https://tummennuskalvot.fi/

Keskustelua Volvon sähköautoista, odotuksista ja myöhemmin kokemuksia

Onko sinulla Volvo täyssähköauto ja miksi juuri Volvo on kiinnostava täyssähköisenä ?


  • Äänestäjiä yhteensä
    42
Voisin kuvitella mahdolliseksi seuraavaksi autoksi varauksella.
Kun vielä pikalatauspisteet toimii ja ennenkaikkea niitä olisi riittävästi...
Hyvää tuossa on, että on AWD ja taitaa siihen vetokoukunkin saada?

Toimintasäde aiheuttaisi kyllä välilatausta useimmilla työmatkoilla ja myöskin mökkimatkoilla.
Onkohan tulevaisuudessa esim Kuortin ABC asemalla jonotusnumerot juhannuksen paluussa...?
seuraava vapaa aika 3h kuluttua....  ;)
 
Hyvin mielenkiintoinen laite, joskin hinta ainakin tämän linkin mukaan karkaa vähän pidemmälle kuin aikaisemmin on spekuloitu. Jonkinlainen "kentän konsensus" on kai ollut, että tämä kolkuttelisi hinnat alkaen Teslan hintoja, eli n. viittäkymppiä.
 
Kaapo sanoi:
Toimintasäde aiheuttaisi kyllä välilatausta useimmilla työmatkoilla ja myöskin mökkimatkoilla.
Onkohan tulevaisuudessa esim Kuortin ABC asemalla jonotusnumerot juhannuksen paluussa...?
seuraava vapaa aika 3h kuluttua....  ;)

Enpä ole asiaa miettinyt näin polttiskuskina, mutta noinhan se toimisi edes suht fiksusti. Toinen skenaario näiden yleistyessä on että juhannuksena jonotellaan sikin sokin sinne lataukseen ja arvotaan oliko tuo ennen minua vai onko se edes jonossa ja jostain joku kiilaa jne.

Itse Volvosta, niin mielenkiintoisen oloinen laite.
 
Polttomoottori xc40 hinnat tulee heti muutaman tonnin alaspäin kun sähköinen versio tulee markkinoille. Näin ennustan ja luulen että parhaat kaupat tekee se joka vaihtaa ajoissa eturintamassa polttis xc40 sähköiseen versioon.
 
nokonzok sanoi:
Hyvin mielenkiintoinen laite, joskin hinta ainakin tämän linkin mukaan karkaa vähän pidemmälle kuin aikaisemmin on spekuloitu. Jonkinlainen "kentän konsensus" on kai ollut, että tämä kolkuttelisi hinnat alkaen Teslan hintoja, eli n. viittäkymppiä.

Jos plug-in maksaa 48 k€, niin nyt täällä povattu 60 k€ tuntuu aika paljolta. Nopeasti ajateltuna hinta olisi 55 k€. Tietenkin jos muiden mallien hintoja samalla tarkistetaan, asia on eri
 
arska sanoi:
Jos plug-in maksaa 48 k€, niin nyt täällä povattu 60 k€ tuntuu aika paljolta. Nopeasti ajateltuna hinta olisi 55 k€. Tietenkin jos muiden mallien hintoja samalla tarkistetaan, asia on eri
Pitää toki huomioida nelivetolisä, uutuuslisä ja varusteita voi olla enemmän vakiona. Akku varmasti on myös kallis paketti verrattuna plugarin vastaavaan. Onhan tuossa Googlen käyttikset jne. Tulee ne varmaan polttiksiin myös ensi vuonna.

Lieköhän pystyy jo kohta älykodissa puhumalla Google home laitteelle heittään autoon valmiiksi vaikkapa navigoinnin osoite ja lämmitykset päälle samalla kun syö aamupalaa. Menee se helpoksi :)
 
Leo sanoi:
Pitää toki huomioida nelivetolisä, uutuuslisä ja varusteita voi olla enemmän vakiona. Akku varmasti on myös kallis paketti verrattuna plugarin vastaavaan. Onhan tuossa Googlen käyttikset jne. Tulee ne varmaan polttiksiin myös ensi vuonna.

Lieköhän pystyy jo kohta älykodissa puhumalla Google home laitteelle heittään autoon valmiiksi vaikkapa navigoinnin osoite ja lämmitykset päälle samalla kun syö aamupalaa. Menee se helpoksi :)

Toisaalta jätetään pois ainakin polttomoottori ja vaihdelaatikko. Ja minusta tuntuu siis siltä, että 60 k€ olisi paljon. Jostain muusta voi tuntua, että hinta olisi OK. Katsotaan mihin se menee
 
nokonzok sanoi:
Jonkinlainen "kentän konsensus" on kai ollut, että tämä kolkuttelisi hinnat alkaen Teslan hintoja, eli n. viittäkymppiä.

Enkäpä sitten FWD:nä.
 
Katsotaan nytten kun ensin tulee viralliset speksit ulos - nuo linkissä olevat on arvioita. Ristiriitaiset fiilikset, toisaalta hyvä että aloittavat siitä korimallista joka ei itseä houkuta niin ei tarvi olla ensimmäisten joukossa kokeilemassa ensimmäisen mallivuoden bugeja. Ja toisaalta, kuinka kauan tässä saa vielä venata että tulee täyssähköfarkku
 
nokonzok sanoi:
Näyttäisi siltä, että aloitetaan taas rahat pois mallilla. Jotain muuta tullee sitten joskus.

Mikäs siinä, jos kauppa tuolla hinnalla käy. Kolataan rahat pois halukkailta.

Minulle XC40 ei oikein edusta vaihtoehtoa 65-70 tonnin autolle, jota se varusteineen varmasti maksaisi. 40-45 tonnin haarukassa tosi hyvä auto, mutta kaukana on sähkömalli siitä.
 
Volvo67 sanoi:

63k eur on kyllä käsittämätön pyyntö tämän kokoluokan sähkäristä. Kyseessä kuitenkin ex-Yetini kokoluokan auto, en itse investoisi tällaisia summia sähköautoon pikkuautoluokassa. Jos / kun tämäntyyppinen voimalinja tulee tarjolla XC60/Q5/GLC - malleihin niin olen valmis laittamaan tuon summan rahaa. En tähän.
 
Samppari sanoi:
63k eur on kyllä käsittämätön pyyntö tämän kokoluokan sähkäristä. Kyseessä kuitenkin ex-Yetini kokoluokan auto, en itse investoisi tällaisia summia sähköautoon pikkuautoluokassa. Jos / kun tämäntyyppinen voimalinja tulee tarjolla XC60/Q5/GLC - malleihin niin olen valmis laittamaan tuon summan rahaa. En tähän.

Audillahan on jo Q5-kokoinen e-tron tarjolla ja Mersulla GLC-kokoinen EQC. WLTP range samaa luokkaa kuin tässä. Hinnat 88k ja 82k eur.
 
Speksien puolesta vaikuttaa ihan hyvälle paketille - hinta tosin kovin suolainen joka varmaan karsii myyntiä tehokkaasti. Edelleen suurin ongelma on että tämä on väärässä korimallissa. Noh, ehkä sitten 6 vuoden päästä saadaan vihdoin järkevän kokoinen täyssähköfarkku.
 
Luulen että tästä tulee hyvin myyvä leasing auto. Ennustan että pitää arvonsa hyvin käytettynä. Teslan laatuun en luota yhtä paljon kuin volvon.
 
Ohos yllättävää: lämpöpumppu on lisävaruste. Mitähän muuta välttämätöntä on ostettava erikseen.
 
Mistä tuo tieto on peräisin, että olisi lisävaruste? Olen saanut käsityksen, että Suomessa tuo tulee vakiona.
 
Tikka sanoi:
Mistä tuo tieto on peräisin, että olisi lisävaruste? Olen saanut käsityksen, että Suomessa tuo tulee vakiona.

Näytti olevan ihan Volvon kysymyssivuilla seuraava kysymys ja vastaus lämpöpumppuun löytyy viimeiseestä virkkeestä. Miten tuon voisi toisin ymmärtää MOT. Muuten kyllä muutkin vastaukset kirjoitettu keskellä suuta eli useat kohdat sisältävät jonkun positiivisen ominaisuuden kohdalla voi tai voivat olla sitä ja tätä. Tällä ehkäistään mahdollisten väitteiden käyttö tosiasiallisina ominaisuuksina eri markkinoilla.

Mitä haluat tietää XC40 Recharge -täyssähköautosta?

Kuinka pitkään voin ajaa ennen akun latausta?

Akun nimelliskapasiteetti on 78 kWh. Täyteen ladattu akku tarjoaa toimintasäteeksi yli 400 km* (yhdistetty ajo). Todelliseen toimintasäteeseen vaikuttavat myös ajotapa ja muut tekijät, kuten ulkolämpötila, sää, tuuli, maasto ja maantiet. Muita toimintasäteeseen vaikuttavia tekijöitä ovat sähköä käyttävät auton toiminnot, kuten lämmitys ja viilennys. Yksi tapa pidentää toimintasädettä on käyttää esi-ilmastointia auton latauksen aikana, jolloin auto on valmiiksi mukavassa lämpötilassa matkaan lähdettäessä. Voit myös lisätä autoon lämpöpumpun, joka säästää arvokasta energiaa.

 
Toisella foorumilla ainakin yksi tilaus jo sisässä XC40 P8 mallista. Kuka tekee tänne eka showroomin 8)
 
Leo sanoi:
Toisella foorumilla ainakin yksi tilaus jo sisässä XC40 P8 mallista. Kuka tekee tänne eka showroomin 8)

Koskahan nuo varusteasiat selviävät kun aika kevyillä tiedoilla tilaavat. Ei taaskaan tietoa varusteista, lisävarusteista ja niiden vaikutuksesta lähtöhinnan päälle. Kiva, kiva.
 
Volvo67 sanoi:
Koskahan nuo varusteasiat selviävät kun aika kevyillä tiedoilla tilaavat.

Ennakkovaraus + pantti - ei varsinainen tilaus - jolla pääsee jonoon, lopullinen tilaus kun hinnastot tarkentuu.
 
jtp_fi sanoi:
Audillahan on jo Q5-kokoinen e-tron tarjolla ja Mersulla GLC-kokoinen EQC. WLTP range samaa luokkaa kuin tässä. Hinnat 88k ja 82k eur.

Audin e-tron ei ole Q5 kokoluokkaa vaan lähes 30cm pidempi, melkein Q8 kokoinen, siitä myös tuo reilusti korkeampi hinta, eri luokan auto.