https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

XCeed ja Ceed SW Plug-In hybridinä

Xceed Business Premium on 4000 € kalliimpi kuin vastaava 1.4 automaatti.

Vastaavien Ceedien hintaero on 6000 €
 
Zasa sanoi:
Nopeasti arvioituna vaikuttavat melko hinnakailta.

Ei ne halvoilta tunnu, mutta vertailukohteita ei taida olla kauheasti? Suberb ja A-mersu on luokkaa 40 k€, Suberb huomattavasti isompi ja Mersu taitaa olla pienempi kuin Xceed ainakin. Toki se on Mersu silti
 
Onko sitten alettu luottaa uuteen imagoon, 7v takuuseen ja näyttävään ulkonäköön, jää kyllä nähtäväksi miten kauppa käy.
Mutta hyvähän se on että kilpailua pukkaa ja onhan sekin mahdollista että vaihtoautojen hyvityksissä tai alennuksessa näkyy kilpailutilanne.
Hieno auto joka tapauksessa ja tykkään etenkin X mallin ulkonäöstä.
 
Ei nuo minusta erityisen kalliita ole jos perus 1.4 bensa-automaattifarkku business premiumina maksaa noin 31000€, niin onhan se selvä, että plugari maksaa useamman tonnin enemmän.
 
VILLE66 sanoi:
Onko sitten alettu luottaa uuteen imagoon, 7v takuuseen ja näyttävään ulkonäköön, jää kyllä nähtäväksi miten kauppa käy.
Mutta hyvähän se on että kilpailua pukkaa ja onhan sekin mahdollista että vaihtoautojen hyvityksissä tai alennuksessa näkyy kilpailutilanne.
Hieno auto joka tapauksessa ja tykkään etenkin X mallin ulkonäöstä.

Nähtäväksi jää. Ainakin myyjät luottaa myyntiin normaalin version kanssa, koska niitä näyttäisi olevan jo myynnissä 140kpl(xCeed)
 
Antero sanoi:
Ei nuo minusta erityisen kalliita ole jos perus 1.4 bensa-automaattifarkku business premiumina maksaa noin 31000€, niin onhan se selvä, että plugari maksaa useamman tonnin enemmän.
On ne kalliita huomioiden, että tuo hybridi on selvästi laiskempi kuin 1.4 turbo.

Em. A-Mersu on selvästi mallistonsa suorituskykyisin etuveto ja Superb on hinnaltaan aikalailla tasoissa vastaavan tehoisten bensamallien kanssa.
 
Herää kysymys mikä on tuon suorituskyvyn merkitys hintaan.
Varmaan hypridi on valmistus kustannuksiltaan kalliimpi kuin pelkällä polttomoottorilla oleva, kuten diisseli bensaa kalliimpi, nelari vajakkia jne.
 
Auris sanoi:
On ne kalliita huomioiden, että tuo hybridi on selvästi laiskempi kuin 1.4 turbo.

Em. A-Mersu on selvästi mallistonsa suorituskykyisin etuveto ja Superb on hinnaltaan aikalailla tasoissa vastaavan tehoisten bensamallien kanssa.

No suorituskyky on vain yksi tekijä ja ainakin itse arvostan enemmän pientä kulutusta, pieniä päästöjä ja modernia tekniikkaa ja siksi olisin valmis maksamaan vähän enemmän.
 
Valmistuskustannuksiltaan eipä varmaan olekaan. Valmistajat vaan tykkää ottaa suorituskyvystä lisää hintaa.
 
Antero sanoi:
No suorituskyky on vain yksi tekijä ja ainakin itse arvostan enemmän pientä kulutusta, pieniä päästöjä ja modernia tekniikkaa ja siksi olisin valmis maksamaan vähän enemmän.

Se mitä näistä olen nähnyt ei viittaa kovin moderniin tekniikkaan. Vastannee Niroa. Eli ei ole lämpöpumppua, eikä ilmeiseti edes kännysoftaa, jolla ajastaa esilämmitystä. Onkohan edes sähköistä lämmitystä ylipäätään. Jos ei ole, niin suomessa lyhyillä matkoilla bensaa palaa ihan turhaan lämmityksen vuoksi. Itselataavalla kun ajaa, niin nollakelillä tai pakkasella lyhyillä matkoilla akkuun tuppaa kertymään varausta enemmän, kuin sitä ehtii purkamaan, koska kabiinin lämmitykseen käytetään polttomoottoria ja lämmityksen sivutuotteena ladataan akkuakin. Latauksen hyöty jää näissä tilanteissa hyvin pieneksi.

Löytyykö jostain tekniikan selitystä?
 
tmr97 sanoi:
Se mitä näistä olen nähnyt ei viittaa kovin moderniin tekniikkaan. Vastannee Niroa. Eli ei ole lämpöpumppua, eikä ilmeiseti edes kännysoftaa, jolla ajastaa esilämmitystä. Onkohan edes sähköistä lämmitystä ylipäätään.
Eihän näissä Kian plugareissa ole minkäänlaista lämmitystä. Työkavereilla on Optimaa ja Niroa niin kahden johdon kanssa pitää pelleillä, että saa auton esilämmitettyä ja ladattua.

Nämähän vastaa tekniikaltaan Niroa.
 
Antero sanoi:
No suorituskyky on vain yksi tekijä ja ainakin itse arvostan enemmän pientä kulutusta, pieniä päästöjä ja modernia tekniikkaa ja siksi olisin valmis maksamaan vähän enemmän.
Niinpä. Siksi jättäisin nämä puolitiehen jääneet Kiat kauppaan ja ostaisin, vaikka A-Mersun, jossa saa pienen kulutuksen, hyvän suorituskyvyn, pienet päästöt ja modernia tekniikkaa vain vähän Kiaa kalliimmalla.
 
tmr97 sanoi:
Se mitä näistä olen nähnyt ei viittaa kovin moderniin tekniikkaan. Vastannee Niroa. Eli ei ole lämpöpumppua, eikä ilmeiseti edes kännysoftaa, jolla ajastaa esilämmitystä. Onkohan edes sähköistä lämmitystä ylipäätään. Jos ei ole, niin suomessa lyhyillä matkoilla bensaa palaa ihan turhaan lämmityksen vuoksi. Itselataavalla kun ajaa, niin nollakelillä tai pakkasella lyhyillä matkoilla akkuun tuppaa kertymään varausta enemmän, kuin sitä ehtii purkamaan, koska kabiinin lämmitykseen käytetään polttomoottoria ja lämmityksen sivutuotteena ladataan akkuakin. Latauksen hyöty jää näissä tilanteissa hyvin pieneksi.

Löytyykö jostain tekniikan selitystä?

Volvo on aika kattavasti selittänyt em. asioita, ainakin itselle suurimmalta osin järkeenkäypiä.
 
Kian ja Hyundain pitäisi tehdä kylmiin olosuhteisiin lisävarustepaketti nimeltään polttoainetta käyttävä lisälämmitin. Tehtaan lisävarusteena Skodan tapaan menisi varmasti kaupaksi eikä olisi tarvetta lisäjohdoilla pelleilylle. Tämä lämmitin voisi olla myös sähköinen webasto ja toimia latausjohdon kautta, mutta lienee jo huomattavasti hankalampi toteuttaa kuin polttiswebasto marginaalimarkkinoiden lisävarusteena.

Olisivat vaan piirtäneet ne PTC-vastukset sinne kojelaudan uumeniin niin ei tätäkään tarvitsisi pähkäillä. Ioniqissa on varustelistan mukaan 12V vastukset, mutta eihän niillä tee yhtään mitään itsessään.
 
Patteri sanoi:
Kian ja Hyundain pitäisi tehdä kylmiin olosuhteisiin lisävarustepaketti nimeltään polttoainetta käyttävä lisälämmitin. Tehtaan lisävarusteena Skodan tapaan menisi varmasti kaupaksi eikä olisi tarvetta lisäjohdoilla pelleilylle. Tämä lämmitin voisi olla myös sähköinen webasto ja toimia latausjohdon kautta, mutta lienee jo huomattavasti hankalampi toteuttaa kuin polttiswebasto marginaalimarkkinoiden lisävarusteena.

Olisivat vaan piirtäneet ne PTC-vastukset sinne kojelaudan uumeniin niin ei tätäkään tarvitsisi pähkäillä. Ioniqissa on varustelistan mukaan 12V vastukset, mutta eihän niillä tee yhtään mitään itsessään.

PTC-vastukset on ainakin Nirossa (sisäpuhaltimen sähkötoiminen lisälämmitin). Vai onko se joku muu asia?

Edit: Xceedissäkin on
 
tmr97 sanoi:
Se mitä näistä olen nähnyt ei viittaa kovin moderniin tekniikkaan. Vastannee Niroa. Eli ei ole lämpöpumppua, eikä ilmeiseti edes kännysoftaa, jolla ajastaa esilämmitystä. Onkohan edes sähköistä lämmitystä ylipäätään. Jos ei ole, niin suomessa lyhyillä matkoilla bensaa palaa ihan turhaan lämmityksen vuoksi. Itselataavalla kun ajaa, niin nollakelillä tai pakkasella lyhyillä matkoilla akkuun tuppaa kertymään varausta enemmän, kuin sitä ehtii purkamaan, koska kabiinin lämmitykseen käytetään polttomoottoria ja lämmityksen sivutuotteena ladataan akkuakin. Latauksen hyöty jää näissä tilanteissa hyvin pieneksi.

Löytyykö jostain tekniikan selitystä?

Tervetuloa Hybridimaailmaan tms. sivu Kian verkkosivuilla kertoo, että Kian hybridimalleissa ei ole sähköistä lämmitystä
 
Vaikka tämä nyt näinkin kelvottomaksi on täällä todistettu, tuo Xceed kyllä kiinnostaa. Mutta ennen päätöksen tekoa kiinnostaa tietää, minkälaisen Golfin saa samalla rahalla. 150 kW lataushybridi olisi kiinnostavin versio. Odottaisin hinnan olevan samalla tasolla, jolloin päätös olisi helppo tehdä —> Golf