Yhteensä 77kpl, joista olen saanut kuvan (pois lukien tietysti ne joista en saanut kuvaa)

Chevy 2020-2021 1kpl
Chevy 2015-2019 2kpl
Chevy 2007-2014 2kpl
Chevy 1999-2007 3kpl
Chevrolet/GMC 1988-1998 21kpl
Chevy 1980-1987 3kpl
Chevy 1973-1979 2kpl
Chevy 1960-luku 2kpl
Chevy 1954 1kpl (aito suomiauto)

GMC 2010-luku 1kpl
Chevy S10 90-luku 1kpl

Ford F-sarja 2000-2021 7kpl
Ford 90s 1kpl
Ford 60s 1kpl
Ford 30s 2kpl

Graham 1kpl

Dodge 1994-2002 4kpl
Dodge 2003-2008 5kpl
Dodge 2009-2021 10kpl

Herrasmies pickupit

Chevy Avalanche 2kpl
Cadillac Escalade EXT 2kpl

Chevy SSR 1kpl
Chevrolet Elcamino 2kpl
 
redneck276 sanoi:
Mistä ihmeestä löytyi liikennekäytössä olevat autot malleittain?
Edit: etsippä aamun kuluksesi oikeat lukumäärät autoja täältä paljonko niitä tieliikenteessä on:
https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/avoin-data?toggle=Ajoneuvojen%20avoin%20data%205.14
ConD sanoi:
Nyt ei puhutakkaan enää tilastosta vaan autokannan avoimesta datasta, missä on KAIKKI Suomessa tieliikennekäyttöön merkityt autot.
Sieltä käymään läpi... ei tartte bongailla omien lasien läpi, kun tuo n. 880Mt .csv tiedosto ne kertoo kaikki. Sieltä minä niitä olen perannut tässä aamulla. Olet yksinkertaisesti määräarvioidesi suhteen pielessä.
 
ConD sanoi:
Sieltä käymään läpi... ei tartte bongailla omien lasien läpi, kun tuo n. 880Mt .csv tiedosto ne kertoo kaikki. Sieltä minä niitä olen perannut tässä aamulla. Olet yksinkertaisesti määräarvioidesi suhteen pielessä.
En ole puhunut määräarvioissa koko Suomesta vaan sitä mitä tuolla liikenteessä näkyy. Toistan jo 4. kertaa.


Ei nuo trafin tilastot aukea. Lataa 20min ja näyttää ne vain osittain. Enkä näe missä se 880Mt on?
 
redneck276 sanoi:
En ole puhunut määräarvioissa koko Suomesta vaan sitä mitä tuolla liikenteessä näkyy. Toistan jo 4. kertaa.
tuo mitä itse kukin näkee tai rekisteröi, riippuu paljon siitä esim mistä automallista on milloinkin kiinnostunut.
kohta niitä samoja on kaikkialla kun et aiemmin huomannut ainuttakaan...

rumuudellaan toki nuo jenkki pick-upit kyllä pistää enemmän silmään, kuin esim se Hilux
 
Niin... se pitää ne jenkkilasit ottaa pois päästä.

Lyhyt sunnuntaiajelu 7+7km mennen ja tullen, 1 Hilux, 1 L200, 1 Navara, 3x 2017 Q7 Audia, 5x GTE Passattia. Jenkkejä vaikka hakemalla haki, tulos 0kpl. Ei niitä ole yleisesti tuolla ulkona liikkumassa, ainakaan näillä nurkilla ja sunnuntaipäivänä.

Jos tykkää katsella vain jotain tiettyä niin sitten näkee jotain tiettyä. Katselin tarkoituksella nyt pick-uppeja, Uudehkot Q7:t pisti silmiin ja nuita Plugari-Passatteja vaan on tällä nurkalla Suomea ihan pirusti.

Liikenteessä bongaa sitä mitä haluaa etsiä. Mutta se paljonko autoja liikenteessä ON ei ole yhden bongailijan varassa, eikä siitä kannata turhia mukafakta-tilastoja tehdä. Se paljonko niitä liikennekäytössä oikeasti on, löytyy tosta Trafin aineistosta. Zippinä se on ~200Mt ja purettuna 880Mt. Excelillä tai openofficella jollain mopotietsikalla tuota on suotta yrittää aukoa kun loppuu rivitkin sovelluksen järjestä, mutta powershellillä voi tehdä kivasti hakuja ja laskea tuloksia. :p
 
https://www.4x4maailma.fi/

Katsotaas

Pickupit

1. Toyota Hilux 173
2. Ford Ranger 154
3. Mitsubishi L200  60
4. Nissan Navara 34
5. Isuzu D-MAX 32
6. Volkswagen Amarok 20
7. Mercedes-Benz X   1

Kevyet KA:t

1.    Ford Ranger 101
2. RAM 1500 86
3. Truckmaster OX 34
4. Chevrolet Silverado 1500   5
  Nissan Navara   5
6. GMC Sierra 2500   2 
  RAM 3500   2
  Ford F-150   2
  RAM 3500   2  
  Volkswagen Amarok   2
11. GMC Sierra 3500   1
  GMC Sierra 1500   1
13. Chevrolet Silverado 3500   0

Suomessa on mennyt tänä vuonna kilpiin reilun 200 uutta Hiluxia kun kevyet KA:t lasketaan. Jenkkejä satakunta.

Ihan varmasti niitä Hiluxeja liikkuu joka puolella Suomea enemmän.
 
redneck276 sanoi:
Junttila tuli ensimmäisenä mieleen, saahan sitä stereotypioita sanoa kun moni muukin täällä. Mitäs tuossa oli jenkki pikcupeista jollain sivulla, että "iso bensankulutus" ja "kertoo omistajasta itsestään", jossa viitattiin myös jonkinlaiseen junttiuteen. Saman näen ei amerikkalaisista pickupeista ja näen myös sen ettei niissä ole mitään järkeä.
Harvoin tulee kestävää japsia vastaan kun kaikki mistä mulla on kokemusta on ollut täysiä paskoja. Tai ehkä olen löytänyt vielä kestävämmät autot ja jonkun mielestä ne japsit onkin kestäviä, kun niistäkin huonompia vielä löytyy.


---------------------
Aiemmin kerroinkin havainnoista Varsinais-Suomesta ja täällä tulee vastaan pickuppeja juuri tuon aiemmin listaamani top 5 mukaisesti. Eroja löytyy Suomen alueilta paljonkin kun esim. vaikka monen itäsuomalaisen mielestä yli 30-vuotiaita japseja tulee paljon vastaan liikenteessä ja ne on kestäviä. Sitten kun lännessä alkaa katsomaan liikennettä niin eipä niitä ole eikä niitä kovinkaan arvosteta. Samoja eroja löytyy myös esim. Yhdysvaltojen osavaltioiden välillä. Esim. Oregonissa on prosentuaalisesti todella paljon pickuppeja ja myös paljon vanhoja sellaisia, joita ei sitten välttämättä taas New Yorkista löydy samalla tavalla.

Mistä ihmeestä löytyi liikennekäytössä olevat autot malleittain?

Amerikkalaisten autojen myynnin kokonaismäärä on vaan suurempi, vaikka ei henkilöautoissa mallikohtainen myynti ole isoa. Japsit tulevat myynnissä kakkosena ja muut seuraa perässä.

Henkilöautoja löytyy vielä paljon, vaikka viime vuosien trendi on ollut lopettaa henkilöautoja, eikä se koske pelkästään vain USA merkkejä vaan myös muita.

Yksi asia erottaa kuitenkin amerikkalaiset ja japanilaiset. Vaikka japsien myynti voi olla uutena USA:ssa suurta niin ne myös häviävät paljon nopeammin mitä amerikkalaiset. Arvostus varmaan laskee jossain kohtaa rajusti.
En nyt kuitenkaan vertaisi jenkkilää ja Eurooppaa millään tavalla. Autoilun infra siellä on ollut jo pitkään kunnossa ja bensa halpaa isoine parkkiruutuineen mutta nyt vasta alkanut tulla hiljakseen kulutustottumuksiin muutosta ja alettu ajattelemaan enemmän ympäristöystävällisesti. Tämä ei tosin koske vielä keskilännen punaniskoja isoine pickuppeineen ja maastureineen. Se muutos kestää vielä pitkään. Isot peltirohjot eivät sovi vanhalle mantereelle. Toki niitä täällä jonkin verran myydään mutta hyvin harvoin ne tarpeeseen tulee vaan pitää olla iso ja paljon kromia.
 
Kaapo sanoi:
tuo mitä itse kukin näkee tai rekisteröi, riippuu paljon siitä esim mistä automallista on milloinkin kiinnostunut.
kohta niitä samoja on kaikkialla kun et aiemmin huomannut ainuttakaan...

rumuudellaan toki nuo jenkki pick-upit kyllä pistää enemmän silmään, kuin esim se Hilux
Ford Rangerit ja Amarokit ei kiinnosta paskan vertaa ja silti niitä näkyy.
Muokattu: Itsellä on mennyt monta kertaa juuri päinvastoin. Olen olettanut että jotain automallia on paljon liikenteessä, mutta sitten kun alkaa etsimään romahtaa se kuviteltu määrä.

Kirjoititko vahingossa väärin vai oletko oikeasti sitä mieltä että jenkit on rumia? Omasta mielestäni Rangerit, Hiluxit yms. on todella yksinkertaisen ja ankean näköisiä ja todella rumia. Vähän sellainen kehitysmaa fiilis vs jenkki pickupit joissa on myös kromia ja ulkonäköä suunniteltu. Mutta nämä ulkonäkö kysymykset onkin mielipiteitä.
 
redneck276 sanoi:
Ford Rangerit ja Amarokit ei kiinnosta paskan vertaa ja silti niitä näkyy.

Kirjoititko vahingossa väärin vai oletko oikeasti sitä mieltä että jenkit on rumia? Omasta mielestäni Rangerit, Hiluxit yms. on todella yksinkertaisen ja ankean näköisiä ja todella rumia. Vähän sellainen kehitysmaa fiilis vs jenkki pickupit joissa on myös kromia ja ulkonäköä suunniteltu. Mutta nämä ulkonäkö kysymykset onkin mielipiteitä.
mielipiteitähän ne kyllä on kaikilla omat.
itse en pidä pick-upeista ylipäänsä. ja tuollaiset möhköt kiinnostaa sitä vähemmän.
jenkkejä löytyy kyllä hienoja, mutta ne on sieltä urheiluauto puolelta ja vanhempia sellaisia. corvette ym.
en ole koskaan ollut näiden 50- luvun siipiautojenkaan ystävä.

 
JakeS sanoi:
En nyt kuitenkaan vertaisi jenkkilää ja Eurooppaa millään tavalla. Autoilun infra siellä on ollut jo pitkään kunnossa ja bensa halpaa isoine parkkiruutuineen mutta nyt vasta alkanut tulla hiljakseen kulutustottumuksiin muutosta ja alettu ajattelemaan enemmän ympäristöystävällisesti. Tämä ei tosin koske vielä keskilännen punaniskoja isoine pickuppeineen ja maastureineen. Se muutos kestää vielä pitkään. Isot peltirohjot eivät sovi vanhalle mantereelle. Toki niitä täällä jonkin verran myydään mutta hyvin harvoin ne tarpeeseen tulee vaan pitää olla iso ja paljon kromia.
Uudella mantereella on sentään osattu poistaa lyijyllinen polttoaine ja lisätä katalysaattorit vuosikymmeniä aiemmin mitä vanhalla mantereella.
 
Sen verran kommentoin tuohon pickup-keskustekuun että kyllä minusta noita RAM:eja ja vastaavia jonkin verran näkyy Turuus ja Helssinkin suunnalla mutta aika vähän muualla. Noita on käytössä enimmäkeen omien havaintojeni mukaan pienillä raksayrittäjillä. Hyvähän tuolllaisella on vetää henkilönostinta tai peräkärryä. Mutta kyllä noiden osuus koko lava-autojen osuudesta on todella pieni.

Ja aiheeseen, kävin lähihuoltsikalla pesettämässä auton ja silmiin osui hieno rivi hieman nopeampia kulkineita, kuva ohessa...
 

Liitteet

  • Fefeee.jpg
    Fefeee.jpg
    32,6 KB · Katsottu: 302
jols sanoi:
Ja aiheeseen, kävin lähihuoltsikalla pesettämässä auton ja silmiin osui hieno rivi hieman nopeampia kulkineita, kuva ohessa...
On tosiaankin. Mahtunut 5 kpl neljän auton parkkiruutuihin.  ;)
 
redneck276 sanoi:
Kirjoititko vahingossa väärin vai oletko oikeasti sitä mieltä että jenkit on rumia? Omasta mielestäni Rangerit, Hiluxit yms. on todella yksinkertaisen ja ankean näköisiä ja todella rumia. Vähän sellainen kehitysmaa fiilis vs jenkki pickupit joissa on myös kromia ja ulkonäköä suunniteltu. Mutta nämä ulkonäkö kysymykset onkin mielipiteitä.

Onhan nuo jenkki pick-upit pääsääntöisesti rumia, ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun moisen näkee.
Täällä Rovaniemellä on kolme suht tuoretta RAMia ja kahden omistajaa  olen jututtanut kulutuksesta kun heidät tunnen, toinen sanoi vaan että menee kaikki mitä tankkaa ja toinen että matka-ajossa ~20L/100km kun nätisti ajelee ja kaupungissa 30+ riippuen polkimen asennosta. Joku kehui että nämä on pikkuruokasia :rolleyes: