https://tummennuskalvot.fi/

Mercedes-Benz G

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Täällä ei ole lainkaan ketjua G Mersulle, joten korjataan tilanne.

Bongasin eilen Tampereen Vehon pihalta G 63 AMG:n.

Kyllä, on uusinta korimallia ja Suomen kilvissä oleva aito Suomi-auto. Listahinta on 318000 euroa ja sisältää autoveroakin 148000 euroa. Ainakin veronsaajat kiittävät!

62iq9KbveRtQ47Yd5MCHmPihlDRNINLr5JohqEc8TDp3nkeN4Mhzq5J89Pes0Ym0uTrpD0f5LisYdBiqHL9ItzVI7cvd4NiQdJ_Q0hKWOf0GH_lXWwAjX9Z0ylX1ecJRjs2fiRF2yFdFEsQhhyxBcjXrUPTIHqYBZnkLMNiA9F77j3Wf5QCzeO8vDrRbk6fdeBfjXVgRDHDmdpzqqqOnJEZVd2t6zmkFrx_f3NsabFU48X5ekyWiNJtGIGWmTlOFkObGteluiNLFlExVx6VVDE7n9FCuvlRtc_INDHSmkYu1EGgqJLXJkvPkMCJ7HBL7OXv0NNG3fwpEFQKwwzGdl1saI8RkiLaISYk3JrgAYUJRqE7CaKvBp5_kyu14KBpVc3AFO2mKhH3BCtQlCUvUFwuDmZ6VQccKPYS0tAS3iyUjDyslcYnRbkZfDzqctMTQCFTzO9bkkm7ipf0UdjK3ys8Yml-icr925tevhLefixiS15L922tfaCVTKHI9nKhvrN7nooVV9RZBPBRbrl_uWopy6Q3_kNMidmgNzz3cfgemcY5jmnokJPyLet7D5PmYNzAGMIf2twq90Lpo8K17QpQWBCUv-IbOEsXZQhmEHzVDjd3TW_Gc_3p0E392WJXDu68TYsSxwOfAHluxjFtbjeEyuocyGN8HcgXtlX0sd7W5ocCFF6y7tg=w1215-h911-no


Valkoisena kyllä harvinaisen valjun näköinen auto, kun tietää miten upeita värejä hinnastossa olisi tarjolla 25 värin joukossa. Ei kymppitonnin erikoismaalista enää tuossa hintaluokassa paljoa tunnu.


Naapurissa Autocenterissä näkyi myös pihalla G-sarjalainen. Edellisen sukupolven G 320 CDI:

b5orY9XvGnckJS-qgVgNOR-pynldKGYX2bmbaPbDa6OD42VDizQG63WPrKcM8_tJLPSiNdgSiEwEbqlrwBZBJiSPU4ErMRkCpugi_gU-sgYRmpV-0izqWCX3cwfxCn2cpVEkv1XNahmnL8mkr5GSxda-63gdCVHvwQYLEF6Q6V1KrKD7noIiepvkIU8ZAGsq75F1DDramcywRpM68ZcLae-hR0EWgMucgygQJMIPFyz-2wfzq2TneU8xT8HKHx_N6nCZYgAgorrMtP4BueONVk-ZWRAISTS_2-ySnElUUfUITgvH2QWkjf4ndMWL4VV921mHEF5Je03XXUBGHdY1Yb_q5S9_cnscRb7I3PcFktnyRA9VN1MftMKzEcmrVmmp1eRmTvxJ_xsgXFbdcLuERRjxKO7XzmLD6jh6uTyGYEtX9mAvIQSUfTwGAJqmjRf3eRS3NhWjNdFlYbe1yFE2GJ1vsWEBxhnZ2royPZSNNsjIrhbTbpY-EaSqDVn3DwRijWRioHHnqAIBTYKVS_wnKVWxFs0DlOME22DtK0fp6cq8YcvQDD923kAeyWAcpXbMYGhijo7fau-ZBraygwl1gSa6qA9Fg1fElxOIRbk4dpL1VNWDriVTZnwky2TdR1FjCG8tbrh6WKlLZr2sg3ArJPJxfkFeVqzz2OpWmZCsv6vmCyUBf3OwLw=w1215-h911-no


https://www.autocenter.fi/ajoneuvo/mercedes-benz-g-ckk-977/?token=bWFrZT1NZXJjZWRlcy1CZW56Jm1vZGVsPUcmbWlsZWFnZT0meWVhcm1vZGVsX21pbj0mcHJpY2VfbWF4PSZyZWdudW1iZXI9

72 tonnia 10 vuotta vanhasta autosta on melkoinen hinta. Varsinkin kun takaa katsottuna runko punoittaa ruosteesta. Vaikka kuinka laskee, niin tämänkin arvo tulee puolittumaan ihan muutamassa vuodessa. 10-vuotias on kuitenkin 10-vuotias, olkoonkin G-sarjalainen.

 
Hiljainen on G:n keskustelu.

Kovasti kiinnostaisi G. Ei sentään 63, siihen eivät riitä säästöt, mutta tuttu 350 diesel olisi oiva kulkuväline. Liikkeissä tuntuu olevan yllättävän paljon noita 63 AMG versioita kevytkuorma-autoina. Hämmästyttää mistä niille kaikille löytyy ostajia. Mutta se  ei ole minun ongelma...

Harmittavan paljon tulisi vaan veroja tuollaiselle diesselille ihan normi autoksi rekattuna. Onko kokemuksia tai miksi kannattaisi ajatus unohtaa? Toisena vaihtoehtona joku sähkäri, tiedän, että aika ristiriitaista :)
 
Jos uudesta puhut, niin 197 479,45 € on useimmille se syy unohtamiselle.  :p

Minusta G 350 d olisi kaikella tavoin täysin riittävä voimalinja, mutta tuon ylläolevan hinnan lisäksi varusteluun kyllä uppoaisi melkein väkisin 20 tonnia.

On kyllä upeita värejä saatavilla G-sarjalaiseen. Muutamia kertoja olen konfiguroinut ja täyttänyt lottokuponkia.. Kaupungilla näkyvät G:t ovat lähes yksinomaan mustia tai valkoisia. Aika mielikuvituksetonta sellaisen ostaminen.

Mikähän tämän kuorma-autoksi rekisteröinnin tilanne oikein on?

Autoveroton hinta 350 d:lle on 115 400 euroa ja jos siitä saisi vielä alvit vähennettyä niin 93 064 euroa alkaa olemaan jo sellainen hinta, että voisi kiinnostaa aika montaa, jos noita Veho myisi. Toki kuorma-auton varusteista jotain lisähintaa tulisi.
 
Mulla oli päivän ajossa lähes pakasta vedetty 600km ajettu G 400d. Tämä oli siis kevytkuorma-auto, mutta rajotin oli näennäinen eli kaasua napauttamalla rajoitin poistui. Olihan tuo kerrassaan mahtava auto, hiljainen, edustava ja hiton hyvä ajaa. Ei ole toki ujon valinta, kun kaikki kyyläs kokoajan. Kyllä tuon ohjaimissa tuntee olevansa kirjaimellisesti muiden ”yläpuolella”, tuohon vielä talveksi kunnon pyörät, niin ei tarvi Stadissa parkkipaikkaa etsiä pitkään. Ostaisin heti, jos olis varaa, tälläinen pitää kokea, ei voi muuten kuvailla kaikkea. Ne lukkonapit keskellä, joka akselille :)
 

Liitteet

  • 110FE39B-3706-41AB-8C19-32FC464B0647.jpeg
    110FE39B-3706-41AB-8C19-32FC464B0647.jpeg
    57,1 KB · Katsottu: 382
  • F020BAA5-2A41-43F0-BE07-7E53D1A77863.jpeg
    F020BAA5-2A41-43F0-BE07-7E53D1A77863.jpeg
    54,6 KB · Katsottu: 357
  • 0876D8D4-8C10-4CD6-A308-254E114ED31A.jpeg
    0876D8D4-8C10-4CD6-A308-254E114ED31A.jpeg
    67,2 KB · Katsottu: 384
Urlaub sanoi:
Jos uudesta puhut, niin 197 479,45 € on useimmille se syy unohtamiselle.  :p

Minusta G 350 d olisi kaikella tavoin täysin riittävä voimalinja, mutta tuon ylläolevan hinnan lisäksi varusteluun kyllä uppoaisi melkein väkisin 20 tonnia.

On kyllä upeita värejä saatavilla G-sarjalaiseen. Muutamia kertoja olen konfiguroinut ja täyttänyt lottokuponkia.. Kaupungilla näkyvät G:t ovat lähes yksinomaan mustia tai valkoisia. Aika mielikuvituksetonta sellaisen ostaminen.

Mikähän tämän kuorma-autoksi rekisteröinnin tilanne oikein on?

Autoveroton hinta 350 d:lle on 115 400 euroa ja jos siitä saisi vielä alvit vähennettyä niin 93 064 euroa alkaa olemaan jo sellainen hinta, että voisi kiinnostaa aika montaa, jos noita Veho myisi. Toki kuorma-auton varusteista jotain lisähintaa tulisi.

Suomessa kuorma-autoksi rekisteröinti onnistuu vain yhdeltä yritykseltä ja se ei ole Veho. Tätä varten piti tehdä todella laajat testit VTT:llä, jotta auto saadaan rekisteröidä 3500kg massalle. G-Mersun tapauksessa mitään muutoksia ei tarvittu, mutta prosessi oli silti hankala ja todella kallis.
 
Käytettyjä viimeisimpien faceliftien jälkeen olen katsellut. Uuteen ei pelimerkit riitä ja tällaisia ei mielestäni kannata rahoituksella hankkia.

Saksasta saisi sopivilla varusteilla noin +/- 70 000 egeä mutta ne verot…
 
Tälle peukkua. Tämmöisen kun ostaa, niin voisi kuvitella ettei heti tule vaihtohaluja. Mitä luokkaa tuontipelin verolappu olisi?
 
Kyllähän tuollainen 463 koppinen 320cdi olis aika kiva ka päitä kääntävä, mutta samalla tekniikalla varustettuun 164 koppaseen vähintäänki tuplahintainen. Pitäis joskus iha tarkoituksella käydä koeajamassa tuollainen niin näkisi kannattaako edes haaveilla. Joskus näitä katselin ja ajattelin että pitää olla -11 tai uudempi. Helpoiten erottaa mittaristosta, vanhemmissa 1 iso viisari (nopeus) ja uudemmissa 2 pienempää neulallista (kierros ja nopeus). Vanhemmista saa korisarjoilla uudemman näköisen, mutta mittaristoa harva vaihtaa.

Rautajousilla voi olla melko rytkyttävä reissukumppani kestopäällysteellä. Kopassa ilmeisesti takakulmat häviää ekana vuosimallista riippumatta. Uudemmissa vähemmän ruskeaa pitsiä.
 
Katselin tuollaista about 2017 mallia mutta ovat nuo verot jäätävät. Paljoa ei löytynyt verrokkeja mutta luokkaa 30 000 taitaisi veroksi tulla, liikaa.

Katsoin vertailuksi uuden veron, 350 dieselille yli 80 000 euroa. G63  yli 160 000! Ei ole hybridiä vielä valitettavasti jolloin verot olisivat pari tonnia...

Olen Saksassa AMG:llä tällaista G63 versiota päässyt ajamaan ja se on unelma, näyttää myös pysyvän unelmana...
 
Naapurin vuokratalon parkkiksella oli tänään G63 mallia 2020. Sitä on varaa kun säästää asumiskuluissa :p … No taisi olla automyyjällä viikonloppuautona, pari viikkoa sitten oli Huracan.
 
Jatkan vielä tätä haaveilutarinaani. Tänään olin Töölössä täysin seisovassa ruuhkassa, lienee ollut joku onnettomuus kun liikenne tosiaan seisoi. Minäkin tein u-käännöksen jotta pääsi pois. Mutta edessäni oli mattaruskea, varmaankin teipattu, G400 CDi. Jalkakäytävällä käveli vastaan vanhempi herra ja pysähtyi G:n kohdalle ja katseli sitä hetken, ihmettelin että mikä juttu, mutta hän nosti peukkua G:n kuskille ja jatkoi hymyillen matkaansa.

On tuo hieno Wagen joka herättää positiivisia fiiliksiä monissa. Muutama päivä sitten katsoin Jon Olssonin YouTuben missä hän ihmetteli kuinka vaimonsa voi pitää niin paljon G-Wagenista. Jonilla kun kalusto on ollut sellaista että huh huh. En tuota kovin tarkasti katsonut mutta isoin kritiikki taisi tulla siitä kun ovi pitää vetää kiinni niin kovaa että lapset takapenkillä häiriintyvät.

Joku vuosi sitten olin Motoparkissa Mersu-klubin ratapäivillä ja siellä oli muistaakseni Veholta G500.  Sitä ei päässyt itse radalle ajamaan mutta kyydissäkin oli Salmenin Heikin kyydissä hieno kokemus.

Urlaub kritisoi väreistä, kun katsoo Saksan käytettyjä niin kyllä sielläkin mustat ovat valta-asemassa. Joitain hopeisia ja valkoisia löytyy mutta erikoisemmat värit ovat todella harvinaisia. Sitten on poikkeuksia kuten Shmeen piristävän sininen, Shmee jaksaa kehua työjuhtaansa, mikä ettei!